Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik baal
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik baal
Ik woon met mijn achtertuin aan een klein parkje. Ideaal voor het gewone poep en plas rondje van de honden. Nu ga ik vanmiddag de honden uitlaten en wat blijkt... is het een losloopgebied geworden. Mijn honden zijn dus niet echt sociaal naar andere honden en zijn daarom altijd aangelijnd. Ik weet dat er nog een aantal mensen lopen met honden die niet los kunnen en daarom speciaal daar de honden uitlaten. We kennen elkaar en gaan altijd netjes aan de kant voor elkaar zodat we geen last hebben van elkaar.
Nu ben ik dus bang dat er straks mensen naar toe komen om daar hun honden los te kunnen laten en dat wij dus in de problemen komen.
Daarnaast ligt in het park een voetbalveldje en een speeltuin, lijkt me ook niet helemaal ideaal in een losloop gebied. Ojaa, en nu niet denken dat het een groot park is, want je bent er met een kwartier doorheen.
Ik weet wel dat veel andere hier op dit forum er blij mee zouden zijn, maar ik baal.....
Nu ben ik dus bang dat er straks mensen naar toe komen om daar hun honden los te kunnen laten en dat wij dus in de problemen komen.
Daarnaast ligt in het park een voetbalveldje en een speeltuin, lijkt me ook niet helemaal ideaal in een losloop gebied. Ojaa, en nu niet denken dat het een groot park is, want je bent er met een kwartier doorheen.
Ik weet wel dat veel andere hier op dit forum er blij mee zouden zijn, maar ik baal.....

Groetjes Marja
-
zwitserse-witte-herders
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt.
Heeft de gemeente dit ooit kenbaar gemaakt want normaal kan je hiertegen in beroep gaan naar mijn mening.
Ik ben ook van mening dat er te weinig losloopgebieden zijn.
Heeft de gemeente dit ooit kenbaar gemaakt want normaal kan je hiertegen in beroep gaan naar mijn mening.
kom eens gezellig kijken op onze website www.zwitserse-witte-herders.nl
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
en bij onze gemeent wordt nu elk grasveldje met struiken beplant. zodat je niet meer even kunt apporteren.
er zijn wel losloopplekjes. met een drukke weg ertegen :N:
en het ene veilige losloopplekje hier. . . je raadt het al, daar komen alle honden. en die van mij luistert weer niet goed in een groep honden. en al helemaal niet als daar dus met balletjes gegooid wordt !
ik ben dus ook niet blij met de gemeente !
weet wat je bedoelt.
oooohh, drenthe klinkt steeds aanlokkerder !
er zijn wel losloopplekjes. met een drukke weg ertegen :N:
en het ene veilige losloopplekje hier. . . je raadt het al, daar komen alle honden. en die van mij luistert weer niet goed in een groep honden. en al helemaal niet als daar dus met balletjes gegooid wordt !
ik ben dus ook niet blij met de gemeente !
oooohh, drenthe klinkt steeds aanlokkerder !
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net op de site van de gemeente gekeken. Het blijkt dat Warmond nu 2 losloopgebieden heeft. Het eerste gebied is op een recreatie-eiland, dat was al losloopgebied, maar is nu iets uitgebreidt. Dat is inderdaad een goedgeschikt gebied waar de honden echt even hun poten kunnen strekken. Waar je met ballen kan gooien en veel overzicht is.zwitserse-witte-herders schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je baalt.
Bij mij achter is eigelijk niets, er loopt 1 pad doorheen, als je hond een sprintje trekt is hij in een paar sec. aan het eind. Daarnaast is het absoluut niet overzichtelijk, veel bochten en veel struiken en bomen.
Het is gewoon een klein parkje, en in mijn ogen helemaal niet geschikt als losloopgebied. hieronder een printscreen uit googlemaps

Het groen is het voetbalveld, skatebaan en speeltuin, waar de honden dan ook niet mogen komen.
Ik vind het echt belachelijk. Ik kan zo 3 andere plekken opnoemen die veel beter geschikt zijn. Hier vlak achter ligt zelfs nog een grote recreatieplas met hondenstrand waar honden ook los mogen.

Groetjes Marja
-
Fin
- Zeer actief
Ik ben net terug van even een balletje gooien met Christo. Jammer genoeg moet ik dat hier in de buurt 'illegaal' doen. Gewoon een klein veldje erbij om de hond even tussen de bedrijven door zijn energie kwijt te laten raken, daar zullen veel mensen erg blij mee zijn. OK, jij niet, maar om nou om die reden bezwaar te gaan maken?
-
Marion.
Zo vind ik het hondenbeleid in mijn gemeente ook belachelijk. De losloopstrookjes in mijn wijk, liggen óf aan een grote weg óf pal langs de spoorlijn. Zonder hekken natuurlijk.tycha schreef:Ik vind het echt belachelijk. Ik kan zo 3 andere plekken opnoemen die veel beter geschikt zijn. Hier vlak achter ligt zelfs nog een grote recreatieplas met hondenstrand waar honden ook los mogen.
En nee, daar laat ik mijn honden dus niet los. Dus ik laat de honden illegaal loslopen op plekken waarvan ik vind dat ze veilig zijn. Ik ruim de poep op overal waar dat maar enigszins voor overlast zou kunnen zorgen. En ik hou mijn loslopende honden bij me (of lijn ze aan) als ik andere honden tegenkom. Voor de veiligheid van mijn eigen honden, want ik heb ze graag nog even.
Maar goed, die losloopveldjes aangewezen voor de gemeente, daar laat ik ze dus niet los. Want ik heb ze graag nog even. En mijn honden zijn geen poep- en piesmasjientjes die niet meer behoefte hebben dan dat.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
-
nikaboef
- Vaste gebruiker
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel of niet mijn probleem, ik zit er gewoon niet op te wachten. Ik wil niet dat ze vechten, niet met elkaar en niet met andere honden. Juist om deze reden vermijd ik losloopgebieden. Ga ik juist in de periode dat honden niet los mogen in bijv. het duingebied dan met ze daarheen. Lekker rustig en geen loslopende honden. Ik laat ze alleen los op plekken die ruim overzichtelijk zijn en rustig.sjaak-k schreef:Jij hebt je honden toch netjes aan de lijn, als andere mensen hun hond niet onder controle hebben moeten ze dat ook maar doen, hebben ze hem wel onder controle kan hij los. Komen ze bij jouw honden in de buurt, dan ben jij (hoe lullig ook misschien) niet de veroorzaker van een probleem.
En nu heb ik dus een losloopgebied in mijn "achtertuin". Terwijl ietsje verder er een bosje ligt waar iedereen zijn hond al (illegaal) los laat en wat nu dus geen losloopgebied is. Goed het is dus duidelijk: ik baal

Groetjes Marja