Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"De Pittbull is terug" zondag a.s in Zembla(is oud topic)
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
"De Pittbull is terug" zondag a.s in Zembla(is oud topic)
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973" onclick="window.open(this.href);return false; ... 6239aca752
Laatst gewijzigd door marian* op 22 mar 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
"Symbolisch voor de verwarring over de pitbull is het verhaal over Ruby. De hond had 20 januari 2008 een 1-jarig jongetje aangevallen. Ze kwam in een asiel terecht en zou worden afgemaakt. De eigenaar ging in bezwaar hiertegen. In het proces dat volgde werd afgesproken dat Ruby de nieuwe agressietest zou kunnen doen. Februari 2009 krijgt Ruby haar test, die ze met goed gevolg doet. Ruby mocht terug naar haar eigenaar. Als extra garantie krijgt Ruby ook nog een training bij dierenkenner Martin Gaus. Minister Verburg meldde in de tweede kamer op 22 april dat Ruby met goed gevolg de training had doorlopen en geen gevaar meer voor de samenleving was. Maar toch hing het mis: op 12 maart valt Ruby samen met een ander hond binnen een dag 2 personen aan. Ruby gaat nog vrijuit. Op 18 april valt de hond opnieuw een bewoonster van een flat aan. Ruby is in beslaggenomen."
Dit verhaal is helemaal langs mij heengegaan
Dit verhaal is helemaal langs mij heengegaan

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Totaal aan me voorbij gegaanKaiou schreef:Zie hier, vanaf midden pagina 1.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154039

- Frenk
- Zeer actief
Bij mij ook. En ik durf er wat onder te verwedden dat dit topic ook niet in de "toon laatste berichten" lijst stond, want ik lees eigenlijk altijd alles :N:marian* schreef:Totaal aan me voorbij gegaanKaiou schreef:Zie hier, vanaf midden pagina 1.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154039

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Oh het woord pitbull bekt zo lekker in de monden van de media..
Door deze media is 15 jaar geleden de pitbull ook verboden geworden.
Nu is aangetoond dat er niet rasgebonden moet worden gekeken, maar nee hoor de media gaat weer verder..
Waar hier iedereen in de buurt mijn honden kent en weet wat voor schatten het zijn, daar zal ik straks weer met schuine oog aan gekeken worden.
Want straks zijn het weer moordmachines die kinderen eten als ontbijt.
Vind het zo verschrikkelijk dat de media alles doet voor kijkcijfers
En dat bij een omroep betaald uit onze belastingcenten..
Door deze media is 15 jaar geleden de pitbull ook verboden geworden.
Nu is aangetoond dat er niet rasgebonden moet worden gekeken, maar nee hoor de media gaat weer verder..
Waar hier iedereen in de buurt mijn honden kent en weet wat voor schatten het zijn, daar zal ik straks weer met schuine oog aan gekeken worden.
Want straks zijn het weer moordmachines die kinderen eten als ontbijt.
Vind het zo verschrikkelijk dat de media alles doet voor kijkcijfers

-
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb wel wat gelezen over Ruby. Iets over een baas die op een smalle galerij ruzie stond te maken met die hond of honden erbij. Ruby had al een opvolger, een Staff-reu, en nu met Ruby erbij schijnen ze wat heftiger te zijn? Nou ja, dat ruziemaken op een smalle galerij vertelt mij genoeg (hoe erg ook.....)
De site waar ik het las heet iets al hulpgroep voor inbeslagenomen honden? Zoiets, zal nog eens terugzoeken.
Edit: gevonden http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/
De site waar ik het las heet iets al hulpgroep voor inbeslagenomen honden? Zoiets, zal nog eens terugzoeken.
Edit: gevonden http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Met al het schorem wat er helaas bij hoort. http://www.ukce.nl/index1.html
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als ik op die link klik krijg ik weer de melding van een Trojaans paardRosita Compagner schreef:Met al het schorem wat er helaas bij hoort. http://www.ukce.nl/index1.html

- Chione
- Zeer actief
Zo oogt het voorstukje in ieder geval wel. Heel heel heel erg jammer...marian* schreef:Dat denk ik ookirwi schreef:Nou ik denk dat het een herhaling wordt van de mediasensatie van de jaren 80 en 90 zonder een vorm van objectiviteit.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wacht zeker de uitzending af maar gezien het voorstukje zal het niet iets zijn wat veel bijdraagt aan een objectief beeld.Frenk schreef:Je doet nu zelf waar je de media van beticht.Jane Doe schreef:Vind het zo verschrikkelijk dat de media alles doet voor kijkcijfers![]()
Misschien even de uitzending afwachten

- frank1985
- Zeer actief
en daar ben ik het dus helemaal mee eens !!! kom nou zeg, als mijn hond al een keer in beslag was genomen wegens een bijt incident en ik zou het geluk hebben dat ik hem terug kreeg, dan zou ik er toch echt wel voor zorgen dat het nooit maar dan ook nooit weer zou gebeuren.Martijn schreef:Hoe krijg je het in je imbeciele tokkenkop om het nota bene met dezelfde hond WEER te laten gebeuren.
Ik gun iedereen zijn krokodil maar niet op straat! Oprotten.
Ik vind dat de hondenwereld zich van dit soort mensen moet distantiëren.
hond aan de lijn,muilkorven enz..... beter dat de situatie waar ze nu in zitten!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat een walgelijk stukje tekst bij die aankondiging. Mensen, ga bewapend de straat op en steek of schiet ze meteen dood, die levensgevaarlijke kindermoordenaars! Bah.

Nou, ja dat deden we al, toch? Maar dat helpt niks. Je blijft debielen houden die honden op fout gedrag fokken, debielen die honden fout opvoeden en debielen die er onverantwoordelijk mee omgaan.Martijn schreef:Hoe krijg je het in je imbeciele tokkenkop om het nota bene met dezelfde hond WEER te laten gebeuren.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De baas van Ruby is gewoon een debiel
Gollum heeft gister nog heel leuk met een pittbulteefje gespeeld, het was echt een superleuk hondje. Het hondje werd nog lastiggevallen door een puberreu die haar bal wilde afpakken en het enige wat ze deed was negeren en weglopen naar de baas, de baas zei er dan wat van tegen de puberreu. Gollum mocht de bal wel afpakken en ze pakte hem ook wer terug (nah ja, gol liet de bal vallen als ze eraan kwam
).
Het ligt echt niet aan de honden maar aan de baas. Als je een niet zo sociale pitt hebt hou je hem of haar vast

Gollum heeft gister nog heel leuk met een pittbulteefje gespeeld, het was echt een superleuk hondje. Het hondje werd nog lastiggevallen door een puberreu die haar bal wilde afpakken en het enige wat ze deed was negeren en weglopen naar de baas, de baas zei er dan wat van tegen de puberreu. Gollum mocht de bal wel afpakken en ze pakte hem ook wer terug (nah ja, gol liet de bal vallen als ze eraan kwam

Het ligt echt niet aan de honden maar aan de baas. Als je een niet zo sociale pitt hebt hou je hem of haar vast

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat er niet al teveel mensen heel erg goed met een pitbull kunnen omgaan eerlijk gezegd. Veel mensen met een stafford hebben al een paar ervaringen met andere honden die goed gegrepen zijn door hun honden. Dan is dat bij een pitbull net een tikje heftiger nog. Wat is dan verantwoordelijk omgaan met de hond? Voorlopig kan iedereen een pitbull kopen en zijn ze toch wel erg populair bij de 50 Cents wanabeesHanneke2 schreef:Nou, ja dat deden we al, toch? Maar dat helpt niks. Je blijft debielen houden die honden op fout gedrag fokken, debielen die honden fout opvoeden en debielen die er onverantwoordelijk mee omgaan.Martijn schreef:Hoe krijg je het in je imbeciele tokkenkop om het nota bene met dezelfde hond WEER te laten gebeuren.

Natuurlijk is er een groep die wel prima met die honden om kan gaan. Die lijden onder de foute mensen.
Ik vind niet dat mensen zich distantiëren aangezien mensen in Den Haag staan dat elke in beslag genomen hond terug moet. Dat het nooit aan de hond lag maar aan de andere persoon of hond. Klakkeloos werden lijsten handtekeningen opgehaald onder de hondenmensen om honden als Ruby terug naar hun baas te laten gaan ondanks dat gebleken was dat het daar fout ging. Nu heeft diezelfde hond dus 3 mensen kunnen aanvallen die niets met het ras noch met die hond hadden. Ik moet er niet aan denken wat iemand meemaakt als hij door een agressieve pitbull wordt aangevallen en gebeten. Dat had makkelijk voorkomen kunnen worden als niet heel Nederland vond dat de eigenaar perse die hond terug moest krijgen. Er worden honden om minder ingeslapen als het bijten van meerdere mensen.

Ik zag ook het verhaal van de rottweiler die gebeten had. Eerlijk gezegd vond ik het een heel enge hond. Hij gromde, verstijfde en viel uit naar alles wat langs kwam. Eigenaar vond dat hij geen kwaad in zich had. Nu loopt hij goddank wel met een muilkorf rond maar schijnbaar moet dat eerst opgelegd worden eer dat mensen zien dat hun "baby" ineens geen baby meer is en misschien zelfs wel gevaarlijk. Dat vind ik dus ook niet eerlijk naar de omgeving toe. Ik ben blij dat ik geen kinderen heb en buren met meerdere van die honden die denken dat ze nooit iets zullen doen en dus los op straat kunnen dollen. Ik zou er dus mijn kinderen om binnen houden of verhuizen. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk.
- Frenk
- Zeer actief
Goed geschreven (en ben het ook eens met Martijn)MARC_S schreef:Ik denk dat er niet al teveel mensen heel erg goed met een pitbull kunnen omgaan eerlijk gezegd. Veel mensen met een stafford hebben al een paar ervaringen met andere honden die goed gegrepen zijn door hun honden. Dan is dat bij een pitbull net een tikje heftiger nog. Wat is dan verantwoordelijk omgaan met de hond? Voorlopig kan iedereen een pitbull kopen en zijn ze toch wel erg populair bij de 50 Cents wanabeesHanneke2 schreef:Nou, ja dat deden we al, toch? Maar dat helpt niks. Je blijft debielen houden die honden op fout gedrag fokken, debielen die honden fout opvoeden en debielen die er onverantwoordelijk mee omgaan.Martijn schreef:Hoe krijg je het in je imbeciele tokkenkop om het nota bene met dezelfde hond WEER te laten gebeuren.
Ik vind dat de hondenwereld zich van dit soort mensen moet distantiëren.Wat verwachten we daar nu helemaal van?
Natuurlijk is er een groep die wel prima met die honden om kan gaan. Die lijden onder de foute mensen.
Ik vind niet dat mensen zich distantiëren aangezien mensen in Den Haag staan dat elke in beslag genomen hond terug moet. Dat het nooit aan de hond lag maar aan de andere persoon of hond. Klakkeloos werden lijsten handtekeningen opgehaald onder de hondenmensen om honden als Ruby terug naar hun baas te laten gaan ondanks dat gebleken was dat het daar fout ging. Nu heeft diezelfde hond dus 3 mensen kunnen aanvallen die niets met het ras noch met die hond hadden. Ik moet er niet aan denken wat iemand meemaakt als hij door een agressieve pitbull wordt aangevallen en gebeten. Dat had makkelijk voorkomen kunnen worden als niet heel Nederland vond dat de eigenaar perse die hond terug moest krijgen. Er worden honden om minder ingeslapen als het bijten van meerdere mensen.![]()
Ik zag ook het verhaal van de rottweiler die gebeten had. Eerlijk gezegd vond ik het een heel enge hond. Hij gromde, verstijfde en viel uit naar alles wat langs kwam. Eigenaar vond dat hij geen kwaad in zich had. Nu loopt hij goddank wel met een muilkorf rond maar schijnbaar moet dat eerst opgelegd worden eer dat mensen zien dat hun "baby" ineens geen baby meer is en misschien zelfs wel gevaarlijk. Dat vind ik dus ook niet eerlijk naar de omgeving toe. Ik ben blij dat ik geen kinderen heb en buren met meerdere van die honden die denken dat ze nooit iets zullen doen en dus los op straat kunnen dollen. Ik zou er dus mijn kinderen om binnen houden of verhuizen. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

-
- Zeer actief
Kijk, een hele horde kinderen die dan smeken bij de Koningin om Boran terug te krijgen. Boran had immers niet twee mensen gebeten maar mensen hadden zich aan de hoektanden van Boran geschaafd. Hij zou nooit bijten.
Alleen hadden wel twee mensen een aanklacht ingediend omdat ze door de hond gebeten waren. Allemaal op de bres voor Boran die een lammetje is ipv een hond. Met die instelling gaat het gewoon weer verkeerd.
Alleen hadden wel twee mensen een aanklacht ingediend omdat ze door de hond gebeten waren. Allemaal op de bres voor Boran die een lammetje is ipv een hond. Met die instelling gaat het gewoon weer verkeerd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voordat Ruby de eerste keer in beslag werd genomen had zij nog nooit iets gebeten, en nu deze tweede keer ook niet. Zij heeft nu alleen een kinderarmpje gekrast met een nagel toen zij tegen dat kind opsprong, begreep ik.
Laakbaar, maar om nu de eigenaar maar meteen als een gevaarlijke randdebiel af te schilderen op grond van een stukje tekst van Zembla lijkt mij enigszins buiten proporties hoor.
Laakbaar, maar om nu de eigenaar maar meteen als een gevaarlijke randdebiel af te schilderen op grond van een stukje tekst van Zembla lijkt mij enigszins buiten proporties hoor.
-
- Zeer actief
En vinden we nu echt dat het een goed idee was om Ruby naar deze baas terug te doen? Volgens mij is hij dronken en volgens mij is hij nu niet DE eigenaar voor een bange pitbull die al mensen gebeten heeft. Maar nee, klakkeloos en emotioneel wordt er gezegd Ruby MOET terug! En kijk waar dat toe geleid heeft. Hond alsnog dood en die in mijn ogen dronken man heeft er voor gezorgd dat de honden weer een slechte naam hebben en dat die wet misschien wel omgedraaid wordt als dit zo doorgaat.
Kijk en huiver! Niemand heeft hier naar gekeken voor ze de handtekening zette.
Kijk en huiver! Niemand heeft hier naar gekeken voor ze de handtekening zette.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben heel bang dat dit (weer) een stuk journalistiek is waar echte hondenliefhebbers niet blij mee moeten zijn.Hoogstwaarschijnlijk wordt het zoiets als "opsluiten en afmaken die Pittbulls!".Wil de hond schreef:Voordat Ruby de eerste keer in beslag werd genomen had zij nog nooit iets gebeten, en nu deze tweede keer ook niet. Zij heeft nu alleen een kinderarmpje gekrast met een nagel toen zij tegen dat kind opsprong, begreep ik.
En of het dan om werkelijk gevaarlijke honden of niet gaat ziet men dan niet meer met als gevolg dat we terug bij af zijn.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja sorry hoor, maar ik heb wat meer reserves als het gaat om het be- en veroordelen van mensen. Met de info die ik heb kan ik niet weten of we hier wel of niet met een randdebiel te maken hebben.
En of deze man wel of niet een geschikte eigenaar is voor een Pit Bull?
Volgens mij is het overgrote deel van de eigenaren van dit soort honden ongeschikt om een potente hond te hebben.
Wat verdere info over Ruby.

En of deze man wel of niet een geschikte eigenaar is voor een Pit Bull?
Volgens mij is het overgrote deel van de eigenaren van dit soort honden ongeschikt om een potente hond te hebben.
Wat verdere info over Ruby.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Het lijkt me vooral problematisch dat de baas volgens mij fysiek totaal niet in staat is om een volwassen stafford/pitbull aan te kunnen, hij oogt wat wankel en eh.. oud?
Ruby heeft wel de gedragstest gehaald, dat zegt dus ook niet alles als het daarna weer fout gaat. Hoewel 't een beetje onduidelijk is hóe fout het is gegaan geloof ik? Ik zou zelf in elk geval geen ruzie gaan lopen maken op een smal stuk met iemand die een sterke hond bij zich heeft en er niet uitziet alsof hij die zou kunnen tegenhouden mocht hij/zij wat willen proberen
... Niet 'eigen schuld dikke bult' maar je weet gewoon niet wat een hond doet als hij merkt dat z'n baasje 'aangevallen' wordt.
En ja, hij komt heel dronken over, maar hij kan zichzelf ook in 't verleden stukgezopen hebben waar nog wat van over is gebleven qua motoriek/spraakvermogen. Alsnog niet hele goede reclame, maar goed, je weet 't gewoon niet zeker.
Ruby heeft wel de gedragstest gehaald, dat zegt dus ook niet alles als het daarna weer fout gaat. Hoewel 't een beetje onduidelijk is hóe fout het is gegaan geloof ik? Ik zou zelf in elk geval geen ruzie gaan lopen maken op een smal stuk met iemand die een sterke hond bij zich heeft en er niet uitziet alsof hij die zou kunnen tegenhouden mocht hij/zij wat willen proberen

En ja, hij komt heel dronken over, maar hij kan zichzelf ook in 't verleden stukgezopen hebben waar nog wat van over is gebleven qua motoriek/spraakvermogen. Alsnog niet hele goede reclame, maar goed, je weet 't gewoon niet zeker.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt nog nooit een Labrador iemand bijkans uit zien kleden?
Nee hoor, je hoeft van mij niet om.
Maar het is mij in elk geval helemaal niet duidelijk dat Ruby een gevaarlijke hond is die in handen van een randdebiel de samenleving onveilig heeft gemaakt.
Het is jammer dat de gemiddelde hondenliefhebber boven-gemiddelde honden in huis mag hebben, da´s zonder meer een feit wat ik onderschrijf.

Nee hoor, je hoeft van mij niet om.
Maar het is mij in elk geval helemaal niet duidelijk dat Ruby een gevaarlijke hond is die in handen van een randdebiel de samenleving onveilig heeft gemaakt.
Het is jammer dat de gemiddelde hondenliefhebber boven-gemiddelde honden in huis mag hebben, da´s zonder meer een feit wat ik onderschrijf.