Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar Spanje? Kan er een hond mee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Naar Spanje? Kan er een hond mee?

Ongelezen bericht door Rami »

Wie vliegt er binnenkort naar Malaga, Jerez of Sevilla (en weer terug naar NL) en zou - op zijn of haar ticket - een hond of twee honden mee willen nemen? Of wie kent iemand die heen en terug naar een van deze steden vliegt?
Alles wordt geregeld, je hoeft verder niets te doen en er zijn ook geen kosten aan verbonden.

Bemiddeling geschied via een zeer betrouwbare stichting, er wordt dus niet op de bonnefooi honden naar NL gehaald. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In het najaar ga ik naar Italie, dus ik zou wel honden mee terug kunnen nemen van daar uit. MAar ik denk dat italianen humaner met honden om gaan, want volgens mij zijn daar geen stichtingen actief die voor honden op komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief

iones schreef:In het najaar ga ik naar Italie, dus ik zou wel honden mee terug kunnen nemen van daar uit. MAar ik denk dat italianen humaner met honden om gaan, want volgens mij zijn daar geen stichtingen actief die voor honden op komen.
Ik vond "Save the dogs" die zich bezig houdt met honden uit Italië. Maar ik ken die stichting verder niet.

Jammer dat je niet naar Spanje gaat. :wink:

Heeft er iemand misschien ideeën waar we nog een oproep zouden kunnen doen?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik ga nooit meer naar Spanje. Ik wil niet dat een land aan mij geld verdient terwijl het zo slecht met dieren om gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief

iones schreef:Ik ga nooit meer naar Spanje. Ik wil niet dat een land aan mij geld verdient terwijl het zo slecht met dieren om gaat.
Op vakantie hoef ik ook niet naar Spanje. Al was het maar omdat we altijd onze honden meenemen en zolang reizen vind ik niets voor hen. Maar er naar toe gaan om iets voor de dieren ter plaatse te doen, ja dat zou ik dan weer wel doen. :wink:

Overigens laat de Spaanse politiek heel wat te wensen over als het gaat om dierenwelzijn maar er zijn heel veel Spanjaarden die zich - vaak vrijwilliger - wel het lot van dieren aantrekken.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rami schreef:
iones schreef:Ik ga nooit meer naar Spanje. Ik wil niet dat een land aan mij geld verdient terwijl het zo slecht met dieren om gaat.
Op vakantie hoef ik ook niet naar Spanje. Al was het maar omdat we altijd onze honden meenemen en zolang reizen vind ik niets voor hen. Maar er naar toe gaan om iets voor de dieren ter plaatse te doen, ja dat zou ik dan weer wel doen. :wink:

Overigens laat de Spaanse politiek heel wat te wensen over als het gaat om dierenwelzijn maar er zijn heel veel Spanjaarden die zich - vaak vrijwilliger - wel het lot van dieren aantrekken.
Oh reken maar dat als ik naar Spanje ging, dat ik me zeker zou aanmelden tot mogelijkheid om honden mee terug te nemen. Zou geen enkel probleem zijn hoor.

Er zijn inderdaad wel spanjaarden die zich het lot van dieren aantrekken, die heb je overal. Maar in die zijn in de minderheid, gezien de weinige druk op de overheid om dierenwelzijn te bevorderen. En ik reken het volk dat wel aan.
Rami
Zeer actief

iones schreef:
Rami schreef:

Oh reken maar dat als ik naar Spanje ging, dat ik me zeker zou aanmelden tot mogelijkheid om honden mee terug te nemen. Zou geen enkel probleem zijn hoor.

Er zijn inderdaad wel spanjaarden die zich het lot van dieren aantrekken, die heb je overal. Maar in die zijn in de minderheid, gezien de weinige druk op de overheid om dierenwelzijn te bevorderen. En ik reken het volk dat wel aan.
Mja, het volk... ik ben meer van de individuen. En ik weet dat er - gelukkig - een hoop Spaanse individuen zijn die net als jij en ik zich inzetten voor dierenwelzijn. :wink:

Maar goed, ondertussen zijn we nog steeds op zoek naar iemand die binnenkort op Jerez, Sevilla of Malaga vliegt en een hondje mee kan nemen. Nou ja, meenemen... Het kost helemaal geen moeite. De hond wordt in Spanje op het vliegveld aldaar helemaal begeleid door Spaanse vrijwilligers en in Nederland staan ook meteen mensen klaar om de hond over te nemen. Het gaat om een hond (of eventueel twee) uit Kimba. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Zoveel mensen die jaarlijks naar Spanje gaan. Lijkt mij stug dat er niemand is die een hond mee kan nemen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kun je niet ergens adverteren? Op een site waar mensen reizen op uitzoeken ofzo?

Mijn broer woont in Spanje maar helaas in Malgrat de mar, hij komt weleens met vliegtuig naar huis.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

eind september ben ik in mallorca, maar ik heb al van iemand die contact heeft met stichtingen in griekenland begrepen dat ryanair geen honden toelaat, dus ook met evt. omweg kan ik je niet helpen
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

estelle schreef:Kun je niet ergens adverteren? Op een site waar mensen reizen op uitzoeken ofzo?

Mijn broer woont in Spanje maar helaas in Malgrat de mar, hij komt weleens met vliegtuig naar huis.
Ik heb op marktplaats een advertentie gezet, maar vooralsnog zonder enig resultaat. Ik weet verder de kanalen ook niet echt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rami
Zeer actief

@Estelle, ja er is al geadverteerd, maar misschien op meer plekken proberen.

@Massam, jammer! Maar wel bedankt voor het meedenken.

En ik heb verder ook geen idee welke wegen er nog te bewandelen zijn. Ik was nog op zoek naar iets van een Spanje-forum, maar niet echt iets gevonden.
Heel veel rondbazuinen werkt wellicht nog het best. Ik heb nu een mail rondgestuurd naar m'n adresboek en nu blijkt een vriendin via-via een aantal Spanjaarden te kennen (alternatieve muziek-scene maar wat maakt het uit :mrgreen: ) dus wellicht levert dat nog wat op.
Dusse... zegt het voort! :wink:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Is het senioren-web(of is het nu net??) misschien iets om te adverteren? :denken: :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ja ik zou ook niet weten wat voor sites er zijn hoor maar kan mij wel voorstellen dat ze er moeten zijn. haha.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dit is een van de grootste reisforums http://www.wereldwijzer.nl/spanje :wink:

Wat je ook zou kunnen doen zijn nederlandse hotels in de omgeving opzoeken en die telefonisch of per e-mail benaderen. De gasten zijn dan vaak ook nederlands sprekende mensen en wellicht dat de eigenaars een notitie bij de balie willen leggen met deze vraag?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”