Maar ik ben heel blij dat er al zo'n verbetering bij het ventje is!! Super!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liam is niet meer hier.....
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Brigitte
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Je kunt hem ook wat gaan dwangvoeren, alhoewel ze natuurlijk best een tijdje zonder voer kunnen. Ik ben Bolke na 3 dagen wel gaan dwangvoeren. Bij de dierenarts heb ik blikjes Hill's a/d gekocht. Dat kun je met wat warm water goed mengen tot een brei. Die brei zuig je op met een spuitje zonder naald en dat spuit je vervolgens rustig in het bekkie. Bolke vond dit onprettig maar ik vond wel dat ie er krachtiger van werd. Alhoewel dat ook best perceptie kan zijn. IK vond het in elk geval fijn. Dan had ik het idee dat ik concreet wat voor 'm kon doen.MJ schreef:
Eten wil hij nog steeds niet. Alleen de leverpastei krijg ik erin. Ik moet het wel eerst laten proeven door het in zijn bekkie te proppen maar daarna likt hij de pastei zelf van mijn vingers af.
Gister heeft ie maar een paar miniscule stukjes smuldier gehad...ik moet hem toch binnenkort aan het eten krijgen, lijkt me.
Zelf drinken kan hij ook nog niet. Dat doe ik via de spuitjes en vandaag 2 keer via infuus vocht toegediend.
- MJ
- Zeer actief
Ah goss ja...het zal dan een naar gezicht /flash back geweest zijn voor je.Caro. schreef:Agossss...... het ziet er natuurlijk goed uit met een enorme vooruitgang, maar wat moest ik even slikken bij het zien van het filmpje (het lopen leek net Moritz na zijn epileptische aanvallen, dus even een flash back).
ik blijf de goede verhalen ook lezen om me er van te doordringen dat het helemaal goed komt. Wat dat betreft is het Internet en zijn vooral jullie een zegen voor me op dit moment.Marjoleine schreef:
Geduld, echt, geduld.
Hoe ongeloofwaardig ook, over een maand lach je hierom.
En het verstandelijk weten en dan opeens naar je hondje kijken en het gevoel over je heen krijgen van : ja echt ?
Ja MJ....echt.
Op die manier geef ik hem nu idd ook water maar owww, wat heeft ie de pest eraan.Bas Rouge schreef:
Je kunt hem ook wat gaan dwangvoeren, alhoewel ze natuurlijk best een tijdje zonder voer kunnen. Ik ben Bolke na 3 dagen wel gaan dwangvoeren. Bij de dierenarts heb ik blikjes Hill's a/d gekocht. Dat kun je met wat warm water goed mengen tot een brei. Die brei zuig je op met een spuitje zonder naald en dat spuit je vervolgens rustig in het bekkie. Bolke vond dit onprettig maar ik vond wel dat ie er krachtiger van werd. Alhoewel dat ook best perceptie kan zijn. IK vond het in elk geval fijn. Dan had ik het idee dat ik concreet wat voor 'm kon doen.
Ik heb hem net weer wat eten aangeboden maar het blijft
Morgen moet ik DA bellen en dan zal ik vragen naar dat Hill's a/d.
Menneertje ligt lekker te slapen nu..zoals mijn mama vroeger al zei : slaap is de beste heelmeester.
- MJ
- Zeer actief
Euh nee..... :N: (ook zonder blinddoekInge O schreef:
dat is omdat hij natuurlijk zo misselijk is als wat, zeker als hij gaat bewegen (dus daarom zal hij zich ook het allerliefste stil houden). stel je het gevoel voor als je zo'n 20 keer tegen je zin met een blinddoek om door een rollercoaster bent gegaan - als je eruit stapt zal het eerste wat je doet zeker niet om een ijsje vragen zijn![]()
.
Maar wat is even ? We gaan nu de 3e dag zeg maar in , op de leverpastei na dan.een hond in goede conditie even laten vast kan geen kwaad hoor, zolang hij maar vocht binnenkrijgt.
Ik heb nog 200 cc water in die fles zitten wat ik als infuus in kan brengen en ik heb een spuitje van 10 cc waar ik hem water mee geef , wat dus moeilijk gaat. Ik geef hem sowieso dat vocht onderhuids maar red ik het qua vocht voor vandaag of zal ik toch voor de zekerheid bij dienstdoend DA nog een zak halen ?
- MJ
- Zeer actief
ik heb die literfles vrijdagmiddag opgehaald. Toen heeft hij bij DA rond de 300 cc gehad.
Er zit nu nog 200 cc in dus heb ik hem gister rond de 500 cc gegeven over de hele dag dan hè..en die spuitjes met water/hondenchampagne /bouillon erbij . Maar dat laatste gaat dus erg moeizaam. De helft loopt er weer uit zeg maar.
Plassen doet ie wel goed...poepen niet meer gedaan na donderdagavond maar als er niets in zit kan er ook niet uit komen, is mijn gedachtegang dan maar.
Er zit nu nog 200 cc in dus heb ik hem gister rond de 500 cc gegeven over de hele dag dan hè..en die spuitjes met water/hondenchampagne /bouillon erbij . Maar dat laatste gaat dus erg moeizaam. De helft loopt er weer uit zeg maar.
Plassen doet ie wel goed...poepen niet meer gedaan na donderdagavond maar als er niets in zit kan er ook niet uit komen, is mijn gedachtegang dan maar.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
- *Linda*
- Zeer actief
Wat vreselijk om te zien en mee te maken he...? Sun heeft het 3 keer gehad in 5 jaar tijd, en is gelukkig steeds weer helemaal opgeknapt. Nou ja, niet helemaal, na de laatste keer zit hij op 90% schat ik. Hij heeft rechts een verminderde knipperfunctie bij zijn oog en is heuvel-af soms nog wat iebelig, maar verder niets meer. Alles komt goed hoor, hoe beroerd en doodeng het er ook uit ziet!

-
Tiny
- Zeer actief
- Ariane
- Erelid
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- MJ
- Zeer actief
Vanochtend heeft Liam zelf een 2 tal hapjes Rodiworst (smuldier en CB knalt ie er net zo hard weer uit) uit mijn hand aangepakt....drinken 2 spuitjes karnemelk/water.
Bij de DA geweest en zij was best tevreden hoe Liam het doet.
Zijn oogjes gaan nog wel iets heen en weer maar kunnen zich toch ook weer kort focussen .
Het lopen gaat zachtjes aan 'beter'..het is wel een dronken torretje maar okay.
Vooral bij draaien verliest ie zijn evenwicht , hij helt nog flink naar links maar beter gaat het !
De DA gaf aan dat Liam het nu toch echt zelf moest gaan doen qua eten en drinken en dat ik hem het aan moet bieden (gewoon via bord/bakje) en dat ie nu toch echt zelf moest gaan eten en drinken.
Ik heb wèl 2 blikjes Hills a/d meegenomen.
Daarna heb ik Dust en Maxi opgepikt en ben ik naar het kanaal gegaan zodat Maxi en Dust even uit konden razen. Ik gewoon op 1 plek blijven bij de auto in de buurt en de 2 vermaakten zich wel even.
Liam neergezet daar en ook hij heeft daar even "rondgehobbeld".
Staartje ging heen en weer en hij genoot zichtbaar !
Haha....zonder lijn...ik had er toch eigenlijk een foto van moeten maken. Liam los en niet weglopen !
Heb hem net wat Hills aangeboden op een bordje maar nee. Draait hoofd weg. Vingers voor bekkie gehouden , na eerst wat tegen zijn gehemelte aangesmeerd te hebben, en dan likt ie het wel op.
Ik vind het best eng om het hem zelf uit te laten zoeken wat drinken betreft maar goed...met infuus blijven geven drinkt ie ws sowieso niet zelf.
Dus bakje drinken naast hem en hopen dat ie het zelf gaat pakken.
Bij de DA geweest en zij was best tevreden hoe Liam het doet.
Zijn oogjes gaan nog wel iets heen en weer maar kunnen zich toch ook weer kort focussen .
Het lopen gaat zachtjes aan 'beter'..het is wel een dronken torretje maar okay.
De DA gaf aan dat Liam het nu toch echt zelf moest gaan doen qua eten en drinken en dat ik hem het aan moet bieden (gewoon via bord/bakje) en dat ie nu toch echt zelf moest gaan eten en drinken.
Ik heb wèl 2 blikjes Hills a/d meegenomen.
Daarna heb ik Dust en Maxi opgepikt en ben ik naar het kanaal gegaan zodat Maxi en Dust even uit konden razen. Ik gewoon op 1 plek blijven bij de auto in de buurt en de 2 vermaakten zich wel even.
Liam neergezet daar en ook hij heeft daar even "rondgehobbeld".
Staartje ging heen en weer en hij genoot zichtbaar !
Haha....zonder lijn...ik had er toch eigenlijk een foto van moeten maken. Liam los en niet weglopen !
Heb hem net wat Hills aangeboden op een bordje maar nee. Draait hoofd weg. Vingers voor bekkie gehouden , na eerst wat tegen zijn gehemelte aangesmeerd te hebben, en dan likt ie het wel op.
Ik vind het best eng om het hem zelf uit te laten zoeken wat drinken betreft maar goed...met infuus blijven geven drinkt ie ws sowieso niet zelf.
Dus bakje drinken naast hem en hopen dat ie het zelf gaat pakken.

Laatst gewijzigd door MJ op 18 mei 2009 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik denk dat je nu maar wat 'blij' zou zijn met een wegrennende Liam... ik hoop dat hij snel weer de oude is MJ 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik hoop ook dat het doorzet en dat ie weer de oude wordt 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Ariane
- Erelid
- MJ
- Zeer actief
Liam heeft sinds ik terug ben van DA 1 blikje Hills op ...dat is 156 gram. Een paar keer wat gegeven over de middag heen.( het schijnt toch wel errug lekker te ruiken want ik moet katten en Maxi en Dust wegsluiten anders hebben zij het op.
)
Ik zet het neer bij zijn kussen tussen zijn voorpootjes en loop naar de keuken. Dan zie ik hem toch maar gaan eten.
Het gaat niet schoon op maar het merendeel wel.
Drinken is echter een ander verhaal. Nu net 2 kleine lebbers van het water gemengd met karnemelk.
Dat is toch niet veel over de hele dag. 2 likjes en de 2 spuitjes vanaf vanochtend tot nu.
Ik bied het hem elke keer maar aan maar get...ik kan dat vocht wel ìn hem kijken.
Morgen moet ik werken en dan mag Liam mee. Morgen weer een dag en morgen gaan we gewoon weer mooi vooruit.
Ik zet het neer bij zijn kussen tussen zijn voorpootjes en loop naar de keuken. Dan zie ik hem toch maar gaan eten.
Drinken is echter een ander verhaal. Nu net 2 kleine lebbers van het water gemengd met karnemelk.
Dat is toch niet veel over de hele dag. 2 likjes en de 2 spuitjes vanaf vanochtend tot nu.
Ik bied het hem elke keer maar aan maar get...ik kan dat vocht wel ìn hem kijken.
Morgen moet ik werken en dan mag Liam mee. Morgen weer een dag en morgen gaan we gewoon weer mooi vooruit.
- Rosa
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
zit er in het blikvoer ook niet behoorlijk wat vocht?
dan krijgt hij toch nog wat binnen...
ben blij dat ie in ieder geval wat eet... nu nog drinken!
ben blij dat ie in ieder geval wat eet... nu nog drinken!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MJ
- Zeer actief
Het zal ongetwijfeld....het heeft een hele zachte zachte textuur...alleen kan ik niet vinden wat er nu exact in zit.malinois schreef:zit er in het blikvoer ook niet behoorlijk wat vocht?
ja pcies. Hopelijk verandert ie vanavond nog van gedachte.ben blij dat ie in ieder geval wat eet... nu nog drinken!
- MJ
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Hondenvoer in blik bestaat zo tussen de 75 en 80% uit vocht. Dus Liam krijgt via z'n blikvoer behoorlijk wat vocht binnen!MJ schreef:Het zal ongetwijfeld....het heeft een hele zachte zachte textuur...alleen kan ik niet vinden wat er nu exact in zit.malinois schreef:zit er in het blikvoer ook niet behoorlijk wat vocht?
Fijn dat 't mannetje zelf eet.
- MJ
- Zeer actief
OkayRami schreef:
Hondenvoer in blik bestaat zo tussen de 75 en 80% uit vocht. Dus Liam krijgt via z'n blikvoer behoorlijk wat vocht binnen!
Fijn dat 't mannetje zelf eet.
Morgen meng ik wat van CB met Hills....en zo maar proberen op zijn gewone KVV te komen.