Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oh ja, dat zou ik niet meer doen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

TeamWork schreef:Toen ik je verhaal zo las, kwam gelijk zoiets in me op van: Saar optillen......Ze is zo klein, zul je zien dat ze zo over haar pootjes heen rijden......
Saar liep achter me, dus dan hadden ze eerst over mij heen moeten rijden :lees: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:ik kan me daar niet echt iets bij voorstellen en ben daar niet echt rouwig om :19: .
jee, ik zou zin hebben om ze allemaal van hun fiets af te douwen vrees ik en ja hoor, ik had vera even helemaal haar zin laten doen :twisted: .
We kwamen vandaag fietsers tegen op een zo mogelijk nog smaller paadje, en die waren vanzelf al afgestapt toen ze mij en de honden zagen, en groeten even heel vriendelijk terwijl ik de honden liet volgen.

Kijk, zo kan het ook (maandagmiddag he i.p.v zondag :mrgreen: ).
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

ranetje schreef:
Ma-Rianne schreef:Ja, helaas wel. Vooral het deel waar ik meestal loop, tussen het dorp en de Rijn. Ik woon hier nu 10 jaar en het is aanmerkelijk drukker geworden de afgelopen 2,3 jaar.
Maar door de week is het weer rustig.......
Dat is de Duno toch?
Mag je daar met de hond los wandelen?
:scratch: Dat weet inmiddels niemand hier meer. Als ik het bos inloop staat er een bord van Staatsbosbeheer dat honden aan de lijn moeten.
Nog geen 50 meter verder staat een bord van Gelders Landschap dat honden los mogen op wegen en paden :19:
Nog weer verderop staan borden van Gelders Landschap dat je niet mag fietsen en dat honden aan de lijn moeten, maar loopt er een officiele mountainbike route, keurig aangegeven met bordjes en al.
Het is dus mogelijk om hier een leuke wandeling te maken tussen dunoplateau en kasteel waar volgens het Gelders Landschapbordjes honden los mogen en van Staatsbosbeheerbordjes niet. :19:
In de praktijk lopen honden daar dus los, zoals van oudsher altijd mocht en vind er geen controle plaats, dus lijkt het een soort "gedooggebied" :U:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Caro. schreef:
josefientje schreef:Tja zondagsrijders hè, zitten door de week altijd in de auto en komen alleen bij mooi weer tevoorschijn :pffff:

Ik had vorige week nog onbedoeld zo'n fietser mooi tuk:

Ik liep samen met een vriendin en haar hond door de polder in Schiedam/Delfland. We kwamen bij het eind van het voetpad, waar ook het fietspad en een polderweggetje elkaar kruisen. Op beide paden kwamen (race)fietsers aan. Dus riep ik (met enige nadruk) tegen de nog loslopende honden, die overigens netjes in de berm liepen, "willen de heren wel even WÀCHTEN", waarop prompt één van die fietsers vol in de ankers ging en afstapte. Die dacht dat het voor hem bedoeld was. :smile: :smile:
:smile: :smile:

Ik roep weleens tegen mijn honden 'AAN DE KANT!' en ook menig fietser ging van schrik zelf aan de kant :F:

Of tegen je hond 'sukkel' zeggen en een fietser die dan heel verbouwereerd om kijkt 'hebbie het tegen mij???' :smile:
Ik roep weleens 'WACHT!' en dan zie je die fietsers omkijken :smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Welkom in de rustige Achterhoek. De weg is wel opgedeeld door rustgevende bloem- en boomperken hoor, 2 auto's kunnen elkaar daar niet passeren. Maar dat was de bedoeling ook, snelheidsberperkende/milieuvriendelijke maatregelen.

Ik steek met 2 dames de weg over. Mieppie blijft wat achter, Saar is al op het "losloopveld". Ik trek Miep verder, kommmmm tut!
Lesauto blijft achter me wachten tot ik tut verder heb (al was er ruimte genoeg hoor). Raampje gaat open. "Wilt u niet de hele weg versperren!!!!".

Dikke grijns, grote knipoog. Mijn eigen rij-instructeur. Ik heb mijn weg met een grote smile op mijn gezicht vervolgd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ma-Rianne schreef:
ranetje schreef:
Ma-Rianne schreef:Ja, helaas wel. Vooral het deel waar ik meestal loop, tussen het dorp en de Rijn. Ik woon hier nu 10 jaar en het is aanmerkelijk drukker geworden de afgelopen 2,3 jaar.
Maar door de week is het weer rustig.......
Dat is de Duno toch?
Mag je daar met de hond los wandelen?
:scratch: Dat weet inmiddels niemand hier meer. Als ik het bos inloop staat er een bord van Staatsbosbeheer dat honden aan de lijn moeten.
Nog geen 50 meter verder staat een bord van Gelders Landschap dat honden los mogen op wegen en paden :19:
Nog weer verderop staan borden van Gelders Landschap dat je niet mag fietsen en dat honden aan de lijn moeten, maar loopt er een officiele mountainbike route, keurig aangegeven met bordjes en al.
Het is dus mogelijk om hier een leuke wandeling te maken tussen dunoplateau en kasteel waar volgens het Gelders Landschapbordjes honden los mogen en van Staatsbosbeheerbordjes niet. :19:
In de praktijk lopen honden daar dus los, zoals van oudsher altijd mocht en vind er geen controle plaats, dus lijkt het een soort "gedooggebied" :U:
Ik moest je uitleg even een paar keer door lezen om precies te snappen waar wel en waar niet los.....................
En ik geloof dat ik het nog steeds niet snap :smile:
In ieder geval lopen ze los :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Hier zijn ook gebieden die ik op zondag liever niet opzoek.

Hier ligt een breed (tweebaans) fietspad met aan beide kanten een groenstrook wat tevens als uitlaatstrook wordt gebruikt.
Toen mijn vriend voor een poosje terug daar liep met onze hond kwam er een man op de fiets aan, met een kindje in een fietsstoeltje.
Mijn vriend liep keurig langs de rand maar gaat zelf niet door het gras lopen ivm poep. Maar er is dan nog 1,5 fietsbaan over
dus ruimte zat zou je denken. Nou daar dacht die man anders over, hij fietste zo tegen mijn vriend op/aan. En dat met een kindje
voorin een fietsstoeltje :eek: Het gevolg was dat die man door de "botsing" aan de andere kant van het fietspad tot stilstand kwam
in de groenstrook. Vervolgs ging hij tegen mij vriend staan schreeuwen waarom hij niet aan de kant ging :roll:
Tsja, blijkbaar is 1,5 fietspad niet genoeg ruimte voor simmige :19:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

ikhad haar die man ook gezellig laten begroeten hoor. :pffff:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

ranetje schreef: Ik moest je uitleg even een paar keer door lezen om precies te snappen waar wel en waar niet los.....................
En ik geloof dat ik het nog steeds niet snap :smile:
In ieder geval lopen ze los :ok:
't Zou verrekte knap zijn geweest als jij uit mijn uitleg had gesnapt wat wij hier niet snappen :idea: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”