Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scheveningen
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Scheveningen
Ik heb in de planning om morgen even met de honden naar scheveningen te gaan om daar lekker te gaan wandelen.
Ik moet wel me thet openbaar vervoer komen maar dat is het probleem niet maar kan iemand mij zeggen of er wel honden mogen komen en of ze los mogen en waar dat dan precies mag.
Is dat makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
Ik moet wel me thet openbaar vervoer komen maar dat is het probleem niet maar kan iemand mij zeggen of er wel honden mogen komen en of ze los mogen en waar dat dan precies mag.
Is dat makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
-
Marion.
Nee hoor, de tram maakt voor het Kurhaus een bocht naar rechts en daar stap je uit. Loop je verder in de richting die de tram reed, en dan ben je er al bijna (het Zwarte pad is het pad bij de parkeerplaats aan het eind)Sanne!! schreef:Dank je!!
Maar kom je daar langs met de tram of is het nog ver lopen als je bij het kurhaus bent?
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
-
Marion.
1 en 9 (tenminste, een paar jaar geleden nog welKristina schreef:Zwarte pad is helemaal links van het kurhaus. (als je op de boulevard staat met je neus naar het kurhaus). Volgens mij begint dat aan het einde van de boulevard bij die speelboot.
Volgens mij is daar het eindpunt van tram 9 of 1 in de buurt.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Catfish
- geregistreerd lid
Voor het Noorderstrand: Tram 1 en 9 en bus 21 en 22. En dan op het zwarte pad helemaal doorlopen naar de laatste strandopgang. Vanaf daar mogen ze volgens mij los.
Voor het Zuiderstrand: Tram 12 en bus 23, halte Markenseplein.
Ik ben net een paar maanden geleden uit Den Haag verhuisd
, dus ik kom nu niet meer zo vaak op Scheveningen, maar ik vond het deel bij het Zwarte Pad (Noorderstrand) altijd goed bereikbaar. Ben er alleen nog nooit met de hond geweest.
Even een quote van http://www.strandnederland.nl/Honden/honden.html
Honden mogen van 1 oktober t/m 15 mei los op het strand van Scheveningen.
In twee gebieden (op het Noorderstrand en het Zuiderstrand) mag de hond het hele jaar los lopen, maar 15 mei - 1 oktober geldt er wel de verplichting poep op te ruimen.
Op het Noorderstrand mogen honden het hele jaar los tussen de laatste en een na laatste strandopgang vanaf het Zwarte Pad in Scheveningen.
Het Zuiderstrand is een 9 kilometer lange kusstrook tussen Monster en de zuidkant van de haven van Scheveningen.
Honden mogen van 1 oktober tot 15 mei los op het Zuiderstrand.
In het gebied tussen het Markenseplein en Fuutlaan (strandpaviljoen De Kwartel) mogen honden het hele jaar los lopen.
Heel veel wandelplezier!
Voor het Zuiderstrand: Tram 12 en bus 23, halte Markenseplein.
Ik ben net een paar maanden geleden uit Den Haag verhuisd
Even een quote van http://www.strandnederland.nl/Honden/honden.html
Honden mogen van 1 oktober t/m 15 mei los op het strand van Scheveningen.
In twee gebieden (op het Noorderstrand en het Zuiderstrand) mag de hond het hele jaar los lopen, maar 15 mei - 1 oktober geldt er wel de verplichting poep op te ruimen.
Op het Noorderstrand mogen honden het hele jaar los tussen de laatste en een na laatste strandopgang vanaf het Zwarte Pad in Scheveningen.
Het Zuiderstrand is een 9 kilometer lange kusstrook tussen Monster en de zuidkant van de haven van Scheveningen.
Honden mogen van 1 oktober tot 15 mei los op het Zuiderstrand.
In het gebied tussen het Markenseplein en Fuutlaan (strandpaviljoen De Kwartel) mogen honden het hele jaar los lopen.
Heel veel wandelplezier!

- Kristina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
toen ik vanmorgen op stond was het helemaal geen lekker weer dus ik ben niet meer gegaan.
Vanmiddag klaarde het al een heel eind op dus heb ik lekker de auto gepakt en ben naar het bos gegaan.
Waar zazoe het nodig vond om het weiland aan de overkant in de te rennen en in de verse mest te gaan rollen dus kwam thuis en kon hem lekker in bad doen!!
Weet je wat het is als ik naar scheveningen wil maakt me dat niet uit maar ik moet dat met het ov doen dus dan kan ik beter een keer gaan wanneer het echt lekker weer is dan wanneer ik vertrek en het daar geen lekker weer blijkt te zijn...
Ach hij heeft hier ook een leuke dag gehad en dat strand gaan we volgende week wel weer opzoeken als het weer dan mee zit!!!
Maar leuk dat je erna vraagt!!
Vanmiddag klaarde het al een heel eind op dus heb ik lekker de auto gepakt en ben naar het bos gegaan.
Waar zazoe het nodig vond om het weiland aan de overkant in de te rennen en in de verse mest te gaan rollen dus kwam thuis en kon hem lekker in bad doen!!
Weet je wat het is als ik naar scheveningen wil maakt me dat niet uit maar ik moet dat met het ov doen dus dan kan ik beter een keer gaan wanneer het echt lekker weer is dan wanneer ik vertrek en het daar geen lekker weer blijkt te zijn...
Ach hij heeft hier ook een leuke dag gehad en dat strand gaan we volgende week wel weer opzoeken als het weer dan mee zit!!!
- Kristina
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha heerlijk die actie met de mest....daar was je waarschijnlijk heel blij mee!
Ja scheveningen kan je beter ook met het OV doen. Tenzij je bij Duindorp parkeert. (Bij de windmolen) Daar kan je over het algemeen wel rustig parkeren door de weeks. En je kunt zo het strand op.
Ach je hebt het naar je zin gehad in ieder geval! Das het belangrijkste!
Ja scheveningen kan je beter ook met het OV doen. Tenzij je bij Duindorp parkeert. (Bij de windmolen) Daar kan je over het algemeen wel rustig parkeren door de weeks. En je kunt zo het strand op.
Ach je hebt het naar je zin gehad in ieder geval! Das het belangrijkste!
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als het echt lekker weer is dan kun je over de hoofden lopen zo drukSanne!! schreef:toen ik vanmorgen op stond was het helemaal geen lekker weer dus ik ben niet meer gegaan.
- Sanne!!
- Zeer actief
ja dat is inderdaad ook wel weer waar!!Ri@ schreef:Als het echt lekker weer is dan kun je over de hoofden lopen zo drukSanne!! schreef:toen ik vanmorgen op stond was het helemaal geen lekker weer dus ik ben niet meer gegaan.
Maar leuk dat je erna vraagt!!Dit weer is veel beter geschikt.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik ben vorige week naar Scheveningen Zwarte Pad geweest, kom er al jaren, maar m'n humeur werd een stuk minder... Bij het Zwarte Pad mag je alleen nog maar ten noorden van de laatste strandafslag (waar de bootjes liggen richting naaktstrand) met honden komen. Op de rest van het strand zijn honden nu verboden, ook aangelijnd
. Vind het echt ontzettend jammer. Loop je daar met je honden tussen de naaktstrandters.
- Sanne!!
- Zeer actief
even geheel off topic maar ik vind jou onderschrift tekst wel heel grappig!!bennie schreef:Ik ben vorige week naar Scheveningen Zwarte Pad geweest, kom er al jaren, maar m'n humeur werd een stuk minder... Bij het Zwarte Pad mag je alleen nog maar ten noorden van de laatste strandafslag (waar de bootjes liggen richting naaktstrand) met honden komen. Op de rest van het strand zijn honden nu verboden, ook aangelijnd. Vind het echt ontzettend jammer. Loop je daar met je honden tussen de naaktstrandters.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Zuiderstrand is ook altijd leuk. Als je bus 24 pakt kun je tot het eind blijven zitten (bij een bungalow park). Vaak is het daar ook een stuk minder druk dan op de rest van het strand. Enige nadeel is dat je wel een minuut of 25 in de bus moet zitten en je af en toe even de andere kant op moet kijken omdat een deel naaktstrand is 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
dankjeSanne!! schreef:even geheel off topic maar ik vind jou onderschrift tekst wel heel grappig!!bennie schreef:Ik ben vorige week naar Scheveningen Zwarte Pad geweest, kom er al jaren, maar m'n humeur werd een stuk minder... Bij het Zwarte Pad mag je alleen nog maar ten noorden van de laatste strandafslag (waar de bootjes liggen richting naaktstrand) met honden komen. Op de rest van het strand zijn honden nu verboden, ook aangelijnd. Vind het echt ontzettend jammer. Loop je daar met je honden tussen de naaktstrandters.