Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nestje na de vakantie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Zee »

ChantalBos schreef:
starfleet schreef:
Zee schreef:.
Maar mijn ouders willen liever dat de pup al wat ouder is als we verhuizen, het huis is dan namelijk helemaal nieuw en als de pup klein is kan hij nog wel eens binnen plassen of iets kapot bijten en dat willen ze in het nieuwe huis zoveel mogelijk voorkomen...
Misschien kunnen je ouders zich toch maar liever verdiepen in het vinden van een goede fokker dan een knaagafdrukje hier of daar. Een hond is bepaald nog niet klaar met 6 maanden en vies worden de mooie nieuwe spullen sowieso.

Anne
Een Lagotto (eigenlijk alle waterhonden) is een vreselijke viezerik. Ze liggen in de smerigste sloten en rollen in heerlijk ruikende drek is helemaal leuk. :wink: Met een Lagotto in huis kan je niet verwachten dat je huis nog spik en span is. :roll:

als je een smetteloos huis wilt, dan moet je geen hond nemen.
( Vind ik dan...)

verder hebben we eerst 3 jaar nagedacht over wat het meestgeschikte ras voor onze gezinssituatie is.
Een lieve hond die snel leert maar waar je ook wel een beetje leuk mee kunt spelen,
Niet te groot en ook niet te klein. Niet dominant.
En wat misschien nog wel het allerbelangrijkste is: Mijn vader is heel licht allergisch voor honden, en nadat ik positieve berichten op internet had gelezen hebben we wat van deze honden opgezocht. En mijn vader had Helemaal nergens last van.

Vandaar deze keuze.

Ook zouden we onze vakantie best willen cancelen hoor, maar ik heb tegen mijn ouders gezegd niks overhaasd te doen, ik wacht al 3 jaar dus een paar maanden extra kunnen er ook nog wel bij.

Maar hartelijk bedankt voor al deze reacties, we zullen contact openemen met rasvereniging en een aantal fokkers, gisteravond zijn we ook nog even naar onze vrienden geweesd en die hebben ons ook nog wat tips gegeven.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

als je een smetteloos huis wilt, dan moet je geen hond nemen.
( Vind ik dan...)
Vind je moeder dat ook? :mrgreen:
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

hier ook een Lagotto :wink:
ééntje die zindelijk was op vijf maand :tong:
echt zwaar slopen heeft hij niet gedaan al kreeg de tuin het uitzicht van een maanlandschap :denken: en hij heeft nog steeds een schoenenfobie :eek:
vieze sloten, beken en plassen kàn hij niet voorbij zonder erin te ploeteren :cheer: onder het motto van het moest maar zo leuk niet zijn...
wandelen is een absolute noodzaak...een Lagotto is géén thuiszitter :N:
contacteer goede fokkers en kijk naar karakters...zoals al gezegd, Lagotti staan/liggen niet op een rekje te wachten...je wacht beter op een sociaal vriendelijk hondje dan dat je overhaast (als je er uberhaupt al één vindt) een asociale bijterige hond neemt...
af en toe kammen is niet echt een optie en als er moet geknipt worden ben je ruim 2u zoet...
mij lijkt het zelfs beter de pup pas in huis te halen als je verhuist bent...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”