Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje knpv friesland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
hamer ??
JA je blijft er wel erg op door hameren..

Ik heb er toch antwoord opgegeven, woensdag was ik nu eenmaal al bezig op het veld en heeft dus die clubgenoot haar spelende wijs overgenomen..
En tijdens pakwerk heeft hij alleen maar haar riem vast mogen houden commando's deed ik zelf
ik hamer nergens op door, ik begrijp jou gewoon echt niet, niet lullig bedoeld maar je zegt elke keer wat anders.
maar goed laat maar ik probeer oprecht intresse te tonen.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Inge schreef:
Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
hamer ??

Ik heb er toch antwoord opgegeven, woensdag was ik nu eenmaal al bezig op het veld en heeft dus die clubgenoot haar spelende wijs overgenomen..
En tijdens pakwerk heeft hij alleen maar haar riem vast mogen houden commando's deed ik zelf
Wat is er op tegen om op het moment dat het niet meer gaat het veld af te gaan en je hond weg te leggen dan?
Ik heb er niks op tegen en heb het al wel eens eerder gedaan alleen een mega preek gekregen..
Dat het op die manier niet ging werken...
Het gebeurt eigenlijk wel vaker bij ons op de club dat iemand de hond van een ander overneemt..
De trainer heeft zelfs de laatste 6wk met de hond van een ander gelopen en ook nog het examen vzh gedaan.
Heb nooit geweten dat dit zo verkeerd kon zijn..
Het is voor mij ook allemaal nog nieuw..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Neem het stuk van Marc ter harte. ook mijn eerste gedachte was "jee, die vindt het echt niet leuk" .... Dat zijn zo langzamerhand al best een behoorlijk aantal mensen. Doe daar wat mee, aub.
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Frenk schreef:Neem het stuk van Marc ter harte. ook mijn eerste gedachte was "jee, die vindt het echt niet leuk" .... Dat zijn zo langzamerhand al best een behoorlijk aantal mensen. Doe daar wat mee, aub.
Heb je ook echt de moeite genomen het hele topic door te nemen??
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Dit is wat ik steeds lees bij jou. Verdiep je toch eens in wat je doet. Kijk en luister naar en bij anderen. En denk er dan zelf ook nog eens over na. Niet zomaar aannemen wat een ander zegt, maar denk er zelf over na. Denk na over waarom iemand iets doet, of vraag daar naar.

Je doet toch een sport met je hond omdat je het zelf leuk vindt? Dus zoek je iets uit wat goed bij je hond en jou past. Waar je beide plezier aan beleeft. Wat heeft het voor zin als een ander iets kan met jou hond? het gaat er toch om dat jij dat kan met jou hond. Dat julllie samen een team vormen!
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Miss_Liz schreef:
Inge schreef: Wat is er op tegen om op het moment dat het niet meer gaat het veld af te gaan en je hond weg te leggen dan?
Ik heb er niks op tegen en heb het al wel eens eerder gedaan alleen een mega preek gekregen..
Het gebeurt eigenlijk wel vaker bij ons op de club dat iemand de hond van een ander overneemt..
De trainer heeft zelfs de laatste 6wk met de hond van een ander gelopen en ook nog het examen vzh gedaan.
Juist omdat het allemaal nieuw voor je is moet je goed voor ogen hebben wat je nu eigenlijk zélf wil.
JIJ bent verantwoordelijkheid voor je hond, JIJ bent degene die je hond traint. Niet de trainer, niet je clubgenoten. Je hond moet het voor en met JOU willen doen.
De indruk die ik steeds krijg bij wat je schrijft is dat juist iedereen behalve jijzelf bepaalt hoe je traint.
Dat is niet goed.
Ik zou niet eens willen trainen op een vereniging waar op deze manier gewerkt wordt, je hebt op deze manier helemaal niets over je eigen hond te vertellen want alles wordt bepaald door anderen (of er wordt zo op je ingepraat dat jij denkt dat de keuze die je maakt de goede is).

Nogmaals de tip om je eens te laten filmen tijdens een training en dat later terug te kijken.
Ik denk dat dat heel confronterend voor je zal zijn, maar wellicht dat je dan beter gaat snappen waarom hier gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Inge schreef:
Miss_Liz schreef:
Inge schreef: Wat is er op tegen om op het moment dat het niet meer gaat het veld af te gaan en je hond weg te leggen dan?
Juist omdat het allemaal nieuw voor je is moet je goed voor ogen hebben wat je nu eigenlijk zélf wil.
JIJ bent verantwoordelijkheid voor je hond, JIJ bent degene die je hond traint. Niet de trainer, niet je clubgenoten. Je hond moet het voor en met JOU willen doen.
De indruk die ik steeds krijg bij wat je schrijft is dat juist iedereen behalve jijzelf bepaalt hoe je traint.
Dat is niet goed.
Ik zou niet eens willen trainen op een vereniging waar op deze manier gewerkt wordt, je hebt op deze manier helemaal niets over je eigen hond te vertellen want alles wordt bepaald door anderen (of er wordt zo op je ingepraat dat jij denkt dat de keuze die je maakt de goede is).

Nogmaals de tip om je eens te laten filmen tijdens een training en dat later terug te kijken.
Ik denk dat dat heel confronterend voor je zal zijn, maar wellicht dat je dan beter gaat snappen waarom hier gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt. :wink:
Neem Inge haar raad maar aan :ok:

Leer en kijk en bepaal zelf wat goed is voor je hond, doe niets omdat het zo moet of hoort en ga anders alleen kijken met je hond en train niet, maar een ander met je hond laten lopen moet je gewoon niet doen of willen.

Ik heb het 1 keer gedaan, naief als ik was, en hij was gelijk verkloot want ze hadden hem een geslepen prikker omgedaan, zeg nooit dat het jou niet kan gebeuren, maar zoek een vereniging waar je ZELF lekker kan trainen , waar je opbouwende kritiek krijgt, en vooral waar je wat van leert. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Miss_Liz schreef:
Frenk schreef:Neem het stuk van Marc ter harte. ook mijn eerste gedachte was "jee, die vindt het echt niet leuk" .... Dat zijn zo langzamerhand al best een behoorlijk aantal mensen. Doe daar wat mee, aub.
Heb je ook echt de moeite genomen het hele topic door te nemen??
Yep, alle pagina's gelezen. van A tot Z.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Miss_Liz schreef:Over die foto..
Mijn trainer vond niet dat ze angstagressie (of gewoon angst :) of puur onzeker)vertoonde maar hij kon wel zien dat ze niet helemaal op dr gemakje was, dat kon volgens hem met verschillende dingen te maken hebben..
Ze kent het niet, en ik stond nu niet bij dr ..
Verder wou hij geen uitspraak doen behalve dus dat hij mij niet geschikt acht voor de knpv..

Een echte geschikte hond maakt het geen flikker uit waar hij is of dit nu IPO of KNPV of wat dan ook. Ik weet zeker dat wanneer ik mijn 9 maanden jonge teef meeneem naar een IPO dat ze zal bijten (heeft nu 4 keer mogen bijten) Dat maakt het verschil tussen een sporthond en een meer praktijk gerichtehond.

Verder over het afgeven van de hond met trainen, ik kan me in denken dat mensen dat niet graag willen...
Ik doe het liever ook niet, maar zoals afgelopen woensdag kon ik niet anders heb me hand gekneusd en heb geprobeerd zelf te trainen maar het gaat niet...
Ook zit ik nog aan de medicijnen vanwege een operatie die ik nog moet ondergaan maar is uitgesteld, daardoor heb ik nog weleens dat ik sterretjes ga zien en dus echt van het veld moet..
Een andere kan jou hond niet voor je africhten, als jij je niet 100% goed voel blijf je met je hond van het veld af. Het is onverantwoordelijk (nu verwacht ik dit niet van jou hond) maar als jij op een onbewaakt ogenblik jou hond niet onder controle heb dan kunnen er ongelukken gebeuren.

Als ik met mijn hond aan het trainen ben komt er NIEMAND aan mijn hond iedereen blijft van de lijn af. Ze mogen adviezen geven en dan ligt het nog maar aan de persoon en zijn methode of ik ze wel aanneem.
Het is en blijven mijn honden en ik maak ten aller tijden uit wat er gebeurd.
Si vis pacem, para bellum
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
hamer ??

ja maar meid... als ik niet kan trainen dan train ik niet... al zijn dat weken, dat is dan niet anders... een beetje rust kan soms geen kwaad voor een hond en altijd nog beter dan je hond afgeven. Zeker zo'n hond als Lizzy.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:
Dit is wat ik steeds lees bij jou. Verdiep je toch eens in wat je doet. Kijk en luister naar en bij anderen. En denk er dan zelf ook nog eens over na. Niet zomaar aannemen wat een ander zegt, maar denk er zelf over na. Denk na over waarom iemand iets doet, of vraag daar naar.

Je doet toch een sport met je hond omdat je het zelf leuk vindt? Dus zoek je iets uit wat goed bij je hond en jou past. Waar je beide plezier aan beleeft. Wat heeft het voor zin als een ander iets kan met jou hond? het gaat er toch om dat jij dat kan met jou hond. Dat julllie samen een team vormen!
precies... ik lees ook steeds dat weet ik niet, dat ken ik niet, waarom leer je zulke dingen dan niet eerst kennen voor iets te doen...?
En neem is een keer wat van ons aan, als je niks van mij aan wil nemen prima, doe het dan van Carmen die weet duvelsgoed waar ze over praat.
Maar jij verzet je met hand en tand omdat je 'verhalen' hebt gehoord... en ik weet waar die verhalen vandaan komen en ik weet ook dat je zulke dingen met een korreltje zout moet nemen (korreltje? een hele zoutvlakte)
Kom eens uit dat hoekje waar je in vertoeft en begeef je eens in de rest van de IPO wereld en vraag daar eens wat rond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
Heb je een hamer?
hamer ??

Als ik niet lekker ben.. bloedsjacherijnig ben of niet in staat ben om te trainen dan ga ik niet trainen... is niet goed voor de hond en ook niet voor mij... hond voelt jouw gemoed aan en ook trouwens je gebrek aan kracht op bepaalde momenten..
Het overslaan van een training is in dat geval vele maten beter dan de hond aan een ander geven ... dan kun je beter een training overslaan en een lekkere wandeling met je hond maken.. dan ben je ook samen bezig maar dan anders ... echt hoor.. ik zie het echt niet gebeuren dat als er iemand ziek is of niet lekker dat een ander zijn of haar hond uit de auto haalt om mee te gaan trainen... ik zie die toegevoegde waarde niet zo.. :denken:
Dit is overigens mijn gevoel maar werd me mede duidelijk gemaakt door clubgenoten en trainers.. als je niet lekker in je vel zit.. niet trainen!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij wilden ooit, lang gelden, graag gaan duiken. Maar dat gaat niet goed als je ijskoud een uitrusting koopt en zomaar ergens in het water springt.
Daar zijn zoveel mitsen en maren bij dat je wel even bezig bent voordat je zelf kunt bepalen of het een goed moment is om de oosterschelde in te springen en hoelang je daar dan kunt blijven.
Of dat de oosterschelde uberhaupt een goede plek is, of welke plekken uberhaupt geschikt zijn. enzenzenz.
En ik denk dat jullie je dat ook moeten realiseren. Iets "graag willen" of ergens graag deel van uit willen maken is geen graadmeter voor de vraag of je daar op dit moment de competenties eigenlijk wel voor bezit.
Ik denk, op basis van de berichtenhistorie, dat er heel veel andere dingen zijn die je bij de kop moet pakken voordat je er over gaat denken om een traject in te gaan.
Cruciaal voor een sport vind ik bijvoorbeeld dat je kunt beoordelen of je hond plezier heeft, en dat je jezelf daarvoor even weg kunt cijferen.
Daar past continu gebruik van zinnen die beginnen met: ik wil..., wij willen,.... wietze wil,....gerda wil... niet bij.
Het gaat om de hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Toen ik de eerste keer de foto zag was mijn eerste reactie : dit hondje vindt het echt niet leuk"
Naturlijk kan 1 foto bedriegelijk zijn, maar aan de andere kant heb ik genoeg honden gezien in de opbouw van pakwerk om ook onderscheid te kunnen maken.

De sport is voor jullie helemaal nieuw gezien ook de antwoorden dat weet ik niet of dat heb ik nog noit gezien/gehoord.
Het is precies wat Jaap* al schrijft - ga eerst eens info verzamelen voordat je ergens induikt.

Wat voor sport je ook gaat doen met je hondje het is aan jou om het gedrag te herkennen en daar op in te spelen. Afhankelijk van dat gedrag kan je dan je hondje steunen of meer of minder vrij (zelfstandig) laten.
Daarnaast zijn er nog de nodige stress-signalen die hond afgeeft tijdens het "werken". Een heel klein beetje stress is helemaal niet erg, maar bij grotere stress neemt je hond niks meer op en zal dan ook niks leren.

Wanneer je nu die foto bekijkt en het beeld wat je hondje daar afgeeft opzoekt in onderstaande plaatje dan zie je dat je hondje in ieder geval geen zekerheid uitstraalt. Let dan vooral op orenstand, stand van de mondhoeken, staartdracht en lichaamshouding

Afbeelding

Je hebt er nu voor gekozen om niet meer alles tegelijk te willen en je alleen te richten op IPO. Ook in IPO krijg je hier mee te maken.
In het speuren moet de hond helemaal zelfstandig werken terwijl in het appelgedeelte het een samenspel van baas en hond moet zijn.
Het pakwerk is een appeloefening onder extreem moeilijke omstandigheden, waar de hond soms geheel zelfstandig en soms samen met de baas moet werken.
Daarnaast worden in het pakwerk ook nog eens verschillende driften van de hond aangesproken.
Najagen (buitdrift) bij de vlucht, maar ook weerdrift bij de overval en afstand stellen.
Vooral bij de afstand komt de hond voor een keuze te staan
Fight - zelfstandg het gevecht aangaan of flight - het gevecht toch maar voor gezien houden.
De kans dat jouw hondje dat laatste zal doen is groot gezien de lichaamshouding.

Met een goede training kan dat best nog veranderen maar dat ligt grotendeels helemaal aan jou zelf en hoe jij je hondje kan begeleiden en zonodig kan steunen.

Daarmee kom je ook op de onwenselijkheid om je hond uit handen te geven als je een keertje niet zou kunnen trainen.
Hoe moet je hondje vertrouwen krijgen en houden in jou als geleider als er ook anderen mee trainen?

Voel je niet aangevallen maar pak het op als positieve feedback want al het commentaar is echt niet l..llig bedoeld.
frank1985
Zeer actief

Jaap* schreef:Wij wilden ooit, lang gelden, graag gaan duiken. Maar dat gaat niet goed als je ijskoud een uitrusting koopt en zomaar ergens in het water springt.
Daar zijn zoveel mitsen en maren bij dat je wel even bezig bent voordat je zelf kunt bepalen of het een goed moment is om de oosterschelde in te springen en hoelang je daar dan kunt blijven.
Of dat de oosterschelde uberhaupt een goede plek is, of welke plekken uberhaupt geschikt zijn. enzenzenz.
En ik denk dat jullie je dat ook moeten realiseren. Iets "graag willen" of ergens graag deel van uit willen maken is geen graadmeter voor de vraag of je daar op dit moment de competenties eigenlijk wel voor bezit.
Ik denk, op basis van de berichtenhistorie, dat er heel veel andere dingen zijn die je bij de kop moet pakken voordat je er over gaat denken om een traject in te gaan.
Cruciaal voor een sport vind ik bijvoorbeeld dat je kunt beoordelen of je hond plezier heeft, en dat je jezelf daarvoor even weg kunt cijferen.
Daar past continu gebruik van zinnen die beginnen met: ik wil..., wij willen,.... wietze wil,....gerda wil... niet bij.
Het gaat om de hond.
ff :offt: , jaap jij wou natuurlijk die inktvissen in de oosterschelde zien die aan het sexen zijn....... zag het van de week op het nieuws..... schijnt zeldzaam te zijn !
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef:
Jaap* schreef:Wij wilden ooit, lang gelden, graag gaan duiken. Maar dat gaat niet goed als je ijskoud een uitrusting koopt en zomaar ergens in het water springt.
Het gaat om de hond.
ff :offt: , jaap jij wou natuurlijk die inktvissen in de oosterschelde zien die aan het sexen zijn....... zag het van de week op het nieuws..... schijnt zeldzaam te zijn !
Hahaha uhhh als dit zeldzaam is waar komen dan de babyinktvissies vandaan :o Makro?? :p :pffff: :denken: :neenee: :idea:
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:
Het gaat om de hond.
Hahaha uhhh als dit zeldzaam is waar komen dan de babyinktvissies vandaan :o Makro?? :p :pffff: :denken: :neenee: :idea:
hehehe weet ik veel, was op rtl 4 dat er veel duikers de oosterschelde in gingen om die dieren te kunnen zien. weet er het mijne verder ook niet van :denken:
Kyra-
Zeer actief

Gaan we uitzoeken ;) Desnoods bellen we ff met RTL :denken: :smile2: :idea: :idea:
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:Gaan we uitzoeken ;) Desnoods bellen we ff met RTL :denken: :smile2: :idea: :idea:
ik wacht in spanning af :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

Nou ik heb ff gebeld met Beau maar IK zou geen inktvis willen zijn hoor.

Beau schreef:Een vrouwtjes octopus kan in haar leven maar een keer eitjes leggen. Als zij eitjes heeft gelegd besproeit zij ze steeds met vers water door haar trechter totdat ze zijn uit gekomen. Eitjes komen uit na 4 tot 6 weken.

Ze legt er ongeveer 150.000, ze zijn zo groot als een rijstkorrel. Ze verstopt de eitjes in haar hol in de rotsen. Daar hangen ze in lange slingers. Als ze uit komen zijn ze ongeveer 1 centimeter. Het vrouwtje sterft vaak van uitputting als ze zijn uit gekomen.
Vandaar dat minimale sexuh joh :o ze weet gewoon dat ze zelfmoord pleegt :p

Gaan we nu te veel off topic?? Nahja het is wel leerzaam he ,, ik had bijna naar de Makro gegaan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gerda, is het een NBG vereniging waar je traint met Lizzy?
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Ja. Hoezo?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:Ja.
ben je weleens vaker bij andere NBG verenigingen geweest met je vereniging, gasttrainen etc.?
Of ben je weleens op grote NBG wedstrijden geweest?
Waarom? Omdat dat misschien weleens heel goed voor je zou kunnen zijn om je wat meer te kunnen verdiepen wat IPO eigenlijk is en of dit bij jou en je hondje past?
Ik heb juist heel veel geleerd toen ik bij andere verenigingen ging kijken, met mensen ging praten buiten mn eigen (1e) vereniging etc.
Laatst gewijzigd door malinois op 09 mei 2009 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jaap* schreef: Cruciaal voor een sport vind ik bijvoorbeeld dat je kunt beoordelen of je hond plezier heeft, en dat je jezelf daarvoor even weg kunt cijferen.
Als aanvulling op jouw reactie mijn idee bij dit hele verhaal.

Sommige dingen kun je niet leren maar dat zit in je of niet. Tot op zekere hoogte kun je prima honden houden op basis van een beetje theorie en het gewoon leuk omgaan met de hond. Wandelingen maken en een hond meedraaien in de dagelijkse gang van zaken van een gezin.
Ga je met een type hond een stap verder, wat je met een mechelaar uit werklijnen zeker doet, dan kom je er niet met een beetje theorie. dan komt er een heel belangrijk stuk aanleg bij kijken. Heeft iemand aanleg om een hond écht te begrijpen. Aanleg kun je niet leren, hoe erg je best ook doet.
Ik heb niet het gevoel dat jij die aanleg hebt en daardoor een type hond zoals deze kan houden en op een juiste manier kan geven wat hij nodig heeft.
Miss_Liz
Zeer actief

malinois schreef:
ben je weleens vaker bij andere NBG verenigingen geweest met je vereniging, gasttrainen etc.?
Waarom? Omdat dat misschien weleens heel goed voor je zou kunnen zijn om je wat meer te kunnen verdiepen wat IPO eigenlijk is en of dit bij jou en je hondje past?
Ik heb juist heel veel geleerd toen ik bij andere verenigingen ging kijken, met mensen ging praten buiten mn eigen (1e) vereniging etc.
Ik ben 1x bij een ipo wedstrijd geweest van de duitse herders.
Verder wat betreft ipo clubs hebben wij bij ghg alpha gekeken..
Daarnaast heb ik een heel dik papierwerk van de werkhonden commissie gedownload over de ipo en uitgeprint vanmorgen waar ik dus nog aan moet beginnen met lezen..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
malinois schreef:
Ik ben 1x bij een ipo wedstrijd geweest van de duitse herders.
Verder wat betreft ipo clubs hebben wij bij ghg alpha gekeken..
Daarnaast heb ik een heel dik papierwerk van de werkhonden commissie gedownload over de ipo en uitgeprint vanmorgen waar ik dus nog aan moet beginnen met lezen..
DH is geen NBG...
En Alpha tja.. niks tegen de verenging zelf maar dat zou ik niet als leidraad nemen, die mensen zie je nergens.
als ik jou was zou ik dat papier eens laten voor wat het is en in de praktijk gaan kijken... wil jij dat wat je daar ziet en belangrijker nog, denk je dat je hondje het leuk vind en/of kan?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

malinois: NBG is toch het programma voor de diensthonden ? wat is het verschil met IPO ?

@ TS : wat ga je nu doen met alle tips en adviezen die je hier hebt gekregen ? ( dat is geen doorhameren maar ik krijg er nooit een concreet antw op )
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

frank1985 schreef:malinois: NBG is toch het programma voor de diensthonden ? wat is het verschil met IPO ?
Nee....NBG is de Nederlandse Bond voor Gebruikshonden, de organisatie waar de IPO-verenigingen bij zijn aangesloten. :wink:
frank1985 schreef:@ TS : wat ga je nu doen met alle tips en adviezen die je hier hebt gekregen ? ( dat is geen doorhameren maar ik krijg er nooit een concreet antw op )
Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
Hoe denk je nu over alles wat hier getypt is?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

malinois schreef:in de IPO moet een hond een volle droge beet hebben, verbijten is uit den boze.
In de KNPV is dit niet belangrijk...
Ow :denken:
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:
malinois schreef:in de IPO moet een hond een volle droge beet hebben, verbijten is uit den boze.
In de KNPV is dit niet belangrijk...
Ow :denken:
ik heb regelmatig honden niet vol zien bijten en dat was geen probleem... dat heb ik bij nu 3 verenigingen gezien... is dat niet zo dan?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”