Ik weet niet of ik je nu goed begrijp.Frenk schreef:Maar dat hele bak-kunnen-weghalen-idee (wat ik niet van Gaus, maar op onze KC heb gehoord) is niet bedoelt om een hond te pesten ofzo, maar om ervoor te zorgen dat de hond accepteert dat jij overal aan kan komen, zodat je op het moment dat het nodig is ook aan zijn voer/bot kan komen.
Ik vind het wel erg prettig dat ik ten allen tijde alles niet alleen voor z'n neus, maar bij wijze van spreken zelfs uit z'n bek kan halen, zonder dat hij daar enorm van in de stress schiet. En daar heb ik hem niet voor "gepest" of gestresst. maar nou was Frenk ook vanaf het eerste begin al een hond die enorm relaxed is als het om voer gaat
Zou ik echter een pup hebben die nogal van de voernijderige is, dan zou ik dat wel om willen buigen ja. Niet vanuit een dominantie of rangorde idee, maar omdat ik geen gedoe wil als ik ooit eens ergens aan moet komen, laat staan dat een hond al hysterisch zou worden omdat een ander levend wezen in de buurt is... Dat past echt niet bij ons.
Misschien is dat dan dus wel weer dominant, omdat ik dus bepaal hoe ik het wil hebben :N:
Op jouw KC adviseren ze toch niet om de bak voer weg te halen???????
Dat is dan iets van de laatste drie jaar, want zo stond het absoluut niet in het trainingsprogramma.