Dat hebben wij ooit ook eens gedaan bij een UV examen.Nuyvilaq schreef:Wij zetten een loopse teef juist altijd voor....lopen de reuen erachter een stuk harder
Bij kilometer 17 begonnen een paar reuen het moeilijk te krijgen. Omdat Diana (mijn vrouw) met een loopse hond mee deed werd zij naar voren gedirigeerd en ging vlak voor de reuen lopen.
Die hadden dat dus heel snel door en hebben de laatste 3 km ook probleemloos en in een enorm temp uitgelopen.
Het is ook zoals MarijeJoanne omschrijft - je hond moet een drive hebben om te willen werken en daarbij moeten ze alles om zich heen vergeten.
OP dit moment hebben we een loopse hond in huis en morgen staat er een IPO2 examen op de planning waar ik met ene reu aan mee.
Op het moment dat we het veld op gaan zal hij echt niet meer in gedachten bij die loopse teef zijn en is hij volledig met mij bezig en de dingen die hij moet doen. Zo hoort het ook - bij het werken moet het knopje om gaan.
Je kan er alleen maar zelf aan werken om hem die aandacht voor de omgeving te laten vergeten en lukt het neit tja dan heeft de hond misschien net niet die drive om de top te halen.