Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boos pissig en kwaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

boos pissig en kwaad

Ongelezen bericht door pammetje »

dat was ik vanavond weer eens

ik fietste met baukje over het fietspad, en ik had haar aan de riem. (is geen losloop gebied)
Loopt er een man met zijn hond los (de hond liep een flink stuk voor hem)
Ik vraag aan de man of zijn hond naar baukje zal komen als ik voorbij fiets.
Zegt de man dat ie dat niet weet. Dus ik zeg: ja mijn hondje is daar namelijk niet van gediend.
Zegt ie: Dan heb jij een probleem :roll:
Ik zeg dat denk ik niet want ze pakt hem dan.
Nou dan heb je nog een groter probleem, zegt hij :evil:
Ik zeg dat denk ik ook niet want dan krijgt de jouwe vliegles
en ik ben door gefietst

het toeval mocht zijn dat net toen ik zijn hond passeerde hij met zn rug naar baukje ging poepen

maar dan wil je ook netjes iets vragen
krijg je zo'n kul antwoord
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jemig, wat dom. En als Baukje zeker zijn hond had gepakt was die boos geweest.. Geef je ook een keer lekker wat aan. :roll:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ga bij dat soort mensen niet informeren, maar gewoon de andere kant weer op :19: ik heb het opgegeven om te vechten tegen de bierkaai :roll: en kwaad worden daarom doe ik al helemaal niet meer :19:
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Ik vind wel dat ze je zeer adequaat gereageerd hebt op de meneer. ;-) Heerlijk om zo af en toe eens te zeggen wat je denkt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mensen hebben domweg een hekel aan hond-agressieve honden. Dat is een feit. In Amsterdam is dat ook heel erg. Je moet oplazeren als je hond agressief is en daar rekening mee houden is al helemaal teveel gevraagd. Rekening houden met elkaar is al teveel gevraagd. Ergens begrijp ik dat ook wel maar leuk en handig is het zeker niet. Mensen hebben op een andere manier een hond. Niet zoals jij maar meer gewoon een hond. Dan heb je ook geen zin in gelazer en als je hond niks doet vindt je dat de wereld van jou is. Zoiets? Ik zou me er in ieder geval niet zo over opwinden als de titel aangeeft want je schiet er niks mee op. Jouw hond is intolerant naar honden en dan worden hondenbaasjes dus intolerant naar jou. Zo moet je het maar nemen :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Mensen hebben domweg een hekel aan hond-agressieve honden. Dat is een feit. In Amsterdam is dat ook heel erg. Je moet oplazeren als je hond agressief is en daar rekening mee houden is al helemaal teveel gevraagd. Rekening houden met elkaar is al teveel gevraagd. Ergens begrijp ik dat ook wel maar leuk en handig is het zeker niet. Mensen hebben op een andere manier een hond. Niet zoals jij maar meer gewoon een hond. Dan heb je ook geen zin in gelazer en als je hond niks doet vindt je dat de wereld van jou is. Zoiets? Ik zou me er in ieder geval niet zo over opwinden als de titel aangeeft want je schiet er niks mee op. Jouw hond is intolerant naar honden en dan worden hondenbaasjes dus intolerant naar jou. Zo moet je het maar nemen :19:
Mwah ik vind dat wel meevallen hoor. Tenminste, het ligt eraan waar je woont volgens mij.
Bij mijn ouders in het westen (randstad) heb ik ook altijd gezeik, altijd honden die op Hera afstuiven, altijd geschreeuw dat ik op moet lazeren met dat valse kut beest etc.
Hier in het Noorden heb ik dat echt vrijwel nooit. In al die jaren heb ik dat misschien een paar keer meegemaakt.
Ik kan hier gewoon overal lopen en fietsen met Hera, mensen houden keurig hun honden bij zich als ze zien dat Hera aan de lijn zit of als ik dat vraag, de ene keer loop ik om of ga in de berm staan de andere keer doet de ander dat. Komt er toch onverhoopt een hond te dichtbij Hera krijg ik gewoon excuses en proberen ze zo snel mogelijk hun hond te pakken.
Nee ik kan hier prima lekker wandelen met mijn agressieve hond. :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik bedank mensen altijd vriendelijk als ze mij waarschuwen dat hun hond niet zo vriendelijk is met andere honden. Ik ben mensen dan ook altijd oprecht dankbaar dat ze mij even de kans geven mijn honden bij me te houden, dan dat ze hun eigen hond maar even zijn gang laten gaan. Losloopgebied of niet :wink:

Vind het dus ook netjes Pammetje dat jij waarschuwde; fijn ook dat die man daar op zijn beurt zo netjes op reageerde :roll:

Maar goed, ik ben Saar op een gegeven moment op gaan tillen omdat vragen aan mensen om hun fixerende sluiphond even bij zich te roepen (erbij zeggende nog dat mijn hond snel bang was) ook 9 van de 10 keer totaal nutteloos was. "hun hond deed toch niks??" en "dat zoeken ze heus zelf wel uit!".
Soms is rekening houden met, erg moeilijk helaas.
Afbeelding
estelle

Moos schreef: Maar goed, ik ben Saar op een gegeven moment op gaan tillen omdat vragen aan mensen om hun fixerende sluiphond even bij zich te roepen (erbij zeggende nog dat mijn hond snel bang was) ook 9 van de 10 keer totaal nutteloos was. "hun hond deed toch niks??" en "dat zoeken ze heus zelf wel uit!".
Oh maar ik loop met Bikkel dus ook altijd tegen zulke reacties aan.
Dan zie ik dat er spanning is waarop ik bikkel wegroep en dan is het ook steevast 'ohh zoeken ze zelf wel uit hoor laat maar even gaan!'. Ik krijg dan niet uitgelegd dat ik Bikkel die ervaringen niet op wil laten doen en dat ik hem graag zo sociaal houdt als hij nu is.
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

MARC_S schreef:Mensen hebben domweg een hekel aan hond-agressieve honden. Dat is een feit. In Amsterdam is dat ook heel erg. Je moet oplazeren als je hond agressief is en daar rekening mee houden is al helemaal teveel gevraagd. Rekening houden met elkaar is al teveel gevraagd. Ergens begrijp ik dat ook wel maar leuk en handig is het zeker niet. Mensen hebben op een andere manier een hond. Niet zoals jij maar meer gewoon een hond. Dan heb je ook geen zin in gelazer en als je hond niks doet vindt je dat de wereld van jou is. Zoiets? Ik zou me er in ieder geval niet zo over opwinden als de titel aangeeft want je schiet er niks mee op. Jouw hond is intolerant naar honden en dan worden hondenbaasjes dus intolerant naar jou. Zo moet je het maar nemen :19:
daar ben ik het dus niet mee eens, tollerantie gaat beide kanten op. Ze waarschuwd de eigenaar dat haar hond niet lief reageerd en die man reageerd niet leuk. Waar is het social aspect daarin? Ik vind de TO sociaal, en zou willen dat iedereen dat doet, dan voorkom je een hoop bijt incidenten.
Was zouden mesnen moet een agressievere hond dan moeten doen volgens jou? Die honden moeten toch ook uit, en hebben ook een baasje nodig. Gelukkig zijn er mensen die dit willen en kunnen, je zou er maar 1 zonder baas tegenkomen omdat nietmand hem wil, dan heb je toch een groter probleem.

Dus TO ik vind dat je het goed gedaan heb, en terecht boos bent. :ok:
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik kom het gelukkig weinig tegen. hier kennen ze me allemaal en weten ze dat ik heel voorzichtig met vooral sammy ben dus ze houden hun honden wel bij zich.

soms gaat het anders en hebben de baasjes bananen in de oren en zeg ik op mijn allevriendelijkst dat ze hun hond niet hoeven te pakken, zeker niet als ze het leuk vinden er dadelijk 2 te hebben :mrgreen: dan is het vaak snel over. sam heeft nog nooit gevochten dus ze luisteren goed naar me
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:
Moos schreef: Maar goed, ik ben Saar op een gegeven moment op gaan tillen omdat vragen aan mensen om hun fixerende sluiphond even bij zich te roepen (erbij zeggende nog dat mijn hond snel bang was) ook 9 van de 10 keer totaal nutteloos was. "hun hond deed toch niks??" en "dat zoeken ze heus zelf wel uit!".
Dan zie ik dat er spanning is waarop ik bikkel wegroep en dan is het ook steevast 'ohh zoeken ze zelf wel uit hoor laat maar even gaan!'. Ik krijg dan niet uitgelegd dat ik Bikkel die ervaringen niet op wil laten doen en dat ik hem graag zo sociaal houdt als hij nu is.
Nee precies.
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat er hier met echt hondagressieve honden wel rekening gehouden wordt, al is het alleen maar omdat niemand zijn eigen hond 'stuk' wil hebben. Ik hoor om me heen in ieder geval alleen maar juist lof over de niet zo vriendelijke honden die netjes zelf ook even aangelijnd worden enzo, nooit een boos woord daarover zeg maar :wink:

Maar verder is het ook wel erg veel 'zoeken ze zelf wel uit" van wat ik zo op lange wandelingen tegenkom. Nu moet ik eerlijk erbij zeggen dat ik er nu met Saar en Vera samen niet zo erg veel last meer van heb. Vera zorgt er wel voor dat Saar met rust gelaten wordt, al is het alleen maar "door er te zijn en groter te zijn en dus meer op te vallen :mrgreen: ". En Vera zelf, nou ja, die is niet zo breekbaar (letterlijk maar zeker ook figuurlijk), en zelf vrij makkelijk ook. Uiteraard komen we soms nog steeds kwallen van honden met dito bazen tegen :mrgreen: , maar het is wel zo dat het minder vaak echt vervelend wordt. :wink:

Maar met Moos vroeger ook hoor, van die reuen die dan met alles hoog aan kwamen lopen (liefst ook nog 30 kilo zwaarder dan Moos), en als ik dan vroeg of die hond terug geroepen kon worden moesten ze het bijna altijd 'zelluf uitzoeken'. Zelfs ook als de hond in kwestie al eerder op Moos gedoken was :roll: Nee hoor, zochten ze wel weer zelluf uit :19:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik ben ook altijd blij als mensen dat tegen mij zeggen!! Ik kan Zazoe dan even terug roepen en aan de lijn doen beter dan dat hij in zijn flikker word gebeten!!
Ik vind het netkes dat je dit hebt gezegd maar dom dat je zon antwoord kreeg :evil:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik denk dat deze eigenaar tegen niemand tolerant is, hij wil gewoon geen verantwoording voor zijn hond dragen en al zeker niet iets doen wat hem vermoedelijk moeite kost.
Ik ben er heel blij mee als mensen zoiets aangeven, ik heb het zelf ook altijd gedaan.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief

Sandy&Co schreef:
daar ben ik het dus niet mee eens, tollerantie gaat beide kanten op. Ze waarschuwd de eigenaar dat haar hond niet lief reageerd en die man reageerd niet leuk. Waar is het social aspect daarin? Ik vind de TO sociaal, en zou willen dat iedereen dat doet, dan voorkom je een hoop bijt incidenten.
Was zouden mesnen moet een agressievere hond dan moeten doen volgens jou? Die honden moeten toch ook uit, en hebben ook een baasje nodig. Gelukkig zijn er mensen die dit willen en kunnen, je zou er maar 1 zonder baas tegenkomen omdat nietmand hem wil, dan heb je toch een groter probleem.

Dus TO ik vind dat je het goed gedaan heb, en terecht boos bent. :ok:
Volgens mij denk je dat ik zo denk terwijl ik aangeef dat er door anderen zo gedacht wordt. :wink: Ik merk in ieder geval al intolerantie naar herders dus laat staan dat die intolerantie komt als je met een stafford of een bullmastif aan komt kakken. Dat is niet wat ik vind maar wat ik merk.

Mensen hebben een hekel aan honden die eruit zien als vechthonden. Niet overal en niet iedereen maar ik weet zeker dat er dan op een andere manier naar je gekeken wordt. Wij alleen al in Amsterdam. Scheldende mensen op straat, hou die pitbull bij je! Ik bel de politie als ik die hond los zie lopen! Zelfs mensen die fysiek gingen dreigen als ze Dapper zagen. Een keer had hij ruzie met de buurhond, ineens stonden er mensen te brullen dat de pitbull een spuitje moest krijgen. Dat terwijl de buurhond later ingeslapen is vanwege agressie. Dat was een beardie dus die zijn wel lief met hun pluizenhaar. Dus wat denk je dat er gebeurd als dat soort mensen een zwart staffie of een bullmastif zien? Gaan ze dan normaal doen? Ik denk het niet.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het een knap asociale reaktie van die man. :evil:
Hij maakt m.i. zijn probleem de jouwe.
Je waarschuwde hem van te voren notabene!
Maar ik *ken* het.. :roll: .
De hunne doet niks dus ben jij automatisch de klos met je *kuthond* :roll: .
Dan mag jij daar niet lopen/fietsen want jij hebt een agressief rotbeest volgens hun zeggen.
Ik heb het zelf ook meegemaakt Pam, niet aan de fiets maar in het bos.
Jakko zat ook aangelijnd, gewaarschuwd van te voren, word vervolgens géén gehoor aan gegeven en als jouw hond dan uitvalt, heb jíj het gedaan met je kutbeest. :roll:
jaja, tuurlijk(not!).
Vervolgens werd ik(Jakko eigenlijk) ook nog eens bedreigd met een: de volgende keer neem ik een mes m ee, en dan steek ik dat kutbeest kapot!
(tot 3 keer toe herhaald door die man :boos: ).
Mafkees.

Niet leuk, zulke aanvaringen, voor mij een reden om achterlijk vroeg de losloop wandeling in het bos te doen.
En dan ook nog op plaatsen waarvan ik weet bijna niemand tegen te komen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
estelle

Nanna schreef:Ik denk dat Marc gelijk heeft.
Gisteravond lieten we de honden uit op de hei en er kwam een meneer aan met een reusachtige Staffreu, aangelijnd.
Mijn aanstaande ex moest de honden dus ook ff aanlijnen en ik bokkesprong scheetgeluiden makend op die hond af die bijkans een appelflauwte kreeg van het lachen. Echt een enorm leuk beest. Na Staffmans uitgebreid aangehaald te hebben meldde zijn eigenaar dat ik zo ongeveer de enige was, verreweg de meerderheid was doodsbang voor die hond en maakte ruime omwegen.
aanstaande ex? huh? :denken:

Wij zaten ooit ook eens op een bankje toen er een stafford aangerend kwam en zo tussen ons insprong om te knuffelen. Die knuffel kreeg hij natuurlijk ook maar die eigenaar was ook helemaal verbaasd over onze reactie.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik denk dat Marc gelijk heeft.
Gisteravond lieten we de honden uit op de hei en er kwam een meneer aan met een reusachtige Staffreu, aangelijnd.
Mijn aanstaande ex moest de honden dus ook ff aanlijnen en ik bokkesprong scheetgeluiden makend op die hond af die bijkans een appelflauwte kreeg van het lachen. Echt een enorm leuk beest. Na Staffmans uitgebreid aangehaald te hebben meldde zijn eigenaar dat ik zo ongeveer de enige was, verreweg de meerderheid was doodsbang voor die hond en maakte ruime omwegen.
Ga je scheiden Nanna??
Omdat je schrijft *mijn as ex..*.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

gelijktijidg met estelle, zie ik.. :wink:
Afbeelding
estelle

Moos schreef:
estelle schreef:
Maar met Moos vroeger ook hoor, van die reuen die dan met alles hoog aan kwamen lopen (liefst ook nog 30 kilo zwaarder dan Moos), en als ik dan vroeg of die hond terug geroepen kon worden moesten ze het bijna altijd 'zelluf uitzoeken'. Zelfs ook als de hond in kwestie al eerder op Moos gedoken was :roll: Nee hoor, zochten ze wel weer zelluf uit :19:
Ik had het dus laatst met een man met een cairn terrier. Geen partij voor Bikkel als het echt vechten wordt.
estelle

Nanna schreef:
wendy71 schreef:
Ga je scheiden Nanna??
Nee, ik ga niet scheiden ;-) Mijn aanstaande ex is hier gewoon een standaard uitdrukking :mrgreen:
je deed het er om he!! :smile:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
wendy71 schreef:
Ga je scheiden Nanna??
Nee, ik ga niet scheiden ;-) Mijn aanstaande ex is hier gewoon een standaard uitdrukking :mrgreen:
Pffff, ik dacht al.., gelukkig maar! :ok: :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

@ Nanna: ik ken die uitdrukking helemaal niet en ik kom toch ook uit dezelfde contereien. :19: :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

baukje is nogwel mijn 'vriendelijke' staffie
ze zal niet direct pakken
maar ze heeft er echt een hekel aan als ze gestoord wordt als ze iets 'leuks' aan het doen is
zoals fietsen, balgooien of zwemmen
dus ik wil gewoon helemaal niks riskeren
maar ik baalde er gewoon weer van
het zal wel zijn omdat ik een 'vechthond' heb
dat deze man zo moest reageren
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
laeken
Zeer actief

Als hier iemand gebeten wordt door een hond is het automatisch een van de vechthonden van de overburen. Dat staat al vast voordat de hond beschreven is. :roll:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven ;)

Wat als er een hond los-schiet, of jouw hond je ontglipt.
Moet er niet aan denken! :boos:

*krijgt rotweiler die mijn pup aanvalt flashbacks*
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven ;)

waarom zou ik mijn hond moeten muilkorven?????????
de grootste onzin die er is
ik muilkorf mijn honden niet
wat als er dan iemand mijn hondje aanvalt
en mijn hondje kan zich niet verweren
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven ;)

waarom? mensen moeten hun hond bij zich houden... het is een NIET losloopgebied...
Ze heeft het prima gedaan, ik had het ook zo gedaan denk ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

malinois schreef:

waarom? mensen moeten hun hond bij zich houden... het is een NIET losloopgebied...
Zoals ik al zei, als er een ontglipt..

Ik neem aan dat je in losloopgebieden wel muilkorft? of er niet komt?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik geef niets aan :wink: Ik krijg zulke achterlijke irritante reacties dat ik gewoon mijn mond hou. Komt een hond te dichtbij geef ik een (zachte) schop. Meestal blijft de hond dan stilstaan en komt de baas aanrennen, kijkend naar mij alsof ik gek ben.
pammetje
Zeer actief

Klijntjuh schreef:
malinois schreef:

Zoals ik al zei, als er een ontglipt..

Ik neem aan dat je in losloopgebieden wel muilkorft? of er niet komt?
ik muilkorf nooit
ik kom niet in losloopgebieden
want die heb je hier niet

en ik kom wel in bossen
en dan loopt baukje zelfs los
maar ik heb een hond die geweldig goed luisterd
dus als er een vreemde hond aangevlogen komt dan roep ik haar en komt ze direct bij me zodat ik haar aan kan lijnen.
Alleen ja dan is ze nog feller als ze aangelijnd is
maar dan kan ik ook makkelijker ingrijpen als er wat zou gebeuren

Ik heb al jaren honden die niet met andere overweg kunnen (dit is het ras)
maar echte vechtpartijen heb ik altijd kunnen voorkomen
en ik zal er ook alles aan doen om dit te voorkomen
maar ik zal noooooooooit mijn hond muilkorven
omdat andere te laks zijn om hun hond bij te houden
Laatst gewijzigd door pammetje op 08 mei 2009 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”