Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kiba's eerste gehoorzaamheidsles... vanavond examen!

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ranetje schreef:Dit lijkt op een enorme vooruitgang :ok:
Het kan best zijn dat jij ook nog wat spanning door geeft.
Vooral omdat hij, toen je met wat anders bezig was, kennelijk gemakkelijker met die twee mensen om kon gaan.

Het kan ook aan die mensen hebben gelegen natuurlijk :wink:
ja, dat kan best dat ie van mij ook wat doorkreeg - ik moest ook even verwerken dat ik een in sommige situaties niet zo aaibaar hondje heb :wink:

daarnet kwam ik weer een buurvrouw tegen met wie ik al vaker op straat heb staan praten met Kiba erbij, eerst ging dat ook gepaard met blaffen/grommen maar nu vandaag ook niet. eerst wel even spanning, wat borstelen, hij kwam bij mij zitten en durfde een tijdje later te gaan snuffelen en ging daarna meet Ragyo lopen spelen.
dus het gaat blijkbaar best goed nu, als hij in zijn eigen tempo kan.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ragyo schreef:
ranetje schreef:Dit lijkt op een enorme vooruitgang :ok:
Het kan best zijn dat jij ook nog wat spanning door geeft.
Vooral omdat hij, toen je met wat anders bezig was, kennelijk gemakkelijker met die twee mensen om kon gaan.

Het kan ook aan die mensen hebben gelegen natuurlijk :wink:
ja, dat kan best dat ie van mij ook wat doorkreeg - ik moest ook even verwerken dat ik een in sommige situaties niet zo aaibaar hondje heb :wink:

daarnet kwam ik weer een buurvrouw tegen met wie ik al vaker op straat heb staan praten met Kiba erbij, eerst ging dat ook gepaard met blaffen/grommen maar nu vandaag ook niet. eerst wel even spanning, wat borstelen, hij kwam bij mij zitten en durfde een tijdje later te gaan snuffelen en ging daarna meet Ragyo lopen spelen.
dus het gaat blijkbaar best goed nu, als hij in zijn eigen tempo kan.
En dat is het belangrijkste :ok:
Niets overhaasten dus en hem zelf de gelegenheid en de tijd geven om vertrouwder te worden met alles om zich heen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Kiba gaat nog steeds als een trein!
Vandaag liep meneer kwispelend het trainingsveld op. Ik bedoel maar :cheer:
Hij voelt zich nu ook relaxed genoeg om geintjes uit te halen als ineens om me heen gaan stuiteren of in het gras liggen rollen... maar hij is ook weer zo bij de les. Ik probeerde vandaag wat met hem te spelen tijdens de les en zowaar, hij ging er op in!

Volgen doet ie super, alsof ie oogklepjes opheeft.
Blijven doet hij ook heel netjes en grommen gebeurt alleen nog maar als een andere hond aan hem wil snuffelen of op hem af komt vliegen (als ze niet luisteren bij voorkomen). Maar ook dan is hij goed in de hand te houden.
Trainster kan langslopen en mij een hand geven en hij blijft gewoon zitten. Het betasten laten we maar voor wat het is, dat sla ik wel over op examen :wink:

Als we niet bezig zijn met trainen is het moeilijker voor hem op de hondenschool; dan is er minder structuur, meer vreemde mensen en honden om hem heen en dus meer onzekerheid. Ik kom vaak wat eerder of vertrek wat later en dan laat ik hem langzaam wennen. Ik ga dan een paar meter van iedereen af staan of zitten en doe daar wat oefeningetjes met hem, prop hem vol met worst. Als ik zie dat het te spannend wordt ga ik wat verder weg en als het heel goed gaat wat dichterbij (die tip kreeg ik van iemand die ook zo'n type hond had en dat werkt heel goed).

In het bos doet hij het ook heel goed, hij loopt veel aan een lange lijn en schrikt niet meer van wandelaars of joggers. Ik mijd andere honden nog wel maar we kwamen er laatst 1 tegen waarvan ik weet dat die nergens op af stormt, en die hebben we keurig kunnen passeren, hij bleef mooi naast me.

Eigenlijk heb ik haast nog meer moeite met Ragyo op dit moment dan met Kiba, die is veel feller op andere honden geworden en ik moet hem nu dus echt aanlijnen om te voorkomen dat ie er woest blaffend op af gaat. Ook op straat valt hij veel meer uit sinds Kiba erbij is. Maar ook met hem ben ik flink aan het trainen en hij wordt langzaam wat bereikbaarder als er honden in zicht zijn. Ik kan hem nu op een redelijke afstand meestal wel uit de fixatie-modus krijgen met een "kijk es", alleen als een hond dichtbij is lukt dat nog niet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gaat hartstikke goed dus :D
Je bent er mee bezig en je ziet flinke vorderingen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kiba's eerste gehoorzaamheidsles...vanavond examen

vanavond hebben we examen, ben benieuwd... het is niet helemaal ideaal weer ervoor, zo warm.
geen idee of we het gaan halen. maakt me ook niet zo veel uit. toen ik eraan begon had ik zelfs niet gedacht dat de kans zou bestaan!
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kiba's eerste gehoorzaamheidsles... vanavond examen!

ennnn hij is geslaagd!! :cheer:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Gefeliciteerd!! :balon: dat hebben jullie toch maar samen en met je club voor elkaar gekregen!
ranetje
Zeer actief

Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!! :cheer: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”