Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

potverdorie...ook Sanne aangevallen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandy&Co
Actief
Contacteer:

potverdorie...ook Sanne aangevallen.

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

Vanochtend gingik Sanne uitlaten, kom ik het parkje inlopen zie ik een man met z'n hond loslopend. Ik zie de man schrikken en z'n hond bij zich roepen, maar helaas te laat, want Sanne was al gespot.
De hond (grote lichtbruine Reu ) kwam hard grommend aanrennen pakte Sanne, dus die heb ik losgelaten zodat ze wegkon. Nog voordat ik echt kon ingrijpen had de eigenaar hem al.

Er kwam nog iemand voorbij die zei tegen deze man dat als zo'n hond aan de riem hoort, en niet los.
Ik heb de man verteld (was volledig verbouwereerd) dat ik het met die andere man eens was.
De eigenaar vroeg me om Sanne goed na te kijken ivm verwondingen, en dat hij de schade wel zou dekken.
Ik heb de man verteld dat ik haar thuis goed zou nakijken, maar uiterlijke schade veel minder erg vind dat de eventuele spychische schade, want Sanne is nog zo bleu, en totaal niet gewent (ze is meer een pup van 2,5) de vorige eigenaar deed nml niets met haar en ze werd uitgelaten in de tuin.
Ik heb de man ook gezegt dat ik nu te boos ben om een normaal gesprek te kunnen voeren en dat hij maar beter weg kon gaan, dus hij heeft z'n adres gegeven en is weggegaan.

Misschien is dit voor ervaren hondenbezitters niet zo'n bijzonder verhaal, maar aangezien Sanne mijn eerste hondje is, ben ik wel behoorlijk onder de indruk zeg maar.

Sanne heeft geen gaatjes, en is niet bang buiten naar ander honden, het is dus uiteindelijk meegevallen maar toch IK ben goed geschokken.
Laatst gewijzigd door Sandy&Co op 11 mei 2009 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Toch heeft die man op zich wel netjes gereageerd. Hij moet zijn hond natuurlijk voortaan wel bij zich houden, maar hij toonde bezorgdheid voor jouw hond en heeft je zelfs zijn adres gegeven.

Fijn dat Sanne er niets van overgehouden heeft.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik vind ook dat die man goed gereageerd had. Tuurlijk als hij hem vast had dan was er niets gebeurt maar ik kan me voorstellen dat hij zijn hond ook wel eens los wil gooien als er niemand is.
Verder heeft ie het adres gegeven enzo dat vind ik heel netjes
en heel fijn dat Sanne er niks aan over heeft gehouden!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

christo schreef:Toch heeft die man op zich wel netjes gereageerd. Hij moet zijn hond natuurlijk voortaan wel bij zich houden, maar hij toonde bezorgdheid voor jouw hond en heeft je zelfs zijn adres gegeven.

Fijn dat Sanne er niets van overgehouden heeft.
tuurlijk heeft de man goed gereageerd, en dat is ook wel fijn....Maar het bijft idd het geval dat die hond niet los kon, zeker omdat er nog meer honden daar lopen...

Ik ben alleen wat van geschrokken.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik snap dat je geschrokken bent. gelukkig lijkt er zo op het oog niks aan de hand :ok:

wel een beetje jammer dat je labrador vechthond kruising noemt want ik kan me niet voorstellen dat die meneer zo zijn hond aan je voorgesteld heeft
Afbeelding
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

oke, dan zal ik dat aanpassen, want het maakt ook eigenlijk niet uit wat voor ras het was...... :ok:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gelukkig begreep de man dan zelf dat hij vrij goed fout zat.
Fijn dat Sanne niks heeft! :ok:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Wat sneu voor je hondje wat er is gebeurt en ook voor jou,
de man wist het van zn hond en tja niet goed te praten
dat hij los liep, maar behandelde je wel eerlijk erna.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Zo was ik gister aan het fietsen met Mirtillo.. tot ik kinderen 'Murphie, nee' hoorde zeggen.. Ik dacht.. hmm.. maar kon het niet goed zien (fietste vanuit de zon het bos in) tot daar ineens iets aan kwam rennen en al grommend achterop Tillo sprong.. Dan schrik je best ja! Wou eerst door fietsen, maar dat had geen succes.. toen moest ik dus wachten tot die kinderen de hond weer hadden. Stond ik daar met een fiets.. en een hond die heel graag weg wou.. heel onhandig.. Uiteindelijk ook boos gezegd dat zoiets aan de lijn hoort en toen 50 meter verder gefietst. Even hond gecheckt en die had alleen een schampwond die wat bloedde. Even schoongemaakt.. en toen toch wel trillend verder gefietst.. bah.. Ook ik had nog nooit zoiets meegemaakt..
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
Sanne!! schreef:.
Verder heeft ie het adres gegeven enzo dat vind ik heel netjes
Nou maar hopen dat dat adres klopt ;-)
Wat een vertrouwen in de menschheid... :wink:

En TS: ik kan me voorstellen dat een eerste keer een schermutseling tussen honden meemaken best schrikken is. De eerste keer dat mijn hond Bill uit het niets aangevallen werd, was ik ook helemaal van de kaart. :mrgreen:
Inmiddels weet ik dat het er een beetje bij hoort als je een hond of honden hebt. Maar goed, echt leuk is het natuurlijk nooit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”