Moritz zat bij Wendy, hier toen ook actief op het forum.
Ik zag hem op een foto en was verkocht.
Pieter wilde eigenlijk geen tweede hond, dus ik maakte eerst de afspraak om te komen kijken en toen vertelde ik het tegen Pieter
We zouden elkaar buiten ontmoeten en Moritz was niet echt toenaderbaar omdat hij zo bang was.
Even later hebben we toen bij Wendy (gastgezin dus) thuis afgesproken. Daar ging het iets beter, maar hij was nog erg terughoudend.
Hij zou een dagje op proef bij ons komen, om te kijken of het klikte tussen hem en Kaya en tussen hem en de katten.
Moritz opgehaald, hij zat prima rustig achterin de auto. Eenmaal thuis de achterklep opengedaan en toen ik de riem wilde pakken, was het zoeffffffffffffff en weg was Moritz
Als een speer, ik heb nog nooit een hond zo hard zien rennen.
En weg was hij.... drama!!
Direct Wendy gebeld, alles afgezocht, fietsend, rennend, gillend, huilend.
Flyers gemaakt, enz. enz. Hoe sneller hoe beter, dacht ik.
Een paar uur later ging de telefoon: Moritz was gevonden
Iemand zag hem rennen bij een winkelcentrum 8 kilometer verderop. Het winkelcentrum liep parallel aan de A1 :N: Die persoon zag zijn riem achter hem aan slingeren en dacht meteen 'dat is niet goed' en kon razendsnel op zijn riem gaan staan en heeft de politie gebeld.
Ik heb nooit geweten wie het was, maar ik ben hem eeuwig dankbaar.
En daar was Moritz weer, na 4 á 5 uur weg te zijn geweest. Als een hoopje ellende lag hij op de bank, durfde nauwelijks adem te halen.
Ik had hem direct in mijn hart gesloten en er was geen sprake meer van een 'proef', Moritz bleef.
Eerst dagenlang op de bank en 's nachts poepte hij op de salontafel
Na een paar dagen durfde hij een beetje te lopen in huis en zo hebben we het langzaam uitgebouwd.
Hij heeft maanden buiten gelopen met een tuig en halsband om aan elkaar geknoopt, want hij was net Houdini en was overal bang voor, dus zeer gevaarlijk.
Maar hij wende steeds meer en na ca. een half jaar kon hij los en is hij 4 jaar lang mijn grote vriend en schaduw geweest.
Hij is overleden in september 2006 aan Ehrlichia op 5,5 jarige leeftijd.