Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liam is niet meer hier.....
Moderator: moderatorteam
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klinkt alweer iets beter. Naar om je beestje zo te zien je zult je rot geschrokken zijn. Maar we gaan voor volledige genezing 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Gatver MJ, wat akelig
Ik duim dat hij heel snel een beetje opknapt, zodat je bezorgdheid minder wordt.
Geef hem een hele dikke knuffel en voor jou veel sterkte!

Ik duim dat hij heel snel een beetje opknapt, zodat je bezorgdheid minder wordt.
Geef hem een hele dikke knuffel en voor jou veel sterkte!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik weet het niet eigenlijk. Zoals vanmiddag tijdens die paar hapjes eten dacht ik van Ja ! maar zoals nu krijg ik er weer niets in. Geen slokje drinken, geen klein hapje CB wat ik in zijn bekkie doe..dat rolt er zo weer uit.Roelfien schreef:Arme vent. Maar het lijkt dus al iets beter dan vanmorgen, begrijp ik?
Plassen heeft ie niet meer gedaan...hij heeft wel vocht toegediend gekregen van de DA maar verder drinkt ie weinig dus zo nodig plassen zal ook wel niet hoeven, denk ik.
DA zegt dat de verschijnselen vanm dit syndroom er erg heftig uitzien maar dat het van tijdelijke aard is. Hij zou wat over kunnen houden eraan eventueel maar daar moet goed mee te leven zijn.
Ik hou me daar maar aan vast.
2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.

en 1 zittend. Net vanuit de tuin naar binnen gedragen .
Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.

Laatst gewijzigd door MJ op 15 mei 2009 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- MJ
- Zeer actief
Ik krijg er op het moment haast niets in.Inge O schreef:kan je hem met goede ondersteuning niet iets heel erg lekkers laten drinken, marie? warme (zoutloze) bouillon of melk of zo?
Ik heb hem al tussen mijn benen gezet terwijl ik op de grond zit om zijn lijf enigzins recht te houden en dan met mijn ene hand zijn koppie recht te houden maar merendeel glijdt er zo weer uit.
-
Tiny
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Hoe probeer je het water naar binnen te krijgen?
Als er iets is bel je maar hoor
Hoe probeer je het water naar binnen te krijgen?
Als er iets is bel je maar hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat extreem links draaien hoort bij het syndroomMJ schreef:2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.
en 1 zittend. Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.
Je zal zien dat het morgen alweer ietsjes beter gaat. Ik duim er in elk geval hard voor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Even een hart onder de riem. Bolke heeft een geriatrisch vestibulair syndroom gehad in november 2008 en opnieuw in maart 2009. De laatste keer was hij er een stuk ernstiger aan toe dan de eerste keer. Hij kon niet staan en lopen. Wilde niets eten en drinken. Kotste minstens 10 keer per dag. Heeft 3 dagen niet gepoept omdat hij domweg niet stil kon staan, hij viel gewoon om. Zijn ogen schoten beide keren in zijn kassen en hield zijn koppie scheef. Ook was hij heel erg bang. Hij was compleet gedesorienteerd en in paniek. Hij heeft dagen niet geslapen en was alleen kalm als hij tegen mij aanlag en/of opgetild werd. Ik ging tweemaal daags met hem naar de dierenarts voor een primperaninjectie tegen de misselijkheid en dwangvoerde hem en gaf hem met een spuitje onder dwang te drinken.
Maar het goede nieuws! Hij is beide keren hersteld. Na 5 dagen stonden zijn ogen stil en vanaf dat moment herstelde ie verder. Wel heeft ie van beide keren conditioneel een fikse tik gehad en is hij er snel door verouderd. Op het moment is hij goed. Zijn eetlust is zeer matig en hij is wat onvast ter been. Plassen lukt meestal niet in 1 keer maar hij is vrolijk en bij en ik ben blij dat ik het beide keren heb doorgezet, al is het een dramatisch proces om door te maken met je dierbare hondje.
Als het dit is, dan heb je goede kans dat het een heel eind bijtrekt met een paar dagen.
Maar het goede nieuws! Hij is beide keren hersteld. Na 5 dagen stonden zijn ogen stil en vanaf dat moment herstelde ie verder. Wel heeft ie van beide keren conditioneel een fikse tik gehad en is hij er snel door verouderd. Op het moment is hij goed. Zijn eetlust is zeer matig en hij is wat onvast ter been. Plassen lukt meestal niet in 1 keer maar hij is vrolijk en bij en ik ben blij dat ik het beide keren heb doorgezet, al is het een dramatisch proces om door te maken met je dierbare hondje.
Als het dit is, dan heb je goede kans dat het een heel eind bijtrekt met een paar dagen.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
Vanochtend was ie zeer zeker in de stress. Als ik bij hem ging zitten werd ie rustiger.malinois schreef:ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Nu ligt ie sinds we terug zijn van de DA op zijn kussen en is er , op de ene keer dat ik hem eraf getild heb om buiten evt te plassen, niet meer vanaf geweest,
zijn koppie houd ik iets omhoog en iets naar rechts (aangezien hij naar links afwendt) en doe via de mondhoek wat inspuiten.Hoe probeer je het water naar binnen te krijgen?
dank je wel, Fenella.Als er iets is bel je maar hoor
Alemaal heel erg bedankt voor de duimen en de lieve posts.
Doet goed , geeft me toch dat beetje steun.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wat verschrikkelijk om je hondje zo te zien. Heel veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- MJ
- Zeer actief
Hij heeft zijn hoofdje wel erg naar links gedraaid maar in deze omstandigheden nog extremer.tekkel schreef:Dat extreem links draaien hoort bij het syndroomMJ schreef:2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.
en 1 zittend. Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.Tenminste, dat had Miesje. Als ze niet zo extreem naar links draaien denken ze dat ze omvallen. Terwijl ze daardoor júist omvallen, ahhhh...
Je zal zien dat het morgen alweer ietsjes beter gaat. Ik duim er in elk geval hard voor![]()
![]()
Zelfde vanmiddag bij de DA...ik meende thuis te zien dat zijn oogjes wat rutiger waren als vanochtend. Nou...bij de DA gingen ze weer alle kanten op. :N:
Nu ligt ie al een hele tijd op zijn kussen en zijn zijn oogjes ook wat rustiger volgens mij.
- MJ
- Zeer actief
We gaan Max en Bolke achterna , dat zal vast gebeuren.Bas Rouge schreef:Even een hart onder de riem. Bolke heeft een geriatrisch vestibulair syndroom gehad in november 2008 en opnieuw in maart 2009. De laatste keer was hij er een stuk ernstiger aan toe dan de eerste keer. Hij kon niet staan en lopen. Wilde niets eten en drinken. Kotste minstens 10 keer per dag. Heeft 3 dagen niet gepoept omdat hij domweg niet stil kon staan, hij viel gewoon om. Zijn ogen schoten beide keren in zijn kassen en hield zijn koppie scheef. Ook was hij heel erg bang. Hij was compleet gedesorienteerd en in paniek. Hij heeft dagen niet geslapen en was alleen kalm als hij tegen mij aanlag en/of opgetild werd. Ik ging tweemaal daags met hem naar de dierenarts voor een primperaninjectie tegen de misselijkheid en dwangvoerde hem en gaf hem met een spuitje onder dwang te drinken.
Dank je voor je hart onder de riem...we trekken ons aan jullie op.
Geef je lieve kleine man een knuffel van me.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat is mooi, ik heb alles hier donker gelaten destijds... hoe meer licht hoe meer stress..MJ schreef:Vanochtend was ie zeer zeker in de stress. Als ik bij hem ging zitten werd ie rustiger.malinois schreef:ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Nu ligt ie sinds we terug zijn van de DA op zijn kussen en is er , op de ene keer dat ik hem eraf getild heb om buiten evt te plassen, niet meer vanaf geweest,
Hoop dat het morgen een stuk beter gaat... beterschap voor je ventje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Akelig, dit, arme jij en arme Liam.
Het ziet er rot uit, he?
Hondje van ons heeft het ook gehad, drie jaar geleden.
Ze was toen negen.
Ze was zo in de war dat ze opeens uitviel en hapte, in paniek.
Haar symptomen waren exact gelijk, omvallen, naar links tollen, misselijk, paniekerig, trillen, niet eten, zo wild kijken dat mensen dachten dat ze aan ging vallen, helemaal ongecontroleerd dus, de hele reeks.
Rust doet het, echt.
Schemering en geen geluidsprikkels helpen goed.
Er staat ongeveer tien dagen voor, daarna kunnen ze zich weer heel aardig redden, heb ik begrepen.
Dit meisje is er weer helemaal bovenop gekomen en doet het tot op heden nog steeds prima!
Sterkte met Liam, het komt wel goed.
Het ziet er rot uit, he?
Hondje van ons heeft het ook gehad, drie jaar geleden.
Ze was toen negen.
Ze was zo in de war dat ze opeens uitviel en hapte, in paniek.
Haar symptomen waren exact gelijk, omvallen, naar links tollen, misselijk, paniekerig, trillen, niet eten, zo wild kijken dat mensen dachten dat ze aan ging vallen, helemaal ongecontroleerd dus, de hele reeks.
Rust doet het, echt.
Schemering en geen geluidsprikkels helpen goed.
Er staat ongeveer tien dagen voor, daarna kunnen ze zich weer heel aardig redden, heb ik begrepen.
Dit meisje is er weer helemaal bovenop gekomen en doet het tot op heden nog steeds prima!
Sterkte met Liam, het komt wel goed.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
Wat goeddd !Marjoleine schreef:
Ik heb Liam idd op een donker plekje liggen maar wel waar hij me in het zocht heeft. Ik heb het ook stil hier in huis...geen radio of tv aan .
Ik slaap maar beneden de komende nachten. Normaal slaapt alles lekker in de slaapkamer maar Liam tillen probeer ik maar zo min mogelijk te doen daar hij gelijk alles in de strekstand zet. Ik kon nauwelijks de deuropening door.
Nu moet ik hem vanaf de woonkamer ook tillen naar buiten natuurlijk maar dat scheelt toch weer een trap. En de bank slaapt ook best lekker.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- doesje
- Zeer actief
amon wou ook niks drinken maar ik had kippesoep gemaakt en daarmee kreeg ik hem weer aan het drinken
beterschap met liam
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar