Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liam is niet meer hier.....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

MJ schreef:
Zoek stok! schreef:Hoe lang kan het herstel duren? Weet je dat?
nee...niet exact.
Volgens de DA kon het wel enige weken duren eer de meeste symptomen weg zijn en misschien blijft hij een wat scheef koppie houden en misschien toch ook wat wiebelig op de pootjes maar dan zou het met name zijn als ie moe was of bijv met spanning .
We wachten het maar af.. :wink:
bij amon kan ik merken dat hij als ie moe is meer begint te wiebelen op zijn poten..laatst had ik een show met 1 van de doezen, de rest van de hondjes zijn dan bij mijn ouders..normaal geen probleem maar nu kan ik merken dat hij wat onrustiger wordt in de ander omgeving en zonder mij. ik kwam thuis en amon was heeel onrustig en viel weer een beetje om :jank: ..maardat trok zeer snel weer weg doordat hij een paar uurtjes heeft geslapen.
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ah goss, die ziel. Naar gezicht hoor als je je hondje dan ziet vallen. :(:
En bij Amon is het nu een paar maanden geleden Wendy ?
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:
MJ schreef:Hans lag de eerste keer dat ie meeliep van de week en ik Liam los had helemaal in een deuk en vroeg waarom ik toch met die samengeknepen billen liep . :smile: :smile:
hoe kon hans zien dat jij jouw billen samenkneep :hmmm: :hmmm: :hmmm: ?
Hij moet ook voor me lopen , ik zei het nog zo tegen hem. :boos: :mrgreen:
doesje
Zeer actief

MJ schreef:Ah goss, die ziel. Naar gezicht hoor als je je hondje dan ziet vallen. :(:
En bij Amon is het nu een paar maanden geleden Wendy ?
amon heeft het begin febr gekregen..over het algemeen gaat het goed maar als amon moe wordt dan trekt iets zijn hoofd scheef en wiebelig. hij wordt begin okt 14 jaar en heeft eigelijk bijna nooit iets gehad.
MJ
Zeer actief

doesje schreef:
amon heeft het begin febr gekregen..over het algemeen gaat het goed maar als amon moe wordt dan trekt iets zijn hoofd scheef en wiebelig. hij wordt begin okt 14 jaar en heeft eigelijk bijna nooit iets gehad.
Daar begint Amon nu ook weer mee toch ? met bijna nooit iets hebben. :wink:
Lekker genieten van je oude dag Amon...! Ook al is het dan af en toe met wat wiebeligheid en een scheef koppie als je moe bent...als je maar blij bent en geniet .
Die afspraak heb ik ook met Liam gemaakt. :mrgreen:
doesje
Zeer actief

MJ schreef:
doesje schreef:
Daar begint Amon nu ook weer mee toch ? met bijna nooit iets hebben. :wink:
Lekker genieten van je oude dag Amon...! Ook al is het dan af en toe met wat wiebeligheid en een scheef koppie als je moe bent...als je maar blij bent en geniet .
Die afspraak heb ik ook met Liam gemaakt. :mrgreen:
:mrgreen: die afspraak heb ik ook staan met amon! ik geniet nog volop van de oude grijze man en amon geniet zo te zien ook nog van leven..af en toe het jonge grut op de plaats zetten, lekker luieren in de zon enz enz :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Ik weet het niet hoor....het gedrag wordt erger ipv beter.
Ik kan dingen wel verklaren naar mijn idee dan maar dan nog...het moet toch juist beter gaan ipv verergeren ?
Lopen gaat goed, nog steeds zie je daar verbetering in.
Liams koppie staat soms nog erg scheef en hij zal natuurlijk daardoor ook minder zicht hebben.
Maar bijv van de week..'s nacht jankend wakker worden en hijgen. Ik hem naar beneden getild naar buiten , Liam had bolle oogjes , oortjes naar achter en vreselijk onzeker gedrag . Deed ook niets in de tuin behalve lopen en wat zenuwachtig gedrag. De ochtend er na ook nog. Liam vindt wandelen leuk dus toen ik het tuig pakte kon ik het doorbreken.
Vanmiddag even naar DA om wat op te halen. Liam mee.
Stoot eerst zijn koppie tegen de deurpost..en toen we buitenliepen liep jij tegen me aan. Jank ! Helemaal in de stress en maar hijgen en bolle ogen opzetten . Toen we de auto ingingen na even gewandeld te hebben was het weer 'klaar'.
Vandaag had ik Liam op de bank getild waar hij normaal altijd ligt maar de laatste dagen de mand verkiest. Ook al zo raar want die vrijdagochtend toen het allemaal net gebeurde wist ie nog op de bank te kruipen en is dit ook blijven doen...tot een paar dagen geleden dan.
Hans gaat naast hem zitten en hij vliegt met een jank op. Helemaal in de stress tot rillen aan toe.
Na een half uurtje in de auto gestapt richting kanaal waar Liam ( nog steeds)los kan. Liam heeft het naar de zin...tot Maxi hem aanstoot.
Jank en naar ons toe vliegen.
De hele wandeling geen meter meer van ons geweken. Liep hij een meter voor ons dan draaide hij alweer terug om tussen ons in te lopen.
Terugweg heb ik hem aangelijnd omdat ik bang was dat ie er met een drafje vandoor zou gaan richting auto uit onzekerheid/ angst.

Het lijkt me dat hij zich rot schrikt en daarom ook jankt en onzeker is daardoor.
Maar....hoe kan het dat dat de laatste dagen erger wordt? Het zou toch moeten verbeteren ?
Ik wou dat ik het beter uit kon leggen....het is zo moeilijk te omschrijven wat er precies gaande is alleen is Liam Liam op heel veel momenten niet.
MJ
Zeer actief

Het is 1 keer 's nachts gebeurd maar gister bijv overdag ...opeens een jank en overeind schieten en stressen.
Ik zat toen gewoon aan tafel en ben ook aan tafel blijven zitten en gekeken wat hij ging doen maar dat is dan heel stresserig op het kleed gaan zitten en een tijd lang blijven zitten. Op een gegeven moment legt ie zich neer maar het koppie blijft op standje 'raar'.
Hans riep hem op een gegeven moment maar Liam lijkt in zijn wereldje te zitten ( op een stress-manier)en kijkt niet op of om. :19:
Blijft daar ook vrij lang inzitten nu trouwens.
Vanaf dat we terug zijn van wandelen ligt ie op een kleedje . Staat ie normaal te dansen voor een pensstaaf...nu wil Hans hem dat geven maar Liam komt niet van zijn plek af en hoeft de pensstaaf niet.
Het lijkt of hij zich niet veilig voelt. Hoe zeg je dat. :19:
Ik kan het gewoon niet echt omschrijven..gedrukt is op eht moment een beter woord misschien.

Ik had vanmiddag gevraagd aan DA of een fysio wat kon betekenen voor Liam voor zijn nek en heb telefoonnummer doorgekregen . Morgen maar eens bellen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat typisch zeg :denken: :denken:
Ik kan het eigenlijk helemaal niet plaatsen dit... ben aan het nadenken, maar ik kan het niet zo rijmen. Of er moet echt een hersenbeschadiging zijn? :denken: Een hele wilde 'gok'/gedachtengang hoor.

Maar het is wel weer zorgelijk MJ, jakkes :(
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik kan eigenlijk niets zinnigs zeggen over waarom hij nu zo doet, maar ik vind het weel heel sneu voor hem en voor jou dat ie zich zo ellendig voelt...
wat rot voor 'm en ook voor jou en de andere honden..

Hoe reageren die op hem? gaat dat allemaal goed?

Dikke knuffel van hier voor jou hoor.. :knuffel:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hè, wat rot nou :(:
Ik herken dat helemaal niet, dat schrikkerige :19: Zal het zijn omdat hij soms niet goed ziet?
Het zou juist steeds beter moeten gaan!!
Kom op Liam, het ging zo goed :jank:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
MJ
Zeer actief

Dust en Maxi reageren goed op hem,Hilje...doen niets anders als anders.
Dat gaat gelukkig goed. :wink:

Nanette, ik denk zelf dat hij sowieso slecht ziet :19: ...heb zelf met mijn kop scheef gehangen :mrgreen: en dan zie je idd maar de helft en ik kan me dus voorstellen dat ie schrikt toen hij tegen mij op knalde gister of zoals met maxi omdat hij het niet aan zag komen maar wat me verbaast is dat dat de laatste dagen erger wordt ipv verbetert. Ligt het dan alleen aan het slecht zien of is er meer ? :denken:
Liam is een heel gevoelig hondje wat ook best spanning op kan bouwen dus vandaar misschien dat lange in de stress zitten ? Hij is natuurlijk al wat weekjes zoet met dit gedoe allemaal.
Of misschien pijn in zijn nek door het scheef houden ?
Hersenbeschadiging zoals jij Caro zegt ? Heb ik ook aan gedacht ...er gaat idd van alles door je hoofd.
het is moeilijk aan te duiden...gister had ik hem even mee naar de DA en daar merkte je niets aan hem. Pas toen we buitenkwamen en hij tegen me op botste was die paniek er. Maar goed, hij heeft ook gepiept en is in de stress geschoten znder dat hij botste. Het is heel vaag.
Net weer lekker gegeten van de Smuldier en maar kijken hoe hij het vandaag gaat doen.
Maar ik heb op die momenten vreselijk met het arme ding te doen. Hij kan normaal zó blij zijn, zo'n heerlijk geniet-bekkie trekken...ik vind het heel naar om dat schrikkerige, dat onzekere, te zien. Het is echt zo'n ontzettend lief mannetje . Je zag hem zo opbloeien het laatste half jaar -driekwart jaar en nu dit.
Ik hoop er nog steeds op dat dit met de tijd verminderd en een verschijnsel is van dat syndroom. Of is dat een beetje de kop in het zand steken en hoort het voor jullie gevoel er geheel niet bij ?
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Wat naar om hem zo te zien!

Misschien zijn zijn ogen achteruit gegaan?

En zijn oren? Het evenwichtsorgaan zit daar ook toch?

Sterkte ermee iig.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

He bah, Marie wat een zorgen om je mannetje :cry: Misschien is het inderdaad een combinatie van slecht zien en toch een wat pijnlijke nek door dat scheef staan. Ik denk ook dat als hij in zijn eigen wereldje zit op dat moment niet zo snel kan bevatten wat er precies gebeurt en daardoor in paniek raakt. Kan je hem niet iets rustgevend geven zodat hij zich ontspant, iets van Bachbloesem? Ik probeer mee te denken maar weet helaas geen directe oplossing. Geef je mannetje maar een dikke knuffel :knuffel1:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wat sneu nu :jank:

wat een zorgen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik weet het niet, iets met het evenwichtsorgaan misschien :19:
Gatver, het ging net zo lekker met Liam.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
tekkel
Erelid

Wat het ook is, je moet doormodderen. Misschien inderdaad iets rustgevends geven? Omdat hij zo gevoelig is en misschien nu extra snel in de stress schiet? Of misschien is het gewoon een hobbeltje dat bij het genezingsproces hoort (sprak zij opbeurend, maar nergens op gebaseerd :wink: )!
Vreselijk rot om hem zo te moeten zien, zonder dat je hem echt kunt helpen, heel veel sterkte :knuffel1:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bah wat rot! hij moet gewoon beter worden! :boos:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien een heel raar idee hoor,maar zou hij niet een soort aangezichtspijn kunnen hebben in combinatie met slecht zien of zo :denken:
Wat vervelend allemaal!Hij moet gewoon weer beter worden :boos:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Die uitpuilende ogen die je beschrijft vind ik eigenlijk alarmerend.
Bloeding achter het oog? (zeer pijnlijk)
Of Glaucoom?

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Die uitpuilende ogen die je beschrijft vind ik eigenlijk alarmerend.
Bloeding achter het oog? (zeer pijnlijk)
Of Glaucoom?

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit
ik vatte die uitpuilende ogen niet letterlijk op, omdat marie aangaf dat hij ze 'opzette' - ik dacht dus dat het om extreme schrikogen ging. of wat bedoelde je, marie?
Klopt Inge....ik bedoelde die grote schrikogen opzetten...sorry voor het onduidelijk zijn van mijn kant. :wink:

Ik moest werken vanochtend en Liam heeft de hele ochtend geslapen.
Keek ie op dan was het relaxed , zei Hans.
Ik had DA gebeld op het werk om het te bespreken en ik heb net Alprazolam 0.25 mg meegekregen. Kijken wat ie op een kwart tablet doet. Of die stress iets vermindert kan worden. Ik bestel iig ook die puur nervositeit !
Toen ik thuis kwam was Liam blij en stond ie ook even tegen me aan maar verders ie ie heel behoedzaam.
Ik heb Liam net een pensstaaf gegeven en daar is ie mee bezig. Hans liet hem een plas doen in de tuin maar dankzij gillende kinderen werd dat niets.
Hij ging daarna wel met de staaf aan de gang maar liet hem later weer liggen om in zijn mandje te gaan. Pensstaafjes zijn hem normaal alles.
Aangezichtspijn las ik van Marian...ik kan wel gewoon aan zijn koppie komen.Hij geeft dan geen pijn aan.
Ik heb bij DA aangegeven dat ik dit nog even aan kijk maar ik echt binnen korte termijn verbetring wil zien. Anders maar een foto van zijn koppie maken of zo.

Ondertussen wel geplast , paar stapjes blij doen en nu weer met pensstaaf aan de gang. :wink:
Ga nu de fysio bellen.

En echt ...een heel gemeend dank je wel voor het meedenken ! :flower:

edit : fysio gebeld. Vanavond half 7 kunnen we terecht.
MJ
Zeer actief

assiejaja schreef:
Alprazolam is een hele lekkere angstremmer :wink: , misschien bekend onder de merknaam xanax? Als hij zich daarmee beter voelt dan is dat al weer mooi meegenomen.
Er staat alleen alprazolam. Ook op het blistertje van de pillen.
Heb hem rond half 4 een kwart gegeven.
Dat combineren met puur nervositeit heeft denk ik niet veel zin (die pillen zijn sterk genoeg) maar als dat wel werkt kun je misschien overstappen als de ergste kantjes eraf zijn. Nogmaals sterkte hoor!
Dat laatste wilde ik doen...wanneer ik stop met die kwart pilletjes te geven hem daarna dat geven. :ok:
En jij beterschap met je dame Kumarih ....wat je over haar vertelt klinkt idd wel een beetje als Liam. malle Podenco's. :mrgreen: :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He, wat rot zo Marie-Jose! :knuffel1:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Gut, zou het kwart tabletje helpen ? Het is echt een mini -pilletje en ik heb hem een kwart ervan gegeven maar hij liep net even te jolen in de tuin met ons en nu springt ie , voor het eerst in dagen, weer eens bij Hans op de bank !
Begin gaat goed tenminste....hopelijk zet de trend zich voort.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gelukkig MJ dat er een positieve ontwikkeling in zit. Wat een schrik om Liam. Succes vanavond bij de fysio. Duim dat hij weer helemaal opknapt :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Alprazolam (Xanax).

Werking.
Psychotroop medicijn; middel dat op het centraal zenuwstelsel werkt. Het geneesmiddel vermindert angst en spanningen, werkt rustgevend en ontspant de spieren.

Toepassing.
- nerveuze spanningen;
- angst;
- paniekaanvallen;

Voorzorgen/Waarschuwing.

Voorzichtigheid is geboden bij stoornissen in de porfyrine-stofwisseling en verminderde leverwerking. Het middel kan tot gewenning aanleiding geven.

Succes vanavond en een beterschapsknuffel voor je mannetje!
Sterkte MJ, het is maar niets zo :(:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MJ schreef:Gut, zou het kwart tabletje helpen ? Het is echt een mini -pilletje en ik heb hem een kwart ervan gegeven maar hij liep net even te jolen in de tuin met ons en nu springt ie , voor het eerst in dagen, weer eens bij Hans op de bank !
Begin gaat goed tenminste....hopelijk zet de trend zich voort.
Klinkt goed, een voorzichtig :cheer: en hopelijk zet dit door :ok:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Dank je wel Ariane voor het opzoeken ! :ok:
We zijn er weer en het was een hele lieve mevrouw.
Liam was erg op zijn gemak. Wel zei ze gelijk in het begin dat zijn hoofdje snel anders moest gaan staan anders vond zij het geen leven voor Liam. :(:
In eerste instantie dacht ze aan een nekhernia maar tijdens het voorzichtig masseren gaf Liam geen jank of wat dan ook. Ook kan zijn hoofdje wel van links naar rechts. Toch geen nekhernia maar heel erg verkrampt ? :19:
Of misschien is de val van de trap de boosdoener .
Zijn hoofdje gaat ook niet helemaal omhoog, echt zijn snoet de lucht in bedoel ik . Dat lukt niet en wat ik al zei...die spieren zijn kei en keihard.
Ze begon wat te masseren en Liam bleef lekker staan en legde zijn koppie in haar handen.
Heel voorzichtig aan kreeg ze zijn koppie steeds wat rechter. Hij gaf zelf heel duidelijk aan als het niet verder kon door een stapje achterwaarts te doen.
De medicatie geven we door de eerste dagen omdat we zien dat Liam daar goed op reageert. Zoals Ariane al op gezocht had..angstremmend én spierontspannend.
Fysio neemt contact op met DA zodat we met z'n allen op de hoogte zijn en kunnen brainstormen.

ik moet vanavond nog masseren en morgenochtend en dan opnieuw contact opnemen met fysio.Mevrouw zei zelf al dat wanneer er na 4 bezoeken en de massage thuis er geen verbetering is we verder moeten en was het met me eens dan evt een foto van zijn hoofd te maken.
Het woord tumor is gevallen zowel bij DA vanmiddag als bij fysio als mogelijk iets maar daar gaan we niet eens over nadenken.
Dat is het niet. :pffff:
Liam heeft heerlijk gegeten toen we thuiskwamen en ligt nu te soezen van alle indrukken weer.
MJ
Zeer actief

assiejaja schreef: Hopelijk zet de goede weg zich nou gewoon voort. Verkrampte spieren, niet lekker in zijn lijf, dat is genoeg om zo gespannen en angstig te zijn.
Meer hoeft daar niet bij. :neenee:
Pcies. :pffff: :wink:
En dank voor je beste wensen met Kumarih, 't zijn nogal prinsjes en prinsesjes op de erwt die podenco's; als ze zich niet lekker voelen dan zal je het weten.. Maar goed, die van mij is 16 en voor Liam moeten er ook nog flink wat jaren lekker rondhangen inzitten hoor!
16 jaar....! Wat een leeftijd hè !
We gaan daar gewoon ook voor. Mijn gevoel zegt dat die nek gewoon vreselijk verkrampt is, ja, dat evenwichtsorgaan ..dat kunnen we even niet fixen maar er schijnt voor mensen een heel stappenplan te zijn met oefeningen en ach..,daar gaat Liam ook gewoon mee beginnen als ik ze door heb gekregen van de fysio.

Ik hoop dat dit werkt voor Liam, dat we nu het goede in handen hebben om mee te werken en dat het kereltje er baat bij heeft en jouw meisje achterna gaat . Een big party geven op zijn 16e. :mrgreen:
tekkel
Erelid

MJ schreef:Wel zei ze gelijk in het begin dat zijn hoofdje snel anders moest gaan staan anders vond zij het geen leven voor Liam. :(:
Met alle respect, maar dat lijkt me een beetje voorbarig. Zo'n schuine kop hebben heel veel honden die het VS hebben gehad, en die hebben daarna een prima leven inclusief scheve kop. Ik kom al jaren een bordercollie tegen met zo'n scheef koppie, die hond loopt vele kilometers per dag en is verder prima in orde :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”