Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meetstok
Moderator: moderatorteam
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Meetstok
Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje, ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een goeie meetstok om de schofthoogte van de hond te kunnen meten.
We zijn al in bezit van de normale meetstok, maar hier zijn veel honden bang voor, dus dan maar op zoek naar een die wat hondvriendelijker is.
Nu heb ik begrepen dat er ook exemplaren zijn die meten met behulp van een laser, dat moet super werken heb ik gehoord, maar ja, om er een te vinden is een ander verhaal.
De vraag is dan ook of iemand hier weet waar ik dit soort meetstokken kan bestellen?
Liefst een met laser, maar als je een andere te koop hebt gezien, dan hoor ik het ook graag, dit omdat we graag op vrij korte termijn (voor eind juni) een nieuwe willen.
Ik heb een vraagje, ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een goeie meetstok om de schofthoogte van de hond te kunnen meten.
We zijn al in bezit van de normale meetstok, maar hier zijn veel honden bang voor, dus dan maar op zoek naar een die wat hondvriendelijker is.
Nu heb ik begrepen dat er ook exemplaren zijn die meten met behulp van een laser, dat moet super werken heb ik gehoord, maar ja, om er een te vinden is een ander verhaal.
De vraag is dan ook of iemand hier weet waar ik dit soort meetstokken kan bestellen?
Liefst een met laser, maar als je een andere te koop hebt gezien, dan hoor ik het ook graag, dit omdat we graag op vrij korte termijn (voor eind juni) een nieuwe willen.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Hier staat er eentje speciaal voor honden maar wel aardig prijzig.
http://www.apport.nl/diverse.html
http://www.apport.nl/diverse.html
- Jakko
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind dat wel behoorlijk prijzig idd. Alleen te doen als je het heel vaak moet gebruiken denk ik 
Ik doe het met een waterpas (dan weet ik dat ik recht zit) en dan ook tegen de muur of tegen de kast of een stoel of iets anders dat in de buurt is. De hond laten staan, waterpas eroverheen en dan het commando Af geven. Is makkelijker afstrepen dan dat hij wegloopt, want dan verschuift het vaak weer.
Succes met opmeten
Yvonne
Ik doe het met een waterpas (dan weet ik dat ik recht zit) en dan ook tegen de muur of tegen de kast of een stoel of iets anders dat in de buurt is. De hond laten staan, waterpas eroverheen en dan het commando Af geven. Is makkelijker afstrepen dan dat hij wegloopt, want dan verschuift het vaak weer.
Succes met opmeten
Yvonne
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik zit wat voor me uit te denken en misschien een hele rare
maar je hebt toch van die kledingrekjes op wieltjes, van die kleintjes en meestal van wieber wabber kwaliteit. Het horizontale gedeelte kun je omhoog en omlaag zetten met een soort stelschroef aan beide verticale sja geleiders zeg maar.
Kun je de hond er niet onder zetten, horizotale gedeelte laten zakken tot het punt wat je wilt meten, even vlug vastzetten (kan volgens mij met 1 hand), hond eronder uit en meten maar.
Het is maar een ideeetje dus
maar je hebt toch van die kledingrekjes op wieltjes, van die kleintjes en meestal van wieber wabber kwaliteit. Het horizontale gedeelte kun je omhoog en omlaag zetten met een soort stelschroef aan beide verticale sja geleiders zeg maar.
Kun je de hond er niet onder zetten, horizotale gedeelte laten zakken tot het punt wat je wilt meten, even vlug vastzetten (kan volgens mij met 1 hand), hond eronder uit en meten maar.
Het is maar een ideeetje dus
En de groeten van de mannen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Die van de link hebben we al, maar hier zijn veel honden bang voor.
Het punt is ook dat we hem voor de rasvereniging moeten gebruiken en dan komt het nogal heel erg precies, vandaar dat we het liefst een met laser hebben, maar ja, waar haal je die?
En die italiaan van de shampoos?
Bedoel je niet die fransoos, Jean Peau?
Het punt is ook dat we hem voor de rasvereniging moeten gebruiken en dan komt het nogal heel erg precies, vandaar dat we het liefst een met laser hebben, maar ja, waar haal je die?
En die italiaan van de shampoos?
Bedoel je niet die fransoos, Jean Peau?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm, das een moeilijke....bedoel, ik heb er een die zich destijds gewoon heeft laten meten, maar zo zijn ze niet allemaal...Rosita Compagner schreef:Jean Peau heeft geen bus, komt uit Brabant en er is niks aan zijn shampoos
Maar de mijne is niet met laser dus je hebt aan die Italianen ook niks. 't Is misschien wel een optie om te selecteren op honden die zich gewoon laten meten?