Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets te groot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Iets te groot

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanavond ging Puch zoals iedere woensdagavond, met de buurvrouw aan de wandel.

Toen ze terugkwamen, het volgende verhaal:

Ze liep met Puch aangelijnd toen 2 Duitse Doggen (loslopend) op Puchu afkwamen.
Puch is niet zo leuk met andere reuen, waarschijnlijk waren het dus reuen, en Puch trok zijn waffel open en gromde naar de 2 DD die pal voor hem stonden.

Mwahhh, die dachten waarschijnlijk 'mot je kleintje?' en begonnen in stereo te grommen naar Puch.

Dat werd hem teveel, mijn held ( :roll: ) en de buurvrouw vertelde dat hij in een flits achter haar dook, de twee DD direct door hun baas vastgehouden werden en Puch daarna wel zeer timide en vlak naast haar been meeliep, zéér onder de indruk en een flinke deuk in zijn ego :F:

Hahahaha, zo had ik Puch nog niet meegemaakt, want hij bluft tot nu toe iedereen af. De twee DD waren letterlijk een maatje te groot voor mijn bluffertje :smile: :smile:
(en al met al mag hij niet mopperen hoe hij hier weer vanaf gekomen is :wink: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb precies hetzelfde gehad met doggen. Ook twee reuen en dan met Wuilus. Die viel uit maar die reuen waren los en kwamen meteen even verhaal halen. Mevrouw lag op haar rug en deed een deemoedsplasje :mrgreen: Ik stond wel te shaken want ik vond het maar niks dat die twee kalven los liepen en zo vrij hun gang konden gaan met andere honden. Was midden in het centrum van Roermond notabene :mrgreen:

Maargoed, ging goed. Was je buurvrouw niet een beetje geschrokken? Stel dat er wel iets gebeurd was. :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hahahaha een maatje te groot. Erg hè, jongen.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hahaha, zo'n deukje oplopen is voor sommige hondje soms helemaal niet zo erg. :wink:
Het was in dit geval in een 'veilige' situatie, dus hopen dat hij er iets van heeft geleerd.
Wel stoer hoor, durven grommen tegen twee Duitse doggen! :mrgreen:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Haha, held! Ik zie het zo voor me!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met doggen. Ook twee reuen en dan met Wuilus. Die viel uit maar die reuen waren los en kwamen meteen even verhaal halen. Mevrouw lag op haar rug en deed een deemoedsplasje :mrgreen: Ik stond wel te shaken want ik vond het maar niks dat die twee kalven los liepen en zo vrij hun gang konden gaan met andere honden. Was midden in het centrum van Roermond notabene :mrgreen:

Maargoed, ging goed. Was je buurvrouw niet een beetje geschrokken? Stel dat er wel iets gebeurd was. :19:
Nee, volgens mij was ze niet geschrokken.

Eén van de voordelen van je niet teveel overal in verdiepen, denk ik. Ahoewel het natuurlijk verkeerd kán aflopen en ik zeer waarschijnlijk ook in de lach was geschoten hoor, mits het natuurlijk niet twee woeste doggen waren en volgens mij was dat niet het geval :wink:

Kaya is er trouwens ook zeer van onder de indruk.
Ik weet nog met een forumwandeling aan de Gaasperplas dat er een paar Doggen waren (van Ans geloof ik :denken: ) en die snuffelde aan Kaya. Ergens heb ik nog een foto ervan... Kaya met d'r staart tussen d'r poten omhoog kijkend 'tjeessss wat ben jij groot' :N: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Haha, held! Ik zie het zo voor me!
Wat een smurf he? :smile: :smile:
Een enorme blufferd, maar ondertussen... :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik liep begin dit jaar met Beike in het park.
Beike was los.
Net om de hoek , komen er ineens 2 Duitse Doggen aan, ook los.
De ene kende hij wel.
De ander niet.
Bleek dus dat diegene een 2de DD erbij had genomen.
Deze DD was alleen niet zo vriendelijk.
De DD zou Beike bijna bijten, de DD liep heel vervelend om hem heen en Beike was erg bang.
Beike zocht ook steun bij me.
Ik ben er toen tussen gaan staan ( ik kon zo snel niet daar komen, want ze verplaatsten zich steeds en die DD liet Beike niet bij me komen).
Verhaal gedaan bij deze eigenaar, waarom de DD los was.
Daarna heb ik deze persoon nog enkele keren met 2 losse DD's zien lopen.
Daarna had hij ze vast.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:mrgreen: gelukkig goed afgelopen. De held :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heel herkenbaar!
Romeo is nooit onder de indruk van een andere hond, hij voelt zichzelf altijd heel stoer.

Maar toen ik eens op een evenement was stond daar plots een hele grote Duitse Dog voor onze neus.
Romeo deed een stap achteruit, en keek echt omhoog alsof hij zeggen wilde: wow... jij bent èèèècht groot :eek:
:zweep:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Heel herkenbaar!
Romeo is nooit onder de indruk van een andere hond, hij voelt zichzelf altijd heel stoer.

Maar toen ik eens op een evenement was stond daar plots een hele grote Duitse Dog voor onze neus.
Romeo deed een stap achteruit, en keek echt omhoog alsof hij zeggen wilde: wow... jij bent èèèècht groot :eek:
hahaha, ja precies :smile: :smile:

Size does matter :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nah, het is niet alleen hun grootte, maar ook hun statigheid. Ze zijn gewoon heer en meester :pffff: . Ze hoeven niks te doen, alleen hun aanwezigheid is meestal genoeg.
En zo niet, dan trekken ze hun scheur los, doen net alsof ze de ander in tweeën bijten en doen uiteindelijk niks. Want dat is niet nodig :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb het ooit een keer met Cody meegemaakt. Dat was nog in zijn érg hondonvriendelijke periode en het maakte hem niet uit of het een kleine of grote reu was.
Tot hij een kruising Berner Sennenreu tegenkwam. Ik weet niet wat er nog meer inzat, maar het was een enorme reus. Heel vriendelijk maar duidelijk niet van plan om een grote bek te accepteren :mrgreen: .
Hij trok bij wijze van spreken alleen maar een wenkbrauw op en Cody lag al piepend op z'n buik.
Nog steeds als Cody hem tegenkomt, maakt hij nog nét niet een buiging, maar het scheelt niet veel :mrgreen: .
Geweldig dat sommige honden zo'n impact kunnen hebben op brutale soortgenoten.
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Caro. schreef:
MARC_S schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met doggen. Ook twee reuen en dan met Wuilus. Die viel uit maar die reuen waren los en kwamen meteen even verhaal halen. Mevrouw lag op haar rug en deed een deemoedsplasje :mrgreen: Ik stond wel te shaken want ik vond het maar niks dat die twee kalven los liepen en zo vrij hun gang konden gaan met andere honden. Was midden in het centrum van Roermond notabene :mrgreen:

Eén van de voordelen van je niet teveel overal in verdiepen, denk ik. Ahoewel het natuurlijk verkeerd kán aflopen en ik zeer waarschijnlijk ook in de lach was geschoten hoor, mits het natuurlijk niet twee woeste doggen waren en volgens mij was dat niet het geval :wink:

Ik weet nog met een forumwandeling aan de Gaasperplas dat er een paar Doggen waren (van Ans geloof ik :denken: ) en die snuffelde aan Kaya. Ergens heb ik nog een foto ervan... Kaya met d'r staart tussen d'r poten omhoog kijkend 'tjeessss wat ben jij groot' :N: :smile:
Ja dat kan wel,ik was met Luna en Dimple mee op die wandeling.
Ja Luna kon als ze los was prima met iedere hond om,niet als ze aan de riem liep,dan was het een hel
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dogluna schreef:
Caro. schreef:

Ja dat kan wel,ik was met Luna en Dimple mee op die wandeling.
Ja Luna kon als ze los was prima met iedere hond om,niet als ze aan de riem liep,dan was het een hel
Ze waren hartstikke lief die Doggen (en Kaya toen ook nog :F: ). Ze snuffelden beiden aan Kaya en die was zo onder de indruk van dat groots, dat ze helemaal ineengedoken stond met haar staart tussen d'r poten.
Overigens ook één van de weinige keren in haar leven dat ze dat gedaan heeft :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Ik heb het ooit een keer met Cody meegemaakt. Dat was nog in zijn érg hondonvriendelijke periode en het maakte hem niet uit of het een kleine of grote reu was.
Tot hij een kruising Berner Sennenreu tegenkwam. Ik weet niet wat er nog meer inzat, maar het was een enorme reus. Heel vriendelijk maar duidelijk niet van plan om een grote bek te accepteren :mrgreen: .
Hij trok bij wijze van spreken alleen maar een wenkbrauw op en Cody lag al piepend op z'n buik.
Nog steeds als Cody hem tegenkomt, maakt hij nog nét niet een buiging, maar het scheelt niet veel :mrgreen: .
Geweldig dat sommige honden zo'n impact kunnen hebben op brutale soortgenoten.
Inderdaad, ik vind het ook wel mooi eigenlijk. Geen bruut geweld, gewoon even terug grommen maakt een enorme indruk.
Puch mazzelde ermee, want hij is een brutale snotaap hoor.

Normaal gesproken is Kaya meteen van 'boing kledder', maar ook met haar heb ik twee keer wat prachtigs meegemaakt.
De eerste keer werd Moritz aangevallen en de twee keer Puchu toen hij nog pup was. Eerst werkte ze de andere reu er grof vanaf, maar daarna ging ze voor Moritz (en daarna Puchu) staan en blies zichzelf compleet op: ze maakte zich helemaal breed en groot, ging daar staan als een blok beton en deed alleen d'r lip omhoog. Geen geweld verder of niks, maar beide reuen waren enorm onder de indruk en dropen af.

Dat vind ik stiekum schitterend om te zien, niet dat grove geweld, daar heb ik een bloedhekel aan. Maar puur door houding zo imponeren, prachtig.
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat had Bente ook eens toen ze met 2 Doggen aan het spelen was.2 Ging nog wel maar toen nummer 3 erbij kwam werd het haar toch teveel en taaide ze met haar staart tussen de poten af.
Terwijl nummer 3 gewoon een lompe reu van anderhalf of zo was :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn eerste staff jake kwam de bosjes uit gelopen heel vrolijk
hij stond stil en keek eerst naar voren waar hij 2 poten zag
toen keek hij naar achteren waar hij nog twee poten zag
en toen keek ie omhoog en kwam er achter dat ie onder een ierse wolfshond stond
zijn staart vloog tussen zn benen en vloog naar mij toe

ik heb dubbel gelegen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Zo kwam ik vanmorgen een ienie-mienie hondje tegen die los liep.
Beike was aangelijnd.
Dat hondje zag Beike en dat hondje schrok wel zo erg.
Hij stoof naar zijn baasje toe :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

pammetje schreef:mijn eerste staff jake kwam de bosjes uit gelopen heel vrolijk
hij stond stil en keek eerst naar voren waar hij 2 poten zag
toen keek hij naar achteren waar hij nog twee poten zag
en toen keek ie omhoog en kwam er achter dat ie onder een ierse wolfshond stond
zijn staart vloog tussen zn benen en vloog naar mij toe

ik heb dubbel gelegen
Dit zie ik ook zó voor me :smile: . Jammer dat je daar geen film van kon maken...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hahahahaha :smile: :smile: Geweldige verhalen!

Prachtig ook om ineens onder een hond te staan.... huh, huh, wa's dit voor joekel? :eek: :denken:

Geweldig!
Afbeelding
A good dog never dies...

BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Dat hebben wij ook gehad ook met een deense dog maar helaas is Bobby toen gebeten .. Alleen hij had niet een wond. Gelukkig. En gelukkig is het ook goed afgelopen met jullie hond.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

BobbyDinoAmber schreef:Dat hebben wij ook gehad ook met een deense dog maar helaas is Bobby toen gebeten .. Alleen hij had niet een wond. Gelukkig. En gelukkig is het ook goed afgelopen met jullie hond.
Duitse doggen bijten zelden, is mijn ervaring. Ze trekken hun scheur los, plaatsen die over de schoft van de andere hond en drukken dan een beetje. Is meer dan genoeg om de andere hond in te laten binden :mrgreen: .
Ik heb het zelf met Kevin meegemaakt. Vriend van ons had een Duitse dog die jonger was dan Kevin en Kevin vond het regelmatig nodig om de DD te laten weten dat hij de oudere was. Dat ging heeeeel lang goed, totdat de dog het zat was. Hij deed exact zoals ik hierboven omschreef en Kevin wist genoeg. Beetje kwijl en een gekrenkt ego was de schade.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

:pffff: Shanti is anders wat blij met haar "dog vriendje".
Gisteren liep ons bulletje in het park en werd voor de zoveelste keer lastig gevallen door een grommende h....r maar het leuke was...........Vabian stond achter de struiken en dat had deze hond niet gezien :smile: :smile: Hij deed een stap naar voren............zette zijn borst vooruit en de h....r keek, zag en koos het hazenpad. :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:jank: Ik heb de verkeerde dog :jank: die rent snel naar de mannen van heeeeeeeeeeeelpppppp ze grommen :smile:

Maar ik kan me puch zijn reactie wel voorstellen, wie kiest er geen eieren voor zijn geld als dat tegenover je staat en totaal niet onder de indruk zijn van je praatjes :smile: arme man :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Helaas maakt Diesel nooit zoveel indruk op andere honden. Hij is juist vaak de gebeten hond, letterlijk. Echt ontelbaar keer is hij al gebeten door andere honden. Gelukkig heeft hij zelf nog nooit een andere hond verwond. Dit heeft wel tot gevolg dat hij nu al begint te borstelen als hij in de verte een hond ziet, wat weer een reactie van de andere hond uitlokt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”