Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boos pissig en kwaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

pammetje schreef:weetje klijntje
baukje is net als haar broer met andere honden
ze is ergens mee bezig en je moet haar met rust laten
dr broer heeft dat ook
maar als zn jongste baasje hem vasthoud
dan kan alles hem gestolen worden
gevaarlijk he zo'n honden
moeten allemaal gemuilkorft worden :roll:

Afbeelding
Het maakt mijn niet uit hoe lief het desnoods met een baby in de wieg ligt.
Als mijn hond, en jouw hond op hetzelfde veldje lopen, Mijn hond loopt naar jouw hond om te spelen, en jouw hond bijt mijn hond dood, dan vind ik dat zo'n hond gemuilkorft moet worden.
Of niet bij andere honden in de buurt moet komen.

Ik vind het erg asociaal als ik mijn hond niet kan laten spelen op een uitlaatgebied omdat iemand anders zijn hond hem dood kan bijten...
Dan moet ik mijn hond ook maar aanlijnen?? :denken:

(mijn hond is trouwens als pup gepakt door een loslopende rotweiler terwijl ik mijn hond aan de lijn had.. voor mensen denken dat ik het zo vergelijk)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik neem aan dat een van je chihuahua's niet gepakt is, want als die rottweiler gericht had willen bijten was een chihuahua pup zo dood.
Daarnaast als jouw honden niet sociaal genoeg zijn om weg te blijven bij honden die ze niet in de buurt willen moet je ze inderdaad aan de lijn houden :19: Anders veroorzaken ze overlast. Daarnaast kan ook een te felle snauw al het einde betekenen voor een van jouw hondjes.
Ik neem aan dat je dat niet wilt en daar op let.
En ja als je een aangelijnde hond ziet dan lijn je aan, wat maakt het uit waar je loopt dan :19:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

op gebieden waar je hond vast moet zijn
moet jij je hond niet loslaten
als jij je aan de regeltjes houd en netjes jouw hondje bij houd
dan zal er met door mijn honden niks gebeuren

als jouw hondje niet luisterd moet je hem aangelijnd houden
zo simpel ligt het (nogmaals ik heb het niet over losloopgebieden)
als er een hondje losschiet zal ik nog alles doen om te voorkomen dat er iets gebeurd
maar kom op zeg
ik hoef toch zeker mijn hond niet te muilkorven omdat jij je hond niet opvoed
is ook wel de omgedraaide wereld he
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
esther161068
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther161068 »

Laatst was ik bijna thuis met Buster (aan de riem) toen er een man aan kwam met loslopende hond. Ik vroeg virendelijk of hij hem even vast kon houden want Buster is erg jong erg speels en springt op alle honden af....
De meneer kijkt me aan en zegt "stomme trut" en loopt door!!!!
Ik stond helemaal perplex te kijken!!!!
Valerie
Zeer actief

pammetje schreef:op gebieden waar je hond vast moet zijn

als er een hondje losschiet zal ik nog alles doen om te voorkomen dat er iets gebeurd
maar kom op zeg
Ook in de meeste losloop gebieden moet je hond onder appèl staan hoor :19: Gewoon rekening met elkaar houden is niet moeilijk en voor je eigen veiligheid en die van jouw honden.
pammetje
Zeer actief

esther161068 schreef:Laatst was ik bijna thuis met Buster (aan de riem) toen er een man aan kwam met loslopende hond. Ik vroeg virendelijk of hij hem even vast kon houden want Buster is erg jong erg speels en springt op alle honden af....
De meneer kijkt me aan en zegt "stomme trut" en loopt door!!!!
Ik stond helemaal perplex te kijken!!!!
ooooo dan was ik ineens een aso vechthondeneigenaar geweest :eek: :eek:
die had ik vanalles toegeschreeuwd
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

Valerie schreef:

maar kom op zeg
Ook in de meeste losloop gebieden moet je hond onder appèl staan hoor :19: Gewoon rekening met elkaar houden is niet moeilijk en voor je eigen veiligheid en die van jouw honden.
ja val ik weet
maar wil niet weer die discussie over wie wel en wie niet in losloopgebieden mag komen
want die heb ik hier al zo vaak gezien
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef:

maar kom op zeg
Ja, maar onder dat rekening houden met valt ook daar niet gaan lopen met een hond die zodra een andere hond in de buurt komt echt daar direct de kop van af wil bijten. Tenzij je als baas in staat bent die hond over je schouder te gooien of iets in die trant.
Je loopt sowieso niet lekker in een gemiddeld bezocht losloopgebied met een echt enorm hondagressieve hond lijkt me :wink:

Het is geven en nemen van beide kanten. Als iemand vraagt of je je hond bij je wil houden heb je dat gewoon te doen, aan de andere kant kan je niet in een gemiddeld bezocht losloopgebied naar iedereen gaan lopen tieren dat ze hun hond aan moeten lijnen omdat jij er doorheen komt met een enorm hondagressieve hond die je niet kan beletten te bijten.
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief

Valerie schreef:Ik neem aan dat een van je chihuahua's niet gepakt is, want als die rottweiler gericht had willen bijten was een chihuahua pup zo dood.
Hij was gelukkig al 2,5 kilo als pup.. en de dierenarts sprak van een wonder.
De rotweiler greep hem vast bij zijn ribben, schudde hem als een konijn in elkaar, smeet hem neer, pakte hem weer op, schudde weer, legde hem vervolgens tussen zijn voorpoten, en ik heb hem daar vandaan moeten plukken (na enig geweld)

Op wat hoektanden, een flinke shock, en wat kneuzingen na, is hij er wonder boven wonder goed af gekomen.

Die hond had niet zonder muilkorf op een uitlaatveld moeten lopen! :boos: :boos:

Liep mijn hond los waar het niet mocht, en hun hond aan de lijn, was het iets heel anders, en daar doel ik nu ook niet op. Het gaat me om plekken waar honden los lopen (en dus naar elkaar rennen) Daar lopen honden die een gevaar voor anderen zijn neem ik aan gemuilkorft!?
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Klijntjuh schreef:
Valerie schreef:Ik neem aan dat een van je chihuahua's niet gepakt is, want als die rottweiler gericht had willen bijten was een chihuahua pup zo dood.
De rotweiler greep hem vast bij zijn ribben, schudde hem als een konijn in elkaar, smeet hem neer, pakte hem weer op, schudde weer, legde hem vervolgens tussen zijn voorpoten, en ik heb hem daar vandaan moeten plukken (na enig geweld)

Op wat hoektanden, een flinke shock, en wat kneuzingen na, is hij er wonder boven wonder goed af gekomen.

Die hond had niet zonder muilkorf op een uitlaatveld moeten lopen! :boos: :boos:

Liep mijn hond los waar het niet mocht, en hun hond aan de lijn, was het iets heel anders, en daar doel ik nu ook niet op. Het gaat me om plekken waar honden los lopen (en dus naar elkaar rennen) Daar lopen honden die een gevaar voor anderen zijn neem ik aan gemuilkorft!?
dan zit je in het verkeerde topic
want ik had het niet over een losloopgebied
dus mijn hond hoeft toch geen muilkorf????
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
Valerie schreef:

maar kom op zeg
Ja, maar onder dat rekening houden met valt ook daar niet gaan lopen met een hond die zodra een andere hond in de buurt komt echt daar direct de kop van af wil bijten. Tenzij je als baas in staat bent die hond over je schouder te gooien of iets in die trant.
Je loopt sowieso niet lekker in een gemiddeld bezocht losloopgebied met een echt enorm hondagressieve hond lijkt me :wink:

Het is geven en nemen van beide kanten. Als iemand vraagt of je je hond bij je wil houden heb je dat gewoon te doen, aan de andere kant kan je niet in een gemiddeld bezocht losloopgebied naar iedereen gaan lopen tieren dat ze hun hond aan moeten lijnen omdat jij er doorheen komt met een enorm hondagressieve hond die je niet kan beletten te bijten.
Dat snap ik, met 2 van de 3 ga ik niet op een zonnige zondag middag naar een losloopgebied nee. Maar genoeg mensen doen het wel, dus dan lijn ik de 3e die het wel kan gewoon aan :wink: voor haar eigen veiligheid :ok:
Klijntjuh schreef:

Jeetje dat klinkt niet lekker nee :N: wat een afschuwelijk verhaal! En van wat ik van jou begrijp liep die hond gewoon onbeheerd los in een losloop gebied?
Niet dat ik meteen zeg dat het jou schuld is hoor, maar laat jij je chihuahua's altijd gewoon op andere grote honden aflopen? Ik zou dat echt heel link vinden, mijn mijn staffie van 37,5 cm let ik al ontzettend op en die mag niet naar vreemde honden om haarzelf te beschermen
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:
Dat snap ik, met 2 van de 3 ga ik niet op een zonnige zondag middag naar een losloopgebied nee. Maar genoeg mensen doen het wel, dus dan lijn ik de 3e die het wel kan gewoon aan :wink: voor haar eigen veiligheid :ok:
Maar gaan mensen dan hun honden ook opeens bij zich houden? Dat gebeurt mij namelijk nooit. Als ik aanlijn komen die andere honden gewoon op mijn aangelijnde honden af :19: :wink:
Ik lijn dus niet aan, Saar til ik op bij fixerende sluip-honden (Vera mag dan eventueel achter me komen staan), en verder gaat Saar sowieso nooit op een vreemde hond af, tenzij die hond kleiner is of net zo groot als zijzelf. En Vera gaat alleen buurten als ze het vertrouwd. Dus die loslopende hond agressieve hond gaan ze beiden zeker niet naartoe, dan heeft aanlijnen weinig meerwaarde hier :wink:
De keren dat mijn honden zijn gegrepen kwam de grijp hond ook op hen afgestormt...
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief

Valerie schreef:
Moos schreef:
Valerie schreef:

maar kom op zeg

Klijntjuh schreef:

Jeetje dat klinkt niet lekker nee :N: wat een afschuwelijk verhaal! En van wat ik van jou begrijp liep die hond gewoon onbeheerd los in een losloop gebied?
Niet dat ik meteen zeg dat het jou schuld is hoor, maar laat jij je chihuahua's altijd gewoon op andere grote honden aflopen? Ik zou dat echt heel link vinden, mijn mijn staffie van 37,5 cm let ik al ontzettend op en die mag niet naar vreemde honden om haarzelf te beschermen

Mijn Chihuahua zat op dat moment dus zelfs aan de lijn, en die hond liep los! (baasje kwam echt als de rust zelfde van een eind afstand aanlopen, terwijl er al 2 auto's waren gestopt om hulp te bieden! (hond bleef naar mijn hondje happen die ik in shok in mijn armen had, dus een lange man had mijn hondje over genomen om boven zijn hoofd te houden)

Anyway.. ik laat mijn hondjes ook niet zomaar op andere honden af rennen, maar dat willen ze het liefst wel.. SPELEN!! JAAAAHH :p
Ik lijn ze aan als er een grote hond komt, en ga maar weer naar huis.
Als er zo'n hond komt, staan ze ook gerust bij de ingang van het veld je weg te kijken, tot je daadwerkelijk gaat...

Maarja.. ik heb nu een tuin, en een makkelijke busverbinding naar een strand. Daar komen niet van die honden die bij mij in de buurt veel zitten ;)
Dus dan kunnen mijn honden naar hartelust rennen zonder op gegeten te worden :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
Valerie schreef:
Maar gaan mensen dan hun honden ook opeens bij zich houden? Dat gebeurt mij namelijk nooit. Als ik aanlijn komen die andere honden gewoon op mijn aangelijnde honden af :19: :wink:
Ik lijn dus niet aan, Saar til ik op bij fixerende sluip-honden (Vera mag dan eventueel achter me komen staan), en verder gaat Saar sowieso nooit op een vreemde hond af, tenzij die hond kleiner is of net zo groot als zijzelf. En Vera gaat alleen buurten als ze het vertrouwd. Dus die loslopende hond agressieve hond gaan ze beiden zeker niet naartoe, dan heeft aanlijnen weinig meerwaarde hier :wink:
De keren dat mijn honden zijn gegrepen kwam de grijp hond ook op hen afgestormt...
Ik lijn alleen aan als de ander aangelijnd is en dan nog laat ik haar liever los (dan kan ze er met een grote boog omheen lopen).
Komt er een andere hond los aan roep ik haar bij mij en sta ik pal naast haar. Komt de hond wat vreemd op mij over ga ik ertussen staan en laat ik de hond niet bij haar komen en kijk ik erg dwingend :wink: Als ik het echt niet vertrouw hou ik de hond bij zijn/haar halsband vast tot de eigenaar komt.
Meestal gebeuren de "ongelukjes" op honden die gewoon langs haar lopen haar negeren en ineens hap zeggen :19: Tyra kijkt andere honden niet eens aan, draait haar hoofd weg omlaag en staat stil. Dat probeer ik nu dus te voorkomen door gewoon naast haar te gaan staan (en als ze het echt eng vind gaat ze tussen mijn benen staan) en het helpt gelukkig :ok:
Moos
Zeer actief

Klijntjuh schreef:
Anyway.. ik laat mijn hondjes ook niet zomaar op andere honden af rennen, maar dat willen ze het liefst wel.. SPELEN!! JAAAAHH :p
Als er zo'n hond komt, staan ze ook gerust bij de ingang van het veld je weg te kijken, tot je daadwerkelijk gaat...
Maar dat is toch eigenlijk heel netjes? Gooien ze hun grote honden er zomaar bij op het veld is het niet goed, blijven ze staan wachten is het ook weer niet goed? :wink:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Moos schreef:
Klijntjuh schreef:
Maar dat is toch eigenlijk heel netjes? Gooien ze hun grote honden er zomaar bij op het veld is het niet goed, blijven ze staan wachten is het ook weer niet goed? :wink:
blijkbaar ook weer niet goed
nee laten we alle honden die niet met andere honden vriendjes willen zijn verplichten tot hun eigen achtertuin
want het is toch nooit goed he
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik muilkorf mijn hond-agressieve hond dus ook niet. Ik ben prima in staat mijn hond te beletten andere honden dood te bijten. Ook als deze aan dr kont lopen snuffen of als pupjes in alle vrolijkheid bij haar komen kijken.
Als ik Hera zou moeten muilkorven op straat dan kan ik haar beter maar gelijk in laten slapen want dan kan ze precies dat niet meer waar ze voor leeft; ballen sjouwen, stokken sjouwen, apporteren etc etc.
juliaa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juliaa »

.
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Klijntjuh schreef:

nee, als jij je hond los laat dien je je hond onder controle te hebben...
Lukt dat je niet moet je je hond niet los laten.
Nogmaals ik ontwijk alle honden, mijn honden gaan nooit naar andere honden toe, maar komt er een hond in 'persoonlijke zone' van een metertje of anderhalf om hem heen zal hij bijten na eerst ruim voldoende gewaarschuwd te hebben.
Negeer jij dit als eigenaar en heb je een kamikaze hond die dit negeert zal ik het voor mn hond oplossen en je hond wegschoppen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het wel eens met de stellingen over honden moeten luisteren en zo, maar iedereen weet toch dat er soms honden niet luisteren. Zomaar, toevallig luistert een hond een keertje niet en rent wel op een hond af in een losloopgebied. En dan?
Ik moet zeggen dat ik met Dapper die ook wel reu-agressief te noemen was niet ging wandelen en dacht, pffff :pffff: hier mogen honden niet los dus ik loop waar ik wil en trap alle losse honden weg die wagen te komen.

Ik liep dus wel degelijk een blokje om voor een "illegaal" loslopende hond die evt mogelijk op mijn correct aangelijnde hond zou kunnen afkomen. Ik had gewoon geen zin in vechtende honden, wie er ook gelijk had en wiens schuld het ook was. Ik zou dus persoonlijk ook niet zo snel vragen iemand zijn hond aan te lijnen tenzij er geen mogelijkheid is om op een andere manier thuis te komen. Als ik hier met de honden loop en ze zijn aangelijnd (dan willen ze niet spelen/snuffelen en dan grommen ze als er een hond komt) en ik zie loslopende honden dan loop ik om. Dat terwijl hier nu in de zomer niet eens honden mogen komen. Maar daar zal ik me niet snel op gaan beroepen. Ik ben meer van een beetje respect voor elkaar en een stukje om als je hond lastig doet is ook niet teveel gevraagd.

Verder kies je er soms ook voor om met je aangelijnde hond door een groep loslopende honden te lopen. Als ik hier de roedel van de overburen tegenkom gooi ik meteen de honden ook los. Dan gaat het goed. Netto lopen er dan 2 baasjes en minimaal 8 of meer grotere honden. Variërend van stafford tot cane corso. :mrgreen: Honden mogen hier niet los en dus liep er laatst een mevrouw met een shitzu aangelijnd dwars door de groep honden omdat zij er recht op had daar te lopen. Nu keek geen van de honden uberhaubt naar haar hond maar ik zou als ik die vrouw was gewoon zonder mokken een blokje om gelopen zijn :ok:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb ook een niet zo'n vriendelijke hond maar dat is een keesje en dat vinden ze vaak niet eng en komen dus gewoon even kletsen met hun hond.
Dan sta ik met mijn keesje allemaal moeilijk te doen om die bij de andere hond weg te houden... ze zit wel aan de lijn dan.

Vaak krijg je dan de opmerking jij moet je hond socialiseren, en duwen ze hun hond ook nog eens richting aangelijnde pups :devil:
Getver als mensen hun eigen honden opdringen aan de jouwe omdat ze denken dat jij niet goed bezig bent ...

Ik denk dat een aangelijnde Chihuahua ook uit de buurt moet blijven van mijn hondjes, de kees zal bijten en de andere kunnen in hun blijheid weleens op dat beestje springen :N:

Ik laat trouwens mijn honden alleen los als er geen andere in de buurt zijn, als ik mijn keesje bij heb.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat iemand z'n hond moet muilkorven als die langs de fiets loopt!
Geen enkele hond kan echt fatsoenlijk hijgen met zo'n korf om.
Dus dat gaat gewoon niet!
Romeo korf ik ook niet langs de fiets, ik lijk wel gek zeker.
De enige echte beweging die ik hem kan geven en waar hij helemaal vrolijk van wordt, en wat hij ook nog eens nodig heeft voor zijn heupen.
Dat zou ik hem dan moeten afnemen omdat de kans wel eens bestaat dat er eventueel een hond ineens op hem af komt?

Nee, dacht het niet.
Tot nu toe is er tijdens het fietsen nog nooit iets dergelijks voorgevallen.

De enige tijd dat ik hem muilkorf is als ik in het donker buiten loop.
Soms zie ik loslopende honden dan niet op tijd.

Overigens moet ik zeggen dat ik de laatste tijd heel veel begrip krijg als ik vraag of mensen hun hond bij hem uit de buurt kunnen houden.
Ik zeg er dan altijd bij dat hij niet op andere honden gesteld is, en zou kunnen bijten en dat ik bang ben dat hij niet meer los wil laten.

Vaak krijg ik dan heel verbaasde reacties, omdat hij totaal niet naar de andere honden omkijkt.
Hij gromt niet, hij trekt niet, hij heeft een zeer neutrale houding, en kijkt vaak zelfs de andere kant uit om confrontatie te voorkomen.
Voor mij is het dat zeer duidelijk dat hij aan zal vallen als die hond te dichtbij komt.
Hij laat mij duidelijk zien dat hij op mij vertrouwt dat ik ervoor zorg dat een confrontatie niet nodig is.
Maar voor een ander lijkt het of hij het allemaal wel best vindt.

Ik ben blij dat tegenwoordig mensen hier in de buurt steeds vaker begrip tonen.
Hoe dat komt weet ik niet, maar het is wel zo.

Overigens, als ik met hem fiets, dan ontwijk ik andere honden als ik die zie.
Ik neem dan gewoon een andere route, ik ga het niet risceren om erlangs te fietsen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Ik ben het wel eens met de stellingen over honden moeten luisteren en zo, maar iedereen weet toch dat er soms honden niet luisteren. Zomaar, toevallig luistert een hond een keertje niet en rent wel op een hond af in een losloopgebied. En dan?
:
Ach het is toch ook gewoon een kwestie van geven en nemen hoor.
Gewoon niet zo moeilijk doen.
De ene keer loop ik hier een stukje om of ga ver de berm in staan, de andere keer doet degene dat die gewoon een sociale hond heeft maar mij de ruimte even geeft.

Ik loop hier vaak bij een meer. Honden mogen officieel niet los. Maar dat lopen ze daar natuurlijk wel, ook die van mij en dus ook Hera. Omdat het zo overzichtelijk is en ze daar ook lekker kan rennen.
Ik kom daar dus best veel andere baasjes tegen en ik ben geloof ik de enige die daar komt met een agressieve hond maar in dat jaar tijd dat ik daar nu kom nog nooit 1 probleem gehad.
pammetje
Zeer actief

omfietsen was geen optie
het was namelijk 1 lang pad
ik heb nog omgekeken
maar een heel stuk achter mij liep ook al weer de volgende met 2 honden los
dus ik moest er door
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als dat niet gaat dan is het lastig.
Zelf stap ik dan af van mijn fiets, zet Romeo aan de andere kant, en zet vervolgens mijn fiets tussen mij en de hond in.
En dan stap ik pas weer op als ik voorbij de hond ben.
Romeo zal er nooit zelf op af stuiven ofzo, maar stel dat het hondje blij komt buurten....
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Gkeysha is ook niet hondvriendelijk en Ox niet reu-vriendelijk..
Zo is het nou eenmaal, niks aan te doen..

Losloopgebieden mijt ik en de honden komen bijna nooit los.
Alleen op een goed overzichtelijk stuk mogen ze los.

Ik heb mijn honden goed onder ápel, wanneer ik roep, komen ze meteen terug.
Dit doe ik dan ook als ik een andere hond zie aankomen.
Ik lijn ze dan meteen aan en vraag de toekomende eigenaar met hond dit eerst ook vriendelijk te doen.
Doen ze dit niet, dan waarschuw ik nog een keer dat mijn hond niet vriendelijk is naar andere honden.

Doen ze het dan nog niet, dan vraag ik ze of ze graag hun hond in 2 stukken terug willen.
Vaak helpt dit wel, helpt dit nog niet, dan kan de hond een schopje verwachten om zo uit de buurt te blijven..
Liever een schopje van mij, dan een goede beet..

Als ik hier in de buurt een andere hond tegen kom, loop ik of naar de overkant van de straat of terug.

Heel veel mensen kennen hun eigen hond jammer genoeg niet..
Vanmiddag nog meegemaakt met een wandeling, ik Kyra netjes aangelijnd
Kyra is volledig hondvriendelijk, maar wil het risico niet lopen..
Jongen met een RR aan een flexlijn, hond deed niks anders dan Kyra lastig vallig.
Echt opdringerig, telkens proberen te rijden, aan haar tut ruiken, poten slaan..
Kyra was het echt zat en gaf een goede snauw..
Hond gaat lekker door, jongen reageert nog steeds niet, toen heb ik hem toch vriendelijk verzocht zijn hond bij zich te houden, omdat ik anders niet voor de gevolgen in sta.

Wanneer jij met een hond op pad bent, moet je gewoon constant je ogen open hebben, ook al is jou hond zo "lief" naar andere honden.
Honden blijven beesten en zijn gewoon niet altijd te vertrouwen.
Je kan er gewoon niet van uit gaan dat jouw hond met elke andere hond kan, jij kan toch ook niet met iedereen even goed?
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Klijntjuh schreef:
Dingo schreef:
Klijntjuh schreef:
pammetje schreef: ik muilkorf nooit
ik kom niet in losloopgebieden
want die heb je hier niet

en ik kom wel in bossen
en dan loopt baukje zelfs los
maar ik heb een hond die geweldig goed luisterd
dus als er een vreemde hond aangevlogen komt dan roep ik haar en komt ze direct bij me zodat ik haar aan kan lijnen.
Alleen ja dan is ze nog feller als ze aangelijnd is
maar dan kan ik ook makkelijker ingrijpen als er wat zou gebeuren

Ik heb al jaren honden die niet met andere overweg kunnen (dit is het ras)
maar echte vechtpartijen heb ik altijd kunnen voorkomen
en ik zal er ook alles aan doen om dit te voorkomen
maar ik zal noooooooooit mijn hond muilkorven
omdat andere te laks zijn om hun hond bij te houden

Hoe zou jouw hond reageren als er een jack russel op hem afgerend komt om met hem te spelen?
Daar krijgt Dingo de kans niet voor, ik trap de hond regelrecht terug naar de baas.
Zou ik dit niet doen, dan zal Dingo bijten. Puur omdat er een aantal hondenbazen schuldig zijn aan het gedrag wat hij dan vertoond :wink:
:boos: En een trap geeft een kleine hond geen schade???
Niet zoveel als een gebroken nekje :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pfff vanmiddag komt er uit het niets een JR ineens boven op Xantos springen... heb hem nergens vandaan zien komen (is 1 recht pad met rechts water en links een hek) dus moest van achter komen ondanks dat ik contstant achterom kijk bij de zoveel meter...
Vrouwtje loopt nog midden op de weg :eek: en had hem daar alvast losgeklikt (ik liep zeker 500 meter verder als het niet verder was, is een heeeeeeel lang pad en daardoor ook heel overzichterlijk voor mij)...
Geluk voor het hondje was dat Xantos zn eeuwige bal had en dus het hondje een behoorlijke tik met de bal gaf (een hele grote honkbal dus nog keihard ook) en met bal en al achter hem aan ging, ik riep hem terug en hij kwam ook meteen, was nog geen 2 meter weg.

Mens staat te gillen dat ie niks doet hoor en dat haar hond daar elke dag loopt en dat die alle honden behoort te begroeten, dat was heel normaal en dat moest ook gebeuren...
Ik loop daar al 6 jaar en ben haar nog nooit tegengekomen en heb gezegd dat mijn honden niet graag begroet worden dus ook niet door die van haar...
sommige mensen zal ik ook nooit iets van begrijpen... het is een hondenuitlaatplaats maar er loopt bijna nooit iemand... als er al mensen lopen zijn het mensen met voornl wat moeilijkere honden.
Het balletje bewees zn functionaliteit des te meer :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Voor hetzelfde geld had ie de ballen van de JR in zijn bek gehad :mrgreen:
:N: arm beest, was ie meteen gecastreerd :N:
waren niet groot genoeg denk ik... hij wil echte ballen! :pffff:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

ja alle hondjes moeten kennis maken en begroeten :denken:
ik snap dat niet
als ik dat met iedereen moest doen op straat kwam ik nooit op plaats van bestemming
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”