Martijn schreef:
Naar mijn mening laat hij juist zien hoe krom het is dat een dier te midden van menselijke rijkdom verhongert.
Joh, trap er toch niet in! Hij wilde dit gewoon doen en hij heeft er een boodschap bij bedacht om niet alle dierenliefhebbers tegen zich te krijgen.
Martijn schreef:genoeg om er iets aan te doen. Met z'n allen dan, he?
Zolang we het maar niet hoeven te zien.
Wat jij zegt geldt misschien in die landen als Zuid Amerika, maar hier niet hoor. En in Zuid Europa proberen ze ook al de mentaliteit te veranderen en de dieren te helpen. Ik heb zelf ook daar een hond vandaan geadopteerd.
Zuid Europa en Zuid Amerika komen qua mentaliteit sterk overeen t.a.v. dieren, namelijk allerbelabberst.
Martijn schreef:
Volgens mij zijn er niet van dat soort stichtingen in Argentinië.
Ik weet ook verder niet waarom de kunstenaar voor deze expositie gekozen heeft.
Heb ik me niet in verdiept.
Volgens mij wel. MAar daar richt de VS zich weer meer op. Ik zal het eens uitzoeken.
Martijn schreef:
Het gaat me er alleen om dat ik het wat kinderachtig vindt om het in beeld brengen te verbeden zodat we er niet over na hoeven te denken.
Want dat is waar het om gaat.
Op dit forum wordt er misschien wel over verhongerende honden en misschien zelfs wel over kattenbont nagedacht. Maar verder in de maatschappij als geheel?
Nee hoor. Dat moet zorgvuldig uit het oog gehouden worden zodat het hartje niet belast hoeft te zijn.
En dat is slecht. Echt Slecht.
"Wir haben es nicht gewusst" kaliber slecht.
Helaas weet ik te veel en met mij heel veel mensen. Hier in Nederland hebben we al de PvdD. Daar zullen misschien veel mensen niet achter staan maar een dergelijke tegenhanger voor het dieronvriendelijke CDA die alle regels t.a.v. verbetering welzijn dieren tegenhoudt hebben we hard nodig. Het is een eerste stap naar beschaving. De EU, die ook bestaat uit landen uit Zuid Europa is nog erg vatbaar voor verbetering.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen