Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liam is niet meer hier.....
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- MJ
- Zeer actief
Liam had niet gedronken tot vanmiddag 14 uur en dus maar weer ritje DA voor toch weer vocht via infuus. (vocht van gekookte kip, yoghurt, hij moet niets van alles op het moment)
Ik heb voor nu 2 literflessen mee. 2 x daags 200 cc en verder proberen vocht toe te voegen aan zijn eten wat hij wel neemt.
Vanmorgen een paar keer wat Hills..vanmiddag wat kleine hapjes met warm water toegevoegd en straks nogmaals. Meneertje ligt dan op zijn kussentje met zijn voerbakje tussen zizjn voorpootjes.
Waarschijnlijk krijgt ie het water ook niet zo makkelijk weg met gewoon drinken volgens DA door zijn scheve koppie en omdat het dan toch moeilijk 'op te lepelen' is voor hem.
Hij draait zijn koppie weg als ik de waterbak voor hou en ook als ik met mijn handen zijn bekkie wat nat maak om te laten zien dat het water is.
Even de aankomende dagen dus maar een ondersteuning via het infuus. Daarmee kan ik ook een beetje 'spelen' na een dag of 2. Een ochtendje overslaan en kijken wat Liam doet...
Ik heb voor nu 2 literflessen mee. 2 x daags 200 cc en verder proberen vocht toe te voegen aan zijn eten wat hij wel neemt.
Vanmorgen een paar keer wat Hills..vanmiddag wat kleine hapjes met warm water toegevoegd en straks nogmaals. Meneertje ligt dan op zijn kussentje met zijn voerbakje tussen zizjn voorpootjes.
Waarschijnlijk krijgt ie het water ook niet zo makkelijk weg met gewoon drinken volgens DA door zijn scheve koppie en omdat het dan toch moeilijk 'op te lepelen' is voor hem.
Even de aankomende dagen dus maar een ondersteuning via het infuus. Daarmee kan ik ook een beetje 'spelen' na een dag of 2. Een ochtendje overslaan en kijken wat Liam doet...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Hanneke2
- Zeer actief
Mens wat een toestand is het toch.
Zou hij misschien uit een flesje willen drinken? Gewoon een babyfles, eerste keer met melk of ongeklopte slagroom, zodat hij geneigd is het te willen proberen omdat het interessant ruikt? Uit een fles drinken kan in elke houding, en er is veel minder energie voor nodig dan dat oplepelen.
Ik duim nog steeds dat hij nou snel opknapt.
Zou hij misschien uit een flesje willen drinken? Gewoon een babyfles, eerste keer met melk of ongeklopte slagroom, zodat hij geneigd is het te willen proberen omdat het interessant ruikt? Uit een fles drinken kan in elke houding, en er is veel minder energie voor nodig dan dat oplepelen.
Ik duim nog steeds dat hij nou snel opknapt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- MJ
- Zeer actief
Hier ben ik...
Gister op het werk ging het op zich redelijk goed. Lopen en staan verbetert steeds meer. Hoewel hij vanochtend toen hij wakker werd wel onderuit ging maar dat wijten we maar aan 'nog niet wakker zijn'.
Hij ging aaitjes halen bij de regiomanager die onverwachts langskwam en at wat Hills.
Met een gekke stem tegen hem kletsen leverde me mooi wat zwiebelstaarten op.
Ik had geen boodschap meer in huis dus toen ik klaar was heb ik gevraagd aan collega die me overnam of Liam even 10 minuten bij haar mocht blijven . Ik snel wat boodschapjes gehaald en toen ik terug kwam zat Liam te hijgen. Wel gewoon naast collega zitten wat hij gedaan had het kwartiertje dat ik weg was.
Toen ik thuis kwam werd hijgen alleen maar erger en kwam er trillen bij.
Liam bleef in een hoekje zitten, ging niet liggen en het was wat raar.
Dit even aangekeken...temp opgenomen, dat was 38,6 en op het laatst toch maar DA gebeld.
Pijn,ongemak, stress ?
60 mg rimadyl gegeven ( wat een crime , kaken stijf op elkaar en dacht je het naar binnen te hebben spuwde hij de tabletten na 5 minuten weer heel uit. :N: ) en na een 3 kwartier werd ie rustiger.
Eten gaat matig...kleine beetjes. Laat veel staan. Drinken....ik heb hem nog niet naar de waterbak zien lopen en de bouillon,yoghurt ,karnemelk/water wat ik neerzet raakt ie niet aan.
In de beetjes wat ie eet zit wel vocht natuurlijk. Niet voldoende maar okay.
Ik probeer toch weer om het zonder infuus te doen en hem via spuitjes vocht binnen te laten krijgen in de hoop dat ie zo moe van me wordt dat ie zelf gaat drinken.
Hij vindt het vreselijk naar dat dwingen .
Maar ga dan potdikkie zelf drinken. Loop 1 keer naar die waterbak en drink. Dan laat ik je acuut verder met rust.
Gister op het werk ging het op zich redelijk goed. Lopen en staan verbetert steeds meer. Hoewel hij vanochtend toen hij wakker werd wel onderuit ging maar dat wijten we maar aan 'nog niet wakker zijn'.
Hij ging aaitjes halen bij de regiomanager die onverwachts langskwam en at wat Hills.
Met een gekke stem tegen hem kletsen leverde me mooi wat zwiebelstaarten op.
Ik had geen boodschap meer in huis dus toen ik klaar was heb ik gevraagd aan collega die me overnam of Liam even 10 minuten bij haar mocht blijven . Ik snel wat boodschapjes gehaald en toen ik terug kwam zat Liam te hijgen. Wel gewoon naast collega zitten wat hij gedaan had het kwartiertje dat ik weg was.
Toen ik thuis kwam werd hijgen alleen maar erger en kwam er trillen bij.
Liam bleef in een hoekje zitten, ging niet liggen en het was wat raar.
Dit even aangekeken...temp opgenomen, dat was 38,6 en op het laatst toch maar DA gebeld.
Pijn,ongemak, stress ?
60 mg rimadyl gegeven ( wat een crime , kaken stijf op elkaar en dacht je het naar binnen te hebben spuwde hij de tabletten na 5 minuten weer heel uit. :N: ) en na een 3 kwartier werd ie rustiger.
Eten gaat matig...kleine beetjes. Laat veel staan. Drinken....ik heb hem nog niet naar de waterbak zien lopen en de bouillon,yoghurt ,karnemelk/water wat ik neerzet raakt ie niet aan.
In de beetjes wat ie eet zit wel vocht natuurlijk. Niet voldoende maar okay.
Ik probeer toch weer om het zonder infuus te doen en hem via spuitjes vocht binnen te laten krijgen in de hoop dat ie zo moe van me wordt dat ie zelf gaat drinken.
Hij vindt het vreselijk naar dat dwingen .
Maar ga dan potdikkie zelf drinken. Loop 1 keer naar die waterbak en drink. Dan laat ik je acuut verder met rust.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat naar dat hij ineens zo ging rillen 
Hij snapt er zelf natuurlijk ook helemaal niets van, de arme stakker.
Hij heeft het pas een paar dagen, en het duurt volgens mij wel een paar weken voordat hij weer gewoon losloopt in een rechte lijn vooruit
Stug volhouden dus 
Hij snapt er zelf natuurlijk ook helemaal niets van, de arme stakker.
Hij heeft het pas een paar dagen, en het duurt volgens mij wel een paar weken voordat hij weer gewoon losloopt in een rechte lijn vooruit
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Ariane
- Erelid
- MJ
- Zeer actief
Het lopen zie je an sich per dag verbeteren...er kunnen momenten zijn als ie moe is of als hij niet goed focust bijv dat het weer een heeeeeele erge dronkenman is en valt en stuntelt en zijn koppie heel scheef staat maar er zijn ook echt al hele goede momenten met lopen en koppie minder scheef.tekkel schreef: en het duurt volgens mij wel een paar weken voordat hij weer gewoon losloopt in een rechte lijn vooruitStug volhouden dus
Dan kachelt ie al best goed.
Kijk maar !

Hij wil niet graag in de tuin zijn dus zo guaw ik de deur weer open doe gaat hij zelf naar binnen.
Alleen ...is ie niet blij dat die kleine hem voor was en uitgebreid op zijn kussen lag.

- Moos
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
Dat vind ik op het moment het meest verontrustend. Het lopen dat komt wel goed....ik zie echt zoveel verbetering . Ja okay, hij valt af en toe weleens maar dat is dan om de reden dat ik hierboven beschreef en dat komt wel goed.Ariane schreef:Ik begrijp je zo goed.MJ schreef:
Maar ga dan potdikkie zelf drinken. Loop 1 keer naar die waterbak en drink. Dan laat ik je acuut verder met rust.![]()
![]()
Maar dat eten en drinken.
Ik zet de bak met eten in de keuken..roep hem, 9 van de 10 keer komt ie braaf maar heeft echt zoiets als ie het eten ziet van : nah mot dit ?
Dan doe ik de kennelpanelen dicht en loop zelf weg naar de huiskamer.
Laat hem een beetje in zijn sop gaarkoken zeg maar. Dan neemt ie uiteindelijk 2-3 hapjes en kapt er weer mee.
Ik zal een stuk geruster zijn als ie gewoon weer drinkt en eet.
-
Dorien
- Zeer actief
- Ariane
- Erelid
Hij heeft volgens mij duidelijk een hang naar links, zowel met lopen als hoe hij zijn koppie houdt. Klopt dat?
Die kleine muis die het hele kussen van de ligstoel voor zichzelf heeft

Die kleine muis die het hele kussen van de ligstoel voor zichzelf heeft
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Tiny
- Zeer actief
Wat een zorgen om je mannetje
Fijn dat het lopen beter gaat dan zie je toch verbetering alleen nog het drinken. Zou het helpen als je zegt dat als hij zelf gaat drinken ik hem persoonlijk komt knuffelen 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- MJ
- Zeer actief
Dat vloog me gister ook door het hoofd toen hij zo zat te hijgen en te rillen...heeft ie misschien geen last van zijn nek ? Dit is tenslotte al dag 7 dat ie zijn hoofdje zo verkrampt naar links houdt.Dorien schreef:Fijn om te lezen dat er wat verbetering in zit. Lief ook, zoals hij in dat filmpje naar je toe komt, al krijg ik al kramp in mijn nek van het kijken naar hem. Ik hoop dat het snel weer over is en dat hij er niets aan overhoudt.
Ik had Hans gister nog even aan de bel en die bedacht dat , als het stress/spanning geweest zou zijn, dat misschien kwam omdat ik hem even achtergelaten heb bij mijn collega. Toen is het hijgen begonnen.
Maar goed...dat werd hier thuis alleen maar erger en hij reageerde ook op de rimadyl.
Thanks Do !Dikke knuffel voor jullie!
- MJ
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
Gaan we dat gelijk combinerenMJ schreef:haha...ik ga het gewoon proberen ! die appeltaart met slagroom zouden we nog steeds doen !Tiny schreef: Zou het helpen als je zegt dat als hij zelf gaat drinken ik hem persoonlijk komt knuffelen![]()
![]()
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021