Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de sloot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Kat in de sloot

Ongelezen bericht door Mojuan »

Even van me afschrijven voor ik naar bed ga hoor.
Ik lees morgen uit mijn werk de reacties wel.

Vanavond dacht ik nog even lekker een ruim uurtje te gaan wandelen met de honden.
Inmiddels bijna thuis lopen de honden lekker langs de slootkant, ineens schieten ze ergens op af, ik dacht eerst eendjes.
En toen bleek het een kat te zijn die aan de kant van de sloot lag... :N:
Dat arme beestje plonste zo de sloot in.
Ik met al mijn kracht die honden achteruit getrokken die dus aan het einde van de flexlijn aan het trekken waren omdat ze die kat uit de sloot wilde happen.
Gelukkig wist de kat zichzelf uit de sloot te trekken, daar was ik erg blij mee.
En die schoot er dus heel snel vandoor.
Waarop Julia dacht er weer achteraan te kunnen rennen, fout gedacht Julia, het vrouwtje is sterker!
Ik heb haar laten schieten aan de flex, en ze schoot zo in het eind, eigen schuld.
Dit doe ik wel vaker, want als ik haar kort hou is ze zo slim om achter mijn benen langs te schieten, en dan val ik dus omdat ik dan de riem in mijn knieholtes krijg.
Stomme honden...
Denk je nog even een heerlijk rustige wandeling te kunnen maken, zit je vol met adrenaline vlak voordat je thuis komt.
Meteen slapen lukt nu niet zo goed.
Ik ben er best van geschrokken.

Ik moest meteen denken aan een kennis van mijn zus, hun kat is voor de ogen van de kinderen door twee honden op zo'n manier dood gebeten.
Die honden vielen nml met kat en al de sloot in en hebben de kat te pakken gekregen.
Wat ben ik blij dat mijn honden absoluut de sloot niet in durven.
:zweep:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Nou dat was dus alles behalve een ontspannen wandelingetje voor het slapen gaan.Je schrikt je rot.

Wat vreselijk van die kat die dood is gebeten.
Moet er niet aan denken dat mijn honden dat deden. Vreselijk omdat mee te maken.

Hoop dat je lekker geslapen hebt en niet gedroomd heb over katten die achterna gezeten werden door honden.

Groetjes Marianne
Mojuan
Zeer actief

Gelukkig heb ik goed geslapen en er niet over gedroomd.
Die arme kat is zich wezenloos geschrokken, volgens mij lag hij heerlijk weg te soezen langs de kant van de sloot.

Ik ben zo opgelucht dat de kat niet gegrepen is door mijn honden.
Nu weet ik ook niet of de honden dat wel zullen doen hoor, maar toch, stel, het zou maar gebeuren zeg...
En dan sta je daar, met een dode of zwaargewonde kat en twee honden die door het dolle zijn.
Helmaal in je eentje, niemand in de buurt, het was toch al vrij laat, en ik was daar helemaal alleen.
Wat doe je dan? Tja, politie bellen durf ik niet, dan nemen ze mijn honden nog in beslag ofzo.
Dierenbescherming bellen? Ik heb het nummer standaard in mijn telefoon, of de dierenambulance.
En dan er achter zien te komen wie het baasje is van de kat, en het vreselijke nieuws moeten vertellen.
En dan? Zou die eigenaar de politie gaan bellen? Raak ik dan mijn honden kwijt door zo'n ongelukje?
Maar om nou zomaar door te lopen kan je ook niet maken, ik zou me zo schuldig voelen dan.
De eigenaren van die kat zijn waarschijnlijk net zo gek op hun kat als ik op mijn honden, en dan wil je toch graag weten als er iets ergs is gebeurd met je huisdier.

Pfff, ben ik even blij dat alles goed is afgelopen, want ik zou doodsangsten uitstaan als het mis was gegaan.
mari-anne
Zeer actief

Lijkt me idd afschuwelijk als mijn honden een kat doden. Veselijk. Ik zou er wel mee naar de DA gaan dat zeker.
Volgens mij raak je dan niet je hond kwijt.
Worden best veel katten door honden doodgebeten of ernstig verwond, maar heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een hond daardoor doodgemaakt werd.
Volgens mij gebeurd er gewoon niets.

Maar dan moet je niet een hond hebben die in dat rijtje gevaarlijke honden zit toen die RAD nog gold. Volgens mij was je dan de hond wel kwijt.
Maar een niet gevaarlijke hond liep toen ook geen risico.

Maar gelukkig liep alles goed af.

Mijn honden zijn katten gewend, dus ik denk dat ze geen katten dood zullen bijten.
Hoop ik :denken:

Groetjes Marianne
Mojuan
Zeer actief

Mijn honden vallen wel onder de risico-rassen.
Daarom maak ik me zorgen.
Ik ben nu aan het bellen om een antwoord te krijgen op deze vraag, ik wil weten wat er gebeurt mocht er zoiets voorvallen.
mari-anne
Zeer actief

Oh dan kan ik me je zorgen goed voorstellen zeg. Je moet er niet aan denken idd.
Ben benieuwd wat het antwoord is.

Groetjes Marianne
Mojuan
Zeer actief

Zo makkelijk is het dus niet om een antwoord te krijgen op deze vraag.
Ik heb eerst de politie gebeld, die wist het niet.
Zij verwezen mij door naar het Juridisch loket, ook zij konden mij geen antwoord geven.
Zij verwezen mij weer door naar Postbus 51, en ook zij wisten geen antwoord, ze hebben heel lang gezocht en een sluitend antwoord was niet te vinden.
De man die ik aan de telefoon had gaat mijn vraag weer doorsturen naar hogerhand haha, en hij heeft mijn gegevens genoteerd, inclusief dat het gaat om een American Staffordshire Terrier, zodat ik zeker weet waar ik aan toe ben mocht er zoiets ergs gebeuren.

Ik wil het gewoon weten, vraag me niet waarom.

Ik heb ook verteld dat mijn angst is dat de honden dan in beslag worden genomen en een gedragstest moeten ondergaan.
Vanwege hun ras.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je hond kan er wel degelijk voor afgemaakt worden, dus zonder enige test of wat dan ook... gewoon de spuit erin...:

ken je het verhaal van Storm niet?

http://www.lawandroar.nl/index.php?id=4 ... 949e4a1083
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:je hond kan er wel degelijk voor afgemaakt worden, dus zonder enige test of wat dan ook... gewoon de spuit erin...:

Verschrikkelijk zeg...
Maar uit het verhaal begrijp ik dus dat dit gedaan is, maar niet volgens de regels.
Dus officieel gezien mocht het niet gebeurd zijn?
Ik wil iig zekerheid, en mocht het nu zo zijn dat ik te horen krijg dat een hond daarvoor niet zomaar in beslag mag worden genomen, dan wil ik dat zwart op wit hebben.
Dus ik ga dan vragen of ze mij dit op papier kunnen toesturen met een stempel of handtekening erop ofzo.
Zekerheid voor alles toch?
mari-anne
Zeer actief

Dat verhaal kende ik niet.
Hij had wel eerder katten doodgebeten. Dus een muilkorfplicht was dan wel op zijn plaats geweest. Maar meteen de doodsstraf.

Dit speelt zich wel in 2006 af, was toen de RAD niet van kracht.
Wat er ook staat zeg:
De politierechter achtte in eerste aanleg bewezen verklaard overtreding van artikel 425 Wetboek van Strafrecht: geen voldoende zorg dragen voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

Gevaarlijk dier!

Wat een verschil per gemeente dan weer zeg. Hoorde laatst toch dat er ergens een rotweiller 2 dagen na elkaar een malthezer had dood gebeten ( 2 malthezers in totaal dus) en reactie van de politie was daarop, dat ze het wel erg druk zouden krijgen als ze elke hond die dat deed in beslag moesten nemen :denken:

Vond ik ook maar raar verhaal trouwens.

Groetjes Marianne
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar het vervolg daarna komt wat geobsedeerd over.
Mojuan
Zeer actief

Ri@ schreef:Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar het vervolg daarna komt wat geobsedeerd over.
Dat kan best zijn.
Maar ik wil gewoon zekerheid.
Ik leef al acht jaar met een ras in huis waar ontzettend veel vooroordelen over zijn.
Ik hoor al acht jaar lang allerlei verhalen.
Al acht jaar lang zie ik dingen om me heen gebeuren en lees ik van alles dat is gebeurd met honden van risicorassen.
Ze zijn nu eenmaal de pispaal, en zekerheid voor alles.

Ik weet dat er echt niet altijd zo snel tot inbeslagname over wordt gegaan, maar het zou me maar gebeuren.

Ik zie niet zo goed in waarom jij het als geobsedeerd omschrijft, het is de liefde voor mijn honden waardoor ik zekerheid wil.
Ik hou gewoon van ze, ontzettend veel, en als je al acht jaar lang steeds weer nare berichten hoort/leest over honden die worden afgemaakt om zelfs vrij kleine ongelukken, dan hakt dat er na verloop van tijd erg hard in.
De angst om ze kwijt te raken wordt op die manier steeds groter.

Ach, en misschien is mijn liefde voor ze wel obsessief in de ogen van sommige mensen.
Dat zou best eens kunnen.

Ik ben gewoon iemand die als ze iets in haar hoofd heeft dat ook meteen moet doen.
En ik had in mijn hoofd dat ik wilde weten wat er zou kunnen gebeuren, en dan zorg ik ervoor dat ik daar achter kom.
Daar doe ik niemand kwaad mee hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
malinois schreef:je hond kan er wel degelijk voor afgemaakt worden, dus zonder enige test of wat dan ook... gewoon de spuit erin...:

Verschrikkelijk zeg...
Maar uit het verhaal begrijp ik dus dat dit gedaan is, maar niet volgens de regels.
Dus officieel gezien mocht het niet gebeurd zijn?
Ik wil iig zekerheid, en mocht het nu zo zijn dat ik te horen krijg dat een hond daarvoor niet zomaar in beslag mag worden genomen, dan wil ik dat zwart op wit hebben.
Dus ik ga dan vragen of ze mij dit op papier kunnen toesturen met een stempel of handtekening erop ofzo.
Zekerheid voor alles toch?
dit is niet het enige.... de hond van mn vorige trainer is ook ingeslapen terwijl de rechtzaak nog liep, sterker nog.. de dag nadat hij was meegenomen al... zonder dat de eigenaar het wist.
Dit ging om een kleine beet tov een mens overigens maar dat laat wel zien dat er wel vaker honden worden ingeslapen zonder procedures....
Mocht mijn hond ooit bijten is hij 'weggelopen' voor de politie er is hoor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Tja, vroeger mochten en zelfs moesten honden zelfs mensen bijten, nu mogen ze niks meer. Gillen mensen al bij een schrammetje. Vind het bullshit. In sommige gevallen vind ik dat een hond best mag bijten. Bijv. inbreker in je huis en dat soort dingen. :19:
Mojuan
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Tja, vroeger mochten en zelfs moesten honden zelfs mensen bijten, nu mogen ze niks meer. Gillen mensen al bij een schrammetje. Vind het bullshit. In sommige gevallen vind ik dat een hond best mag bijten. Bijv. inbreker in je huis en dat soort dingen. :19:
Euh ja, maar een kat die nietsvermoedend over straat huppelt of ligt te zonnen is iets anders dan een inbreker.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
LéonieHonden schreef:Tja, vroeger mochten en zelfs moesten honden zelfs mensen bijten, nu mogen ze niks meer. Gillen mensen al bij een schrammetje. Vind het bullshit. In sommige gevallen vind ik dat een hond best mag bijten. Bijv. inbreker in je huis en dat soort dingen. :19:
Euh ja, maar een kat die nietsvermoedend over straat huppelt of ligt te zonnen is iets anders dan een inbreker.
ja en een hond is een hond, zulke dingen kunnen gebeuren... als ik mn honden uit de kennel haal en er ligt toevallig ergens een kat in de tuin en die schiet weg is het einde kat... helaas... kan er niks aan doen, ik ga niet eerst de hele tuin uitspitten om te kijken of mijn honden wel in mijn eigen tuin kunnen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nee dat begrijp ik.
Ik vind het alleen niet echt een vergelijking, omdat ik kan begrijpen dat mensen er heel anders tegenaan kijken als het om een lieve kat gaat.
Als het om een inbreker gaat, vindt nml het overgrote deel van de mensen het helemaal niet erg als die wordt gebeten door een hond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bobbes had laatst weer een kat in de bek. Dat was overigens een lieve kat, maar ze was alleen niet zo slim. Ze meende Peppie en Sokkie aan te kunnen vallen en Bobbes pikt dat niet. Ik in paniek schreeuwen en ze liet gelukkig los.

Het is een klein katje en ik weet dat ze een nest heeft dat nu iets van 5 weken oud moet zijn. Ze is een buitenkat en heel lief en aanhankelijk. Maar de eigenaar (waar ik op dat moment mee stond te praten) zat er niet zo mee. Hij had er veel te veel, zei hij. Ik sprak over steriliseren. Maar hij is niet iemand die bewust ooit gekozen heeft voor een kat. Eentje heeft hij in de struiken gevonden en opgevoed en die ging zich dus ongebreideld voortplanten. Ik vertelde van de schade die die verwilderde katten aanrichten in de natuur, het eten van jonge hazen, konijnen, fazanten en de beschermde partrijzen.

Hij wilde er wel op een goedkope manier van af komen. Maar daarmee krijgt hij niet mijn hulp. Zeker niet met zo'n lief katje.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mari-anne
Zeer actief

Inbrekers vind ik zo logisch als wat dat een hond dan kan bijten. Helaas vind de wet dat niet.Als ze dat doen heb je dus een rechtszaak aan je broek hangen en kan je ook nog eens smartengeld betalen aan de inbreker :denken:

Als je niet zo een bordje aan je deur hebt hangen met de waarschuwing dat je een hond hebt, met wets artikel nummer, dan ben je dus echt het haasje.
Rare tijden hoor.Verwachten dat een hond lekker door blijft pitten als er een inbreker rondloopt.
Nog ff en dan gaan ze verplichten dat honden de inbreker gaan helpen met de zak vasthouden......

Ik moet er niet aan denken dat mijn katten dood gebeten worden.
Zal er ook helemaal aan liggen hoe een eigenaar is of ik daar dan werk van maak.
Het is iets dat kan gebeuren.
Maar ik ken ze die de hond opfokken om de kat te pakken en die zou ik dus echt wel proberen te laten vervolgen als die honden mijn katten wat doen.

Groetjes Marianne
mari-anne
Zeer actief

Zeg ik trouwens wel zo stoer dat vervolgen. Maar bedenk me net dat als dat zou betekenen dat de honden spuitje krijgen ik dat ook weer niet over mijn hart zou kunnen krijgen.

Dus is meer grootsspraak dan :denken:
Mojuan
Zeer actief

mari-anne schreef:Zeg ik trouwens wel zo stoer dat vervolgen. Maar bedenk me net dat als dat zou betekenen dat de honden spuitje krijgen ik dat ook weer niet over mijn hart zou kunnen krijgen.

Nee, dat zou ik persoonlijk dus ook echt niet kunnen.
Dat is dan weer zo'n moeilijke kwestie, omdat je wel graag wilt dat die mensen aangepakt worden.
Maar de dieren zijn vrijwel altijd de pineut ipv de eigenaar.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Paulala schreef:
mari-anne schreef:Zeg ik trouwens wel zo stoer dat vervolgen. Maar bedenk me net dat als dat zou betekenen dat de honden spuitje krijgen ik dat ook weer niet over mijn hart zou kunnen krijgen.

Nee, dat zou ik persoonlijk dus ook echt niet kunnen.
Dat is dan weer zo'n moeilijke kwestie, omdat je wel graag wilt dat die mensen aangepakt worden.
Maar de dieren zijn vrijwel altijd de pineut ipv de eigenaar.
Dan kun je zelf toch wat doen. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”