malinois schreef:estelle schreef:Ik denk dat het heel lastig gaat worden, om eerlijk te zijn.
Sowieso moet je al ergens bij een club aankloppen en daar binnen passen.
En dan moet je hopen dat ze je als 'vreemde' en als vrouw pakwerk willen gaan leren.
Meestal zijn dit toch gewoon mensen die zelf trainen met hun hond op een club.
Daarbij is het niet zo makkelijk als het eruit ziet. Je hebt echt een goede trainer nodig die precies zegt wat je verkeerd doet, hoe iets anders moet en die het geduld heeft om keer op keer met je te willen herhalen omdat je net je arm iets te scheef houdt.
Denk er ook om dat je vaak tot 22:00 uur of langer op de club moet zijn en dat soms 2x in de week. En dan een dag nog in het weekend.
dat denk ik ook...
je moet inzicht hebben in de honden (weet je uberhaupt iets van IPO?) Je moet dus ook weten wat je moet doen als iets niet gaat zoals het hoort...
Als je geen inzicht hebt kun je honden zwaar blesseren....
Frank (mijn vriend) heeft een paar jaar gedaan.
Had een geweldige trainer die tijdens het pakwerk speciaal voor hem (en een andere pakwerker in opleiding, die nu trouwens Allrounder is

) op het veld stond (geleider had dan zijn eigen trainer).
Man man, die kerel zag alles, constant moest iets overnieuw omdat de benen net iets verkeerd stonden, of de houding was net niet goed genoeg, of het wegdraaien ging een sec. te vroeg.
Maar wat Leane ook al zegt, die trainer zat denk ik niet op een vreemde vrouw te wachten die dat wel geinig leek.
Plus wat jij ook al zegt, het zou uberhaupt wel handig zijn als je je eerst verdiept in wat IPO nu is. Wat de termen zijn die gegbruikt worden, dat je allerlei verschillende type honden voor langere periode aan het werk ziet en vooral heel veel kijken naar goede pakwerkers.