Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nestje na de vakantie?
Moderator: moderatorteam
- Zee
- Actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Nestje na de vakantie?
Hoera! eindelijk is het zover! We mogen een hond!
Maar aangezien de hele zomervakantie al gepland is, is het niet meer mogelijk om een hondje te nemen uit het nestje hondjes die vrienden nu hebben.
Wat ik mij dus afvroeg is of er hier misschien iemand is die iemand kent die na de zomervakantie een nestje lagotto pups verwacht.
Zo ja, zou ik dat heel graag willen weten...
Alvast bedankt!
Maar aangezien de hele zomervakantie al gepland is, is het niet meer mogelijk om een hondje te nemen uit het nestje hondjes die vrienden nu hebben.
Wat ik mij dus afvroeg is of er hier misschien iemand is die iemand kent die na de zomervakantie een nestje lagotto pups verwacht.
Zo ja, zou ik dat heel graag willen weten...
Alvast bedankt!

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Die vrienden hebben Lagottopups? Dan kunnen ze je vast doorverwijzen. Anders via de rasverenigingen contacten opdoen? Ik denk dat je eerst maar eens een fokker moet zoeken die hondjes heeft en fokt en waarvan de gedachtengang en omgaan met de pups aansluit bij jullie verwachtingen. Of er dan een nestje in september, december of volgend voorjaar geboren wordt lijkt mij van ondergeschikt belang.
Niemand zal even een blik Lagotti voor je van de plank trekken..
Niemand zal even een blik Lagotti voor je van de plank trekken..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
of die andere club www.lagotto.nl/
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mag ookRosita Compagner schreef:of die andere club www.lagotto.nl/
- Zee
- Actief
Dat klopt helemaal, maar we hebben bewust gekozen om de hond zo snel mogelijk na de zomervakantie te nemen.
In december gaan we verhuizen naar een huis hier vlak in de buurt.
Nu zou je misschien zeggen: dan is het toch beter als de pup gelijk aan dat huis went?
Ja, dat is zo...
Maar mijn ouders willen liever dat de pup al wat ouder is als we verhuizen, het huis is dan namelijk helemaal nieuw en als de pup klein is kan hij nog wel eens binnen plassen of iets kapot bijten en dat willen ze in het nieuwe huis zoveel mogelijk voorkomen...
Nu zou je misschien zeggen: dan is het toch beter als de pup gelijk aan dat huis went?
Ja, dat is zo...
Maar mijn ouders willen liever dat de pup al wat ouder is als we verhuizen, het huis is dan namelijk helemaal nieuw en als de pup klein is kan hij nog wel eens binnen plassen of iets kapot bijten en dat willen ze in het nieuwe huis zoveel mogelijk voorkomen...

- Zee
- Actief
Maar we nemen denk ik wel contact op met de rasvereniging.Zee schreef:Dat klopt helemaal, maar we hebben bewust gekozen om de hond zo snel mogelijk na de zomervakantie te nemen.
Ja, dat is zo...

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hmm, dat kon sowieso nog wel eens lastig worden dan. Als je direct na de zomervakantie een hondje neemt dan zit 't beestje alsnog volop in de knaagtijd (en ongelukjestijd is ook niet ondenkbaar i.v.m. zindelijkheid) in december, denk ik eigenlijk. Ik snap 't idee wel hoor, nieuwe spullen hou je toch 't liefste een beetje mooi, maar er gáát wat sneuvelen, daar kan je donder op zeggenZee schreef: Maar mijn ouders willen liever dat de pup al wat ouder is als we verhuizen, het huis is dan namelijk helemaal nieuw en als de pup klein is kan hij nog wel eens binnen plassen of iets kapot bijten en dat willen ze in het nieuwe huis zoveel mogelijk voorkomen...
Succes in elk geval, want ik heb geen flauw benul van lagotto's. Ik vermóed dat er één op de cursus zit bij ons, maar ik heb nog niet gevraagd of 't ook echt zo is...
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Helaas voor jullie werkt het zo nietZee schreef:Dat klopt helemaal, maar we hebben bewust gekozen om de hond zo snel mogelijk na de zomervakantie te nemen.
Ja, dat is zo...
Gr. Marijke

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Inderdaad, ze kunnen net als alle puppen flink knagen en mijn oudste lagotto was pas zindelijk met 10 maanden.Frederiek schreef:Hmm, dat kon sowieso nog wel eens lastig worden dan. Als je direct na de zomervakantie een hondje neemt dan zit 't beestje alsnog volop in de knaagtijd (en ongelukjestijd is ook niet ondenkbaar i.v.m. zindelijkheid) in december, denk ik eigenlijk. Ik snap 't idee wel hoor, nieuwe spullen hou je toch 't liefste een beetje mooi, maar er gáát wat sneuvelen, daar kan je donder op zeggenZee schreef: Maar mijn ouders willen liever dat de pup al wat ouder is als we verhuizen, het huis is dan namelijk helemaal nieuw en als de pup klein is kan hij nog wel eens binnen plassen of iets kapot bijten en dat willen ze in het nieuwe huis zoveel mogelijk voorkomen.... Hoewel spullen goed opbergen helpt natuurlijk, en loads aan knaagbotjes en dingetjes
.
Succes in elk geval, want ik heb geen flauw benul van lagotto's. Ik vermóed dat er één op de cursus zit bij ons, maar ik heb nog niet
gevraagd of 't ook echt zo is...
Verdiep je eerst eens in het karakter van de lagotto, het zijn absoluut geen kachel honden. En de rasstandaard zegt dat 1 x in de 2 weken borstelen en kammen genoeg is. Ik kan je vertellen dat dat niet opgaat. Om ze goed te onderhouden zal je elke week flink aan de slag moeten.
De lagotto ziet er leuk uit met z'n krulletjes en handzame formaat maar vergis je absoluut niet!!! Neem eens contact met iemand van www.lagotto.nl en laat je goed adviseren. En zoals Rosita al zegt:Niemand zal even een blik Lagotti voor je van de plank trekken..
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- ChantalBos
- Zeer actief
Ehh Giada (5 jaar) heeft vorige week op mijn bed staan graven.....Rosita Compagner schreef:*kijkt naar Latte en krabt op hoofd*Nanna schreef:Waarom niet een leuke volwassen herplaatser? Die zeiken ook je huis niet vol en knagen veel minder snel aan dingen. Als dat dan zo belangrijk is.
Nah, toch maar niet, Latte sloopt kleedjes en kussentjes, al bijna 2 jaar....
Matras ziet er wel een beetje apart uit.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
NeeRosita Compagner schreef:Nou kom, heb jij geen krullenhond voor d'r te herplaatsen?Marjoleine schreef:Geef die beesten dan ook een mand en genoeg te eten!
Maar ik adviseer wel een wetterhoun als je een makkelijke hond wilt. Snel zindelijk en makkelijk op te voeden.
Maar ze wil geen makkelijke hond toch? Ze wil een lagotto
- starfleet
- Erelid
Misschien kunnen je ouders zich toch maar liever verdiepen in het vinden van een goede fokker dan een knaagafdrukje hier of daar. Een hond is bepaald nog niet klaar met 6 maanden en vies worden de mooie nieuwe spullen sowieso.Zee schreef:.
Waarom per se dat ras, verkijken ze zich niet een beetje op het schattige uiterlijk en de goed opgevoede honden van jullie vrienden?
Anne
- daan!
- Zeer actief
als je echt aan een tijd/seizoen gebonden bent kun je beter informeren bij alle fokkers, bijvoorbeeld via de rasvereniging, wat hun plannen zijn.
Een pup komt wat mij betreft nooit goed uit.
En dus altijd.
Als je echt gebonden bent aan een aantal weken, zou ik de raskeuze en de daarmee samenhangende eisen loslaten.
Een pup komt wat mij betreft nooit goed uit.
En dus altijd.
Als je echt gebonden bent aan een aantal weken, zou ik de raskeuze en de daarmee samenhangende eisen loslaten.
- ChantalBos
- Zeer actief
ehhh, tja mijn dames gebruiken liever mijn bedMarjoleine schreef:Geef die beesten dan ook een mand en genoeg te eten!
Ach ik heb het matras omgedraaid en hij functioneert nog prima
Ik moet alleen niet vergeten mijn slaapkamerdeur dicht te doen als ik weg ben.....
- ChantalBos
- Zeer actief
Een Lagotto (eigenlijk alle waterhonden) is een vreselijke viezerik. Ze liggen in de smerigste sloten en rollen in heerlijk ruikende drek is helemaal leuk.starfleet schreef:Misschien kunnen je ouders zich toch maar liever verdiepen in het vinden van een goede fokker dan een knaagafdrukje hier of daar. Een hond is bepaald nog niet klaar met 6 maanden en vies worden de mooie nieuwe spullen sowieso.Zee schreef:.
Anne
-
Rhiannon
- Zeer actief
De leuke pupsels van mij knagen nu pas echt gezellig op alles en ze zijn 5 en 6 maanden ......ook heeft er 1 vorige week een plas gedaan op mijn bed :N: was ook erg leuk
Mevrouw had door dat ze wel bij de klink kon en de trap op was ook geen probleem :N: maar toen ze moest plassen kwam ze er achter dat naar beneden toch niet ging.
Ochja we nemen dat leuke grote bed dan maar
vind het vrouwtje best wel goed als ze thuis komt van de winkel
Geloof niet dat je dus op save kunt spelen met een hond van 6 maanden
en inderdaad op bestelling gaat ook weer niet lukken vrees ik ..
Getver dat die honden niet willen werpen wanneer het jou uit komt
Mevrouw had door dat ze wel bij de klink kon en de trap op was ook geen probleem :N: maar toen ze moest plassen kwam ze er achter dat naar beneden toch niet ging.
Ochja we nemen dat leuke grote bed dan maar
Geloof niet dat je dus op save kunt spelen met een hond van 6 maanden
Getver dat die honden niet willen werpen wanneer het jou uit komt
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Hier eentje van 4 jaar die zich nog wel eens vergrijpt aan ene kussen...of schoen...of krant...of speelgoed van de dochter...
volgens mij als je altijd ene spic en span huis wil zonder knaagjes of plasvlekkies, kan je beter helemaal geen hond nemen, of zo een van de Blokker, batterijtje erin...altijd leuk, en zo niet, zet je m uit.
volgens mij als je altijd ene spic en span huis wil zonder knaagjes of plasvlekkies, kan je beter helemaal geen hond nemen, of zo een van de Blokker, batterijtje erin...altijd leuk, en zo niet, zet je m uit.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toch een niet krullend hondje kopen
Die van mij hebben nog nooit iets gesloopt en waren binnen een week of 3 zindelijk
Die van mij hebben nog nooit iets gesloopt en waren binnen een week of 3 zindelijk
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
De hele zomer volgepland? Ga je zes weken op vakantie dan?
De meeste fokkers die nu een nestje te vergeven hebben (zoals wijzelf) zullen mensen helpen die hun vakantie al geboekt hadden met de opvang van de pup. Ik moet er niet aan denken dat een ukkie van 3/4 maanden al in pension moet, nee hoor breng maar lekker een paar weekjes terug bij ons.
Maar ik hoop van harte dat je ouders wel achter een hond staan, want mij klinkt het niet erg hoopvol in de oren en eerlijk gezegd zouden je ouders met zulke uitspraken hier geen hond meekrijgen.
De meeste fokkers die nu een nestje te vergeven hebben (zoals wijzelf) zullen mensen helpen die hun vakantie al geboekt hadden met de opvang van de pup. Ik moet er niet aan denken dat een ukkie van 3/4 maanden al in pension moet, nee hoor breng maar lekker een paar weekjes terug bij ons.
Maar ik hoop van harte dat je ouders wel achter een hond staan, want mij klinkt het niet erg hoopvol in de oren en eerlijk gezegd zouden je ouders met zulke uitspraken hier geen hond meekrijgen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wetters hebben krullen.jores schreef:Toch een niet krullend hondje kopen![]()
En ze slopen nauwelijks en zijn heel erg snel zindelijk. Het zijn ook echte bosjespoepers trouwens
Die stabijs zijn pas viezerikken, en die slopen wel en zijn laat zindelijk.
Middelvingers hebben ze ook, meer dan gemiddeld.
Het ligt niet aan de krullen
Tulp heeft een punt.Tulp schreef:Maar ik hoop van harte dat je ouders wel achter een hond staan, want mij klinkt het niet erg hoopvol in de oren en eerlijk gezegd zouden je ouders met zulke uitspraken hier geen hond meekrijgen.
Van mij ook niet zo snel, tenzij er nuancering komt (aantoonbaar).
- ChantalBos
- Zeer actief
En wetters houden niet van vieze sloten?Marjoleine schreef:Wetters hebben krullen.jores schreef:Toch een niet krullend hondje kopen![]()
En ze slopen nauwelijks en zijn heel erg snel zindelijk. Het zijn ook echte bosjespoepers trouwens![]()
Wat zijn honden toch leuk!!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hmmm dan moet ik mijn mening gaan herzienMarjoleine schreef:Wetters hebben krullen.jores schreef:Toch een niet krullend hondje kopen![]()
En ze slopen nauwelijks en zijn heel erg snel zindelijk. Het zijn ook echte bosjespoepers trouwens![]()
groetjes Annemie