Moos schreef:Eerder schreef je dit:Petraa schreef:
Ik heb hem dus een keer of 150 mee genomen naar die bakker en het is 2 keer gebeurt dat iemand aan hem kwam. Zonder gevolgen.... op een snap en grauw na.
Ik ga er ook écht van uit dat hij alleen waarschuwt en niet bijt!
Voorkomen dat mensen aan hem komen is dus zelfs al lastig als ik met hem fiets.
Jij mag dat dan niet snappen.... en dat geeft ook niks....ik wil gewoon mijn hond graag overal mee naar toe nemen zodat hij niet nogmaals alleen thuis hoeft te zijn. In de weekenden en op vrije dagen laat ik hem nooit alleen thuis.
Gewoon omdat ik het alleen thuis zijn zo veel mogelijk wil beperken.
Dan ga ik dus uit van het gegeven dat je niet zeker weet of hij niet een keer wel echt zal bijtenPetraa schreef:Even voor de duidelijkheid.... Er is niemand gebeten!!
Chubby waarschuwt (schrikt) met een grom en hap in de lucht. Maar ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen dat hij echt niet zal bijten.
Hij heeft toen we hem net gekregen mij ook wel eens gebeten. Dus ik weet dat het zou kunnen gebeuren![]()
En tuurlijk snap ik dat je de hond zoveel mogelijk mee wil nemen, dat doe ik zelf ook. Alleen net zoals ik ook niet alles kan wat ik wil met een jonge enthousiaste mensgerichte hond qua vastleggen, kan jij dat naar mijn persoonlijke mening ook niet met een hondje wat hapt/snapt/eventueel bijt.
Ik ga er inmiddels 3 jaar verder, nu ik hem een stabiele hond vind, van uit dat hij niet zal bijten. Waakzaam zal ik daar altijd op blijven.