Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spelen?!
Moderator: moderatorteam
- CrazyBerner
- Actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Spelen?!
Zoals sommige misschien al weten heb ik een berner pup. Helemaal leuk maar berners zijn geen honden die achter een stok of een balletje aan rennen als je buiten bent. Bij ons in de buurt heb ik een honden veldje gevonden wat helemaal afgesloten kan worden, helemaal leuk natuurlijk want daar kan ze lekker los lopen. Nou is het natuurlijk leuk om ook samen te spelen als er geen andere honden zijn en ik vraag mij af hoe jullie buiten met de hond spelen die niet van achter ballen en stokken aan rennen houd...
Daarnaast vraag ik mij ook af of jullie nog ideeen hebben hoe ik mijn hond lekker bezig kan houden wanneer ik bijvoorbeeld even weg ben. Ik heb een kong waar ik pastei op smeer maar die heeft ze zo leeg en wanneer ik er koekjes in doe dan kijkt ze daar niet naar om wanneer ik er niet ben en begint er pas mee te spelen als ik weer terug ben. Ik wil haar graag uitdagingen geven, ook als ik er wel ben maar vind het moeilijk om leuke dingen te bedenken en ze is zo snel op spelletjes uitgekeken.
Ben erg benieuwd naar hoe jullie deze dingen doen en of jullie tips voor mij hebben
Daarnaast vraag ik mij ook af of jullie nog ideeen hebben hoe ik mijn hond lekker bezig kan houden wanneer ik bijvoorbeeld even weg ben. Ik heb een kong waar ik pastei op smeer maar die heeft ze zo leeg en wanneer ik er koekjes in doe dan kijkt ze daar niet naar om wanneer ik er niet ben en begint er pas mee te spelen als ik weer terug ben. Ik wil haar graag uitdagingen geven, ook als ik er wel ben maar vind het moeilijk om leuke dingen te bedenken en ze is zo snel op spelletjes uitgekeken.
Ben erg benieuwd naar hoe jullie deze dingen doen en of jullie tips voor mij hebben
-
doggy
Beike houd er ook niet zo van.
Ik doe vaak zoek-spelletjes met hem, of appél-oefeningen.
Ook mag hij graag zwemmen en dan zijn stokken en balletjes wel leuk.
Of ik ren voor hem uit en dan rent hij mee en vaak krijgt hij dan zijn dolle 5 minuten.
Dan lach je je slap
Hij speelt daarnaast ook met andere honden en dat vind hij ook erg leuk.
De enige stokken die hij leuk vind, zijn formaat tuinpaal
Laatst vonden we een strandbal op het water.
Die heeft Beike uit het water gehaald en hij heeft zich daarmee wel een uurtje vermaakt, tot de bal stuk was
Edit:
Als ik weg ben slaapt Beike meestal.
Hij is nooit erg lang alleen, dat komt nooit voor.
Tot nu toe slechts 1X , maar toen had ik oppas geregeld.
Ik doe vaak zoek-spelletjes met hem, of appél-oefeningen.
Ook mag hij graag zwemmen en dan zijn stokken en balletjes wel leuk.
Of ik ren voor hem uit en dan rent hij mee en vaak krijgt hij dan zijn dolle 5 minuten.
Dan lach je je slap
Hij speelt daarnaast ook met andere honden en dat vind hij ook erg leuk.
De enige stokken die hij leuk vind, zijn formaat tuinpaal
Laatst vonden we een strandbal op het water.
Die heeft Beike uit het water gehaald en hij heeft zich daarmee wel een uurtje vermaakt, tot de bal stuk was
Edit:
Als ik weg ben slaapt Beike meestal.
Hij is nooit erg lang alleen, dat komt nooit voor.
Tot nu toe slechts 1X , maar toen had ik oppas geregeld.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Een pup moet je sowieso niet achter balletjes en stokken aan laten rennen, maar kun je niet wat leuke gehoorzaamheidsoefeningetjes doen?
Of gewoon zelf wat rennen met bijv. een flostouw in je hand en daar mee spelen? Of met een piepspeeltje?
In de Kong kun je talloze "lekkernijen" stoppen, je kunt ze kant en klaar kopen maar ook zelf je fantasie gebruiken en een brouwsel maken van datgene wat je hond lekker vindt.
Of gewoon zelf wat rennen met bijv. een flostouw in je hand en daar mee spelen? Of met een piepspeeltje?
In de Kong kun je talloze "lekkernijen" stoppen, je kunt ze kant en klaar kopen maar ook zelf je fantasie gebruiken en een brouwsel maken van datgene wat je hond lekker vindt.
- CrazyBerner
- Actief
Heb je misschien wat ideen wat lekkernijen betreft? Ik vind het nogal moeilijk, wat kan ik haar met een gerust hart geven en wat is slecht voor haar. Ze is namelijk met de gehoorzaamheidsoefeningetjes ook al snel uit gekeken op de koekjes die ik heb.flatcoat schreef:Een pup moet je sowieso niet achter balletjes en stokken aan laten rennen, maar kun je niet wat leuke gehoorzaamheidsoefeningetjes doen?
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou haar eerst leren om het voer dát ze krijgt te waarderen, zie onder andere http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=CrazyBerner schreef:Ze is namelijk met de gehoorzaamheidsoefeningetjes ook al snel uit gekeken op de koekjes die ik heb.
Je kunt het wel steeds lekkerder voor haar maken maar daar zit een grens aan, uiteindelijk zal ze ook biefstukken niet interessant meer vinden als ze de waarde van het voer niet kent.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
De Kong kun je vullen met bijv. een fijngeprakte boterham met smeerkaas er doorheen, of blikvlees, of paté of of of ....... Dan kost het iets meer moeite om het eruit te likken (zijn ze dus ook langer bezig, als het je daarom te doen is). Of als je hond bijv. KVV krijgt kun je dat mengen met iets .......... Gewoon je fantasie gebruiken en anders even Googlen op Kong en vulling, denk dat je heel wat ideetjes tegen zal komen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat leuk is om drie van die plastic plantenpotjes te gebruiken met zo'n gat bovenin. Zet ze naast elkaar en leg steeds ergens anders een snoepje (wat goed ruikt, ik gebruikt momenteel rodyworst en schapenvet) onder, die ze zelf moeten zoeken. In het aanleren mogen ze kijken wat je doet, maar uiteindelijk moeten ze vanaf een afstandje kunnen zonder het gezien te hebben.
Rennen en roepen is altijd een leuk spel en draagt bij aan het goed aanleren van van het hierkomen. Hiervoor moet je echter wel met zijn 2en voor zijn. Iemand moet de hond vasthouden als jij wegrent en gek gaat doen. Als er verstop mogelijkheden zijn is dat op den duur leuk te combineren.
Rennen en roepen is altijd een leuk spel en draagt bij aan het goed aanleren van van het hierkomen. Hiervoor moet je echter wel met zijn 2en voor zijn. Iemand moet de hond vasthouden als jij wegrent en gek gaat doen. Als er verstop mogelijkheden zijn is dat op den duur leuk te combineren.

-
Xiara
- Vaste gebruiker
Ik herken het gedrag wel heel erg van de Berners die wij vroeger hadden.
De eerste hebben we nooit echt aan het spelen gekregen, maar de 2e vond spelen (trekspelletjes) met de floss wel erg leuk en ze had zo'n piepballetje die ze helemaal geweldig vond.
Verder was zij ook alleen maar voor (lange, maar dat is met je pup nog niet aan de orde) wandelingen te porren. Gewoon samen met mij sjouwen was toch eigenlijk het leukste van allemaal
Over snoepjes, bij de Welkoop heb je trainer botjes en beefsticks die je in kleine stukjes kan breken. Ons kieskeurige pupje vindt beide echt heerlijk
De eerste hebben we nooit echt aan het spelen gekregen, maar de 2e vond spelen (trekspelletjes) met de floss wel erg leuk en ze had zo'n piepballetje die ze helemaal geweldig vond.
Verder was zij ook alleen maar voor (lange, maar dat is met je pup nog niet aan de orde) wandelingen te porren. Gewoon samen met mij sjouwen was toch eigenlijk het leukste van allemaal
Over snoepjes, bij de Welkoop heb je trainer botjes en beefsticks die je in kleine stukjes kan breken. Ons kieskeurige pupje vindt beide echt heerlijk

- gizmo
- Zeer actief
Gizmo vindt ballen en stokken alleen leuk dat er meerdere honden zijn
Dan gaat hij helemaal uit zijn dak
Wandel ik alleen moet ik telkens de bal of stok zelf halen
En als ik een bal in het water gooi komt het regelmatig voor dat ik Gizmo zelf in het water moet zetten
En voor een stok van een paar centimeter kijkt hij niet naar om
Het moet minstens een hele flinke stok zijn
Dan gaat hij helemaal uit zijn dak
Wandel ik alleen moet ik telkens de bal of stok zelf halen
En als ik een bal in het water gooi komt het regelmatig voor dat ik Gizmo zelf in het water moet zetten
En voor een stok van een paar centimeter kijkt hij niet naar om
Het moet minstens een hele flinke stok zijn

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is een erg leuk boek, 'Spelen met je hond', geschreven door Jolien Schat, uitgebracht in de Martin Gaus bobliotheek. Als je googled op de titel en Gaus, vind je 'm wel.
Daar staan heel veel leuke spelletjes in, incl. varianten en of ze geschikt zijn voor een pup. En zelf kom je zo ook vast weer op nieuwe ideeen.
Daar staan heel veel leuke spelletjes in, incl. varianten en of ze geschikt zijn voor een pup. En zelf kom je zo ook vast weer op nieuwe ideeen.
-
shanty
En toch zijn er berners die ballen of stokken erg leuk vinden. Dat zal wellicht aan het karakter liggen van de hond en hoe actief speelt de baas ermee.
Ik zou gewoon lekker kijken wat ze wel leuk vindt en daar mee verder spelen. Je kan best een keer met een bal wat heen en weer rollen kijken of ze er intresse in toont.
Ik zou gewoon lekker kijken wat ze wel leuk vindt en daar mee verder spelen. Je kan best een keer met een bal wat heen en weer rollen kijken of ze er intresse in toont.
- CrazyBerner
- Actief
Ik heb toch wel een beetje het idee dat het berner eigen is hoor, althans wij hebben er al 3 gehad en alle 3 vonden ze het helemaal niks. Heb het uiteraard al uitgeprobeerd maar zonder succes. Haar dol maken op een stok of balletje, zolang ik samen met haar speel vind ze het geweldig maar als ik het weg gooi kijkt ze me aan met een blik van 'wat doe jij nou?'shanty schreef:En toch zijn er berners die ballen of stokken erg leuk vinden. Dat zal wellicht aan het karakter liggen van de hond en hoe actief speelt de baas ermee.
- CrazyBerner
- Actief
Bedankt voor de tip! ga gelijk kijken of ik dat boek kan vinden!parelridder schreef:Er is een erg leuk boek, 'Spelen met je hond', geschreven door Jolien Schat, uitgebracht in de Martin Gaus bobliotheek. Als je googled op de titel en Gaus, vind je 'm wel.