Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

YvetteJ schreef:
Dorien schreef:
YvetteJ schreef:G! :eek: Wat een idioterie hier zeg, heb nu alweer spijt van de vraag.

Tuurlijk kan ik zelf ook Googlen op fokkers, websites bekijken enz enz enz, maar IK ben niet op zoek naar een hond, gooi alleen eens een balletje op of er meer mensen hier zijn die die ervaring hebben zodat ik wellicht een tip aan mijn collega kan geven.
Net over de grens kijken vind ik altijd moeilijk, heb het voor de Cairns bijvoorbeeld wel gedaan maar Duitsland (om maar wat te noemen) is zo groot dat je al snel mijlenver weg zit. (En neeeeee het gaat er niet om dat de toekomstige pup bij de buren geboren moet worden maar op max een paar uur rijden afstand is gewoon wel zo makkelijk.)

En er staat achter die augustus volgend jaar "Wil niet zeggen dat dat bij alle fokkers zo is natuurlijk" Lezen is ook een kunst :19:
Sorry Yvette!
Geloof niet dat het direct aan jou lag
oh ik wilde ook sorry zeggen, vooral voor het OT gaan, maar laat maar ;)
ik geloof nl dat dorien de eerste was die met stuk chagrijn begon te gooien.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gaat ie lekker :denken:

Na mijn weten is er geen hele lange wachtlijst voor de border terrier. Een vriendin van mij heeft er eentje en stond bij 2 fokkers op de lijst. Ze heeft er niet lang op hoeven wachten.
er is speciaal een border terrier forum, misschien heb je daar wat aan?
http://www.border-terriers.nl/forum/index.php

Ik vind het een geweldig ras! ik ken er nu 7, ze zijn allemaal erg leuk! Pittig, niet truttig, sociaal, actief. Als hier straks geen herder meer komt, komt er een border terrier :ok: :ok:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Het is vast bijna volle maan ofzo :wink: .

Ik ken één border terriër, bij ons op cursus. Leuk beestje om te zien, maar heeft de neiging om hondjes tijdens het spelen sneaky te gaan besnuffelen, om daarna doodsbang achter de benen van de baas te gaan blaffen en uitvallen als de andere hond zich omdraait en terug wil snuffelen :19: . Beetje jammer, volgens mij hoort dat niet helemaal.

Ikzelf zou denk ik als ik persé één bepaalde rashond wil er wat betreft reistijd wel wat uurtjes rijden voor overhebben. Als ze écht niet lang willen wachten of rijden zouden ze ook naar een ander ras kunnen kijken dat net zo goed bij ze past?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

YvetteJ schreef:
Dorien schreef:
YvetteJ schreef:G! :eek: Wat een idioterie hier zeg, heb nu alweer spijt van de vraag.

Tuurlijk kan ik zelf ook Googlen op fokkers, websites bekijken enz enz enz, maar IK ben niet op zoek naar een hond, gooi alleen eens een balletje op of er meer mensen hier zijn die die ervaring hebben zodat ik wellicht een tip aan mijn collega kan geven.
Net over de grens kijken vind ik altijd moeilijk, heb het voor de Cairns bijvoorbeeld wel gedaan maar Duitsland (om maar wat te noemen) is zo groot dat je al snel mijlenver weg zit. (En neeeeee het gaat er niet om dat de toekomstige pup bij de buren geboren moet worden maar op max een paar uur rijden afstand is gewoon wel zo makkelijk.)

En er staat achter die augustus volgend jaar "Wil niet zeggen dat dat bij alle fokkers zo is natuurlijk" Lezen is ook een kunst :19:
Sorry Yvette!
Dorien begon met off topic gaan en heeft daarmee niet bepaald wat inhoudelijks bijgedragen in je topic, of wel? ik gaf je enkel wat tips want daar vroeg je om, sorry daarvoor ik zal het voortaan wel laten Yvette :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Podenji schreef:
YvetteJ schreef:
Dorien schreef:

Sorry Yvette!
Dorien begon met off topic gaan en heeft daarmee niet bepaald wat inhoudelijks bijgedragen in je topic, of wel? ik gaf je enkel wat tips want daar vroeg je om, sorry daarvoor ik zal het voortaan wel laten Yvette :wink:
Niet direct nee maar ik vond jouw "wat zijn mensen toch a-creatief :roll: en anders gewoon wachten dus :ok: " ook niet direct erg aardig of aanvullend, dat ben ik met haar eens. Om dan met zijn tweeen direct op een iemand te gaan zitten &*&%^$^& vind ik allerminst netjes maar verwacht dat daar een geschiedenis achter zit. Ben overigens ook zeker niet uit op discussies / persoonlijke aanvallen, daar heb ik helemaal geen zin in.

Verder bedankt voor je antwoord met links al was dat inderdaad niet waar ik naar op zoek was.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
YvetteJ schreef:
Dorien schreef:

Sorry Yvette!
Goeie reden om je in dit topic te mengen inderdaad, bedankt voor het antwoord op mijn vraag dat ik niet gehad heb :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Gaat ie lekker :denken:

Na mijn weten is er geen hele lange wachtlijst voor de border terrier. Een vriendin van mij heeft er eentje en stond bij 2 fokkers op de lijst. Ze heeft er niet lang op hoeven wachten.
er is speciaal een border terrier forum, misschien heb je daar wat aan?
http://www.border-terriers.nl/forum/index.php

Ik vind het een geweldig ras! ik ken er nu 7, ze zijn allemaal erg leuk! Pittig, niet truttig, sociaal, actief. Als hier straks geen herder meer komt, komt er een border terrier :ok: :ok:
Ah oke, misschien valt het dus best mee met de wachttijd. Ze hebben van de pupinformatielijst wat fokkers gemaild en daar zullen ongetwijfeld antwoorde op komen, de eerste reacties waren alleen niet echt veelbelovend en ik kan me dan best voorstellen dat je je wat "zorgen" maakt. :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Frederiek schreef:Ikzelf zou denk ik als ik persé één bepaalde rashond wil er wat betreft reistijd wel wat uurtjes rijden voor overhebben. Als ze écht niet lang willen wachten of rijden zouden ze ook naar een ander ras kunnen kijken dat net zo goed bij ze past?
Hebben ze ook wel hoor en een paar maanden wachten is ook echt geen probleem maar zijn vrouw heeft over een paar weken een jaar sabattical van haar werk en dat is natuurlijk perfect om een pup op te voeden. Het zou gewoon zonde zijn om in een wachtrij achter 20 anderen aan te sluiten en zodoende die vrije tijd niet te benutten.
Switchen qua ras zal hem niet gaan worden denk ik, de keuze voor een BT is een langverwachte, weloverwogen keuze geweest :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

YvetteJ schreef:Niet direct nee maar ik vond jouw "wat zijn mensen toch a-creatief :roll: en anders gewoon wachten dus :ok: " ook niet direct erg aardig of aanvullend, dat ben ik met haar eens. Om dan met zijn tweeen direct op een iemand te gaan zitten &*&%^$^& vind ik allerminst netjes maar verwacht dat daar een geschiedenis achter zit. Ben overigens ook zeker niet uit op discussies / persoonlijke aanvallen, daar heb ik helemaal geen zin in.

Verder bedankt voor je antwoord met links al was dat inderdaad niet waar ik naar op zoek was.
Ben jij zusje Dorien ofzo? Het was Dorien die gelijk op Podenji ging zitten %^$%$%$#%
Hier om de hoek ook een Border trouwens. Toen haar oudste doodging had ze vrij snel weer een nieuwe. Ik kan voor je vragen waar ze die vandaan heeft, kans dat hij uit Duitsland komt is ook aanwezig trouwens.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
YvetteJ schreef:Niet direct nee maar ik vond jouw "wat zijn mensen toch a-creatief :roll: en anders gewoon wachten dus :ok: " ook niet direct erg aardig of aanvullend, dat ben ik met haar eens. Om dan met zijn tweeen direct op een iemand te gaan zitten &*&%^$^& vind ik allerminst netjes maar verwacht dat daar een geschiedenis achter zit. Ben overigens ook zeker niet uit op discussies / persoonlijke aanvallen, daar heb ik helemaal geen zin in.

Ben jij zusje Dorien ofzo? Het was Dorien die gelijk op Podenji ging zitten %^$%$%$#%

Haha nee, sterker nog, ik had haar hier zelfs nog nooit "gezien", totaal blanco mening dus!
Marion. schreef:Hier om de hoek ook een Border trouwens. Toen haar oudste doodging had ze vrij snel weer een nieuwe. Ik kan voor je vragen waar ze die vandaan heeft, kans dat hij uit Duitsland komt is ook aanwezig trouwens.
Als je wilt, graag!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

YvetteJ schreef: Verder bedankt voor je antwoord met links al was dat inderdaad niet waar ik naar op zoek was.
nee je wilde blijkbaar alleen bevestiging of ontkenning over de lange wachttijd van een border terrier terwijl als je het onderzoek van je vrienden had afgewacht het ook had geweten en het zéker had geweten. Daarom gaf ik je de links, dan konden je vrienden daar eens naar informeren, zoals jij het bracht kwam het idd over dat je vrienden niet verder keken dan hun neus lang is en ik denk goh laat ik ze eens helpen met hun onderzoek. well excuse me zal het nooit meer doen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
YvetteJ schreef: Verder bedankt voor je antwoord met links al was dat inderdaad niet waar ik naar op zoek was.
nee je wilde blijkbaar alleen bevestiging of ontkenning over de lange wachttijd van een border terrier terwijl als je het onderzoek van je vrienden had afgewacht het ook had geweten en het zéker had geweten. Daarom gaf ik je de links, dan konden je vrienden daar eens naar informeren, zoals jij het bracht kwam het idd over dat je vrienden niet verder keken dan hun neus lang is en ik denk goh laat ik ze eens helpen met hun onderzoek. well excuse me zal het nooit meer doen :wink:
Had inderdaad gekund maar dan had ik ze er zelf wel op gewezen, ik hou namelijk niet zo van ondoordachte acties, zeker niet als het gaat om de aanschaf van een dier maar goed, dat kon jij natuurlijk ook niet weten :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

YvetteJ schreef:
yamie schreef:
YvetteJ schreef:
Dorien schreef: Sorry Yvette!
Goeie reden om je in dit topic te mengen inderdaad, bedankt voor het antwoord op mijn vraag dat ik niet gehad heb :denken:
graag gedaan
Marion.

yamie schreef:
YvetteJ schreef:Goeie reden om je in dit topic te mengen inderdaad, bedankt voor het antwoord op mijn vraag dat ik niet gehad heb :denken:
graag gedaan
Hihi, ben jij ook aan het wachten tot ze Dorien bedankt voor haar inmenging en antwoorden? Ik wel.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:
YvetteJ schreef:Goeie reden om je in dit topic te mengen inderdaad, bedankt voor het antwoord op mijn vraag dat ik niet gehad heb :denken:
graag gedaan
Hihi, ben jij ook aan het wachten tot ze Dorien bedankt voor haar inmenging en antwoorden? Ik wel.
wachten niet hoor. weet het antwoord al wel :wink:

en heyyy goed gedaan dorien , duimpjes op :ok: :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nou ik meen van niemand hier een echt aardige reactie te hebben gelezen, maar dat terzijde.

Hoop dat je vrienden eruit komen met een BT :ok:
Marion.

yamie schreef:en heyyy goed gedaan dorien , duimpjes op :ok: :ok:
Thank youuuuuuuuuuuu :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dorien schreef:
yamie schreef:
na zoveel jaren op het forum, en je snapt het nog niet?

jij maakt een opmerking= daar mogen mensen op reageren, wil je puur en alleen een reactie van 1 persoon, stuur je jou reactie lekker via PB en nu ksttt onder je steentje maar weer Dorien.
Sterf noor.
:eek: Heee hallo zeg, dit kan dus echt niet hè. Ik ga volgende week bij haar eten. Dus ik zou zeggen bied even gauw je excuus aan en klop het meteen even af.
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Nanna schreef:
Maryanne schreef:
Dorien schreef:
yamie schreef:
na zoveel jaren op het forum, en je snapt het nog niet?

jij maakt een opmerking= daar mogen mensen op reageren, wil je puur en alleen een reactie van 1 persoon, stuur je jou reactie lekker via PB en nu ksttt onder je steentje maar weer Dorien.
Sterf noor.
:eek: Heee hallo zeg, dit kan dus echt niet hè. Ik ga volgende week bij haar eten. Dus ik zou zeggen bied even gauw je excuus aan en klop het meteen even af.
Ik zie het verband niet :mrgreen:
Dan heeft ze geen gratis eten meer dus Noor mag niet sterven :denken: Dat is het enige wat ik er uit kan halen :N:

OT: Voor zover ik weet zijn de rijen in Duitsland best wel kort :19: Vrienden van mij hadden binnen 6 weken hun pupsel.. Maar dat kan toeval zijn. :wink:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Dan heeft ze geen gratis eten meer dus Noor mag niet sterven Dat is het enige wat ik er uit kan halen
onder anderen, maar daar dit maar eens in de drie jaar of zo gebeurd verheug ik me er erg op. En dat laat ik me dus door niemand door de neus boren :wink: :pffff:

Waar staat dat het eten gratis is?
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie het verband niet
Jawel hoor :mrgreen:
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:
graag gedaan
Trek maar partij, inderdaad ook heel nuttige toevoeging aan dit toch al verziekte topic.
Af en toe is dit hele forum zooooo :19: heb er geen woorden voor... Laat allemaal maar zitten, haal mijn info wel ergens anders.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

YvetteJ schreef:
Marion. schreef:
yamie schreef:Goeie reden om je in dit topic te mengen inderdaad, bedankt voor het antwoord op mijn vraag dat ik niet gehad heb :denken:
graag gedaan
God daar heb je Marion met haar complottheorieën en samenzwerings waanideeën weer! :cheer:

Je komt hier heel voorzichtig op het forum terug na al een paar keer vol bombarie te zijn vertrokken en tot nu toe heb ik niets gedaan tegen jou wat je aanleiding gegeven kan hebben om zo op mij te reageren. Maar als jij weer op de oude voet verder wilt is dat prima hoor, ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt voordat je weer wild om je heen maaiend vertrekt. Tiktaktiktak..
Groet,
Dorien
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Maryanne schreef:
Dan heeft ze geen gratis eten meer dus Noor mag niet sterven Dat is het enige wat ik er uit kan halen
onder anderen, maar daar dit maar eens in de drie jaar of zo gebeurd verheug ik me er erg op. En dat laat ik me dus door niemand door de neus boren :wink: :pffff:

Waar staat dat het eten gratis is?
Ik moest even van mezelf reageren op Nanna.. en dan floep ik er soms onzin uit :pffff: :wink:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Aimee schreef:Nou ik meen van niemand hier een echt aardige reactie te hebben gelezen, maar dat terzijde.

Hoop dat je vrienden eruit komen met een BT :ok:
:19: :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”