Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oh ja, dat zou ik niet meer doen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Oh ja, dat zou ik niet meer doen.

Ongelezen bericht door Moos »

Op een mooie zondag me met de honden in openbaar (dus mega druk altijd hier) gebied begeven :roll:

Ik dacht even leuk een grote ronde (aangelijnd) te doen door stukken natuur hier in de buurt. Op een gegeven moment kom ik dan op een fiets/voetpad wat zo ontzettend smal is dat er krap 1 fietser tegelijk overheen kan fietsen. Als er dan dus ook nog mensen lopen heb je al snel een 'probleem', en zal er iemand af moeten stappen, of zich in de berm moeten gooien.
Nu vond ik dat ik heel sociaal en slim bezig was door Vera in de sloot naast dat pad te dirigeren. Kon ze mooi zo meelopen/zwemmen, en namen we weer minder plek in op het veel te smalle pad.

Maar helaas, ik had schijnbaar Saar ook in die sloot moeten gooien, en het liefste zelf ook maar, zodat zeker niemand last van ons zou hebben :mrgreen: Halverwege dat pad kwamen namelijk een aantal fietsers langs die zo te zien gezellig een dagtochtje aan het doen waren, en daarbij geen andere hinderende mensen konden gebruiken. Toen ze mij bijna genaderd waren begon de voorste al te roepen "hee, pas op voor je hondje!". Dat was Saar dus, die netjes achter/naast me liep, en die ik helaas voor die mensen toch niet opeens weg kon toveren. Net op dat stukje was er ook even geen berm, en meer aan de kant dan ik en Saar liepen konden we niet :19:
Maar goed, daar had men duidelijk geen boodschap aan, ik moest oppassen dat zij niet over mijn hondje heen gingen rijden, en mij van het pad af zouden duwen. Dat lukte dus niet, aangezien ik weigerde zelf met Saar ook de sloot in te stappen (flauw he? :mrgreen: ), dus toen moesten die mensen afstappen.
En dat was schijnbaar nogal een groots drama. Dus terwijl er afgestapt werd, werd er diep gezucht, en werd ik door een meneer nog even toegeroepen "dat het toch werkelijk ongelooflijk was! :devil: ". Waarop Vera de sloot uit kwam gesprongen (heeee, gezellie, zijn dat vrienden van ons :cheer: ), en aangezien de meneer in kwestie het nogal druk had met mij, ik haar nog net heel kort aan de lijn kon nemen zodat ze hem niet gezellig gedag was gaan zeggen, vers uit de sloot :N:

Foutje, op een mooie zondag na 10 uur blijven wij wel weer binnen in het vervolg :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij dat soort lui had ik Vera mooi even losgelaten zodat ze de resten van de baggersloot even bij meneer kon lozen (lees flink uitschudden) :pffff: :wink:

Ik vind dat ook zo irritant vaak die fietsers. Alsof ze alleen op de wereld zijn, met mazzel een belletje of een schreeuw en dan moet je binnen 1 seconde je honden bij elkaar gegraaid hebben, want meer tijd krijg je niet.

:devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:Bij dat soort lui had ik Vera mooi even losgelaten zodat ze de resten van de baggersloot even bij meneer kon lozen (lees flink uitschudden) :pffff: :wink:
Het was een tikke verleidelijk, mar toch maar niet :mrgreen:
Ik vind dat ook zo irritant vaak die fietsers. Alsof ze alleen op de wereld zijn, met mazzel een belletje of een schreeuw en dan moet je binnen 1 seconde je honden bij elkaar gegraaid hebben, want meer tijd krijg je niet.

Nou, en het stomme was dat ik dus mijn honden bij me had lopen. Vera liep dus in de sloot, en Saar liep aan de korte lijn achter/naast me.
Ik kon er echt eerlijk waar niet meer van maken; verder aan de kant kon ik gewoonweg niet :19:
En ik had ze nog netjes aangelijnd dus ook, wat je van lang niet iedereen daar kan zeggen. Was het weer niet goed :jank: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik word altijd recalcitrant van dat soort gedrag :N: en dat lijdzame zuchten, van hoe heb je het lef, te bestaan en hier te lopen :mrgreen: terwijl ik erdoor moet.
de verleiding om dan je drijfnatte hond toch even gedag te laten zeggen is super groot :pffff:
maar het moeet ook leuk voor haar zijn natuurlijk, en sjagie mensen zijn niet leuk
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Caro. schreef:Bij dat soort lui had ik Vera mooi even losgelaten zodat ze de resten van de baggersloot even bij meneer kon lozen (lees flink uitschudden) :pffff: :wink:
Idd, schudden op commando is dan erg makkelijk (liefst ook nog het commando niet doen ofzo, anders valt het zo op.
Moos
Zeer actief

Ach, ik blijf dan toch altijd wel liever de 'beschaafdere' partij hoor :wink:
Waar ik wel altijd enorm de neiging toe krijg is die mensen even neer te zetten voor een goed gesprek hahaha. Dat ik even uit kan leggen dat ik toch echt geen kant op kon, en waarom dat nou weer zo moet.
Maar ja, dat doe ik ook maar nooit :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nooit last van met die herders :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Fietsers.. Heb er een schurfthekel aan soms.. Had Vera lekker laten uitschudden. :pffff:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zeg in zo'n geval dat ze zelf maar af moeten stappen, want dat het hier geen fietspad is :mrgreen: Ook als het wel een fietspad is. :pffff: En ik breng het best overtuigend gezien het feit dat mensen dan toch om zich heen gaan kijken op zoek naar een verkeersbord. :smile:
Gewoon met een meest logisch gezicht de grootst mogelijke onzin verkopen in je eigen voordeel :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik was net met de buurvrouw een eindje wandelen en wij verbaasden ons erover dat we maar 1 stel met Golden retriever tegenkwamen met dit mooie weer en het tijdstip.
Verder geen hond gezien terwijl we in een heel mooi stuk bos liepen met water e.d. en pal tegen een woonwijk aan.
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:Ik zeg in zo'n geval dat ze zelf maar af moeten stappen, want dat het hier geen fietspad is :mrgreen: Ook als het wel een fietspad is. :pffff: En ik breng het best overtuigend gezien het feit dat mensen dan toch om zich heen gaan kijken op zoek naar een verkeersbord. :smile:
Gewoon met een meest logisch gezicht de grootst mogelijke onzin verkopen in je eigen voordeel :wink:
HAhahahaahahahah, dat doe je knap :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Ik was net met de buurvrouw een eindje wandelen en wij verbaasden ons erover dat we maar 1 stel met Golden retriever tegenkwamen met dit mooie weer en het tijdstip.
Verder geen hond gezien terwijl we in een heel mooi stuk bos liepen met water e.d. en pal tegen een woonwijk aan.
Het is hier een enorm toeristisch gebied; daarom is het dus altijd heel erg druk op mooie zondagen :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Moos schreef:
Ri@ schreef:Ik zeg in zo'n geval dat ze zelf maar af moeten stappen, want dat het hier geen fietspad is :mrgreen: Ook als het wel een fietspad is. :pffff: En ik breng het best overtuigend gezien het feit dat mensen dan toch om zich heen gaan kijken op zoek naar een verkeersbord. :smile:
HAhahahaahahahah, dat doe je knap :smile: :mrgreen:
:mrgreen: Ik moet er zelf altijd erg om lachen, ik loop hier ook wel eens op een grasstrook, grenzend aan een fietspad, en dan krijg je ook wel eens van die luid bellende fietsers. En er is dan ruimte genoeg. Maar blijkbaar is mijn antwoord dan zo onverwacht dat ze met stomheid geslagen zijn.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Het is daar dan ook een FIETSpad he! Volgende keer je gaat moet je dan ook een fiets meenemen (erop of naast je maakt weinig verschil) en dan is er geen probleem :mrgreen:

En sorry, maar dan had ik vera toch ook even haar ding laten doen hoor :pffff: of toch op z'n minst een heel klein beetje :mrgreen: Dat krijg je ervan als je hond allergisch is aan zeveraars he :mrgreen:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Tja zondagsrijders hè, zitten door de week altijd in de auto en komen alleen bij mooi weer tevoorschijn :pffff:

Ik had vorige week nog onbedoeld zo'n fietser mooi tuk:

Ik liep samen met een vriendin en haar hond door de polder in Schiedam/Delfland. We kwamen bij het eind van het voetpad, waar ook het fietspad en een polderweggetje elkaar kruisen. Op beide paden kwamen (race)fietsers aan. Dus riep ik (met enige nadruk) tegen de nog loslopende honden, die overigens netjes in de berm liepen, "willen de heren wel even WÀCHTEN", waarop prompt één van die fietsers vol in de ankers ging en afstapte. Die dacht dat het voor hem bedoeld was. :smile: :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

josefientje schreef:Tja zondagsrijders hè, zitten door de week altijd in de auto en komen alleen bij mooi weer tevoorschijn :pffff:

Ik liep samen met een vriendin en haar hond door de polder in Schiedam/Delfland. We kwamen bij het eind van het voetpad, waar ook het fietspad en een polderweggetje elkaar kruisen. Op beide paden kwamen (race)fietsers aan. Dus riep ik (met enige nadruk) tegen de nog loslopende honden, die overigens netjes in de berm liepen, "willen de heren wel even WÀCHTEN", waarop prompt één van die fietsers vol in de ankers ging en afstapte. Die dacht dat het voor hem bedoeld was. :smile: :smile:
Dat was een heer 8) :smile:

Marloes ik geloof toch ................... dat ik Vera net ietsje te laat te pakken had gekregen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Met mooi weer in het weekend is het hier in het bos zo'n beetje drukker als de Kalverstraat op zaterdagmiddag :roll:
Maar het begint al op zaterdag- en zondagmorgen als er allerlei racefietsers en moutainbikers door de bossen scheuren. De laatsten beperken zich niet tot de fietspaden, maar nemen de wandelpaden en het liefst de hellingen er ook bij. Die ze vervolgens effectief aan gort rijden, zodat het een blubberboel wordt bij nat weer :19:
Ik hou mijn honden maar van het pad af als er weer een groep aan komt scheuren en meestal gaat het allemaal wel in pais en vree.
De meesten gedragen zich wel redelijk beleefd, maar een enkeling begint van verre al te schreeuwen. Nou dan lijn ik mijn honden NIET aan en houd ze NIET bij me. Voor een wetterhoun van 35 kilo remmen ze dus bij voorbaat wel af!( Rokus , mijn stabij, loopt toch nooi op het pad)
Het toppunt beleefde ik laatst toen er iemand op een motor door het bos reed. Toen ik meneer daarop aansprak en zei dat het nou niet gekker moest worder zei meneer: Ja, maar ik zet een fietstocht uit!
OP EEN MOTOR??? :boos:
Ik ga met mooi weer in het weekend dus pas om een uur of 5 wandelen, als de rust is weergekeerd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ma-Rianne schreef:Met mooi weer in het weekend is het hier in het bos zo'n beetje drukker als de Kalverstraat op zaterdagmiddag :roll:
Maar het begint al op zaterdag- en zondagmorgen als er allerlei racefietsers en moutainbikers door de bossen scheuren. De laatsten beperken zich niet tot de fietspaden, maar nemen de wandelpaden en het liefst de hellingen er ook bij. Die ze vervolgens effectief aan gort rijden, zodat het een blubberboel wordt bij nat weer :19:
Ik hou mijn honden maar van het pad af als er weer een groep aan komt scheuren en meestal gaat het allemaal wel in pais en vree.
De meesten gedragen zich wel redelijk beleefd, maar een enkeling begint van verre al te schreeuwen. Nou dan lijn ik mijn honden NIET aan en houd ze NIET bij me. Voor een wetterhoun van 35 kilo remmen ze dus bij voorbaat wel af!( Rokus , mijn stabij, loopt toch nooi op het pad)
Het toppunt beleefde ik laatst toen er iemand op een motor door het bos reed. Toen ik meneer daarop aansprak en zei dat het nou niet gekker moest worder zei meneer: Ja, maar ik zet een fietstocht uit!
Ik ga met mooi weer in het weekend dus pas om een uur of 5 wandelen, als de rust is weergekeerd.
Rozendaal?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ma-Rianne
Zeer actief

marian* schreef:
Ma-Rianne schreef:Met mooi weer in het weekend is het hier in het bos zo'n beetje drukker als de Kalverstraat op zaterdagmiddag :roll:
Rozendaal?
:mrgreen: Doorwerth
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ma-Rianne schreef:
marian* schreef:
Rozendaal?
:mrgreen: Doorwerth
Ook al :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ma-Rianne
Zeer actief

Ja, helaas wel. Vooral het deel waar ik meestal loop, tussen het dorp en de Rijn. Ik woon hier nu 10 jaar en het is aanmerkelijk drukker geworden de afgelopen 2,3 jaar.
Maar door de week is het weer rustig.......
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

alm@ schreef:Nooit last van met die herders :mrgreen:

hier ook zo :mrgreen:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

alm@ schreef:Nooit last van met die herders :mrgreen:
Nee, echt nooit last van. Ook niet op een heel druk winkelcentrum dat ik me door de menigte moet wurmen. Iedereen gaat gewoon netjes aan de kant. (lees ze staan tegen de winkels aangeplakt om zo ver mogelijk bij de hond vandaag te zijn) :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

josefientje schreef:Tja zondagsrijders hè, zitten door de week altijd in de auto en komen alleen bij mooi weer tevoorschijn :pffff:

:smile: :smile:

Ik roep weleens tegen mijn honden 'AAN DE KANT!' en ook menig fietser ging van schrik zelf aan de kant :F:

Of tegen je hond 'sukkel' zeggen en een fietser die dan heel verbouwereerd om kijkt 'hebbie het tegen mij???' :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Haha, en ik had het ook eerst niet door, was naar de honden gelopen om ze aan te lijnen. Hoorde ik mijn vriending zachtjes proesten. toen ik opkeek stond daar die man, keurig naast zijn fiets, met een verbouwereerd gezicht mij aan te kijken. Toen ik zei dat ik het tegen de honden had, werd hij knalrood en reed heel snel weg :smile: :smile: Waarschijnlijk bij zichzelf denkend: "ik ben dom, ik ben dom, ik ben dom", op de maat van het fietsen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het is soms was. Mensen kunnen niks meer met elkaar delen.. Vind dat je het heel netjes hebt gedaan!

Wij wonen dus bij het bos. Door het bos loopt een smalle verharde weg. Dus voor auto's, fietsers, wandelaars alles mag erop. Gewoon een geasfalteerde weg. Zo'n weg waar net geen auto's elkaar normaal kunnen paseren maar beiden even net door de berm moeten. Wij rijden door met onze auto. Het is zondag en mooi weer, dus veel fietser. Rijd daar een man en een vrouw. wij blijven keurig achter ze rijden, omdat er geen plaats is om in te halen. Niet te dicht erop maar op een zekere 3 meter afstand.. Op gegeven moment is er genoeg ruimte en wij willen inhalen. Maar mevrouw is daar niet van gediend en gaat meer naar het midden van de weg fietsen (ze gaat ook niet even netjes achter haar man fietsen ofzo). Mijn vriend toeterd een keer, want misschien heeft ze ons niet gehoord en probeert nog een keer in te halen. Nee mevrouw gaat weer midden op de weg fietsen en zucht dat we toch wel de berm in kunnen. Nu is die berm niet zo breed en wilden we dar wel inrijden, maar we wilden ook voldoende ruimte voor mevrouw overlaten (tja je leert toch met een grote boog om fietsers heen te gaan). Ik had echt het stoom uit mijn oren en stond op het punt om haar eens flink de waarheid te vertellen. Waarschijnlijk was het zelf in de auto zo'n opgefokte muts die heel wat minder vriendelijk dan ons had gereageerd in de auto. :boos: :boos: :devil: :devil:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

da's dan weer het voordeel van een staff aan je lijn...

vreemde mensen zoals toeristen op zo'n paadje vloeken wel dat ik mijn valse klotepitbull bij me moet houden maar toch maken ze een enorme boog om me heen meestal :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ma-Rianne schreef:Ja, helaas wel. Vooral het deel waar ik meestal loop, tussen het dorp en de Rijn. Ik woon hier nu 10 jaar en het is aanmerkelijk drukker geworden de afgelopen 2,3 jaar.
Maar door de week is het weer rustig.......
Dat is de Duno toch?
Mag je daar met de hond los wandelen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Toen ik je verhaal zo las, kwam gelijk zoiets in me op van: Saar optillen......Ze is zo klein, zul je zien dat ze zo over haar pootjes heen rijden......

Ik heb het eens gehad toen ik met mn paardje over een smal fietspad wandelde en ook geen kant op kon (fietsers konden wel de rijbaan op)
Mevrouw wilde gewoon passeren en duwde zich bijna in de pony.......echt link hoor! Meaghan is gewoon erg braaf gelukkig maar wel een beetje breed helaas.....Mensen die geen dieren hebben begrijpen t soms niet helemaal :roll:
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Zoiets heb ik pas ook gehad alleen was dit een heel breed fietspad waar je gemakkelijk met z'n 4 naast elkaar kon fietsen
Tjipke liep in de berm ik liep helemaal links en Sammie liep helemaal stijf tegen mij aan
Komt er een man en vrouw mij tegemoet fietsen, vrouw gaat netjes om ons heen en die man gaat exspress vlak lang Sammie
Terwijl er nog wel een meter of 3 ruimte was
Heb ik toch even vriendelijk gezegt dat de hond echt niet in me kon kruipen
Als blikken op dat moment konden doden....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”