Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hihihih....ze kan het best

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hihihih....ze kan het best

Ongelezen bericht door Inge »

Vanmorgen getraind en nadat de rest gezwommen had had ik gezegd het hek open te laten zodat ik Biène nog even kon laten zwemmen.
Biène kon vorig jaar prima overzwemmen, maar toen we de lijn eraf lieten had ze dat na 2x door en begon ze rondjes te zwemmen, dikke pret dus. :smile2:
Nu hadden we al een tijd niet meer gezwommen en de keer dat we haar wel hadden laten overzwemmen hadden we de lijn er maar aangelaten voor de zekerheid.

Vandaag kwam ik bij het water en schoot de riem los. Flink even appèl erop gezet dus (zodat ze niet zelf zou bepalen wanneer ze het water in ging) en netjes naar de rand van het water laten volgen.
Daar aangekomen gaf ik het commando "over" met het idee om te lopen naar de andere kant als zou blijken dat ze weer feest zou gaan vieren door rondjes te gaan zwemmen (naar me toe zwemmen is nooit een probleem).
Maar boven verwachting zwom ze strak naar de overkant. :eek: Daar aangekomen liep ze mooi de helling op naar boven, draaide zich om, ging op commando netjes liggen en wachtte tot ik het commando gaf dat ze terug mocht zwemmen. :smile: :smile:
Bijna perfecte oefening gewoon!

Nou hoeft Biène voor het programma wat ik nu train helemaal niet over te zwemmen, maar ik vond het enorm grappig om te zien dat ze nog wel wist wat de bedoeling was en dat ze de oefening gewoon netjes uitvoerde ondanks dat ze alle vrijheid had (in principe) om een eigen invulling aan het geheel te geven.

Ik heb zowiezo gemerkt dat ze het erg leuk vindt om regelmatig PH1-oefeningen tussendoor te doen, dan wordt ze weer "frisser" in haar huidige programma.
Zo heb ik afgelopen week bv. transport gelopen en haar een tas laten bewaken, ze wist nog steeds wat de bedoeling was (alleen stond ze wat minder "strak" aangezien ik die oefeningen nog maar zelden doe).
Zoeken doe ik wel regelmatig ook volgens de PH1-eisen, dat vindt ze geweldig.
En bijten doet ze zowiezo nog iedere week, anders wordt ze thuis ook lastiger. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Leuk om te lezen weer! Netjes hoor!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”