We telden er dit keer ongeveer 5 (vorige keer 3 en toen hadden we er 6), ze lagen ook vlak bij elkaar... afwachten dus maar!
Ik hoef geen aantallen te weten, gezond is belangrijker, maar altijd leuk om mee te tellen!!
Moderator: moderatorteam
Dat hoort toch bij een weim?szervusz schreef:Zo knappe papa.Klopt het dat beide ouders niet blauwgrijs zijn maar meer leverkleurig? Als ik de kopfoto van de papa zo bekijkt heeft hij daardoor een vriendelijker uitstraling dan een blauwgrijze met lichte ogen.
Ja, toevallig he? En ook dezelfde datum!Josee schreef:Zitten we samen hetzelfde weekend op een matrasje naast de werpkist![]()
Wel een toeval dat je er net zoveel gezien hebt.
Nou dat is toch makkelijk op te lossen??Marjoleine schreef:Ja, toevallig he? En ook dezelfde datum!Josee schreef:Zitten we samen hetzelfde weekend op een matrasje naast de werpkist![]()
Wel een toeval dat je er net zoveel gezien hebt.
Mijn dochter vond het maar stom, die is dan jarig.
Die zag de bui al hangen
Maar misschien komen ze wel iets eerder, kan best natuurlijk.
Marjolein gaf het antwoord al dat de Weimaraner een verdunning van bruin is, Witse en Thilda hebben gewoon een goede kleur. Witse heeft ook de werkelijke oogkleur op de foto die een Weimaraner zou moeten hebben (amberkleurig) de oogkleur zie je vaak nog toch licht grijs of zelfs nog naar blauw neigend.szervusz schreef:Zo knappe papa.Klopt het dat beide ouders niet blauwgrijs zijn maar meer leverkleurig? Als ik de kopfoto van de papa zo bekijkt heeft hij daardoor een vriendelijker uitstraling dan een blauwgrijze met lichte ogen.

Geeft niks, duidelijker kan het niet uitgelegd worden iddSylvia schreef:Marjolein gaf het antwoord al dat de Weimaraner een verdunning van bruin is, Witse en Thilda hebben gewoon een goede kleur. Witse heeft ook de werkelijke oogkleur op de foto die een Weimaraner zou moeten hebben (amberkleurig) de oogkleur zie je vaak nog toch licht grijs of zelfs nog naar blauw neigend.szervusz schreef:Zo knappe papa.Klopt het dat beide ouders niet blauwgrijs zijn maar meer leverkleurig? Als ik de kopfoto van de papa zo bekijkt heeft hij daardoor een vriendelijker uitstraling dan een blauwgrijze met lichte ogen.
Je kunt 3 verschillende kleuren hebben silver-, ree- en muisgrijs. Zeker in de zon een goed gemaakte foto zie je eigenlijk het bruin er wel in ook bij de zilvergrijze kleur.
Sommige mensen zullen het ook niet kunnen waarderen als je het over blauw hebt, want dit "probleem" is momenteel wereldwijd aan de orde![]()
Heb even een fotootje van een kennis van me gepakt.
Vooraan haar grijze Weimaraner en daarachter haar BLAUWE weimaraner.
En hier een foto van het broertje van haar blauwe ook blauw dus
De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.
Marjolein ook gefeliciteerd!
Sorry Josee om je topic te misbruiken
Sylvia, bedankt voor je duidelijke uitleg.Sylvia schreef: Marjolein gaf het antwoord al dat de Weimaraner een verdunning van bruin is, Witse en Thilda hebben gewoon een goede kleur. Witse heeft ook de werkelijke oogkleur op de foto die een Weimaraner zou moeten hebben (amberkleurig) de oogkleur zie je vaak nog toch licht grijs of zelfs nog naar blauw neigend.
Je kunt 3 verschillende kleuren hebben silver-, ree- en muisgrijs. Zeker in de zon een goed gemaakte foto zie je eigenlijk het bruin er wel in ook bij de zilvergrijze kleur.
Sommige mensen zullen het ook niet kunnen waarderen als je het over blauw hebt, want dit "probleem" is momenteel wereldwijd aan de orde![]()
Heb even een fotootje van een kennis van me gepakt.
Vooraan haar grijze Weimaraner en daarachter haar BLAUWE weimaraner.
De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.
Allereerst; Josee; nogmaals gefeliciteerd!Sylvia schreef:De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.
Dit is de "licht blauwe foto" "A very dilute Blue, appearing deceptively lighter due to all the light in the photo. Though she is light, the tone of her coat is still a diluted black rather than having any brown cast. Note her nose color is also affected by the coat genes showing a dark gray nose. (Darker Blues have black noses.)"Scooby schreef:Allereerst; Josee; nogmaals gefeliciteerd!Sylvia schreef:De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.![]()
Maar Sylvia, wat je hierboven schrijft over de neus klopt niet. Blauwe honden hebben een donkergrijze neus en geen zwarte neus, omdat blauw verdund zwart is.

De neus oogt zwart, maar het verschil zie je wel als je er een zwarte hond (met een zwarte neus) naast zet. Blauwe honden kunnen namelijk geen zwarte neus hebben, in verband met de verdunning die blauw is.Sylvia schreef:Dit is de "licht blauwe foto" "A very dilute Blue, appearing deceptively lighter due to all the light in the photo. Though she is light, the tone of her coat is still a diluted black rather than having any brown cast. Note her nose color is also affected by the coat genes showing a dark gray nose. (Darker Blues have black noses.)"Scooby schreef:Allereerst; Josee; nogmaals gefeliciteerd!Sylvia schreef:De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.![]()
Maar Sylvia, wat je hierboven schrijft over de neus klopt niet. Blauwe honden hebben een donkergrijze neus en geen zwarte neus, omdat blauw verdund zwart is.
http://www.blueweimaraner.com/genetics.html
Dus de neus is zwart in de meeste gevallen
Toen ik een paar weken terug in de USA was heb ik dus voor het eerst een blauwe weim gezien. Deze was erg donker (donkerder dan op de foto's die Sylvia hier heeft gepost) maar had echt een zwarte neus en zwarte nagels!!Scooby schreef:De neus oogt zwart, maar het verschil zie je wel als je er een zwarte hond (met een zwarte neus) naast zet. Blauwe honden kunnen namelijk geen zwarte neus hebben, in verband met de verdunning die blauw is.Sylvia schreef:Dit is de "licht blauwe foto" "A very dilute Blue, appearing deceptively lighter due to all the light in the photo. Though she is light, the tone of her coat is still a diluted black rather than having any brown cast. Note her nose color is also affected by the coat genes showing a dark gray nose. (Darker Blues have black noses.)"Scooby schreef:Allereerst; Josee; nogmaals gefeliciteerd!Sylvia schreef:De blauwe is dus een verdunning van zwart. Vaak hebben blauwe Weimaraners een zwarte neus en ook vaak zwarte nagels.![]()
http://www.blueweimaraner.com/genetics.html
Dus de neus is zwart in de meeste gevallen