Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoevaak/veel laat je je hond uit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Over de dag verdeeld kom ik uit op 1-2 uur. En soms meer. De laatste tijd is het vaak meer. Ik probeer zoveel tijd aan hem te geven. Vandaag was het 2 x 45 minuten. Gister was het s'morgens 30 minuten, s'middags ruim 1,5 uur en s'avonds nog een half uurtje fietsen.
Daarnaast is het dan nog spelen in huis en de kleine blokjes rondom huis. De laatste tijd vind ik het ook erg leuk om langere wandelingen te maken.
1 x per week wordt er getraind: dan wandel ik eerst een half uur in het bos daarnaar wordt er een uur getraind en dan nog even los in het bos. S'avonds gaan we dan nog even naar een meer in de buurt waar hij lekker kan zwemmen.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Meestal ga ik 1 a 2 keer per dag een uur naar het bos, daarnaast wandelingen hier in de omgeving. In totaal meestal drie wandelingen per dag bij elkaar opgeteld zo'n twee en een half uur.
Bij mij is er overigens geen verschil met werkdagen. Ik probeer ze overigens ook voldoende 'geestelijke' aandacht te geven tijdens de wandelingen, zoekspelletjes en behendigheid ed.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Sinds april werk ik minder en is het meer geworden.
Als ik avonddienst heb in de voormiddag een half uur frisbeetraining en dan een uurtje tot 2 uurtjes wandelen en zwemmen. Heb ik echter de avond ervoor gewerkt en heb ik veel huishoudelijke taken, slagen we over.
Woensdagavond flyball en behendigheid, ben ik overdag thuis een wandeling van een uurtje en na de hs met het langer licht blijven nog effe een kwartiertje naar de verwilderde polder.
Weekend wedstrijden of een wandeling van 2 uur of frisbeetraining of flyball.
om de dag probeer ik te gaan hardlopen.
Binnenkort is er minstens 1 dag in de week dat ze niet gaan wandelen, ik heb een hobby aangenomen zonder de honden deze keer en ga thai boksen
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

"s Ochtends om 8 uur laaat mijn man de honden uit, ze mogen los in het park een kwartiertje scharrelen. Dan om ong. 1 uur maak ik een wandeling van 1 1/2 tot 2 uur (soms nog langer) met een aantal vrouwen met honden. Het ligt eraan hoe laat ik dan thuis ben, is het 3 uur, dan willen ze er pas om 10 uur 's avonds weer uit, ben ik eerder terug dan laat ik ze om 6 uur even plassen.
In het weekend gaan we altijd wat leuks met ze doen, of naar een bos of naat het strand.
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

's Ochtends drie kwartier om een uur of 7:45, daarna een uur om 11:30, daarna drie kwartier om 14:00, daarna een half uur om 20:00, daarna een half uur om 22:00.

Je hebt een BC kruising of je hebt het niet :N:

In totaal dus 3.5 uur. Plassen kan hij makkelijk in 1x uitlaten per dag. :N:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

het wisselt hier heel erg per dag. ze gaan 4 keer uit. 's morgens ongeveer 20 minuten, tussen de middag een kwartier, na mijn werk ongeveer een uur en voor het slapen 10 minuten. Alleen de laatste ronde loopt Bedan aan de lijn, verder lopen ze altijd los. Daarnaast trainen we of zijn ze mee naar het paard. af en toe hebben we een baaldag en is het 4 keer 10 minuten en zijn we verder erg lui en doen wat spelletjes in huis. Daan doet op maandag behendigheid en Bedan op donderdag gehoorzaamheid. In het weekend kunnen het 3 keer lange wandelingen zijn maar ook 1 lange wandeling en verder poep en plas ronde's.
Ik probeer iedere dag minimaal 2 uur actief met ze bezig te zijn, hieronder valt wandelen, trainen, spelen in huis ed. verder natuurlijk ook passief bezig zijn zoals heerlijk op de bank tutten, of uitgebreid knuffelen voor het slapen gaan of bij het wakker worden.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

TvanEmst schreef:'s Ochtends drie kwartier om een uur of 7:45, daarna een uur om 11:30, daarna drie kwartier om 14:00, daarna een half uur om 20:00, daarna een half uur om 22:00.

Je hebt een BC kruising of je hebt het niet :N:

In totaal dus 3.5 uur. Plassen kan hij makkelijk in 1x uitlaten per dag. :N:
Is jouw hond niet een beetje te jong om al zo lange stukken te lopen?
Dat kan gewrichtsproblemen geven als hij ouder wordt.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”