Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

huiskeuze en hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

huiskeuze en hond

Ongelezen bericht door Morgaine »

We zitten een beetje met een dilemma.
Nu wonen we in een heel klein huisje met een heel klein tuintje in een dorp met heel veel (los)loop mogelijkheden. We hebben een huis te koop gezien in de stad. Dit huis is echt VEEL groter en heeft VEEL meer tuin alleen practisch geen losloop mogelijkheden :(
We zullen dat veel vaker veroordeeld zijn tot rondjes in de wijk aan de riem ipv rondjes door het veld/bos zonder riem. Ik heb nog geen auto dus ik kan door de weeks niet ergens heen rijden.
Het huis lijkt qua afmetingen,tuin en prijs een buitenkans te zijn maar ik voel me ergens wel schuldig naar de hond toe.
Hoe sterk zouden jullie wandel mogelijkheden laten meewegen in de huiskeuze?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Niet. Als de wiedeweerga zorgen dat je je rijbewijs haalt en gewoon een oud brikkie kopen. :wink: Je hebt al een autootje vanaf 350 euro.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is het eerste waar ik naar kijk.
Als ik ergens niet lekker kan wonen en lopen met de honden ga ik er niet wonen.

In deze tijd zijn er volgens mij buitenkansen genoeg, veel mensen willen van hun huis af en als ze moeten zakt de prijs. Hier staan ook huizen voor flutbedragen te koop af en toe.
Dus als je wat zoekt zou ik gewoon nog even verder zoeken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon lijstjes maken met voor- en nadelen van beide huizen en dan een beslissing nemen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Lastig, verwacht je snel een rijbewijs te hebben en is dan op een afstand van max. 15 minuten met de auto wel heerlijk met de honden te wandelen? Als dat zo is en het is echt een huis wat je graag wilt dan zou dat voor mij wel meewegen.

Toen wij ons huis kochten vonden wij het ook belangrijk dat er in de directe omgeving heerlijk met hondjes te wandelen is. Lumi was er nog niet, maar het telde wel mee. Net als een voldoende ruime (diepe) tuin.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

losloopgebied in de buurt vind ik wel erg belangrijk hoor!
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: huiskeuze en hond

Ongelezen bericht door Ragyo »

Morgaine schreef:We zitten een beetje met een dilemma.
Nu wonen we in een heel klein huisje met een heel klein tuintje in een dorp met heel veel (los)loop mogelijkheden. We hebben een huis te koop gezien in de stad. Dit huis is echt VEEL groter en heeft VEEL meer tuin alleen practisch geen losloop mogelijkheden :(
We zullen dat veel vaker veroordeeld zijn tot rondjes in de wijk aan de riem ipv rondjes door het veld/bos zonder riem. Ik heb nog geen auto dus ik kan door de weeks niet ergens heen rijden.
Het huis lijkt qua afmetingen,tuin en prijs een buitenkans te zijn maar ik voel me ergens wel schuldig naar de hond toe.
Hoe sterk zouden jullie wandel mogelijkheden laten meewegen in de huiskeuze?
ik wil binnen een kwartier rijden met fiets of auto ergens kunnen zijn waar je lekker kan wandelen, maar dat is geheel persoonlijk :wink:
toen ik midden in Leiden woonde had ik ook geen auto, maar als ik Ragyo naast de fiets meenam was ik met 15 min bij een plek waar hij los kon. en er waren ook parkjes waar honden niet los mogen maar waar het wel soort van gedoogd werd. of je kon met de bus naar het strand.
misschien is ergens heen fietsen voor jou ook een optie?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nanna schreef:Ik zou dat niet doen, dat gaat je opbreken.
Toen wij verhuisden naar Geldrop wilden we persé dicht bij het bos wonen en anders maar niet.
Nu woon ik op twee minuten lopen van bos en hei en ik geniet er nog elke dag van. :ok:
Moet er niet aan dénken om eerst de hele bups in de auto te laden en een end te karren.
Inderdaad. Mocht ik ooit verhuizen dan zijn het huis en de tuin zeker belangrijk, maar een hond moet toch echt zn energie kwijt tijdens het lopen (of de tuin moet ontzettend groot zijn :)). Loslopen op het gras/in het bos doen ze 10 keer liever dan op de stoep aan een touwtje.
Fin
Zeer actief

Ik doe dat dus wel, een kwartier in de auto met drie honden richting losloopgebied. Is prima te doen hoor, ik heb het toen ze jong waren zelfs twee keer per dag gedaan. :wink:

Maar verder rondkijken voor andere huizen is ook een optie, zeker nu.
Morgaine
Zeer actief

Nou wij krijgen niet zo gek veel hypotheek dus deze buitenkans is ook ECHT een buitenkans ;)
Ik heb echter uitgevonden dat er op een kwartier a twintig min lopen wel wat velden en verder op bossen zijn. Als ik dat met de fiets zou doen ben ik dr in 10 minuten, de hoofdwegen zijn alleen nog al druk maar dr zullen vast nog wel wat sluiproutes zijn die ik nog moet uit vinden.
Tis niet echt ideaal allemaal maar dr is iig een mogelijkheid :ok:
Fin
Zeer actief

Alles rustig uitzoeken, en vooral eens praatjes aanknopen met andere hondenbezitters daar, dan krijg je nuttige tips. Maar zoals dit klinkt is het een vergelijkbare situatie met wat ik heb - een paar losloopmogelijkheden op tien/vijftien minuten afstand lopen, en misschien ook een officieel losloopgebied in de buurt?

Ik denk dat je hond blij zal zijn met de tuin en voor de rest weinig verschil zal merken, alleen het vrouwtje zal iets meer moeite moeten doen. :wink:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hier, 9 jaar geleden, bewust gekozen voor een redelijk vervallen hoekwoning. Bos op ca. 10 min. loopafstand. Hondenuitlaatplaats op ca. 100 meter afstand.

Op ons vorig adres was het nauwelijks te doen met de honden. Een smalle straat waarbij iedereen wel wat te zeuren had over de buren. JAK!
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Voor mij zou het niet uitmaken.

Ideaal is natuurlijk een huis met grote tuin vlakbij een losloopgebied/bos.

Wij hebben en hele grote omheide tuin en daar kan Nilsson los in lopen.
Hier in de buurt genoeg mogelijkheden om te wandelen, niet om los te lopen dus wij gaan ieder dag met hem naar een gebied waar hij los mag en kan.
Die zijn er hier in de buurt genoeg, zo'n 10 minuten met de auto en je bent er.
En voor ons is dat geen probleem.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik vond het al een opgave om eens in de week een stukje van tien minuten te rijden om de honden uit te laten (toen ze mijn gebiedje op de schop hadden gegooid en ik daar niet terecht kon). Kijk, 's middags wil ik best tijd maken, maar 's morgens gewoon niet. Heb het toen een winter gedaan (zeg 4 maanden) en ik baalde er stevig van. Ook telkens je auto starten voor zo'n prutstukkie.... ik vind het niks.

Voor mij is het best belangrijk. Maar als ik eerlijk ben, is echt lekker wandelen ook verder weg. Maar goed, als ik dat doe, dan neem ik de tijd en dan loop ik dat half uur die richting uit ook wel. Not a problem.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als het echt een buitenkansje is, dan heb je misschien wel geld over voor een auto ?

als ik zelf ergens een ander huis zou willen, dan zou ik wel erg letten opdat er een park of losloopgebied in de buurt is.
wij woonden hier al voordat we een hond hebben. is hier wel goed te doen. maar mocht ik ooit verhuizen dan telt de omgeving nog meer mee dan het huis zelf.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

ik heb zelf de voors en tegens tegen elkaar afgewogen.
We hebben zelf niet een losloopgebied in de buurt maar wel een redelijke tuin en een soort van parkje waar een gedoogbeleid geld voor loslopende honden. Dus uiteindelijk toch voor het huis gegaan.
We zijn van plan het huis op korte termijn weer te koop te zetten en dan wil ik een echt grote tuin voor de hond(en)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zolang er voldoende tuin bij zit om de honden lekker achter een balletje aan te laten rennen, is een losloopgebied in de directe omgeving bij mij geen must. Daarbij... je weet nooit hoe lang een losloopgebied losloopgebied BLIJFT, tegenwoordig. Dus nee, mijn keuze hangt niet af van een losloopgebied naast de deur...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ja wij hebben daar vorig jaar met het kopen van een huis zeker naar gekeken.
Veel woningen vielen toen ook af omdat ik geen mogelijkheden zag vanuit huis leuk te kunnen wandelen.
Ik ben een aantal jaren afhankelijk geweest van een auto om ergens leuk te kunnen lopen met de honden en ik vond dat 10x niks.

Waar we nu zitten kan ik alle kanten op en uren de hort op zijn als ik wil.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ik zou verder gaan kijken naar een andere woning.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het is 1 van de eerste dingen waar ik naar kijk. Ik wil een redelijk losloopgebied(je) op loop- of fietsafstand (max 10-15 min) hebben.
Liefst natuurlijk een gebied waar je een uur af langer kan struinen, maar met een plek waar je ze los bij water rond kan laten hangen ben ik ook al wel tevreden. Water moet voor Vera :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Best moeilijk, het is natuurlijk heerlijk om een losloopgebied op loopafstand te hebben maar ik heb er persoonlijk niet heel veel moeite mee om een kleine 15 minuten te moeten rijden. Daarom hebben wij ook ons huis gekocht :wink: Maar jij hebt geen auto, dus dan is het wat lastiger, maar ik las hier ook van iemand dat je eens met de hondeneigenaren uit de buurt kan kletsen, zij weten vast waar je leuk kan lopen :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Moet er niet aan dénken om eerst de hele bups in de auto te laden en een end te karren.
Hier hetzelfde. Ik wil graag vanuit huis kunnen gaan lopen, en niet mijn auto moeten pakken om de honden uit te laten. Maar ik heb ook minder met huizen of de ruimte daarin, dan met mijn leefomgeving.
Ik vind de plek belangrijker dan het huis. En met de koop van dit huis hebben daar wel degelijk naar gekeken, ook uit het oogpunt van hondenbezit.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik vind de plek van een huis ook zeer belangrijk. Wij wonen nu aan de rand van Wijchen en dus heerlijk om te wandelen tussen de weilanden en een klein bos op loopafstand. :mrgreen: Ik weet dat als wij gaan willen gaan verhuizen, we vast wel wat achteruit zullen gaan qua ligging, wat dat betreft, maar het is wel iets waar ik zeker rekening mee houd bij het kopen van een nieuw huis. :wink:
Ik zie weleens vaker mensen met de hond(en) in de auto, die bij ons in de buurt de hond(en) uit gaan laten, maar mij lijkt dat echt 10 keer niks......
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

wij wonen ook in een soort dorp met veel wandelgebieden, en ik heb een kleine tuin maar ikzelf zou het nooit willen ruilen tegen een huis in de stad ook al zat daar een grote tuin bij.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een woning waarbij veel wandelgebieden zijn, en dan zoals bij jou ook nog heel veel losloop is helemaal schitterend.

Ach en een kleiner huis dan ben je ook sneller klaar met schoonmaken moet je maar denken :wink:
Een huis in de stad ben je al meer tijd kwijt aan schoonmaken ( het is groter) de grote tuin moet meer onderhouden worden ( weer meer tijd kwijt ) alles bij alles ben je meer tijd kwijt en je hebt minder tijd om met de honden te wandelen en het wandelgebied is ook nog eens veel verder weg.

Ik wist het wel hoor :pffff: ik bleef lekker zitten waar ik zat en genoot heerlijk van de natuur om me heen waar de mensen toch ook wat meer in rust leven dan in de stad :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Een huis kun je aanpassen, uitbouwen, verbouwen.
Je woonomgeving niet.

Zo zijn wij hier uitgekomen.

Ik woon in een prachtig huis, maar waar wij het meest van genieten is alles buiten en eromheen.

Overigens heb ik ook minder praktisch gewoond wat betreft de honden.
En dat was ook goed, maar ik zat wel 2 keer per dag in de auto om de honden goed te kunnen laten lopen.
Zonder auto had ik dat een drama gevonden.
Laatst gewijzigd door daan! op 12 mei 2009 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Morgaine
Zeer actief

Dr zijn natuurlijk wel meer factoren die meespelen ;)
Zo is dit dan wel een dorp, maar wij wonen echt hutjemutje in een benedenwoning in een straat waar iedereen altijd van alles van iedereen wil weten en dat benauwd me enorm.
Een groter huis zou ook een tweede hond betekenen (op termijn) en dat voegt ook wel wat toe aan Dina's leven denk ik zo. Een tweede hond zit er hier iig niet in.

Hmmm het lijkt nu wel of ik jullie probeer te overtuigen... :idea:

Nouja het advies van de bouwkundig adviseur gaat iig nog een zeer grote rol spelen in onze beslissing.
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Morgaine schreef:Dr zijn natuurlijk wel meer factoren die meespelen ;)
Zo is dit dan wel een dorp, maar wij wonen echt hutjemutje in een benedenwoning in een straat waar iedereen altijd van alles van iedereen wil weten en dat benauwd me enorm.
Een groter huis zou ook een tweede hond betekenen (op termijn) en dat voegt ook wel wat toe aan Dina's leven denk ik zo. Een tweede hond zit er hier iig niet in.

Hmmm het lijkt nu wel of ik jullie probeer te overtuigen... :idea:

Nouja het advies van de bouwkundig adviseur gaat iig nog een zeer grote rol spelen in onze beslissing.
Wat heb je zelf in gedachten, als je de hond niet meerekent, of misschien ook wel meerekent.
Ik ken genoeg mensen die elke dag de hond in een parkje uitlaten en dat prima vinden, evenals de honden.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Vind zelf dat je een beetje rekening moet houden met de gewoontes van je hond. Ikzelf maak van die ontbrekende losloopgebieden geen probleem, maar Sanka loopt dan ook niet los. Heb je natuurlijk een hond die al jaren gewoon is om 1à 2 keer per dag te kunnen loslopen en die moet het dan ineens met veel minder doen. Dan zou ik toch ook even twijfelen.
Maar zoals je zelf al aangeeft zijn er daar wel weien enz, dus mss een stukje met de fiets ofzo en dan kom je er wel. En anders, gewoon verder kijken! Er zijn huizen genoeg te koop en er zijn er vast wel meer die naar je zin zijn (tenzij je echt een moeilijk geval bent :mrgreen: )
Veel succes met je beslissing!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het erg belangrijk dat mijn honden los kunnen lopen.
Ik zou het grote huis met grote tuin laten gaan, en blijven wonen waar je nu woont. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Als ik ga kijken naar een huis moet het aan mijn eisen voldoen en 1 van mijn eisen is; goede losloopgebieden in de directe omgeving. Elke dag in de auto naar een mooi gebied heb ik een paar jaar gedaan en dat is echt wel te doen hoor maar zo de deur uitlopen, even lekker een wandeling maken is toch wel heel wat waard :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”