Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje knpv friesland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Miss_Liz schreef: @kyra wij speuren 1x in de week appel en pakwerk doen we 2x in de week..
Wat er dan met aangepakt bedoelt word, is dat er nu per hond bekeken gaat worden of er verandering nodig is en zoja wat...
Kwa ervaring met jonge honden op de club lijkt het me wel, hoe zouden ze anders de oudere honden zover hebben..
Maar beste Gerda, Apél doe je tijdens alles trainingen en thuis een beetje.
Ik vind het zo jammer dat men NU pas inziet dat er iets niet goed gaat met Liz, beetje ervaren club cq mensen hadden dit al direct kunnen zien en direct kunnen ingrijpen.

Ik denk dat jij eens moet gaan kijken voor een andere club waar ze WEL de ervaring hebben om met mogelijke probleem hondje om te gaan (probleem hond in de zin van anders reageren dan de meeste) .. Ik ben even kwijt hoe oud ze is en of ze al loops geweest is maar ik denk met de juiste aanpak dat ze nog best wel te vormen is.

Misschien kan je haar vast zetten en alleen laten kijken... mss een keer voorzichtig plagen en wanneer ze goed reageer haar steunen met je stem. Uit jou reacties te zien kom je niet echt zelfverzekerd over kwa trainen misschien ligt het wel aan je eigen onzekerheid dat Liz zo reageer.

Ik ken jou en je hond totaal niet (denk ik) en ik heb de foto niet gezien, maar ik weet wel dat er genoeg mensen hier zitten die wel verstand van zaken hebben en wel de kennis en ervaringen om te kunnen beoordelen
Si vis pacem, para bellum
Kyra-
Zeer actief

Afbeelding

Gaat het over deze foto?? (ik kon deze foto eerder niet zien)

Er van uitgaande dat Lizzy nog nooit geplaagd is door een persoon in een heel pak alleen op een IPO mouw.

Hoe haalt deze helper het in zijn hoofd om zo voor haar te gaan staan??
Je gaat eerst eens kijken hoe ze reageer op een helper in pak en dan spelende wijs haar aanplagen , niet zo dus. het arme ding heeft de schrik van haar leven
Nee haar reactie is niet goed :) Leuk te zien dat de hond op de achtergrond ook totaal niet reageert :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd, die foto
Kyra-
Zeer actief

Dacht die helper dat een jonge hond het zo wel zou gaan doen? Is me nogal een dreiging. Dan ook nog naar voren komen om zo omlaag te gaan of wat?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:Dacht die helper dat een jonge hond het zo wel zou gaan doen? Is me nogal een dreiging. Dan ook nog naar voren komen om zo omlaag te gaan of wat?
volgens het verhaal is het een goede helper en een bekende van de hond (Tjalling van het KNPV forum, jij "kent" hem denk ik ook wel) dus zou ze er niet bang voor moeten zijn....

maar lekker hoor, een wat onzeker hondje, eenzaam en alleen aanplagen aan de stek ipv aan de lijn gesteund door het baasje....
Kyra-
Zeer actief

crutz schreef:
Kyra- schreef:Dacht die helper dat een jonge hond het zo wel zou gaan doen? Is me nogal een dreiging. Dan ook nog naar voren komen om zo omlaag te gaan of wat?
volgens het verhaal is het een goede helper en een bekende van de hond (Tjalling van het KNPV forum, jij "kent" hem denk ik ook wel) dus zou ze er niet bang voor moeten zijn....

maar lekker hoor, een wat onzeker hondje, eenzaam en alleen aanplagen aan de stek ipv aan de lijn gesteund door het baasje....
Ik heb niet zoveel probleem met het aanplagen van een hondje aan de paal mits de eigenaar erbij staat (achter of naast, ligt beetje aan de hond) maar de manier waarop hij dit doen. Kom op zeg als je je een klein beetje inleeft in de hond. Nieuw terrein, nieuwe omgeving, nieuwe situatie, vreemde rare vent in een vreemd groot pak die op je af komt lopen en zo voor je gaat staan. daar ga je toch van achteruit lopen. Het zou iets anders zijn als het een hondje betreft die meerdere malen op het veld geweest is en weet wat er gaan gebeuren. Dit hondje moet sterker worden niet uittesten of ze wel of niet geschikt is.

Dat is net zo iets als een groene hond testen voor een aankoop op de stok lol

Hmm Tjalling zit die niet bij Jeroen op de club? Wat moet jij nu helemaal in Witmarsum? das een uur rijden voor jou.
Laatst gewijzigd door Kyra- op 11 mei 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:
crutz schreef:

Ik heb niet zoveel probleem met het aanplagen van een hondje aan de paal mits de eigenaar erbij staat (achter of naast, ligt beetje aan de hond)
maar dus idd zoals ik ook al aangaf met de eigenaar er bij in de buurt....
en je hebt er gelijk in, plagen in de hand of aan de stek is voor iedereen anders (wat mij betreft liever niet aan de stek, maar ook dat verschilt per type hond) alleen niet ALLEEN....
maar de manier waarop hij dit doen. Kom op zeg als je je een klein beetje inleeft in de hond. Nieuw terrein, nieuwe omgeving, nieuwe situatie, vreemde rare vent in een vreemd groot pak die op je af komt lopen en zo voor je gaat staan. daar ga je toch van achteruit lopen. Het zou iets anders zijn als het een hondje betreft die meerdere malen op het veld geweest is en weet wat er gaan gebeuren.
heb inelkgeval ik eerder in het topic al aangegeven, ga eerst eens gewoon een x-aantal keer op dezelfde vereniging kijken, laat de honden de eerste tijd alleen maar aan de paal staan en pas na een aantal keer wat aanplagen, ipv alles tegelijk, nieuw terrein, nieuwe club, nieuwe manier van oefenen, aanplagen etc....
maar daar werd dus oa op gereageerd dat ze de helper goed kent dus dat ze daar niet bang van was..... :denken:
Dit hondje moet sterker worden niet uittesten of ze wel of niet geschikt is.

Dat is net zo iets als een groene hond testen voor een aankoop op de stok lol
idd....
Kyra- schreef: Hmm Tjalling zit die niet bij Jeroen op de club? Wat moet jij nu helemaal in Witmarsum? das een uur rijden voor jou.
geen idee, en met een uur rijden voor jou bedoel je neem ik aan Gerda? aangezien je op mijn quote reageert....

maar hoorde van Syl (die hem natuurlijk ook kent) dat het Tjalling was (zag ze op de foto's) en als Gerda dan ook nog zegt dat het de eigenaar van de broer van Lizzy is (en ik van Tjalling zelf weet dat hij een reu uit dat nest heeft/had) dan is hij dat dus zeker weten.....
Kyra-
Zeer actief

Lol ik herinner me een aantal reacties van hem op andere forum rijg ineens zin om eens bakkie te gaan doen bij Wouter en Jeroen (A) hahaha FF kijken of hij het ook bij mijn honden zo zal doen :d

Even voor de duidelijkheid: Nee ik laat mijn hond niet op een onervaren helper bijten :)
Kyra-
Zeer actief

crutz schreef:
Kyra- schreef: Hmm Tjalling zit die niet bij Jeroen op de club? Wat moet jij nu helemaal in Witmarsum? das een uur rijden voor jou.
geen idee, en met een uur rijden voor jou bedoel je neem ik aan Gerda? aangezien je op mijn quote reageert....

maar hoorde van Syl (die hem natuurlijk ook kent) dat het Tjalling was (zag ze op de foto's) en als Gerda dan ook nog zegt dat het de eigenaar van de broer van Lizzy is (en ik van Tjalling zelf weet dat hij een reu uit dat nest heeft/had) dan is hij dat dus zeker weten.....
Ja Gerda zit in Kampen volgens haar profiel, Witmarsum ligt stukkie verder hier hahah zal gauw uurtje zijn.

Kent Syl Jeroen :denken: hahah ;) ik weet ut, Ik zal eens langs gaan als ik niet werk (zou al tijdje langs gaan nooit van gekomen, was ook niet belangrijk lol) Ik zou die reu ook wel eens willen zien
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Kyra- schreef:
crutz schreef:

Ja Gerda zit in Kampen volgens haar profiel, Witmarsum ligt stukkie verder hier hahah zal gauw uurtje zijn.

Kent Syl Jeroen :denken: hahah ;) ik weet ut, Ik zal eens langs gaan als ik niet werk (zou al tijdje langs gaan nooit van gekomen, was ook niet belangrijk lol) Ik zou die reu ook wel eens willen zien
Zelfs ik ken Tjalling, Jeroen en Sylvia.
De eerste club waar ik ph 1 getraind heb met Magnum, was toen Jeroen de trainer samen met Sylvia, en Magnum heeft toen ook op Tjalling leren bijten. :wink:

Maar miss_lizz, neem alle hints en tips die hier al gezegd zijn te harte, de meeste die hier reageren hebben al veel ervaring in de hondensport.
Hoop dat je er wat mee doet, en we over een tijd een jou en lizzie zien die het leuk vinden om te trainen.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

magnum schreef:Zelfs ik ken Tjalling, Jeroen en Sylvia.
De eerste club waar ik ph 1 getraind heb met Magnum, was toen Jeroen de trainer samen met Sylvia, en Magnum heeft toen ook op Tjalling leren bijten. :wink:
Cin, Magnum heeft wel een iets ander karakter dan de teef die ik zag op de foto (A) Tralalalala Ik weet nog als de dag van vandaag hoe hij was als pup zijnde. Rustig alles bekijken en toeslaan als er hem iets niet zinde. hele zekere pup die voor niets om ging
magnum
Zeer actief

Zo is magnum nog steeds, Knuffelkont eerste klas maar owee als er iets is dan staat hij klaar en is hij echt niet vriendelijk hihihihihi.

Maar inderdaad dit teefje moet gewoon goed begeleid worden, en heerlijk door de eigenaar aangemoedigd worden. En alles rustig opbouwen, maar wat ik een beetje uit het topic haal is het een heel onzeker (angstig) teefje. En die moet je gewoon goed begeleiden dan zou het zeer zeker nog wat kunnen worden.

Maar weet niet of hun dat met zijn tweetjes en die club dat gaan redden.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Hondje heeft een goede helper nodig geen pakwerker :) en de juiste steun van de eigenaar (niet van andere)
magnum
Zeer actief

Helemaal mee eens. :wink: :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:Lol ik herinner me een aantal reacties van hem op andere forum rijg ineens zin om eens bakkie te gaan doen bij Wouter en Jeroen (A) hahaha FF kijken of hij het ook bij mijn honden zo zal doen :d
idd, mede door zijn reacties daar (en de permanente ban als ik het goed onthouden heb) moet ik zeggen dat ik hem als pakwerker en als hondensporter niet echt serieus neem, overigens heeft dat ook te maken met een deel pb wisseling die ik met hem gehad heb, dus zaken die ik op persoonlijk vlak heb ervaren en niet viavia....
Even voor de duidelijkheid: Nee ik laat mijn hond niet op een onervaren helper bijten :)
weet niet uit ervaring dat hij onervaren is, wel zie ik op de foto geen helper...hooguit een pakwerker....
Kyra-
Zeer actief

crutz schreef:
Kyra- schreef:Lol ik herinner me een aantal reacties van hem op andere forum rijg ineens zin om eens bakkie te gaan doen bij Wouter en Jeroen (A) hahaha FF kijken of hij het ook bij mijn honden zo zal doen :d
idd, mede door zijn reacties daar (en de permanente ban als ik het goed onthouden heb) moet ik zeggen dat ik hem als pakwerker en als hondensporter niet echt serieus neem, overigens heeft dat ook te maken met een deel pb wisseling die ik met hem gehad heb, dus zaken die ik op persoonlijk vlak heb ervaren en niet viavia....
weet niet uit ervaring dat hij onervaren is, wel zie ik op de foto geen helper...hooguit een pakwerker....
Nahh hij heeft geen ban lol dat was ik hahahah zijn veel mensen die vinden dat de waarheid niet gezegd mag worden maar wel via PB laten weten dat je gelijk heb maar dat je het niet mag zeggen :d dus heb ik gezegd dat ik dat schijnheilig vind en daar wil ik niets mee te maken hebben geef mij maar direct weet je waar je aan toe bent. (Nav Pat, die ik ook in RL verteld heb wat ik vond en net zo direct als op forum :).

Maar goed dat terzijde en compleet off topic hahaha. .. jij begrijp wat ik bedoel met een helper en een pakwerker. Goede helper vind je niet zo maar,
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:Zie je het al voor je vanaf kampen bijv: met de ov naar brabant of noord holland met een hond?
Ik absoluut niet!!
Je moet er ook wat voor over hebben :19:
Weet je hoeveel tijd het kost IPO te gaan doen? Als je nu al nergens heen kunt dan ben ik bang dat het heel snel strand voor je... dat meen ik echt.

je hebt bijv. nooit aan iemand hier van het forum of je mee zou kunnen rijden en een keer kijken... Je hoeft niet altijd een hond mee te nemen, je kunt ook op wedstrijden kijken zonder hond. Daar heb je geen hond voor nodig.
Er zijn bij ons vorige maand nog examens geweest..
waarvan er 7 van de 9 deelnemers geslaagd...
welke examens en met welke uitslagen en welke keurmeesters?
Laatst gewijzigd door malinois op 11 mei 2009 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef: Even voor de duidelijkheid: Nee ik laat mijn hond niet op een onervaren helper bijten :)
Mijn honden bijten ook zeker niet alleen op een vreemde pakwerker voor het eerst... daar is de trainer bij en de pakwerker is een zeer ervaren pakwerker.
Bij mij was dat destijds Rens van Belzen en daarna Raymond van Eck.
Jongens die weten wat ze doen, goed met jonge honden om kunnen gaan en ook wedstrijden draai(d)en.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

malinois schreef: welke examens en met welke uitslagen en welke keurmeesters?
Zijn niet allemaal eigen leden :wink:

Examenuitslagen

Naam org.Vereniging VHV De IJsselmond
Nummer org.Vereniging 1.15 Regio 01 Datum examen 25-4-2009
Keurmeester(s) Stam A
Examenleider B. Visscher

1 Geleider: C.J de Jong Lid van: 1.15
Naam hond Caddy v.d. Pioniershof Ras: MH
Certificaat VZH Afd. A 29 Afd. B Afd. C Totaal - Kwal.: -

2 Geleider: G.B. van Assen Lid van: 1.15
Naam hond Ivan v.d. Monnikenhoeve Ras: DH
Certificaat VZH Afd. A 58 Afd. B + Afd. C Totaal + Kwal.: +

3 Geleider: R Hutten Lid van: 1.22
Naam hond Bruce Ras: RW
Certificaat VZH Afd. A 49 Afd. B + Afd. C Totaal + Kwal.: +

4 Geleider: C.J de Jong Lid van: 1.15
Naam hond Fritz Perle de Tourbiére Ras: MH
Certificaat VZH Afd. A 54 Afd. B + Afd. C Totaal + Kwal.: +

5 Geleider: G.B. van Assen Lid van: 1.15
Naam hond Dejay Ras: MH
Certificaat IPOI Afd. A 78 Afd. B 87 Afd. C 92 Totaal 257 Kwal.: G

6 Geleider: M van Eldik Lid van: 1.16
Naam hond Sammey Ras: DH
Certificaat IPOI Afd. A 90 Afd. B 84 Afd. C 86 Totaal 260 Kwal.: G

7 Geleider: I De vries Lid van: 1.15
Naam hond Ambassador Noir du Mas de Sarabande Ras: Ov.
Certificaat IPOI Afd. A 70 Afd. B 59 Afd. C 81 Totaal 000 Kwal.: O

8 Geleider: N.A. Sellis Lid van: VDH
Naam hond Bora v.h. Polbeekkwartier Ras: DH
Certificaat IPOI Afd. A 95 Afd. B 90 Afd. C 99 Totaal 284 Kwal.: ZG

9 Geleider: J Bossink Lid van: 1.15
Naam hond Kelso von Alt Walder Schloss Ras: DH
Certificaat IPOII Afd. A 82 Afd. B 73 Afd. C 82 Totaal 237 Kwal.: V
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:N: niet om over naar huis te schrijven dus
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Witmarsum is een uurtje rijden klopt..Mijn opa en oma wonen in sneek daar zijn we eerst op de koffie gegaan en daarna doorgereden..
Wietse en ik waren uitgenodigt door de fokker van Cratos misschien dat jullie hem ook wel kennen jan de roos..
Ja dat is tjalling en hij heeft een broer van lizzy..
maar volgens mij begrijpen sommigen het nog niet helemaal..
Zoals ik al zei ik ga geen knpv doen ik blijf lekker in de ipo veel veiliger voor mij en ook voor liz..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

zoals ik al eerder zei, er wordt dus geen antwoord gegeven op de meeste vragen....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
Miss_Liz schreef:Er zijn bij ons vorige maand nog examens geweest..
Inge geeft ook aan dat er wel mensen slagen, maar niemand met zeer goed of uitmuntend......
Heb inderdaad nergens gezegd dat ze niet slagen, ik heb gezegd dat de kwaliteit niet is om naar huis te schrijven.
Zoekend op de examenuitslagen van leden van de vereniging vindt je dus het volgende.

25-4-2009 1.15 DH IPOII 82 73 82 237 V
25-4-2009 1.15 MH IPOI 78 87 92 257 G
25-4-2009 1.15 Ov. IPOI 70 59 81 xxx O
25-4-2009 1.15 DH VZH 58 + +
25-4-2009 1.15 MH VZH 54 + +
25-4-2009 1.15 MH VZH 29 -
9-6-2007 1.15 DH IPOI 80 80 82 242 G
9-6-2007 1.15 MH IPOI 70 60 86 xxx O
9-6-2007 1.15 XMH VZH 53 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 52 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 50 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 48 + +
9-6-2007 1.15 MH VZH 45 + +
4-2-2006 1.15 MH VZH 58 + +
4-2-2006 1.15 DM VZH 55 + +
4-2-2006 1.15 XDH VZH 51 + +
4-2-2006 1.15 DH VZH 50 + +
4-2-2006 1.15 DH VZH 42 + +
9-10-2004 1.17 xDH VZH 48 + +
9-10-2004 1.17 DH VZH 44 + +
1-6-2002 1.15 DH IPOII 11 86 96 xxx O
1-6-2002 1.15 DH IPOII 80 63 77 xxx O
1-6-2002 1.15 RW IPOI 8 66 90 xxx O
1-6-2002 1.15 DM IPOI 62 84 75 xxx O
1-6-2002 1.15 DH VZH 47 + +
1-6-2002 1.15 DH VZH 0 -

Er is door slechts 2 leden ooit op vreemd terrein examen gedaan (beide VZH), alle andere examens zijn op eigen terrein geweest.
En dus geen denderende punten (VZH gaat nog prima).
Heb overigens de namen van geleiders en honden weggehaald. :wink:

Kijk je als vergelijking bij mijn eigen oude club (6.07 GHSV DHAV Geldrop) dan zie je hele andere punten (en nee...die van mij waren ook niet goed :mrgreen: )

Gerda, ik snap dat afstand een probleem kan zijn, maar trainen bij een middelmatige vereniging als je zelf echt verder wil is niet de keuze die ik zou maken. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kyra-
Zeer actief

Miss_Liz schreef: maar volgens mij begrijpen sommigen het nog niet helemaal..
Zoals ik al zei ik ga geen knpv doen ik blijf lekker in de ipo veel veiliger voor mij en ook voor liz..
Ik begrijp helemaal dat je IPO wil blijven doen hoor maar ik zou als ik jou was even een andere club zoeken waar ze wel verstand van zaken hebben :) Is beter voor jou EN Lizzy.

Zou erg jammer wezen als z'n mooi hondje niet de juiste begeleiding zou krijgen om zo misschien een beter resultaat te kunnen behalen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:
Miss_Liz schreef:Er zijn bij ons vorige maand nog examens geweest..
Inge geeft ook aan dat er wel mensen slagen, maar niemand met zeer goed of uitmuntend......
Heb inderdaad nergens gezegd dat ze niet slagen, ik heb gezegd dat de kwaliteit niet is om naar huis te schrijven.
Zoekend op de examenuitslagen van leden van de vereniging vindt je dus het volgende.

25-4-2009 1.15 DH IPOII 82 73 82 237 V
25-4-2009 1.15 MH IPOI 78 87 92 257 G
25-4-2009 1.15 Ov. IPOI 70 59 81 xxx O
25-4-2009 1.15 DH VZH 58 + +
25-4-2009 1.15 MH VZH 54 + +
25-4-2009 1.15 MH VZH 29 -
9-6-2007 1.15 DH IPOI 80 80 82 242 G
9-6-2007 1.15 MH IPOI 70 60 86 xxx O
9-6-2007 1.15 XMH VZH 53 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 52 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 50 + +
9-6-2007 1.15 DH VZH 48 + +
9-6-2007 1.15 MH VZH 45 + +
4-2-2006 1.15 MH VZH 58 + +
4-2-2006 1.15 DM VZH 55 + +
4-2-2006 1.15 XDH VZH 51 + +
4-2-2006 1.15 DH VZH 42 + +
9-10-2004 1.17 xDH VZH 48 + +
9-10-2004 1.17 DH VZH 44 + +
1-6-2002 1.15 DH IPOII 11 86 96 xxx O
1-6-2002 1.15 DH IPOII 80 63 77 xxx O
1-6-2002 1.15 RW IPOI 8 66 90 xxx O
1-6-2002 1.15 DM IPOI 62 84 75 xxx O
1-6-2002 1.15 DH VZH 47 + +
1-6-2002 1.15 DH VZH 0 -

Er is door slechts 2 leden ooit op vreemd terrein examen gedaan (beide VZH), alle andere examens zijn op eigen terrein geweest.
En dus geen denderende punten (VZH gaat nog prima).
Heb overigens de namen van geleiders en honden weggehaald. :wink:

Kijk je als vergelijking bij mijn eigen oude club (6.07 GHSV DHAV Geldrop) dan zie je hele andere punten (en nee...die van mij waren ook niet goed :mrgreen: )

Gerda, ik snap dat afstand een probleem kan zijn, maar trainen bij een middelmatige vereniging als je zelf echt verder wil is niet de keuze die ik zou maken. :wink:
allemensen :N:
ja precies... (spreek uit ervaring met mn 170 km enkeltje elke training)
Als je kwaliteit wil moet je zoeken en vragen... als je wil zoeken en vragen zul je toch overal je gezicht moeten laten zien anders kom je niet verder... en daar zul je dus voor naar andere verenigingen moeten en naar wedstrijden anders kom je die mensen ook niet tegen nl.
:19:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

mis alleen je inhoudelijke reactie op het geweigerd worden door een fokker....en ook een inhoudelijke reactie op het missen van zelfstandigheid vs hoe jij dat ziet, aangezien de meeste hier (ook niet africhters) het compleet anders zien dan hoe jij dat ziet....

Het is iedere fokker zijn goed recht iemand wel of niet te weigeren daar kun je lang en breed een discussie over gaan voeren maar daar kom je toch niet uit..

Hoe ik zelfstandigheid zie?
Ligt deels aan karakter en deels aan opvoeding vind ik dan....
Lizzy doet en kan veel dingen op dr eigen houtje en bij sommige dingen zoekt ze nog steun..
Ik haar in sommige dingen tegengehouden die ik eigenlijk haar gewoon had moeten laten doen..
En dat heeft haar gedeeltelijk gemaakt zoals ze nu is..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
mis alleen je inhoudelijke reactie op het geweigerd worden door een fokker....en ook een inhoudelijke reactie op het missen van zelfstandigheid vs hoe jij dat ziet, aangezien de meeste hier (ook niet africhters) het compleet anders zien dan hoe jij dat ziet....

Het is iedere fokker zijn goed recht iemand wel of niet te weigeren daar kun je lang en breed een discussie over gaan voeren maar daar kom je toch niet uit..
of een fokker weigert of niet wel ja, alleen gaf jij aan dat jullie nergens geweigerd waren :wink:
Lizzy doet en kan veel dingen op dr eigen houtje en bij sommige dingen zoekt ze nog steun..
Ik haar in sommige dingen tegengehouden die ik eigenlijk haar gewoon had moeten laten doen..
wat er niet in zit (ook qua zelfstandigheid) komt er ook niet uit....
Miss_Liz
Zeer actief

crutz schreef:
Miss_Liz schreef:

of een fokker weigert of niet wel ja, alleen gaf jij aan dat jullie nergens geweigerd waren :wink:

Ik heb gezegd dat er 1 fokker was die weigerde..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
crutz schreef:
Miss_Liz schreef:

Ik heb gezegd dat er 1 fokker was die weigerde..
die met die fokkersvoorwaarden?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

malinois schreef:
die met die fokkersvoorwaarden?
wat houden fokersvoorwaarden eigenlijk in ? en waarom zou je dat wel of niet willen ?
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”