Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
huiskeuze en hond
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het hangt natuurlijk ook af van de (behoeftes van) de hond en wat de omgeving verder te bieden heeft.
Wij wonen midden in de stad, zonder tuin (klein plaatsje achter van 4x4), maar ik heb geen seconde getwijfeld over de komst van Frenk. Deze stad is ruim voorzien van groen. Stroken, parken en zelfs een heus stadsbos. Ruim voldoende losloopgroen binnen een straal van een paar minuten (fietsen). Daarnaast zijn de duinen/het strand en 'echte' bossen op fiets/autoafstand.
Frenk blijkt overigens een hond te zijn die zich heel erg senang voelt in de stad. Natuurlijk vindt hij rauzen in de natuur heerlijk, maar een rondwandeling door de stad van een uur vindt hij eigenlijk net zo geweldig.
Voor hem hoeven we dus niet perse 'buiten' te gaan wonen.
Wij wonen midden in de stad, zonder tuin (klein plaatsje achter van 4x4), maar ik heb geen seconde getwijfeld over de komst van Frenk. Deze stad is ruim voorzien van groen. Stroken, parken en zelfs een heus stadsbos. Ruim voldoende losloopgroen binnen een straal van een paar minuten (fietsen). Daarnaast zijn de duinen/het strand en 'echte' bossen op fiets/autoafstand.
Frenk blijkt overigens een hond te zijn die zich heel erg senang voelt in de stad. Natuurlijk vindt hij rauzen in de natuur heerlijk, maar een rondwandeling door de stad van een uur vindt hij eigenlijk net zo geweldig.
Voor hem hoeven we dus niet perse 'buiten' te gaan wonen.

-
Gos
- Zeer actief
Tja, het blijft een persoonlijke keuze. Wij zijn van een rijtjeshuis met erg kleine tuin in een leuk dorp verhuisd naar een vrijstaand huis met veel grotere tuin en dubbele garage/schuur in een naar onze smaak minder leuk dorp verhuisd. Het pies/poeprondje is nu minder leuk dan bij het vorige huis, maar in de tuin kunnen ze nu wel samen ravotten en op 1 km afstand zit het bos/hei. Op zich is dit huis ook ruimer, maar dat was meer toevallig dan zo gezocht, het ging ons om de buitenruimte rondom het huis. Had dit huis echt in de stad gelegen, dan hadden we gewoon verder gekeken, maar ja dat is persoonlijk.
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- *Linda*
- Zeer actief
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Als je hond geen problemen heeft met een stadsleven, dan zou ik zeggen: wat houdt je tegenMorgaine schreef:Ik ben geboren in die stad en ben toendertijd noodgedwongen naar het durrup moeten verhuizen maar ben altijd heimwee blijven houden, vandaar dat ik terug wilKatrien schreef:Persoonlijk zou ik het nooit doen... verhuizen naar de stad!

- Esther 1
- Zeer actief
Ik zou echt niet meer terug willen naar de plaats waar ik geboren ben, er is in de tussentijd zoveel veranderd, als kind zijnde zie je toch alles anders ben ik achter gekomen
Maar ik merk dat je toch wel heel graag zou willen, ben echt benieuwd of je zult gaan of niet
word vervolgt..........................
Maar ik merk dat je toch wel heel graag zou willen, ben echt benieuwd of je zult gaan of niet
word vervolgt..........................
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Esther 1
- Zeer actief
Renske schreef:Het is ideaal hoor, als je vlak bij je werk woont. De meeste banen zijn toch in de grotere plaatsen, én door weinig reistijd houd je meer tijd over voor de hondenKatrien schreef:Persoonlijk zou ik het nooit doen... verhuizen naar de stad!.
Ja dat is weer een positief punt
maaaaaar die weinige reistijd heb je weer nodig omdat je eerst moet reizen met je hond om hem uit te laten......das weer een minpunt
vindt het eigenlijk best een gezellig topic worden

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het is hardstikke persoonlijk natuurlijk. Ik hoef geen groot huis, want wat moet ik er mee?
Maar ik zou absoluut niet in een stad willen (kunnen) wonen. Ik vind de plek waar het huis staat belangrijker dan het huis.
En een schuur moet er wel bij zijn.
Maar ik zou absoluut niet in een stad willen (kunnen) wonen. Ik vind de plek waar het huis staat belangrijker dan het huis.
En een schuur moet er wel bij zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Renske
- Zeer actief
Maar dan kun je de tijden kiezen en sta je vaak niet zo vast in het verkeer als voor werktijdenEsther 1 schreef:Renske schreef:Het is ideaal hoor, als je vlak bij je werk woont. De meeste banen zijn toch in de grotere plaatsen, én door weinig reistijd houd je meer tijd over voor de hondenKatrien schreef:Persoonlijk zou ik het nooit doen... verhuizen naar de stad!.
Ja dat is weer een positief punt![]()
maaaaaar die weinige reistijd heb je weer nodig omdat je eerst moet reizen met je hond om hem uit te laten......das weer een minpunt![]()
vindt het eigenlijk best een gezellig topic worden
-
Biene
- Zeer actief
Bij ons was dit het allerbelangrijkste bij het zoeken naar een huis;hoe is de omgeving voor de honden....vele stukken bouwland vielen af door de locatie; te weinig groen, te stijl, te drukke wegen in de buurt of inderdaad te ver van wandelgebieden af. Nu wonen we perfect; het bos vlakbij en veel landerijen om ons heen. Een grote wens is om een flinke speelwei bij het huis te hebben; met een schuin oog kijken we dus weer rond voor een nog betere plek voor onze hondjes; zij staan écht nummer één bij ons; als het voor hun niet klopt verhuizen wij dus niet 

- Renske
- Zeer actief
Ja, wrijf het er maar even in dat jullie perfect wonenMartijn schreef:Ik woon heel erg afgelegen en toch is het maar 10 minuten naar mijn werk. Met nul stoplichten.Renske schreef:Het is ideaal hoor, als je vlak bij je werk woont. De meeste banen zijn toch in de grotere plaatsen, én door weinig reistijd houd je meer tijd over voor de hondenKatrien schreef:Persoonlijk zou ik het nooit doen... verhuizen naar de stad!.
Zo.
Die luxe heeft helaas niet iedereen.
- Esther 1
- Zeer actief
Renske schreef:Ja, wrijf het er maar even in dat jullie perfect wonenMartijn schreef:Ik woon heel erg afgelegen en toch is het maar 10 minuten naar mijn werk. Met nul stoplichten.Renske schreef:Het is ideaal hoor, als je vlak bij je werk woont. De meeste banen zijn toch in de grotere plaatsen, én door weinig reistijd houd je meer tijd over voor de hondenKatrien schreef:Persoonlijk zou ik het nooit doen... verhuizen naar de stad!.
Zo..
Die luxe heeft helaas niet iedereen.
sorry ik kon het niet laten............

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik probeer er wel rekening mee te houden omdat ik geen rijbewijs en auto heb en dus alles per ov moet doen. Dan is het wel handig als je lekker dicht bij een park woont. Het liefst zou ik in een hutje op de hei wonen, het huis maakt me dan minder uit dan de omgeving. Maar voorlopig is het helaas nog even de hoofdstad :N: 
Jij moet doen wat jou het beste lijkt, dat is heel persoonlijk natuurlijk
Jij moet doen wat jou het beste lijkt, dat is heel persoonlijk natuurlijk
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben er niet echt op gelet. Maar met ons budget is het al een hele luxe hoe we nu wonen in een niet al te slechte wijk. Overigens hebben we genoeg groen in de wijk maar voor een losloopgebied moet ik wel een kwartiertje lopen/ 10 min fietsen/ 5 min in de auto. Meestal verder trouwens omdat we daar niet altijd lopen. Vind het niet zo'n probleem, ben allang blij met ons huisje en dat we toch wel redelijk wat keus hebben op max. 15 min rijden 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
bike
- Zeer actief
Ons vorige huisje en tuintje waren erg klein, maar we waren zo in het buitengebied van de stad om heerlijke losloopwandelingen te maken. Toen we naar ons huidige huis gingen kijken hebben we Rico meegenomen om de buurt te verkennen en te kijken of er genoeg mogelijkheden waren om hem los te laten wandelen. En die waren er, ook is er op 5 autominuten van ons huis een bos waar ik ook veel vertoef.
Ons nieuwe huis staat aan de rand van de dorpskern. Weinig loslopen in het dorp zelf, maar op 10 wandelminuten prachtige weilanden waar Rico en Dribbel los kunnen wandelen en ook weer het prachtige bos waar we nu ook veel wandelen.
Wij vonden het dus ook een heel belangrijk punt dat we mede voor dit huis hebben gekozen (huis wordt overigens ook prachtig hoor
).
Ons nieuwe huis staat aan de rand van de dorpskern. Weinig loslopen in het dorp zelf, maar op 10 wandelminuten prachtige weilanden waar Rico en Dribbel los kunnen wandelen en ook weer het prachtige bos waar we nu ook veel wandelen.
Wij vonden het dus ook een heel belangrijk punt dat we mede voor dit huis hebben gekozen (huis wordt overigens ook prachtig hoor
Gr.Bianca, Rico en Dribbel