Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelletje dombo's.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Stelletje dombo's.

Ongelezen bericht door Moos »

Vanochtend voordat ik naar mijn werk ging had ik bedacht de badkamerdeur even open te laten (normaal doe ik die dicht, automatisme zonder reden eigenlijk) omdat er onweer voorspeld was en bange Saar dan vaak in de badkamer gaat liggen waar geen ramen zijn en je het onweer ook door de ventilatie die herrie maakt veel minder hoort.

Kom ik net thuis van mijn werk, had 1 van de beesten (of een hond of een kat :mrgreen: ) die badkamerdeur zodanig opengeduwd dat hij helemaal open gezwaaid was en de toegang naar de huiskamer blokkeerde.
Gezien de hoeveelheid zand in de gang/slaapkamer (waar de honden hebben gelegen dus haha) is dat al gebeurd meteen aan het begin van de ochtend. Hebben de honden zichzelf de hele ochtend opgesloten in het halletje en de slaapkamer, en 1 van de katten zat in de huiskamer 'vast'.

Toen ik de blokkade van de badkamerdeur weghaalde ontstond er een uitgebreid begroetingsritueel tussen de kat en de honden, alsof ze elkaar maanden niet hadden kunnen bereiken :mrgreen:

Denk dat ik maar even een haakje op de badkamerdeur ga maken, want als het toevallig zo was gebeurd dat Saar in de huiskamer zat, en Vera in de gang, of andersom, waren ze niet zo blij geweest denk ik :N:
En de tegenwoordigheid van geest om die deur dan even terug te duwen hadden ze schijnbaar niet :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Jo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jo »

wat sneu voor ze, gelukkig dat de honden dan bij elkaar waren! ik heb ook zo'n kleine bangerd die bij onweer de badkamer in wil, of de wc..
Moos
Zeer actief

Jo schreef:wat sneu voor ze, gelukkig dat de honden dan bij elkaar waren! ik heb ook zo'n kleine bangerd die bij onweer de badkamer in wil, of de wc..
Gelukkig heeft het niet geonweerd terwijl ik op mijn werk was; dat scheelde alweer :wink:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een doosjes haha! Zie het zo voor me! :wink:
En dit vind ik nog wel het grappigste:
Toen ik de blokkade van de badkamerdeur weghaalde ontstond er een uitgebreid begroetingsritueel tussen de kat en de honden, alsof ze elkaar maanden niet hadden kunnen bereiken :mrgreen:
De arme diertjes, zou maar snel een haakje kopen.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Da's lullig... :mrgreen:
Hoeveel katten heb jij en zitten honden en katten bij elkaar in huis als jij weg bent?
Moos
Zeer actief

SandraH schreef:Da's lullig... :mrgreen:
Hoeveel katten heb jij en zitten honden en katten bij elkaar in huis als jij weg bent?
Ik heb twee katten, en ja, alles zit altijd bij elkaar. Gaat probleemloos :wink: Eigenlijk negeren de honden en de katten elkaar voornamelijk, alleen als er een kat buiten is geweest en weer binnen komt wordt hij uitgebreid begroet (net zoals dus toen ik de deur weer goed deed van de badkamer :mrgreen: :wink: ). Vroeger speelde Saar wel met de katten, maar dat doet ze al jaren niet meer eigenlijk. Vera wast van de jongste kat soms zijn koppie, en heeft verder vanaf dat ze kwam met 7.5 week de katten direct met rust gelaten.
Mijn katten zijn overigens heel lief voor 'eigen honden' en 'bekende honden', maar als er hondenbezoek komt wat verder heel weinig hier komt doe ik ze (de katten haha) even in de slaapkamer. De oudste heeft namelijk soms nogal "waak kat neigingen". Ook als mensen binnen komen zonder mij gaat hij ze aan staan blazen in de gang :N: :smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max had die deur gewoon weer open gemaakt :pffff:
Wat een dombo's met zijn allen :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

marian* schreef:Max had die deur gewoon weer open gemaakt :pffff:
Wat een dombo's met zijn allen :smile:
Ze zijn gewoon beschaafd :pffff:

(inderdaad hoor, dombo's :mrgreen: ).
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Moos schreef:
SandraH schreef:Da's lullig... :mrgreen:
Ik heb twee katten, en ja, alles zit altijd bij elkaar. Gaat probleemloos :wink: Eigenlijk negeren de honden en de katten elkaar voornamelijk, alleen als er een kat buiten is geweest en weer binnen komt wordt hij uitgebreid begroet (net zoals dus toen ik de deur weer goed deed van de badkamer :mrgreen: :wink: ). Vroeger speelde Saar wel met de katten, maar dat doet ze al jaren niet meer eigenlijk. Vera wast van de jongste kat soms zijn koppie, en heeft verder vanaf dat ze kwam met 7.5 week de katten direct met rust gelaten.
Mijn katten zijn overigens heel lief voor 'eigen honden' en 'bekende honden', maar als er hondenbezoek komt wat verder heel weinig hier komt doe ik ze (de katten haha) even in de slaapkamer. De oudste heeft namelijk soms nogal "waak kat neigingen". Ook als mensen binnen komen zonder mij gaat hij ze aan staan blazen in de gang :N: :smile:
Gut....een waakkat... :mrgreen: :smile:
Fijn dat ze zo goed met elkaar samen gaan. Ons oppashondje heeft ook een jong katje als vriendin die altijd samen zijn, maar met de rest van de 4 is het oorlog. Die katten kunnen niet alleen bij de hond.
Moos
Zeer actief

SandraH schreef:
Gut....een waakkat... :mrgreen: :smile:
Ja, en naar ik vernomen heb een indrukwekkende waakkat ook :pffff: :mrgreen:
Als ik erbij ben doet hij het natuurlijk nooit (mensen aan staan blazen dan), dus ik weet niet zo goed hoe het eruit ziet als hij dat doet hahaahah.
Fijn dat ze zo goed met elkaar samen gaan. Ons oppashondje heeft ook een jong katje als vriendin die altijd samen zijn, maar met de rest van de 4 is het oorlog. Die katten kunnen niet alleen bij de hond.
Dat lijkt me best lastig. De katten zijn hier gekomen na Moos, dus als kitten bij een hond gezet :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Och dat was ook net iets voor Bram geweest. Die heeft heilig respect voor deuren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Och dat was ook net iets voor Bram geweest. Die heeft heilig respect voor deuren.
Hihi, kijk, jij noemt het netjes. Ze hebben gewoon respect voor de deur :pffff:

:mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Och dat was ook net iets voor Bram geweest. Die heeft heilig respect voor deuren.
Hihi, kijk, jij noemt het netjes. Ze hebben gewoon respect voor de deur :pffff:

:mrgreen:
Je weet maar nooit waar ze heenzwaaien :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier ook zo'n 'DOMBO' Als de kamer/keukendeur op een kier staat waar net haar neus doorpast, heeft ze niet in de gaten dat ze de deur kan openduwen... :smile: :smile:
Afbeelding
meral92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door meral92 »

En nog een dombo :mrgreen: Wij hebben altijd 2 katten en de hond in de keuken + bijkeuken, daar zit een deur tussen die we altijd open laten zodat de katten lekker kunnen liggen in hun mandjes. Maar onze hond gaat wel eens achter de deur liggen en sluit dan de katten buiten :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”