ik ben het even kwijt denk ik... begin even overnieuw...Miss_Liz schreef:
@mal: wat ik ermee heb, zijn lijnen staan mij aan, heb al wel contact gehad met die fokker over een gepland nest dat hij toen had alleen was er iets niet goed gegaan..
@crutz: Waarom? omdat ik hem wel vertrouw..
Wat vind jij er mis aan dan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dagje knpv friesland
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd...frank1985 schreef:als je zelf op de club bent kun je toch ook trainen....Miss_Liz schreef:Ik ben er zelf wel bij hoor, wanneer ik niet naar de club ga gaat liz ook niet...tycha schreef:Dit zou ik echt nooit en te nimmer doen, mijn hond afgeven aan een ander. Jij moet het doen met je hond en niet iemand anders, jij moet samen met je hond trainen.Wanneer ik zelf om wat voor reden dan ook verhinderd ben om met lizzy te trainen heb ik daarvoor een persoon aangewezen die haar dan trained en niemand anders..
Hij heeft zelf 25 jr getrained in de ipo doet het nu niet meer met eigen hond en hij en dan ook alleen hij zal op zo'n moment lizzy trainen..
Een hond wordt echt niet minder van een keer niet trainen, wel van een keer verkeerd trainen.
Ik zou altijd willen zien en weten wat er met mijn hond gebeurt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en dan? dan kun je toch ook zelf trainen?Miss_Liz schreef:Ik ben er zelf wel bij hoor, wanneer ik niet naar de club ga gaat liz ook niet...tycha schreef:Dit zou ik echt nooit en te nimmer doen, mijn hond afgeven aan een ander. Jij moet het doen met je hond en niet iemand anders, jij moet samen met je hond trainen.Wanneer ik zelf om wat voor reden dan ook verhinderd ben om met lizzy te trainen heb ik daarvoor een persoon aangewezen die haar dan trained en niemand anders..
Hij heeft zelf 25 jr getrained in de ipo doet het nu niet meer met eigen hond en hij en dan ook alleen hij zal op zo'n moment lizzy trainen..
Een hond wordt echt niet minder van een keer niet trainen, wel van een keer verkeerd trainen.
Ik zou altijd willen zien en weten wat er met mijn hond gebeurt.
Ik heb nog nooit een trainer met een hond van zijn 'leerling' zien trainen...

Het gaat toch om de combi tussen jou en de hond... niet tussen de trainer en de hond????

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zolang als dat hij er helemaal afblijft met uitlaten is het prima, alleen in een bepaalde fase heb ik het idd liever niet, als het niet anders kan ook goed, maar dus liever niet....hij moet in elkgeval NIETS van de hond verwachten met uitlaten, overigens geldt dat andersom ookMiss_Liz schreef:Sorry hoor maar ga mijn vriend echt niet verbieden om lizzy uit te laten doe ff normaal, dat is nog altijd ieder zijn eigen keuze!frank1985 schreef:waarom ben je toch zo eigenwijs, sorry hoor maar waarom weiger je ook maar iets van ervaren mensen hier aan te nemen, ik snap dat echt niet hoor !!!Miss_Liz schreef:Trainen doet wietse ook niet met lizzy, en uitlaten heb ik geen moeite mee mag hij gerust doen daar ga ik echt geen punt van maken..crutz schreef: ehmmmm, als ik niet kan trainen op dat moment ligt mijn hond maar een training stil hoor....denk toch niet dat ik iemand anders met mijn hond laat trainen, mijn partner (zelfs de ex waarmee ik in de sport gekomen ben en die volgens dezelfde visie traint als dat ik doe niet) blijft van mijn honden af...in een bepaalde fase van het trainen zelfs qua uitlaten
@mal: tjah zo heb ik ook nog wel een fokker in mn achterhoofd..
Ik ben nog steeds benieuwd wat je trainer van de fotos heeft gezegd.

je hebt daar niet vermeld wat ze er van vonden, alleen dat je geadviseerd werd in de IPO te blijvenWat ze van die foto vonden?
Dat heb ik al vermeld, moet je even pagina 3 doorspitten..
denk dat zowel Fenella als ikzelf (ik in elkgeval) het idee hadden dat jij het over een fokker had waar je nooit wat van wilde en nu lijkt t er op dat je ergens vandaan juist wel een pup wilt@mal: wat ik ermee heb, zijn lijnen staan mij aan, heb al wel contact gehad met die fokker over een gepland nest dat hij toen had alleen was er iets niet goed gegaan..
een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....@crutz: Waarom? omdat ik hem wel vertrouw..
en geloof me, als er op de club maar 1 persoon was die ik met mijn hond zou vertrouwen (in de hulp, dus niet om hem af te richten) dan zou ik toch rap op zoek gaan naar een andere club (dat afgelopen najaar ook gedaan en nu met 6 man op de club die ik allen blind vertrouw, maar die toch echt niet met mijn hond zullen lopen)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....
en geloof me, als er op de club maar 1 persoon was die ik met mijn hond zou vertrouwen (in de hulp, dus niet om hem af te richten) dan zou ik toch rap op zoek gaan naar een andere club (dat afgelopen najaar ook gedaan en nu met 6 man op de club die ik allen blind vertrouw, maar die toch echt niet met mijn hond zullen lopen)
Ik vertrouw mn instrukteur voor 200% maar dat wil nog niet zeggen dat hij ooit met mijn hond loopt

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef:juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....
Ik vertrouw mn instrukteur voor 200% maar dat wil nog niet zeggen dat hij ooit met mijn hond loopthij moet er voor zorgen dat WIJ het goed gaan doen niet hij en de hond hond.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
klopt... dat is in de IPO dus wel, maar dan staat die instrukteur er voor je, zal alles in het werk stellen om de combi zo goed mogelijk uit de verf te krijgen. En dat krijg je toch niet door zelf dan maar eens met de hond te gaan lopencrutz schreef:ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef:juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....
Ik vertrouw mn instrukteur voor 200% maar dat wil nog niet zeggen dat hij ooit met mijn hond loopthij moet er voor zorgen dat WIJ het goed gaan doen niet hij en de hond hond.

Die kent nl de hond het best, de instrukteur kent de werkkwaliteiten van de hond en samen kun je dus prima iets bedenken.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb je in de KNPV allemaal instructeurs :lol:malinois schreef:klopt... dat is in de IPO dus wel, maar dan staat die instrukteur er voor je, zal alles in het werk stellen om de combi zo goed mogelijk uit de verf te krijgen. En dat krijg je toch niet door zelf dan maar eens met de hond te gaan lopencrutz schreef:ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef:juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....
Hij moet er voor zorgen dat ie iets bedenkt, als je tegen een probleem oploopt, dat dit probleem opgelost wordt in overleg met de geleider van de hond.
Die kent nl de hond het best, de instrukteur kent de werkkwaliteiten van de hond en samen kun je dus prima iets bedenken.
nee, je oefent met elkaar, loopt tegen problemen aan,
bespreekt dat, bespreekt mogelijke oplossingen en de hulp die je daar bij nodig gaat hebben (extra man op het veld, extra paar ogen die meer zien, extra man aan het lijntje etc)
alleen met dat verschil dat er niet iemand is met "status" (nu zeg ik niet dat dat bij jou of Gerda op de club zo is, maar heb het wel eens gezien dat het wel zo was, dat men zich TE belangrijk vond, wat ook het oefenen niet ten goede komt

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
1 van de eerste dingen die mij ingefluisterd werden toen ik net begon.. geef nooit je hond af als men jou of je hond iets duidelijk willen makencrutz schreef:ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef:juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....

Als we het al anders moeten doen.. dan zeggen ze dat maar en dan nog bepaal ik of ik denk dat het zal werken..
Een ander appel laten lopen werkt soms niet eens.. omdat ze teveel aan mij hangen.. ja zelfs toen eerste baas wat wilde voordoen.. kreeg hij mijn reu echt niet mee.. ondanks dat ik het lijntje toen wel had overgedragen..
Trouwens.. ik zou niet eens het fijn vinden.. stel dat een ander inene dingen gedaan krijgt die ik niet gedaan krijgt.. dan ga ik echt achter mijn oren krabben of de hond en ik wel qua sport bij elkaar passen..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat gebeurt zeker, is in mijn geval absoluut niet van toepassing, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het idd. wel gebeurd.crutz schreef:dan heb je in de KNPV allemaal instructeurs :lol:malinois schreef:klopt... dat is in de IPO dus wel, maar dan staat die instrukteur er voor je, zal alles in het werk stellen om de combi zo goed mogelijk uit de verf te krijgen. En dat krijg je toch niet door zelf dan maar eens met de hond te gaan lopencrutz schreef:ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef: juist je moet het zelf doen met behulp van...
Hij moet er voor zorgen dat ie iets bedenkt, als je tegen een probleem oploopt, dat dit probleem opgelost wordt in overleg met de geleider van de hond.
nee, je oefent met elkaar, loopt tegen problemen aan,
bespreekt dat, bespreekt mogelijke oplossingen en de hulp die je daar bij nodig gaat hebben (extra man op het veld, extra paar ogen die meer zien, extra man aan het lijntje etc)
alleen met dat verschil dat er niet iemand is met "status" (nu zeg ik niet dat dat bij jou of Gerda op de club zo is, maar heb het wel eens gezien dat het wel zo was, dat men zich TE belangrijk vond, wat ook het oefenen niet ten goede komt)

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
wat ik nu overigens zelf ervaar met een nieuwe partner die ook sport, maar op een compleet andere wijze als dat ik de oefeningen opbouw is dat het leuke discussies kan geven thuis, maar dat we ook duidelijk genoeg afstand kunnen houden en elkaar in ons waarde kunnen laten,
zo zal ik nooit tijdens een training hem op zaken wijzen (ga wel geregeld mee), want dat is hun trainingswijze, wel zal ik het er thuis over hebben, of hij er dan wat mee doet (in overleg met zijn clubgenoten) is een 2de, maar goed, dat is het verschil in oefenen....
andersom gaat dat net zo, hij observeert ook alleen maar (toevallig vd week voor het eerst mee gegaan, maar ook al een paar maal met mijn "ouwetjes" waar ik niets aan kan verpesten bij hem mee getraind....dus heeft hij het ook kunnen zien...) en thuis praten we er dan over, waarom iets sus of zo, en waarom niet....
en dan zit je ook nog met het ervarings verschil en verschillende werelden (hij een gg en jacht achtergrond, ikke alleen KNPV)
leuk, interessant etc....maar als hij iets voor zou willen doen van wat ik op een bepaalde manier beter zou kunnen doen pakt hij daar maar lekker zijn eigen hondje voor en kijk ik daarna wel of ik er wat mee kan in mijn training....en zo zie ik advies ook op de club, alleen dus soms hulp bij dingen op afstand waar een extra man handig is, dat is weer anders....
zo zal ik nooit tijdens een training hem op zaken wijzen (ga wel geregeld mee), want dat is hun trainingswijze, wel zal ik het er thuis over hebben, of hij er dan wat mee doet (in overleg met zijn clubgenoten) is een 2de, maar goed, dat is het verschil in oefenen....
andersom gaat dat net zo, hij observeert ook alleen maar (toevallig vd week voor het eerst mee gegaan, maar ook al een paar maal met mijn "ouwetjes" waar ik niets aan kan verpesten bij hem mee getraind....dus heeft hij het ook kunnen zien...) en thuis praten we er dan over, waarom iets sus of zo, en waarom niet....
en dan zit je ook nog met het ervarings verschil en verschillende werelden (hij een gg en jacht achtergrond, ikke alleen KNPV)
leuk, interessant etc....maar als hij iets voor zou willen doen van wat ik op een bepaalde manier beter zou kunnen doen pakt hij daar maar lekker zijn eigen hondje voor en kijk ik daarna wel of ik er wat mee kan in mijn training....en zo zie ik advies ook op de club, alleen dus soms hulp bij dingen op afstand waar een extra man handig is, dat is weer anders....
- frank1985
- Zeer actief
dat is ook gelijk wat ik zo moeilijk vind bij het trainen op een vereniging.
als je bij een hondeschool komt heb je gewoon 1 trainer die je les geeft.
In de knpv ( nog nooit bij ipo geweest ) kreeg ik van iedereen wat advies. vast allemaal goed bedoeld maar als je 0,0 ervaring hebt is het heel moeilijk om een manier van trainen te vinden aangezien je gewoon weg niet weet hoe je de oefeningen uit het programma moet aanleren.
Wel heb ik ervaren dat iedereen wel wil helpen en als je wat vraagt je heel veel goede tips krijgt.
Wat ik bedoel te zeggen is ( kan het altijd moeilijk verwoorden ) dat het voor een groene nieuwkomer best lastig is een weg te vinden. je hoort zo veel en je moet aan zo veel dingen denken. Mischien dat TS daar ook een beetje mee kampt. veel info en door de bomen het bos niet meer zien
weet niet hoor......
Wat ik heel mooi zou vinden is iemand waar ik vertrouwen in heb die mij zal willen begeleiden met de training... ooit komt het goed
beetje duidelijke wat ik bedoel :N:
In de knpv ( nog nooit bij ipo geweest ) kreeg ik van iedereen wat advies. vast allemaal goed bedoeld maar als je 0,0 ervaring hebt is het heel moeilijk om een manier van trainen te vinden aangezien je gewoon weg niet weet hoe je de oefeningen uit het programma moet aanleren.
Wel heb ik ervaren dat iedereen wel wil helpen en als je wat vraagt je heel veel goede tips krijgt.
Wat ik bedoel te zeggen is ( kan het altijd moeilijk verwoorden ) dat het voor een groene nieuwkomer best lastig is een weg te vinden. je hoort zo veel en je moet aan zo veel dingen denken. Mischien dat TS daar ook een beetje mee kampt. veel info en door de bomen het bos niet meer zien

Wat ik heel mooi zou vinden is iemand waar ik vertrouwen in heb die mij zal willen begeleiden met de training... ooit komt het goed

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat is in de IPO niet zo, daar heb je 1 trainerfrank1985 schreef:dat is ook gelijk wat ik zo moeilijk vind bij het trainen op een vereniging.
Wat ik bedoel te zeggen is ( kan het altijd moeilijk verwoorden ) dat het voor een groene nieuwkomer best lastig is een weg te vinden. je hoort zo veel en je moet aan zo veel dingen denken. Mischien dat TS daar ook een beetje mee kampt. veel info en door de bomen het bos niet meer zienweet niet hoor......
Wat ik heel mooi zou vinden is iemand waar ik vertrouwen in heb die mij zal willen begeleiden met de training... ooit komt het goed![]()

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Voor een nieuwkomer kan dat inderdaad wel heel lastig zijn, andersom kan dat voor de anderen trouwens ook heel lastig zijn.frank1985 schreef:dat is ook gelijk wat ik zo moeilijk vind bij het trainen op een vereniging.
Wat ik bedoel te zeggen is ( kan het altijd moeilijk verwoorden ) dat het voor een groene nieuwkomer best lastig is een weg te vinden. je hoort zo veel en je moet aan zo veel dingen denken. Mischien dat TS daar ook een beetje mee kampt. veel info en door de bomen het bos niet meer zienweet niet hoor......
Wat ik heel mooi zou vinden is iemand waar ik vertrouwen in heb die mij zal willen begeleiden met de training... ooit komt het goed![]()

Wij hebben bv. nu een aspirant-lid op de club die al behoorlijk wat tips van iedereen heeft gehad. Echter, met al die tips doet hij weinig tot niets constructiefs. Hij probeert 2 dagen wat en geeft er dan zijn eigen invulling aan, wat zijn hond zeker niet ten goede komt.
Uiteindelijk is in overleg met hem besloten dat 2 mensen hem intensiever zullen begeleiden, in die zin dat die 2 personen voor hem ook het aanspreekpunt zijn als hij vragen heeft. De rest van de leden sturen hem dus ook naar die 2 personen toe als hij weer eens loopt te "shoppen" met vragen, of wij wijzen de "begeleiders" op dingen die wij bij hem gezien/gehoord hebben waar naar ons inzien iets mee moet.
Helaas werkt dat in dit geval niet, de mogelijkheid kán echter wel werken.
Ik ben zelf op eigen verzoek door dezelfde personen wat meer begeleid in het begin, en ik heb daar juist heel veel van opgestoken.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
nou.... haha ik heb 1 trainer... maar een heleboel mensen en inzichten en meedenkers etc...malinois schreef:maar dat is in de IPO niet zo, daar heb je 1 trainerfrank1985 schreef:dat is ook gelijk wat ik zo moeilijk vind bij het trainen op een vereniging.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Gerda, ik krijg het gevoel dat jij je heel erg aangevallen voelt in dit topic.
Ik denk echter dat iedereen het beste met jou en je hond voorheeft (ik althans wel) en je een hele grote teleurstelling wil besparen.
Ik ben blij om te lezen dat je besloten hebt met Lizzy niet in de KNPV te gaan trainen, je bent daar niet klaar voor. De manier waarop in dit topic op je gereageerd wordt is nog "heilig" vergeleken met de manier waarop de gemiddelde KNPV-er zijn mening zal uiten. :N:
Wat betreft het laten trainen van Lizzy door iemand anders als jij dat niet kan....niet doen! Het heeft geen enkele meerwaarde.
Of je traint zelf, of je traint maar even niet.
Weet je wat je eens zou moeten doen?
Je laten filmen als je met Lizzy aan het trainen bent. Op dat moment gewoon doen wat je normaal doet en dan in alle rust thuis eens gaan bekijken (alleen, dus zonder dat iemand jou kan beïnvloeden). En probeer dan te kijken alsof het iemand anders en een andere hond is waar je naar kijkt. Ik ben benieuwd hoe je dan het een en ander ziet.
Ik denk echter dat iedereen het beste met jou en je hond voorheeft (ik althans wel) en je een hele grote teleurstelling wil besparen.
Ik ben blij om te lezen dat je besloten hebt met Lizzy niet in de KNPV te gaan trainen, je bent daar niet klaar voor. De manier waarop in dit topic op je gereageerd wordt is nog "heilig" vergeleken met de manier waarop de gemiddelde KNPV-er zijn mening zal uiten. :N:

Wat betreft het laten trainen van Lizzy door iemand anders als jij dat niet kan....niet doen! Het heeft geen enkele meerwaarde.
Of je traint zelf, of je traint maar even niet.

Weet je wat je eens zou moeten doen?
Je laten filmen als je met Lizzy aan het trainen bent. Op dat moment gewoon doen wat je normaal doet en dan in alle rust thuis eens gaan bekijken (alleen, dus zonder dat iemand jou kan beïnvloeden). En probeer dan te kijken alsof het iemand anders en een andere hond is waar je naar kijkt. Ik ben benieuwd hoe je dan het een en ander ziet.

Groetjes Inge

- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
toen ik nog ipo deed met mijn mechel, waren de rechtsomkeerd wendingen te ruim, toen heb ik hem zelf gevraagt dit voor te oden hoe ik het beter kon doen.blondie schreef:1 van de eerste dingen die mij ingefluisterd werden toen ik net begon.. geef nooit je hond af als men jou of je hond iets duidelijk willen makencrutz schreef:ja, ben niet bekend met het instructeur op een hondenclub omdat in de KNPV natuurlijk niet met instructeurs gewerkt wordt....malinois schreef:juist je moet het zelf doen met behulp van...crutz schreef:een hond richt je zelf af, met behulp van de club dat wel, maar het moet uit jou komen en niet uit anderen....
![]()
Als we het al anders moeten doen.. dan zeggen ze dat maar en dan nog bepaal ik of ik denk dat het zal werken..
Een ander appel laten lopen werkt soms niet eens.. omdat ze teveel aan mij hangen.. ja zelfs toen eerste baas wat wilde voordoen.. kreeg hij mijn reu echt niet mee.. ondanks dat ik het lijntje toen wel had overgedragen..
Trouwens.. ik zou niet eens het fijn vinden.. stel dat een ander inene dingen gedaan krijgt die ik niet gedaan krijgt.. dan ga ik echt achter mijn oren krabben of de hond en ik wel qua sport bij elkaar passen..
Hij heeft dus mijn hond overgenomen en geprobeerd :N: voor te doen.
Ten eerste wilde ze niet mee, toen is hij dus een rondje om mij heen gaan lopen, en zodra hij weer weg wilde lopen greep ze hem vast in zijn been/heup en dan net niet door maar wel vansthouden.
om het toch leuk te houden, ze was toen 7 maanden, gaf hij toch de beloning.
Toen ze de beloning met de bal kreeg beet ze tot 3x toe in zijn hand ipv bal terwijl ze dat bij mij nog noooooit heeft gedaan.
wat heb ik hier van geleerd: geef nooit je hond aan iemand anders!!!
We waren aardig ver met appel lpen maar konden echt weer bijna overniuew beginnen omdat ze het hele gebeuren niet snapte.
Daarnaast over het zelfstandige van een werk hond, met 8 maanden ben ik met haar naar een knpv club gegaan (waar ik nu train) en daar mogt ze voor het eerst op het pak bijten, ze vondt het super toen moest ik erachter staan en de hond mogt niet bijten (hoeft geen commandos of zo te geven)
Ze wilde weten (na overleg) of ze alleen mouw gericht was of ook beschermend dus de pakwerker gooide zijn been naar achter en ze beet gelijk vol in zijn been.
Ze wist dus niet wat ze moest doen en beet toch.
echter in huis zit ze zo aan me vast geplakt dat ze zelfs voor de wc gaat liggen piepen als ik langer dan 1 sec. wegblijf.
Ben ik boven staat ze onderaan de trap te piepen ongeacht hoeveel en wie er beneden is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
maar een pak(werker) herkennen ze toch wel als ze echt gericht zijn op dat bijten.Miss_Liz schreef: Lizzy weet vanaf 8 weken al niet beter dan dat we dus bezig zijn met ipo..
in het begin was het spelen met balletjes en de jute zak bijten en zo'n tasvormig ding waarmee ze over het veld huppelde, vanaf 5mnd in het grotere puppen groepje(waarin ze toch veel van ivo afkeek) waarbij er wat meer trekspel aan te pas kwam en hier een daar een schreeuw van de pakwerker met 6 maand kwam de rol eraan te pas en met 7mnd de mauw en vanaf 8mnd moest ze dus zo nu en dan alleen in het verstek (dus zonder die groep) en dat gaat prima hierin snapt ze de link dus ook wel en gaat de knop ook om zodra we op het veld staan..
Die knop kon ze dus niet omschakelen bij de knpv is gebleken dus blijven we lekker in de ipo daar doet het prima..
ds is 4,5 jaar en al haar ganse leven zit ze in de IPO. Een maand of 6 geleden had een vriend van me een kostuum gekocht, daar die vriend ver van me woont en hij hier al geweest was om het kostuum te bestellen, was ik het kostuum gaan ophalen om het hem dan zelf te gaan bezorgen (ergens halverwege het land)
Voor de lol had ik thuis dat kostuum eens zelf aangedaan (

Ze aarzelde geen moment en ging meteen netjes voorblaffen en beet met gemak in het kostuum

Qua beet was dat natuurlijk niet te vergelijken met een ring/KNPV hond, maar dat het was om in te bijten, daar twijfelde ze geen moment aan

- frank1985
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- frank1985
- Zeer actief
hahahaha nou mooi danmaart schreef:ow, garantie héfrank1985 schreef:bedoel je een kostuum als zon deftig pak met stropdas ?? zou die vriend blij me wezen krijgt hij een nieuw duur pak van je met mooi gaatjes er inmaart schreef: Ze aarzelde geen moment en ging meteen netjes voorblaffen en beet met gemak in het kostuum![]()
![]()
![]()
![]()
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Over die foto..
Mijn trainer vond niet dat ze angstagressie vertoonde maar hij kon wel zien dat ze niet helemaal op dr gemakje was, dat kon volgens hem met verschillende dingen te maken hebben..
Ze kent het niet, en ik stond nu niet bij dr ..
Verder wou hij geen uitspraak doen behalve dus dat hij mij niet geschikt acht voor de knpv..
Verder over het afgeven van de hond met trainen, ik kan me in denken dat mensen dat niet graag willen...
Ik doe het liever ook niet, maar zoals afgelopen woensdag kon ik niet anders heb me hand gekneusd en heb geprobeerd zelf te trainen maar het gaat niet...
Ook zit ik nog aan de medicijnen vanwege een operatie die ik nog moet ondergaan maar is uitgesteld, daardoor heb ik nog weleens dat ik sterretjes ga zien en dus echt van het veld moet..
Wietse en ik praten weinig over het trainen omdat we er beide anders over denken we bespreken dus alleen de positieve dingen..
Mijn trainer vond niet dat ze angstagressie vertoonde maar hij kon wel zien dat ze niet helemaal op dr gemakje was, dat kon volgens hem met verschillende dingen te maken hebben..
Ze kent het niet, en ik stond nu niet bij dr ..
Verder wou hij geen uitspraak doen behalve dus dat hij mij niet geschikt acht voor de knpv..
Verder over het afgeven van de hond met trainen, ik kan me in denken dat mensen dat niet graag willen...
Ik doe het liever ook niet, maar zoals afgelopen woensdag kon ik niet anders heb me hand gekneusd en heb geprobeerd zelf te trainen maar het gaat niet...
Ook zit ik nog aan de medicijnen vanwege een operatie die ik nog moet ondergaan maar is uitgesteld, daardoor heb ik nog weleens dat ik sterretjes ga zien en dus echt van het veld moet..
Wietse en ik praten weinig over het trainen omdat we er beide anders over denken we bespreken dus alleen de positieve dingen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Miss_Liz
- Zeer actief
Nou jij het over een fokkers waarvan jij ooit wel een pup zou willen en dat waren 3 compleet verschillende lijnen..malinois schreef:ik ben het even kwijt denk ik... begin even overnieuw...Miss_Liz schreef:
@mal: wat ik ermee heb, zijn lijnen staan mij aan, heb al wel contact gehad met die fokker over een gepland nest dat hij toen had alleen was er iets niet goed gegaan..
@crutz: Waarom? omdat ik hem wel vertrouw..
Dus vandaar mijn antwoord ja ik heb ook wel een fokker in mn achterhoofd waar ik ooit een pup van zou willen..
En toen vroeg jij me wat ik ermee heb nou het antwoord lees hierboven dus..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- frank1985
- Zeer actief
Miss_Liz schreef:
Ik doe het liever ook niet, maar zoals afgelopen woensdag kon ik niet anders heb me hand gekneusd en heb geprobeerd zelf te trainen maar het gaat niet... of je slaat een training over![]()
- Miss_Liz
- Zeer actief
Heb je een hamer?frank1985 schreef:Miss_Liz schreef:
Ik doe het liever ook niet, maar zoals afgelopen woensdag kon ik niet anders heb me hand gekneusd en heb geprobeerd zelf te trainen maar het gaat niet... of je slaat een training over![]()
- frank1985
- Zeer actief
- Miss_Liz
- Zeer actief
JA je blijft er wel erg op door hameren..frank1985 schreef:hamer ??Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
Ik heb er toch antwoord opgegeven, woensdag was ik nu eenmaal al bezig op het veld en heeft dus die clubgenoot haar spelende wijs overgenomen..
En tijdens pakwerk heeft hij alleen maar haar riem vast mogen houden commando's deed ik zelf
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is er op tegen om op het moment dat het niet meer gaat het veld af te gaan en je hond weg te leggen dan?Miss_Liz schreef:JA je blijft er wel erg op door hameren..frank1985 schreef:hamer ??Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
Ik heb er toch antwoord opgegeven, woensdag was ik nu eenmaal al bezig op het veld en heeft dus die clubgenoot haar spelende wijs overgenomen..
En tijdens pakwerk heeft hij alleen maar haar riem vast mogen houden commando's deed ik zelf
Groetjes Inge