Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje knpv friesland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
visaton schreef:
malinois schreef:in de IPO moet een hond een volle droge beet hebben, verbijten is uit den boze.
In de KNPV is dit niet belangrijk...
Ow :denken:
ik heb regelmatig honden niet vol zien bijten en dat was geen probleem... dat heb ik bij nu 3 verenigingen gezien... is dat niet zo dan?
Vol bijten is niet belangrijk maar verbijten kost wel punten volgens mij
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Inge schreef:
malinois schreef:
visaton schreef:
malinois schreef:in de IPO moet een hond een volle droge beet hebben, verbijten is uit den boze.
ik heb regelmatig honden niet vol zien bijten en dat was geen probleem... dat heb ik bij nu 3 verenigingen gezien... is dat niet zo dan?
Verbijten kost inderdaad punten. Net zoals niet in 1 keer lossen. Tycha lostte op de keuring door eerst haar bek open te doen, weer dicht en dan pas in tweede instantie los te laten. Dit kost een punt.

Er wordt wel getraind op zo vol mogelijk bijten, maar zeker bij een armsteller is het nog wel eens dat hij er niet helemaal vol op kan komen in de oefening. Op een mouw is dat voor een hond veel makkelijker.
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tycha schreef:
Inge schreef:
malinois schreef:
visaton schreef: Ow :denken:
Verbijten kost inderdaad punten. Net zoals niet in 1 keer lossen. Tycha lostte op de keuring door eerst haar bek open te doen, weer dicht en dan pas in tweede instantie los te laten. Dit kost een punt.

Er wordt wel getraind op zo vol mogelijk bijten, maar zeker bij een armsteller is het nog wel eens dat hij er niet helemaal vol op kan komen in de oefening. Op een mouw is dat voor een hond veel makkelijker.
oke duidelijk :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

malinois schreef:oke duidelijk :ok:
:ok: En wij zien het liefst ook een mooie volle en harde beet..... :wink:
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

malinois schreef:DH is geen NBG...
Als je daarmee wilt pretenderen dat het het nivo bij de nbg hoger is als binnen de vdh is: die mythe inmiddels alweer de deur uit sinds de boel gelijk is getrokken.... :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chiki schreef:
malinois schreef:DH is geen NBG...
Als je daarmee wilt pretenderen dat het het nivo bij de nbg hoger is als binnen de vdh is: die mythe inmiddels alweer de deur uit sinds de boel gelijk is getrokken.... :wink:
nee dat bedoel ik er niet mee... NBG zijn alle (werkhonden)rassen en stamboomloze honden, VDH is alleen DH :wink:
En ja, nu ze samen zijn gegaan zie je ook meer NBG-ers bij de VDH maar toch zie je ze over het algemeen nog steeds meer bij de NBG.
Wil je dus een heel breed beeld hebben vind ik dus dat je beter bij de NBG kan kijken dan bij een rasvereniging (welke dan ook, VDH, NVBH, DVIN etc.)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

malinois schreef:
visaton schreef:
In de KNPV kost een minder volle beet je geen punten. Maar afhankelijk van de vereniging, kost het de hond en/of geleider wel een stukje respect :wink: Het reglement van de KNPV is niet zo tot op de milimeter precies dat je er als geleider/vereniging niet een bepaalde ruimte in hebt voor kleine variaties. Ik spreek maar weinig mensen in de KNPV die het niet kan schelen of de beet goed vol is of niet, er wordt zeker wel naar gestreefd m.i. Ik zou zelf niet graag als beginner gaan trainen op de club waar ze er geen waarde aan hechten, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Wat ik nu ga doen?
Ik blijf gewoon in de ipo, en niet alleen omdat ik dat wil maar ook omdat ik merk aan lizzy dat ze dit wel leuk vind en ze haar ei erin kwijt kan...
Wat betreft naar andere clubs gaan om eens te kijken ligt niet aan mij ik wil wel maar ja wietse is degene die moet rijden...

Sinds het gesprek woensdag gaan erbij ons op de club een aantal dingen veranderen waaronder de opbouw van de jonge honden..
Zaterdag was er pakwerkerspraktijkvergadering volgende week word het speuren aangepakt, appel hebben ze vorige week gedaan toen wij er niet waren..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Miss_Liz schreef:Wat ik nu ga doen?
Ik blijf gewoon in de ipo, en niet alleen omdat ik dat wil maar ook omdat ik merk aan lizzy dat ze dit wel leuk vind en ze haar ei erin kwijt kan...
Wat betreft naar andere clubs gaan om eens te kijken ligt niet aan mij ik wil wel maar ja wietse is degene die moet rijden...

Sinds het gesprek woensdag gaan erbij ons op de club een aantal dingen veranderen waaronder de opbouw van de jonge honden..
Zaterdag was er pakwerkerspraktijkvergadering volgende week word het speuren aangepakt, appel hebben ze vorige week gedaan toen wij er niet waren..
kort gezegd ben je het dus niet eens met de mensen die zeiden dat er angst te zien was op de fotos van je hondje ?
gaan ze op de club dingen veranderen nav jou vragen,kritiek,opmerkingen, problemen ??
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Miss_Liz schreef:Sinds het gesprek woensdag gaan erbij ons op de club een aantal dingen veranderen waaronder de opbouw van de jonge honden..
Even een paar vragen hoor:

Ik neem aan dat ze op een club toch wel weten hoe met jonge honden om te gaan, ik neem aan dat er mensen lopen met ervaring ?? of zie ik dit nu verkeerd.

Volgende week het speuren aangepakt?? is dat niet iets wat wat tijdens iedere training of tenminste 1 keer per week gedaan word?
"Apél hebben ze vorige week gedaan" dit doe je toch ook tijdens iedere training ?

Ik snap even niet meer wat je nu wilt zeggen. Ik vind het maar een hele vreemde manier van trainen als ik dit zo lees.

Ik mag toch wel aannemen dat er op een club voldoende ervaring zit die een hondje met waarschijnlijk een probleem direct kunnen zien en daar direct op in kunnen spelen ? Dit hoeft toch niet eerst in vergaderingen enz besproken te worden.
Si vis pacem, para bellum
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
Miss_Liz schreef:Sinds het gesprek woensdag gaan erbij ons op de club een aantal dingen veranderen waaronder de opbouw van de jonge honden..
Even een paar vragen hoor:

Ik neem aan dat ze op een club toch wel weten hoe met jonge honden om te gaan, ik neem aan dat er mensen lopen met ervaring ?? of zie ik dit nu verkeerd.

Volgende week het speuren aangepakt?? is dat niet iets wat wat tijdens iedere training of tenminste 1 keer per week gedaan word?
"Apél hebben ze vorige week gedaan" dit doe je toch ook tijdens iedere training ?

Ik snap even niet meer wat je nu wilt zeggen. Ik vind het maar een hele vreemde manier van trainen als ik dit zo lees.
hey Kyra,

Volgens mij bedoeld ze dat er dingen veranderd worden op die club. vorige week was het speuren aangepakt en dus veranderd , zoiets denk ik :19:
ik vraag me echt af wat je bij zon club moet. dat ze nu opeens dingen gaan veranderen, en dat je trainer eerder eigenlijk bepaalde dingen met je hond van plan is.
ik vind het allemaal heel heel erg vaag ! Ik snap niet dat TS zo aan deze club blijft zitten. ga toch lekker ergens anders kijken.
onee dat kon niet want je hebt geen vervoer.

eerst IPO, daar had je trainer andere plannen met je hond,
dan weer KNPV omdat de hond vrijer zou zijn, dan KNPV omdat je anders ggen vervoer hebt ( is imo wel de meest vreemde reden om iets wel of niet te gaan doen ) dan weer IPO omdat de hond daar beter haar ei in kwijt kan...
nu gaan er op eens allemaal dingen veranderen op de training, waarom nu opeens ?

Ik zou het wel weten als dit mij zou gebeuren op een vereniging, ik zou heel snel mn spullen pakken en opzoek gaan naar een club waar het allemaal niet zo complex in elkaar zit :denken:

ik vind het een rare gang van zaken allemaal sorry
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef: Hey Kyra,

Volgens mij bedoeld ze dat er dingen veranderd worden op die club. vorige week was het speuren aangepakt en dus veranderd , zoiets denk ik :19:
ik vraag me echt af wat je bij zon club moet. dat ze nu opeens dingen gaan veranderen, en dat je trainer eerder eigenlijk bepaalde dingen met je hond van plan is.
ik vind het allemaal heel heel erg vaag ! Ik snap niet dat TS zo aan deze club blijft zitten. ga toch lekker ergens anders kijken.

Nou Frank dat is dus wat ik niet snap. Ik mag toch aannemen dat dit niet het eerste hondje is met een probleem.
Ik denk, gezien de berichten van TS, dat zij niet voldoende ervaring bezit om überhaupt te kunnen beoordelen wat een juiste club is met voldoende kennis.
Het mag toch niet zo zijn dat je, omdat je een vervoer probleem heb, je maar blijft zitten op een club waar je eigenlijk niets aan heb en zo je eigen hond eigenlijk verpest omdat je zelf niet voldoende ervaring heb.

Zonde van de hond :) Wie weet kan dit hondje met wel de juiste hulp toch nog een leuke hond worden.

Vaag verhaal en een nog vagere club.
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef: Hey Kyra,

Nou Frank dat is dus wat ik niet snap. Ik mag toch aannemen dat dit niet het eerste hondje is met een probleem.
Ik denk, gezien de berichten van TS, dat zij niet voldoende ervaring bezit om überhaupt te kunnen beoordelen wat een juiste club is met voldoende kennis.
Het mag toch niet zo zijn dat je, omdat je een vervoer probleem heb, je maar blijft zitten op een club waar je eigenlijk niets aan heb en zo je eigen hond eigenlijk verpest omdat je zelf niet voldoende ervaring heb.

Zonde van de hond :) Wie weet kan dit hondje met wel de juiste hulp toch nog een leuke hond worden.

Vaag verhaal en een nog vagere club.
helemaal mee eens Kyra, Maar ik denk dat TS maar een ding wil en dat is koste wat kost de africhting in .......
vaag verhaal idd, jou verhaal over de inktvissen was een stuk duidelijker :wink:
zielig trouwens dat ze naar 1x sexen dood gaan, moet je toch niet aan denken :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef: helemaal mee eens Kyra, Maar ik denk dat TS maar een ding wil en dat is koste wat kost de africhting in .......
vaag verhaal idd, jou verhaal over de inktvissen was een stuk duidelijker :wink:
zielig trouwens dat ze naar 1x sexen dood gaan, moet je toch niet aan denken :mrgreen:
Ja he bbbrrrr zou ook geen inktvis willen zijn hoor.

Een optie voor TS ,,, een opgezette hond??
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gerda, er hebben nu heel wat mensen (waaronder ikzelf) een heel verhaal getypt.
Hoe kijk je daar nou tegenaan? Voel je je aangevallen?
Snap je wat mensen je proberen duidelijk te maken?
Wat vind je hier nu eigenlijk van?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
frank1985
Zeer actief

Inge schreef:Gerda, er hebben nu heel wat mensen (waaronder ikzelf) een heel verhaal getypt.
ik vind het ook wel zo respect vol en fatsoenlijk om de mensen die moeite hebben gedaan voor jou even netjes antwoord te geven !
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik heb ook een tijdje geen vervoer gehad en heb toen een pauze ingelast voor zowel de hond als mijzelf.
Toen ik weer een auto had weer gaan trainen.
Zit hier dichterbij wel een club maar daar heb ik geen klik mee :19:
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef:
Inge schreef:Gerda, er hebben nu heel wat mensen (waaronder ikzelf) een heel verhaal getypt.
ik vind het ook wel zo respect vol en fatsoenlijk om de mensen die moeite hebben gedaan voor jou even netjes antwoord te geven !
Niet iedereen is iedere dag online ;)
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:
Niet iedereen is iedere dag online ;)
nee dat klopt maar dat bedoel ik ook niet, maar de antw die TS geeft zijn altijd zo algemeen en gaat weinig tot nooit inhoudelijk over de dingen die haar geadviseerd worden vandaar........... :wink:
Kyra-
Zeer actief

frank1985 schreef:nee dat klopt maar dat bedoel ik ook niet, maar de antw die TS geeft zijn altijd zo algemeen en gaat weinig tot nooit inhoudelijk over de dingen die haar geadviseerd worden vandaar........... :wink:
Klopt maar dat word ook moeilijk als er aan kennis ontbreekt :)
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
frank1985 schreef:nee dat klopt maar dat bedoel ik ook niet, maar de antw die TS geeft zijn altijd zo algemeen en gaat weinig tot nooit inhoudelijk over de dingen die haar geadviseerd worden vandaar........... :wink:
Klopt maar dat word ook moeilijk als er aan kennis ontbreekt :)
eens ! maar zeg dan niet dat je het allemaal wel weet en dat de mensen hier het allemaal maar verkeerd zien toch ??? :wink:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Beste Miss liz

Wat de mensen hier doen is je helpen, dit zijn mensen die van de hondensport houden en het beste met jou en je hond voor hebben.

Als jou club nu nog niet jou hondje ingeschat hebben dan is dat verkeerd.
Als jij je niet fit voeld moet je niet trainen want dan kun je je niet voor 100% concentreren.

Ga kijken bij andere clubs en dan alleen kijken en leer. Wat jij hebt uitgeprint zijn alleen de examen en wedstijd voorwaarden zo moet je niet trainen.

Lelystad is op 17 mei een wedstrijd alleen b en c zijn veel africhters die voor het eerst meedoen. Het mooie van de wedstijd is dat je lol met je hond moet hebben. Ga kijken en leer het is dicht bij jullie een half uur misschien. Praat met mensen over wat je ziet en leer.

Honden africhting is een leer proces waar bij je als groentje goede hulp nodig hebt alleen kun je het niet.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Miss_Liz
Zeer actief

Ik snap heel goed dat mensen mij willen helpen ben ik ook heel blij mee..
Advies en tips word zeker wel wat mee gedaan.
Aangevallen? Soms wel ja...
Vooral wanneer er gezegt word dat mijn hond helemaal niet geschikt is voor de africhting, ik vind dat ze dat pas kun zeggen wanneer ze haar echt in rl aan het werk hebben gezien..
Het knpv gebeuren is mij nu wel duidelijk niet voor mij en liz bestemd....
Meerdere clubs bekijken wil ik nog steeds wel, snap ook wel dat dat belangrijk is...
(Alleen wat als je dus de mogelijkheid niet hebt? ik ga niet met liz heel nederland door met openbaar vervoer.. dat lijkt me wel duidelijk dacht ik zo)

@frank waarom er nu wel verandering komt?
Omdat ik eindelijk niet meer de enige ben die heeft geklaagt dat het zo niet langer goed gaat..

@sky ook al zou ik een auto hebben dan heb ik nog een probleem want heb geen rijbewijs..

@kyra wij speuren 1x in de week appel en pakwerk doen we 2x in de week..
Wat er dan met aangepakt bedoelt word, is dat er nu per hond bekeken gaat worden of er verandering nodig is en zoja wat...
Kwa ervaring met jonge honden op de club lijkt het me wel, hoe zouden ze anders de oudere honden zover hebben..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Miss_Liz schreef:
er staan alleen al in dit topic toch nog wat vragen open waar totaal niet op gereageerd wordt....
edit: zoals deze vraag
mis alleen je inhoudelijke reactie op het geweigerd worden door een fokker....en ook een inhoudelijke reactie op het missen van zelfstandigheid vs hoe jij dat ziet, aangezien de meeste hier (ook niet africhters) het compleet anders zien dan hoe jij dat ziet....

en aanval, nee, helpen, JA, niet zo zeer in jou persoonlijk belang, maar wel in het belang van de sport, want niet iedereen is persoonlijk geschikt en geloof me, daar heb je in de sport niets aan en jij en je hond worden er dan ook niet gelukkiger van...
Vooral wanneer er gezegt word dat mijn hond helemaal niet geschikt is voor de africhting, ik vind dat ze dat pas kun zeggen wanneer ze haar echt in rl aan het werk hebben gezien..
denk dat als zelfs onervaren mensen zien dat ze er geen lol in heeft dat de ervaren mensen idd soms voldoende hebben aan enkele foto's (want het gaat niet alleen om deze ene foto, maar om het geheel, alle eerder geplaatste foto's en verhalen

verder is het ook gewoon eerlijk naar je hond toe om te zeggen dit wordt hem niet....
kijk, heb nu ook een jonge pup zitten die het niet in zich heeft (bijten), waarvan ik ook weet dat ik hem wel aan het bijten kan krijgen, want hij is niet bang en dan over een stukje weerdrift kan ik hem prima aan het bijten krijgen (alleen durft hij zich nu al te laten gelden bij mensen die naar zijn gevoel onder hem staan en sta er dus niet voor in wat voor gevolgen het kan hebben deze hond op deze manier aan het bijten te krijgen, daarom wil ik dat niet hebben), hij bijt soms over spel, dan heeft hij een mooie volle beet, ook dat nog, maar het is gewoon niet waar de passie van de hond ligt, daarom mag hij onder geen beding weg naar iemand die met hem de IPO of KNPV in wil....
Het knpv gebeuren is mij nu wel duidelijk niet voor mij en liz bestemd....
fijn dat je dat ingezien hebt, en kijken kan altijd,
Meerdere clubs bekijken wil ik nog steeds wel, snap ook wel dat dat belangrijk is...
mss leuk om 6 juni naar de dames oefendag te komen kijken, komen een flink aantal deelnemers, waaronder meerdere hier van het forumen ga ook geregeld bij diverse IPO clubs etc kijken
(Alleen wat als je dus de mogelijkheid niet hebt? ik ga niet met liz heel nederland door met openbaar vervoer.. dat lijkt me wel duidelijk dacht ik zo)
waarom niet,
in het begin had ik ook niet (altijd) een auto en stapte dus idd gerust in de trein, tram, metro, bus om ergens naar toe te gaan.
een clubgenoot van mij is 2 wekelijks met het ov van Rdam naar Scheveningen gekomen met zijn hond om haar af te richten, uiteindelijk heeft hij na 2,5 jaar ook een certificaat behaald met die hond, het KAN dus wel
evenals een ex van mij (kortdurend, dat wel) die had geen rijbewijs en auto en ging met 1 van mijn puppen (waar ik nu zelf mee oefen) in haar puppen tijd (vanaf 6 mnd ongeveer) 3x per week met de metro, tram en bus naar het trainingsterrein om haar daar aan het paaltje te leggen en zelf het pak aan te doen....ik had toen wel een auto, maar zat op een andere club...

@frank waarom er nu wel verandering komt?
Omdat ik eindelijk niet meer de enige ben die heeft geklaagt dat het zo niet langer goed gaat..
aparte gang van zaken, zou nog steeds mijn voorkeur hebben een club te vinden waar ik lekker uit de voeten kan ipv dat er pas wat veranderd als er meerdere gaan klagen, want klagen geeft aan dat er geen overleg structuur is, maar een hierarchische structuur waar je dus niet tegen in hoort te gaan en wat pas veranderd als "men" in opstand komt....
@sky ook al zou ik een auto hebben dan heb ik nog een probleem want heb geen rijbewijs..
zie boven mogelijkheden zonder auto en rijbewijs...
en als men inziet dat je op jouw manier waardevol bent voor de club kan je ook vaak met clubgenoten meerijden....
@kyra wij speuren 1x in de week appel en pakwerk doen we 2x in de week..
Wat er dan met aangepakt bedoelt word, is dat er nu per hond bekeken gaat worden of er verandering nodig is en zoja wat...
dus voorheen werd er volgens een stramien geoefend ongeacht of dat bij de hond paste????
Kwa ervaring met jonge honden op de club lijkt het me wel, hoe zouden ze anders de oudere honden zover hebben..
mazzel :19:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
Ja en nee....foto's kunnen vertekenen, maar diverse foto's en je eigen verhalen bieden de indruk dat dit niet is wat het hondje het leukste vindt.

Miss_Liz schreef:Het knpv gebeuren is mij nu wel duidelijk niet voor mij en liz bestemd....
Daar ben ik blij om
Miss_Liz schreef:Meerdere clubs bekijken wil ik nog steeds wel, snap ook wel dat dat belangrijk is...
Waar een wil is is een weg. Met OV of door mee te rijden met andere kun je echt wel op andere clubs komen, maar je moet dat ook echt willen.
Miss_Liz schreef:@frank waarom er nu wel verandering komt?
Tja...
Miss_Liz schreef:@sky ook al zou ik een auto hebben dan heb ik nog een probleem want heb geen rijbewijs..
Zie boven
Miss_Liz schreef:@kyra wij speuren 1x in de week appel en pakwerk doen we 2x in de week..
Hmm...als je op de NBGsite zoekt naar de examenuitslag per vereniging of die van leden van de vereniging vind ik het allemaal niet zo denderend.
Bij het VZH gaat het meestal wel goed, maar bij het IPO zie ik vooral uitslagen staan variërend van Onvoldoende, Voldoende tot Goed. Geen Zeer Goed of Uitmuntend.
Hoger dan IPO2 vind ik niets. :denken:
En dat zijn de uitslagen vanaf 2002, toch van een behoorlijke periode dus.
Groetjes Inge
Afbeelding

Miss_Liz
Zeer actief

Zie je het al voor je vanaf kampen bijv: met de ov naar brabant of noord holland met een hond?
Ik absoluut niet!!

Er zijn bij ons vorige maand nog examens geweest..
waarvan er 7 van de 9 deelnemers geslaagd...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:Er zijn bij ons vorige maand nog examens geweest..
waarvan er 7 van de 9 deelnemers geslaagd...
Inge geeft ook aan dat er wel mensen slagen, maar niemand met zeer goed of uitmuntend......
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:Zie je het al voor je vanaf kampen bijv: met de ov naar brabant of noord holland met een hond?
Ik absoluut niet!!
zie het niet alleen voor me,
ken zelfs dus mensen die tussen de 20 en de 40 kilometer enkele reis er voor over hadden om te kunnen trainen en die dus dit met het ov aflegden....
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ook bij ons op de club zat iemand die jaren met het openbaar vervoer naar de club kwam met zijn hond, 3 x in de week. Hij had en heeft ook geen rijbewijs en heeft nu zo'n 45 km karretje waarmee hij naar de club komt.

Het is maar net wat je er voor over hebt en hoe graag je iets wilt.
Afbeelding
Groetjes Marja
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

crutz schreef:
Miss_Liz schreef:Zie je het al voor je vanaf kampen bijv: met de ov naar brabant of noord holland met een hond?
Ik absoluut niet!!
zie het niet alleen voor me,
ken zelfs dus mensen die tussen de 20 en de 40 kilometer enkele reis er voor over hadden om te kunnen trainen en die dus dit met het ov aflegden....
Ik was zo iemand. Dan weliswaar niet voor de africhting, maar voor andere zaken die voor mij belangrijk waren :wink:
Ik heb pas sinds anderhalf jaar mijn rijbewijs. De jaren daarvoor crosste ik het hele land (en evt daarbuiten) door met de trein/bus.

Als je dingen maar graag genoeg wilt en belangrijk genoeg vindt, dan kan bijna alles.

Edit: zelfs voor mijn werk reisde ik stad en land af. Niet dat ik nu graag mijn auto in zou ruilen, want een auto is wel veel handiger.... Maar het kan dus wel :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”