Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

speuren op ieders niveau.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

speuren op ieders niveau.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik doe al heel lang met Vera speurspelletjes in het bos. In het begin was ze natuurlijk nog (heel) jong, dus deden we het altijd maar kort zodat het in ieder geval echt onwijs leuk bleef voor haar. Omdat ik het zo sneu vond dat Saar er dan een beetje bij stond, heb ik toendertijd ingevoerd dat als Vera de bal/dummy zocht, Saar een frolicje kreeg. Ach ja he? :mrgreen:

Alleen, nu is Vera alweer 14 maanden, is wel duidelijk dat ze speurspelletjes kan doen tot ze erbij neervalt, en doen we het ook wat langer achter elkaar. Alleen dan sta ik Saar dus vol te proppen met frolic; niet de bedoeling :mrgreen:
Dus heb ik bedacht dat Saar ook best op haar niveau mee kan speuren, en als Vera de bal zoekt, gooi ik voor Saar een frolicje in vieren op de grond. In eerste instantie vlak voor haar, tegenwoordig kan ik ze al een metertje of 2 weg gooien zonder dat Saar letterlijk de weg kwijt raakt :mrgreen:
Best een leuk gezicht dan zo; Vera de bosjes afspeurend, en kleine Saartje ook op haar manier heeeel druk bezig met speuren naar frolicjes die op een metertje afstand neer zijn gegooid :ok: :mrgreen: :wink:

Ik moet alleen wel een beetje in de gaten houden dat ik niet Vera's bal/dummy weg pak, en "klaar" zeg, voordat Saar klaar is met haar speurtocht. In dat geval loopt Vera namelijk heel rustig met een zwaar verveelde kop langs Saar, en snaait even snel de frolicjes van de grond met een blik van "goh, moeiiiiilijk dit joh baas! :roll: ".
Oeps :mrgreen:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Waarom leg je beide honden niet vast aan een pin of ga samen met een vriendin en doe je wat pens in een pantykousje en maak je daar een spoortje mee?
Zou me toch verbazen dat kleine Saar dat niet leuk zou vinden???
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

TeamWork schreef:Waarom leg je beide honden niet vast aan een pin of ga samen met een vriendin en doe je wat pens in een pantykousje en maak je daar een spoortje mee?
Ehm, omdat ik daar nog helemaal niet aan gedacht heb? :mrgreen:

Ik zou dat weleens kunnen proberen inderdaad, moet ik wel heel klein beginnen met Saar, dus een meter of 2-3 spoortje trekken denk ik. En eens kijken waar dat hier kan zonder dat er regelmatig andere honden langs komen :wink:

Maar ik doe dat bal/dummy/frolic zoeken vaak niet echt 'met voorbedachte raden' zeg maar :wink: Over het algemeen is het niet in het bijzonder gepland, bal of dummy en frolic heb ik toch altijd bij me.
Zo'n pantykousje met pens zal ik maar niet standaard bij me gaan dragen :mrgreen: :wink:

Ik vond het al heel schattig dat Saar die frolicjes ging zoeken op een beetje afstand, is voor haar al heel wat :ok: :wink:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Moos schreef:
TeamWork schreef:Waarom leg je beide honden niet vast aan een pin of ga samen met een vriendin en doe je wat pens in een pantykousje en maak je daar een spoortje mee?
Ehm, omdat ik daar nog helemaal niet aan gedacht heb? :mrgreen:

Ik zou dat weleens kunnen proberen inderdaad, moet ik wel heel klein beginnen met Saar, dus een meter of 2-3 spoortje trekken denk ik. En eens kijken waar dat hier kan zonder dat er regelmatig andere honden langs komen :wink:

Maar ik doe dat bal/dummy/frolic zoeken vaak niet echt 'met voorbedachte raden' zeg maar :wink: Over het algemeen is het niet in het bijzonder gepland, bal of dummy en frolic heb ik toch altijd bij me.
Zo'n pantykousje met pens zal ik maar niet standaard bij me gaan dragen :mrgreen: :wink:
Nee, is best leuk om te doen.
Wij hebben het weleens met een groep honden gedaan.
Tis inderdaad wel een kledderzooi maar dat maakt het juist voor de onervaren honden wel makkelijker.
En zoek een veldje waar niet veel mensen/honden lopen idd.
Eerst een rechte lijn en dan eentje met een hoek er in....
Beetje pens natuurlijk als beloning op t eind.
Zo liep mijn Corgi eens een sleepspoor van een fazant al keek ze wel bij die fazant op t eind ja, en???? :roll: :denken:
Koekje was een grotere beloning.... :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wel goed idee voor Saartje. Vind wel een leuk idee dat speuren, kan ze ondertussen zich misschien voor haar gevoel ook 'nuttig' maken en mag ze wel wat doen voor haar frolicjes haha! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”