Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen roosteren puppies

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind sommige reacties nogal overdreven. Natuurlijk is dit werkelijk te gruwelijk voor woorden, maar die kinderen daarom martelen/doodschoppen of andere fysieke dreigementen zijn flauwekul.
Ik ben meer geïnteresseerd in waarom die kinderen dat deden. Je maakt mij niet wijs dat 'normale' kinderen die 'normaal' zijn opgevoed dit zomaar doen. Er moet dus heel wat meer aan de hand zijn en dan denk ik in de eerste instantie aan een ontstellend gebrek aan opvoeding en in de tweede instantie een evt. geestelijk defect bij de kinderen.
Maar als je als volwassene zegt dat je kinderen (om wat voor reden ook!) doodwil schoppen of ook wilt roosteren, spoor je m.i. ook niet.
Afbeelding
Can
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Can »

Ik denk als kinderen dit soort dingen doen, het een schreeuw om aandacht is. Ergens komen die kinderen zelf dingen te kort.
Ben benieuwd wat voor straf ze krijgen en of de ouders worden aangesproken. Jammer dat je dat niet hoort.
groetjes van Can

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"
- Mahatma Gandi

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

het is ook altijd weer zo makkelijk om te roepen dat het wel aan de opvoeding heeft gelegen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

estelle schreef:het is ook altijd weer zo makkelijk om te roepen dat het wel aan de opvoeding heeft gelegen.
Dat klinkt wel als een dooddoener, daar heb je gelijk in. Maar zulk ernstig gestoord gedrag is over het algemeen wel degelijk terug te leiden op (het gebrek aan) opvoeding.
Diverse Amerikaanse onderzoeken naar oorzaken van psychopatisch gedrag bij volwassen criminelen hebben uitgewezen dat ernstige verwaarlozing/geestelijke en/of lichamelijk mishandeling, drugs- en alcoholmisbruik door ouders bij kinderen vaak kan leiden tot zeer ernstig gestoord gedrag als volwassene. Vaak vooraf gegaan door dierenmishandeling, brandstichting en ander afwijkend gedrag veelal gekenmerkt door een totaal gebrek aan empatisch vermogen.
En wat deze kinderen deden kan je moeilijk rangschikken onder kattenkwaad. Dit lijkt mij eerder een voorbode voor veel erger crimineel gedrag op latere leeftijd.
Het lijkt mij dan ook beter dat zulke kinderen professionele hulp krijgen, en geen klappen. Die zullen ze vast wel meer dan genoeg hebben gehad... :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

lieke schreef:
estelle schreef:het is ook altijd weer zo makkelijk om te roepen dat het wel aan de opvoeding heeft gelegen.
Dat klinkt wel als een dooddoener, daar heb je gelijk in. Maar zulk ernstig gestoord gedrag is over het algemeen wel degelijk terug te leiden op (het gebrek aan) opvoeding.
Diverse Amerikaanse onderzoeken naar oorzaken van psychopatisch gedrag bij volwassen criminelen hebben uitgewezen dat ernstige verwaarlozing/geestelijke en/of lichamelijk mishandeling, drugs- en alcoholmisbruik door ouders bij kinderen vaak kan leiden tot zeer ernstig gestoord gedrag als volwassene. Vaak vooraf gegaan door dierenmishandeling, brandstichting en ander afwijkend gedrag veelal gekenmerkt door een totaal gebrek aan empatisch vermogen.
En wat deze kinderen deden kan je moeilijk rangschikken onder kattenkwaad. Dit lijkt mij eerder een voorbode voor veel erger crimineel gedrag op latere leeftijd.
Het lijkt mij dan ook beter dat zulke kinderen professionele hulp krijgen, en geen klappen. Die zullen ze vast wel meer dan genoeg hebben gehad... :wink:
Tuurlijk zal het in veel gevallen ook wel degelijk met de opvoeding te maken hebben gehad.
Ik kan alleen pissige en ook verdrietig om zulke uitspraken raken omdat ik zelf de andere kant jammer genoeg heel goed ken.
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

zoiets kan ik niet eens bedenken, laat staan dat kinderen dit doen!! Ik denk niet dat 1 van mijn kinderen ooit zoiets zal doen.

Hoe komen die kids uberhaupt aan die puppies? En waar zijn de ouders, als ze tijd hebben om pups te jatten(?) een vuur te bouwen dan zijn ze toch een behoorlijke tijd buiten, waar waren de ouders? En de eigenaar van de pups?

Het is wel heel makkelijk om het aan de opvoedinge te wijten, maar bij geen enkele baby is empathie aanwezig, dit moet geleerd worden door de ouders emapthie begrijpt een kind ook pas zo rond de 2 jaar, daarvoor zijn ze niet tot medeleven in staat.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”