Ik ga het nog even precies uitzoeken, maar ik begreep dat natmaken en dan de zon in gaan een omgekeerd effect heeft. Je creëert eigenlijk een hele warme laag direct op de huid. Nu ik het zeg, bedenk ik me ook dat je nooit in de zon de tuin mag gaan sproeien. De planten 'verbranden' dan, het water werkt als een vergrootglas.
En ik Bram maar natmaken elke keer
Ik denk dat natmaken en dan in de schaduw blijven, wel prettig is. Maar ja, vanaf de warming up en het wachten tot je aan de beurt bent is alles in de zon.
Ik maak Celtic ook altijd nat als het warm weer is

Maar de theorie van water werkt als een vergrootglas zit natuurlijk ook wel wat in. Maar ja moet wel iets doen tegen de warmte, hij heeft het echt snel warm met z'n pak met haar. Misschien dan alleen z'n onderkant natmaken, met name z'n voeten

Ik heb ook al wel gehoord dat mensen de onderkant van hun honden kort scheren, misschien is dat een optie. Ik ga met Celtic niet echt meer fanatiek lopen, dus als het heel warm is sla ik met hem een training over. (nu maar hopen dat het zaterdag niet zo warm is) Maar Fenja heeft het ook heel snel warm, misschien dat haar buik scheren dan een optie is in combinatie met de onderkant nat maken
Bram heeft toch ook altijd snel last van de warmte, heb jij zo'n koeldeken wel eens geprobeerd? Ik heb nl geen idee of ze daar op gaan liggen, en ze zijn nogal prijzig om gewoon even te proberen.