Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproepen sneller laten komen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Martijn schreef:
Tamara. schreef:
Het is niet dat ik een nerveuze hond zie met een bedrukte en angstige houding maar wel een hond die zeer nerveus is.
Flauwekul.
Niet meer nerveus dan een langelevedevrijheid-hond die staat te wachten tot de stok gegooid wordt.
precies!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamara. schreef:
Inge O schreef: ja, want hij krijgt zijn balletje niet....zijn balletje niet.... zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet.... :boos: :N: :eek: :wall: :S: :hamer: .
:N: :N: Ik word er zelf helemaal tuureluurs van :N:

Het is niet dat ik een nerveuze hond zie met een bedrukte en angstige houding maar wel een hond die zeer nerveus is.
Ik heb het filmpje net ook gekeken en ik vind het dus uit de kunst om je hond zonder druk trek en onderdrukwerk zo te laten werken. Dit staat mij 100 keer meer aan als ze hebben te doen wat ik zeg want ik ben de baas of andere onzin. Juist die honden gaan daar niet zo voor meestal. Dat een ballengefixeerde herder niet je smaak is is duidelijk maar ga er dan geen oordelen aan linken want ik kan zo een filmpje maken waarin Eva gillend gek om mij geen springt om de bal. Gewoon 30 seconde na afpakken. Ze wil die bal gewoon hebben en werkt daarvoor. Ieder zijn smaak maar ik persoonlijk prefereer dat ver boven de honden die niet luisteren of de honden die zgn eerst "bedreigt' moeten worden want anders luisteren ze niet. Of een hond die alles doet voor eten? Dat is precies hetzelfde. De concentratie en de strakheid ogen misschien wat eng als je honden gewend bent die dat niet in zich hebben. Wij zijn er inmiddels wel aan gewend en het heeft niets maar dan ook niets te maken met nervositeit of stress. Het is gewoon een op en top werkhond die uiterst goed is in dat werk.

Doggydance is toch ook niet eng? Of obidience? Die collies werken net zo strak en voor dezelfde beloning als deze hond. Of zijn de honden die erg goed zijn en dus perfect alles uitvoeren gewoon stressbakken omdat het eng goed is? :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tamara. schreef:
Martijn schreef:
Tamara. schreef:
Flauwekul.
Niet meer nerveus dan welke lange leve de vrijheid hond die staat te wachten tot de stok gegooid wordt.
Helemaal normaal nerveus gedrag vind ik dit niet maar dat kan ook liggen aan mij en het type hond wat ik gewend ben.
Ik kan me niet voorstellen dat die zulk gedrag zo uitgesproken zullen vertonen :19:

Als ik gedrag van een hond zie zoals in het filmpje doet mij dat altijd denken aan (bijvoorbeeld) een ijsbeer die 24/7 alleen maar hetzelfde rondje blijft lopen in zijn kooi. Ik denk namelijk dat als je dat balletje 24/7 onder je arm houdt bij deze hond die dat gedrag ook net zo lang volhoudt.
Dat hondje heeft echt die oefeningen niet geleerd door nooit die bal te krijgen.
Dit was een demo, te vergelijken met een wedstrijd/examen waar ze ook tijdens niet beloond mogen worden anders dan met een aai.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
Inge O schreef:
frank1985 schreef: ik had trouwens dit filmpje van hem gezien :
vind het echt kunst om het te zien !!!
oehh, ik heb het na een minuut afgezet, daar word ik echt hoorndol van :N: .
ik vind het dus ook helemaal niks.
Lijkt wel een robot die hond.
Nee laat mijn hond dan maar gewoon eens opspringen, eens voordringen e.d.
Maar ja, dan verlies je puntjes he.
maar waarom MOET een hond voordringen, waarom MOET die opspringen? Dat is toch niet nodig? Ja mijn hond springt op als ik dat nodig acht voor een oefening, anders wordt er niet opgesprongen... het heeft geen toegevoegde waarde in mijn ogen... en dat heeft niet allereerst met puntjes te maken wel met wat je mee bezig bent...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:
frank1985 schreef:
crutz schreef: naar mijn gevoel kritisch met een behoorlijke afkeer van.... :wink:
niets mis mee, maar kom daar dan eerlijk voor uit....
in bepaalde gevallen zeker een afkeer absoluut !!! maar ik ga niet zo ver dat iedereen die zegt een bijv een TT of prikker te gebruiken direct te veroordelen. ik denk dat er best situaties en honden zijn waarbij het een goede oplossing is.
verder ben ik er heel erg in geintreseerd en hoop ik oprecht nog een keer goed gebruik van een tt te zien zodat ik me ook een goede mening kan vormen. ik he nu echter alleen nog maar verkeerd gebruik van gezien.
Frank, ik ben dit weekend naar de Verenigingsbokaal geweest en daar heeft Bart Bellon een demo gegeven met 2 van zn honden.
Mocht je interesse hebben ik heb een klein gedeelte gefilmd (wel met mn mobiel dus niet super kwaliteit maar het is te zien).
Zoals eerder genoemd, richt hij honden af o.a. met TT (maar pas NADAT hij zeker weet dat de hond weet wat er van hem verwacht wordt en de oefeningen uitgebouwd worden, ik heb met hem zitten praten hij heeft dit heel netjes en duidelijk uitgelegd).
Het is een demo en dus geen seminair dus geen uitleg erbij alleen resultaat... voor de een een circusact voor de ander (en zeker voor mij) een voorbeeld van een bijna perfect appel met een vrolijke hond.
Maar heel sec gezien.. als een hond weet wat er van hem verwacht wordt.. dan heb je toch geen prikker of tt meer nodig :19:
Ik heb de demo niet gezien hoor.. maar werkt hij niet van jongs afaan al met tt om dingen aan te leren..
Wat is er mis met balletje onder de oksel of op de kop of een clicker ..
dan kun je ook een vrolijke hond zien.. vind echt dat er te snel naar stroom gegrepen wordt soms...
als je goed leest zet ik in die post neer dat ik met hem gepraat heb en dat hij alles aanleert met een balletje, snoepje, clicker etc. pas als hij zeker weet dat de hond de oefening uitmuntend beheerst gaat hij deze uitbouwen en gaat hij de TT erbij gebruiken... Deze wordt dus daarmee als hulpmiddel gebruikt en niet als zwaar correctiemiddel.
Dit is dus de puntjes op de i zetten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Martijn schreef:e honden altijd wel.
Persoonlijk ben ik niet zo dol op honden die zeer regelmatig de puf niet hebben om een spelletje te doen..
De puf niet hebben is heel wat anders dan andere interesses hebben :19: Zelf heb ik níets met honden die amper kunnen functioneren zonder een commando van de baas. Gelukkig bestaan er genoeg rassen zodat er voor ieder wat wils is :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
ik zie in dit hele extreme spelletje sowieso totaal geen link meer met gehoorzaamheid en functionaliteit, ik ga steeds meer een hekel krijgen aan die ipo-toestanden :19: .
het is pure appel wat hij hier toont... ik heb hier gister nog een tijdje met mn trainer over gepraat en eigenlijk zou je hiermee moeten beginnen voor je uberhaupt verder gaat met IPO en met bijten etc.
Ik vind het geweldig om te zien, de hond heeft er zeer veel plezier in, overigens heeft dit niet alleen met IPO te maken, dan zou je wat je hierboven zegt ook over het doggydance moeten vinden want daar gebruikt hij ook veel oefeningen van, heb ik nog op een filmpje staan ergens van gister.
Hij laat in de demo geen compleet IPO programma zien, helemaal niks wat alleen met IPO te maken heeft eigenlijk maar wel onderdelen die je zou kunnen gebruiken.
Ik ga een aantal van deze oefeningen met Xena proberen... ik ga proberen haar deze aan te leren. Kijken of dit nog lukt met een oudere hond die al een compleet IPO III programma gedaan heeft en wedstrijdjes gelopen heeft. Ik weet ook zeker dat Xena dit geweldig zal vinden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tamara. schreef:
Martijn schreef:
Tamara. schreef:
Flauwekul.
Niet meer nerveus dan welke lange leve de vrijheid hond die staat te wachten tot de stok gegooid wordt.
Helemaal normaal nerveus gedrag vind ik dit niet maar dat kan ook liggen aan mij en het type hond wat ik gewend ben.
Ik kan me niet voorstellen dat die zulk gedrag zo uitgesproken zullen vertonen :19:

Als ik gedrag van een hond zie zoals in het filmpje doet mij dat altijd denken aan (bijvoorbeeld) een ijsbeer die 24/7 alleen maar hetzelfde rondje blijft lopen in zijn kooi. Ik denk namelijk dat als je dat balletje 24/7 onder je arm houdt bij deze hond die dat gedrag ook net zo lang volhoudt.
Zie jij niet net als ik een zeer nauwkeurige geconcentreerde hond die prima weet dat die bal elk moment kan vallen als hij alles maar zo goed en strak mogelijk blijft uitvoeren? Kijk 'm kwispelen dan. Zie zijn super enthousiaste bekkie naar die bal kijken. Ik begrijp echt niet hoe je hier iets verkeerd in kan zien. Dit is toch net zoiets als het staren van een bordercollie naar schapen? Kan hij ook lang en doodstil volhouden maar dat is alleen maar omdat hij het supergaaf vindt. Deze hond is duidelijk extreem gericht op de bal als beloning. Hou je een frolic voor je borst dan loopt de gemiddelde labrador van 5 maanden al zo strak met je mee op de Martin Gaus cursus. Het is maar net hoe graag je hond de beloning wil. Deze bal is ook alleen maar leuk omdat hij ermee mag spelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
maart schreef:ik vind het wel fijn om te doen en vind het super dat Ds net zoals haar vader loopt.
Niets van druk op gelegd om het aan te leren, noch er specifiek écht écht écht op getraind want ze was mijn eerste hond.

of ze nu zo loopt of met haar kop naar de grond... voor de hond blijft het geljk hoor, want ze hebben er alle 2 plezier in. :cheer:
Misschien ligt het aan mij maar vinden jullie dat de hond in het filmpje nou vrolijkheid uitstraalt? Of dat je ziet dat hij het erg leuk vind?
Ik zie dat niet hoor, ik zie eerder een nerveuze hond.
ik zie geen nerveuze hond... tenminste niet in de filmpjes die ik gister gemaakt heb... en dat is dezelfde hond o.a. als de hond in het filmpje van Frank.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:in tegendeel - ik wou dat ze ipo wat minder strak en overdreven maakten, dan deed ik er waarschijnlijk ook aan mee, maar ik vrees dat de kans klein is dat ze het voor mij gaan veranderen :oeps: :mrgreen: .
nee ik heb het idee dat het alleen maar strakker gaat worden helaas...maar dit is mede te danken aan het type honden wat 'men' wil zien in de samenleving. Hoe strakker je het maakt, des te makkelijkere honden heb je nodig.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
ranetje schreef:je kunt ze er gek op maken :wink:
Dat doe je toch bij elke sport die je met je hond gaat beoefenen?
Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld bij agility een hond helemaal vanuit zichzelf door de paaltjes slalomt als hij die voor de eerste keer ziet :wink:
Nee niet helemaal :wink:
Als ik mijn honden ga trainen voor de jacht dan stuur ik alleen bij.
Jagen doen mijn honden al prima.
Het is alleen de bedoeling dat ze met mij gaan samenwerken.
De aanleg zit er al in, daar hoef ik niets voor te doen.
dat de aanleg voor werken voor mij bij Fax er ook inzat toen hij geboren werd, is toch ook zo :19:
enige wat ik doe, is ook maar bijsturen hoor. Kop omhoog, is belonen.
en laat hij nou net erg vaak zijn kop omhoog doen toen hij puppy was, echt zélf het contact gaan zoeken, zat er echt al in hoor :19:

Jij stuurt misschien je hond bij als hij achter een stuk wild aan gaat... gaat hij de goede kant, is hij flink. (weet niet precies hoe het te werk gaat hoor :wink: )

maar in wezen sturen we beide bij wat er in aanleg al in zit. Jouw honden geraken vast vol drive als ze een jachtveld naderen, de mijne doen dat als we het trainingsveld opgaan. Bij appel gaan ze die drive gaan richten op mij. Bij pakwerk gaan ze het gaan richten op de pakwerker (wat in principe niet mag, maar ja :U: :mrgreen: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:maar zijn er geen honden die gek zijn op appel oefeningen en die het gewoon ook heel erg leuk vinden om te doen ??
ja hoor, Xena hier vind het geweldig. Ze doet in principe 'niets' meer omdat ik haar afgebouwd heb, maar ze gaat nog elke training mee en elke training loopt er wel iemand een paar onderdelen appel met haar... wie het ook doet, ze vind het geweldig... dus een hond kan het zeker prachtig vinden om te doen. Ik heb hier het levende bewijs. :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Tamara. schreef:
Persoonlijk ben ik niet zo dol op honden die zeer regelmatig de puf niet hebben om een spelletje te doen..
De puf niet hebben is heel wat anders dan andere interesses hebben :19: Zelf heb ik níets met honden die amper kunnen functioneren zonder een commando van de baas. Gelukkig bestaan er genoeg rassen zodat er voor ieder wat wils is :ok:
mijn honden functioneren evengoed zonder commando van mij hoor :denken:
maar niet op het trainingsveld, daar werken ze met mij samen. Buiten het veld doen en gaan ze maar waar ze willen. Ze genieten ook van lopen door de velden en wandelingen aan het strand en gewoon op hun rug met de poten wijd open liggen te ronken op een kussen :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Alleen vind ik het sneu dat bij een demonstratie dat balletje wel onder zijn oksel zit (tenminste........die indruk wekt hij) terwijl de hond oefening na oefening dat balletje niet krijgt. :(
dat is de uitgestelde beloning. Ik train ook op die manier.. .ik heb altijd het balletje onder mn oksel, de ene week krijgt hij hem na elke goede oefening de andere week pas helemaal aan het eind van het complete appel programma.... dit is helemaal uitgebouwd van 1 oefening tot compleet programma overigens, dus niet van de ene week op de andere gegaan.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Martijn schreef:
Tamara. schreef: Als ik gedrag van een hond zie zoals in het filmpje doet mij dat altijd denken aan (bijvoorbeeld) een ijsbeer die 24/7 alleen maar hetzelfde rondje blijft lopen in zijn kooi. Ik denk namelijk dat als je dat balletje 24/7 onder je arm houdt bij deze hond die dat gedrag ook net zo lang volhoudt.
Met een balletje spelen? Ja, dat willen zulke honden altijd wel.
Persoonlijk ben ik niet zo dol op honden die zeer regelmatig de puf niet hebben om een spelletje te doen.

Ik hou namelijk niet van sloom of slecht te motiveren.
Zo blijft het een kwestie van smaak.
Ik ken dit type hond en ik vind het het fijnste dat er in de hondenwereld te vinden is.

Je kunt er trouwens ook heerlijk mee voor de TV hangen hoor.
Of er "gewoon" mee wandelen (hangt er natuurlijk een beetje van af wat je gewoon vind.)
Ik ben het met je eens Martijn. Er zijn zelfs honden die die focus blijven houden ook al is er niks mee getraind. Er ligt er nu eentje van 14 thuis lui in de tuin in de zon :mrgreen: Als die maar denkt dat er een kans is dat je dat balletje uit je zak haalt, volgt hij net zo idioot (en ik heb er nul komma nul appel mee getraind, alleen hierkomen moest hij, en nu ook niet meer want hij hoort het niet meer). Zoekspelletjes? Hij geeft nooit op, behalve als je hem letterlijk erbij weghaald en meeneemt. Dat zit gewoon in het beestje. Maar hij kan inderdaad ook lekker tegen je aan liggen snurken of zelfstandig z'n ding doen ergens in het struikgewas of waar dan ook.

Ik kan me voorstellen dat je niet gecharmeerd bent van zo'n type hond, maar gelukkig mogen smaken verschillen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:pas dacht ik (hier????) van malinois gelezen dat ze op een demo met Bart gesproken heeft (en ik heb ook een goede vriend die een 3 daags prive seminar daar heeft gedaan en die bevestigd dat ook) en dat alles zonder stroom aangeleerd wordt en pas als de hond de oefening beheersd naar stroom "gegrepen" wordt....
aanleren is dus alleen maar positief, alleen heeft de hond de tt wel al van jongs af aan om om er als halsband aan te wennen....
precies... een pup kreeg een dummie om om hem er al wel aan te laten wennen maar alles wordt zonder TT aangeleerd... alleen het uitbouwen wordt met de TT gedaan o.a.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik vind het prachtig om een hond zo geconcentreerd bezig te zien.
Het zegt ook nogal het een en ander over je trainerskunsten.
Ik vind het erg knap en het is ook leuk om er met je hond naar te streven zo minutieus mogelijk te werken.

Maar goed, ik vind paardendressuur ook leuk.
Ook niet bepaald vrijblijvend.
dat vind ik dus ook en ik heb hem dus ook elke dag zien trainen met zn honden...(deed hij 's avonds als iedereen aan een beetje aan het eten was en hij de ruimte had) het is prachtig om te zien, ik heb ook hier van genoten... de hond is gek op zn baas en vind het geweldig om te doen...
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Martijn schreef: Andere interesses dan de baas?
Mja...nee. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet.
nee, andere interesses dan de bal. De bal zien zij totaal los van mij. Als ze net zo reageerden op mij als dat ze op een bal deden maakte ik me ernstig zorgen.
Tamara.
Zeer actief

maart schreef:
Tamara. schreef:
mijn honden functioneren evengoed zonder commando van mij hoor :denken:
Ik reageerde even zwart/wit naar Martijn toe net zoals hij dat naar mij deed.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
nou kijk en dat vind ik dus zo belangrijk en dat zie je dus ook terug in sommige discussies over loopse teven etc. Mijn honden hebben dus idd. geleerd dat ik het belangrijkste ben op aarde als ze op het veld lopen... dus dan mogen ze idd. niets anders doen.

Overigens kunnen ze ook prima functioneren zonder mijn commando's hoor, maar ze moeten idd. luisteren wanneer dat moet, in het geval van IPO is dat dus op het veld.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

ik ben wel benieuwd naar je film Malinois. :wink:
er staat op youtube ook een complete seminar van hem, heb ik net gekeken en ik moet zeggen dat ik het echt knap vind dat hij zn honden zo traint zonder idd trekken duwen en rukken aan de lijn.....

moest wel lachen om zijn uitspraak: onder het frites bakken richt je je hond af, zo makkelijk is het.......... :mrgreen:

het enige wat ik niet snap: op en gegeven moment zie je iemand uit het publiek die mag lopen met een kastje om de middel waar de bal uit vliegt.. dit is best een groot ding maar hoe bouw je dat nou weer af... je komt op een punt dat je dat kastje weg moet doen.. snap een hond het dan nog wel ?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
nee, andere interesses dan de bal. De bal zien zij totaal los van mij. Als ze net zo reageerden op mij als dat ze op een bal deden maakte ik me ernstig zorgen.
balletjesgek? Dat zijn ze hier ook, ik ben er maar wat blij mee... en ik denk mensen met andere honden ook.
Dat leer ik hier elke pup aan...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef: ja, want hij krijgt zijn balletje niet....zijn balletje niet.... zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet....zijn balletje niet.... :boos: :N: :eek: :wall: :S: :hamer: .
:N: :N: Ik word er zelf helemaal tuureluurs van :N:

Dat een ballengefixeerde herder niet je smaak is is duidelijk maar ga er dan geen oordelen aan linken want ik kan zo een filmpje maken waarin Eva gillend gek om mij geen springt om de bal. Gewoon 30 seconde na afpakken. Ze wil die bal gewoon hebben en werkt daarvoor. .:
Ik heb zelf zo'n gigantische ballen gefixeerde herder dus ik weet er alles van. En alhoewel ik het vaak extreem irritant vindt ben ik er in veel situaties ook dolblij om want door die ballen gekte kan ze ondanks haar agressie wel loslopen.

Ik had het hele filmpje niet bekeken dat deed ik na mijn commentaar en zag toen idd dat staartje vrolijk zwiepen.
Het begin van het filmpje staat mij niet aan, ook niet de manier waarop deze hond als een robot naast die kerel loopt en maar zit te wachten op die bal die maar niet komt. Natuurlijk hoeft die bal niet na elke minuut te vallen maar ik vind dit wel erg lang duren voor de hond.
maart
Zeer actief

Tamara. schreef:
Hier linkt Fax de bal toch wel gedeeltelijk aan mij. Hij wil alleen maar werken voor mij (of anderen hier thuis, maar prefeert dan toch mij)

Ik had hem vorige keer mee naar het werk en was over de middag eve wat balletjes aan het gooien op het erf. Vond ie uiteraard erg fijn, kwam plots een collega naar buiten, vroeg ze of zij ook eens mocht.
Ja tuurlijk, dus hop, bal aan haar, zij roept Fax en wil hem laten zitten. Geen reactie :19: gooit ze de bal weg, loopt ie er wel achter, maar je zag toch dat het niet meer hetzelfde was, terugbrengen deed hij uiteraard ook niet naar haar, maar naar mij.

voor fax maakt het dus wel uit van wie hij het balletje krijgt, andere personen boeien hem helemaal niet. Zie ik op wandeling ook, hij gaat nooit naar andere mensen toe gaan, interesseert hem echt geen bal (om bij het onderwerp te blijvenb :mrgreen: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
estelle schreef: ik vind het dus ook helemaal niks.
ik zie in dit hele extreme spelletje sowieso totaal geen link meer met gehoorzaamheid en functionaliteit, ik ga steeds meer een hekel krijgen aan die ipo-toestanden :19: .
het is pure appel wat hij hier toont... ik heb hier gister nog een tijdje met mn trainer over gepraat en eigenlijk zou je hiermee moeten beginnen voor je uberhaupt verder gaat met IPO en met bijten etc.
Ik vind het geweldig om te zien, de hond heeft er zeer veel plezier in, overigens heeft dit niet alleen met IPO te maken, dan zou je wat je hierboven zegt ook over het doggydance moeten vinden want daar gebruikt hij ook veel oefeningen van, heb ik nog op een filmpje staan ergens van gister.
tot op bepaalde hoogte krijg ik ook hetzelfde gevoel bij sommige uitvoeringen van doggydance en obedience, ja - dat heb ik hier ook al vaker geschreven, dus die mening komt niet uit de lucht vallen. maar bij het appèlgedeelte van ipo kan ik het nog minder hebben, omdat het getoond wordt als 'kijk eens wat een mega-controle ik heb over mijn hond', terwijl het in wezen een doodsimpel kunstje is dat zelfs bijna los staat van de gehoorzaamheid in de dagdagelijkse omgang.

bij doggydance en obedience stellen ze het ook gewoon als een kunstje voor, nou ja, dat kan je dan gewoon leuk vinden, of niet.
dit zijn alleen maar methonden die je KUNT gebruiken of delen er van zelfs. Wil je gaan bijten in de IPO is op de meeste verenigingen (gelukkig) de voorwaarde dat je eerst maar zorgt dat je je hond onder appel hebt... en dat appel leer je dus op het veld...
Als ik de tijd had om mijn hond het op deze manier te leren zou ik het zo doen bij een volgende hond. Probleem is dat Bart dit als zn werk beoefend en dagelijks dit kan doen met zn honden en ik maar 1 of 2 x per week. Ja sommige dingen kun je natuurlijk thuis doen maar het op het trainingsveld dagelijks doen bedoel ik dan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
Martijn schreef: Met een balletje spelen? Ja, dat willen zulke honden altijd wel.
Persoonlijk ben ik niet zo dol op honden die zeer regelmatig de puf niet hebben om een spelletje te doen.

Ik hou namelijk niet van sloom of slecht te motiveren.
Zo blijft het een kwestie van smaak.
dus je bent niet zo dol op honden als cleo of dapper?
Kijk, gewoon voor de lol wat oefeningetjes met Dapper die dus wel echt een baasgerichte hond was en voor de bal wilde werken. :wink:

Ik ben het verder met Martijn eens. Ik vind Cleo heel lief maar zeker geen hond die ik weer wil nemen. Ik vind het zelfs dramatisch om haar los te laten en dat kan zelden op vreemde plaatsen. Je kan alles roepen maar ze doodt gewoon een meerkoet als ze er een ziet en kan pakken. Ze steekt de weg over, loopt weg en gaat graven om domweg niet terug te komen. Dus nee, liever een baasgerichte hond hoor :wink:

Dat zegt niks over hoe lief Cleo me is maar ik kies voortaan liever voor meer zekerheid. Ze is nu elke dag los maar ze is dus niet helemaal betrouwbaar daarin. Voor je het weet rent ze weg of zit ze poep te eten in de struiken. Of erger ze rent op een hond af die aan de riem zit. Ze luistert domweg niet want ze is niet te motiveren. Dat is echt onhandig hoor :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:ik ben wel benieuwd naar je film Malinois. :wink:
ben ze aan het uploaden ze zijn bijna klaar dan zet ik de linkjes hier wel neer.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
tot op bepaalde hoogte krijg ik ook hetzelfde gevoel bij sommige uitvoeringen van doggydance en obedience, ja - dat heb ik hier ook al vaker geschreven, dus die mening komt niet uit de lucht vallen. maar bij het appèlgedeelte van ipo kan ik het nog minder hebben, omdat het getoond wordt als 'kijk eens wat een mega-controle ik heb over mijn hond', terwijl het in wezen een doodsimpel kunstje is dat zelfs bijna los staat van de gehoorzaamheid in de dagdagelijkse omgang.

bij doggydance en obedience stellen ze het ook gewoon als een kunstje voor, nou ja, dat kan je dan gewoon leuk vinden, of niet.
dan zouden alle IPO-honden zo moeten lopen als in het filmpje, als het zo doodsimpel was. Ik ken er( bitter) weinig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Tamara. schreef:
nou kijk en dat vind ik dus zo belangrijk en dat zie je dus ook terug in sommige discussies over loopse teven etc. Mijn honden hebben dus idd. geleerd dat ik het belangrijkste ben op aarde als ze op het veld lopen... dus dan mogen ze idd. niets anders doen.

Overigens kunnen ze ook prima functioneren zonder mijn commando's hoor, maar ze moeten idd. luisteren wanneer dat moet, in het geval van IPO is dat dus op het veld.
wat je dus zegt : als ze op het veld lopen.

maar niet alle loopse teven lopen op een trainingsveld hè :wink: ?
nee ik bedoel de discussies hier af en toe met het toelaten van loopse teven op hondenverenigingen...
Dat ze daar allemaal niet lopen snap ik, hier mogen ze thuis ook gewoon snuffelen en zelfs buiten het veld mogen ze snuffen, kwijlen etc. ze doen maar, maar als ik het zat ben moet het ook genoeg zijn....
Maar op het veld hoeven ze het niet in hun hoofd te halen om te gaan klapperen ofzo maar dat hebben ze hier ook nog nooit gedaan eigenlijk. Ze weten niet anders dan dat veld = vrouwtje en verder niks....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
malinois schreef:
Tamara. schreef:

wat je dus zegt : als ze op het veld lopen.

maar niet alle loopse teven lopen op een trainingsveld hè :wink: ?
Eva loopt los als ze loops is, ook op de dekdagen. Ze luistert gewoon heel goed en rent niet weg. Zelfs als ze achter een haas aanzit stopt ze na 20 meter en komt terug als je roept. Als er een reu komt zeg ik NEE!, kom hier en dan laat ze zich niet dekken. Ook niet op de dekdagen want dan neem ik de bal mee :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”