Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

echt helemaal koekoek!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

vania schreef:
Sanne!! schreef:
vania schreef:hier ook een hond (zwarte staf reu) die in het putje van de zomer
met een t-shirt rond loopt
niks geen operaties of zo, nog nooit iets gehad (buiten artrose op zijn
achter poot)
dat is bij hem de enige manier om hem er van
te weerhouden om zich van kop tot teen compleet
open te krabben door de jeuk van het gras
hij krabt nog, maar kan geen wondjes meer maken
door dat het t-shirt dat tegen houd
ben je helemaal koekoek :mrgreen:
Ook geen hechtingen te zien dus... ik hoop voor je dat je annepanne niet tegen komt want dan word ze heeeeeel boos hoor!!
al maar goed dat ik dan in een ander land woon :smile: :smile:
oh en onze presa reu krijgt ook wel eens een "sjaaltje" om
lekker koel voor hem :N:
sjaalte :O:O:O:O Dat helemaaaaaaal dierenmishandeling en dan ook nog om hem koel te houden :eek: :eek: :eek:
Dat mag niet hoor!!

@paulala: Ik weet niet of dat wel werkt met dat shirt ik weet niet of je dat topic van zoekstok hebt gelezen met die agility wedstrijd dat ze de hond nat maakte voordat hij een wedstrijd had maar dat werkt alleen tegen omdat er dan een soort isolerende laag om de hond is ofzoiets...
Ik weet er het fijne niet van maar zoiets begreep ik ervan...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als het erg warm is en ik ga de honden uitlaten, dan laat ik ze vaak eerst even door een slootje rennen.
Ik merk aan ze dat het heel goed helpt, ze drogen op tijdens het wandelen, en daarvan koelen ze af.
Dat werkt het zelfde als zweten bij ons, het zweet verdampt op onze huid, en dat koelt ons af.
En aangezien een hond niet zweet, zijn daar andere oplossingen voor te bedenken.

Overigens kies ik een wit shirt, omdat wit de zonnestralen werkaatst, en dus de warmte niet opneemt.
En Julia is zelf zowat zwart, en ik merk dat ze daar wel eens last van heeft.

Maar ik heb het dan over normale wandelingen he, niet over agility.
Plus dat mijn honden een heel erg korte vacht hebben, en bij Julia is haar vacht altijd in no time weer droog.
:zweep:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Paulala schreef:Ik kan me bijvoorbeeld ook wel voorstellen dat iemand z'n zwarte hond een nat wit shirt aan zou trekken in de volle zon.
Dat zou ik bij Julia ook gerust doen hoor.
Zij absorbeert ontzettend veel hitte met haar donkere vacht, en dat is altijd goed te merken.
Je brengt me op een heel goed idee!
Ik ga eens kijken voor een goedkoop wit kindershirtje ofzo voor haar.
Even onder de koude kraan, aantrekken en wandelen maar.

Ik ben benieuwd of ik dan ook zo'n tuttebel tegenkom die mij gestoord gaat noemen omdat ik mijn hond met de hitte een shirt aantrek.
Gelukkig woon ik in een buurt waar mensen zulke dingen gewoon aan elkaar vragen.
En dan woon ik nog wel in een vrij asociale buurt.
Maar als het over honden gaat, zijn de mensen vaak ineens wel heel sociaal ten opzichte van elkaar.
Graag gedaan, het werkte hier echt fantastisch! :)

Sanne; Het hangt van de vacht van je hond af of het helpt. Een hond met dikkere vacht (en met ondervacht) moet wel doornat worden om af te koelen. Daarbij helpt zo'n shirtje niet.
Een hond zoals Branco (gestroomde franse bulldog, veel zwart) heeft geen ondervacht, alleen een kortharige bovenvacht en de huid er direct onder. Dan helpt het wel.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

okeee dat is wel een handige tip!! Dus voor Zazoe zou het ook wel werken?? die heeft eigenlijk ook geen ondervacht. Wel slim dan en daarom werkte het dus bij Bram niet van Zoek Stok want dat is een kooiker met beetje langhaar dus... Ik snap hem!! :ok:
Waar woont annepanne want als ze niet bij mij in de buurt woont zal ik dat ook eens doen :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zou zo zeggen, gewoon proberen! :) Je merkt gauw genoeg hoe je hond erop reageert! :ok: :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”