Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gevecht uitlaatservice

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

gevecht uitlaatservice

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik hoorde dat hier in de buurt, waar ik ook wel eens met mijn hond loop een enorm gevecht is uitgebroken toen 2 uitlaatservices elkaar tegen kwamen en bleven staan. 6 honden fors gewond en 1 dood (formaat golden!!)
Nu weet ik weer waarom ik met een grote boog om een uitlaatservice heenloop. Teveel en vaak opgefokte honden...... Brrrr
Maar wel klote, het zou je hond maar zijn.
En wat een paniek zal het gegeven hebben :eek:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Wat vreselijk allemaal.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

lekker dan.. zal je hondje maar mee gegeven hebben :devil:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Bonnie F
Zeer actief

Er zullen goede en slecht uitlaatservices zijn. Soms kom ik ze op rustige plekken met weinig honden tegen. Soms ook op hele drukke plekken (zo ook waar het gevecht was) met veel honden (soms wel 10 of meer). Mijn trainster raadt iedereen aan om met een grote boog om een grote groep honden hen te lopen. Roedelgedrag kan gevaarlijk zijn, vooral als je een hond hebt die het op een lopen zet.....Je hondje verandert zo in een prooi :N:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier in de buurt woont een vrouw die een utlaatservice doet en die vertelde laatst dat ze met 17 honden naar een losloopgebied was geweest... in dr uppie :N:
Heb gezegt dat ik dat ronduit schandalig vond.. onverantwoordelijk .
Ik loop zowiezo altijd om groepen honden heen... heb geen zin in gezeik en gedoe...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wow, het zal je maar gebeuren als eigenaar. Bij de uitlaatservices die ik tegenkom, gaat het er meestal gemoedelijk aan toe. De hele grote groepen, daar loop ik een stukje voor om.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Het zal je hondje maar zijn.....

Bij de nedereindseplas hier lopen ze ook heel veel en ook met veel te grote groepen. Echt niet dat ik er tussen 11.00 en 14.00 te vinden ben....
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik snap het niet waarom er met zo veel honden tegelijk gelopen moet worden.ik loop zelf met max. 9 honden in een groep en dat is incl. mijn 2 honden (of een).
Zo ook een uitlaatservice waar ik vaak mee oploop.
Nooit problemen met buitenstaanders.
Zien we een angstige hond aan komen (we kennen nu wel bijna iedereen die daar loopt) dan gaat de jagers even vast tot we voorbij zijn.
Ook lopen er meerdere uitlaatservice daar maar die lopen nestjes door als wij samen of alleen met onze groep al bij het strantje staan en andersom net zo goet, is de eeste groep weg komt de volgende maar nooit tegelijk.
doggy

Ik moet er niet aan denken, zeg.
Bah wat naar allemaal.

Een groepje honden is leuk, maar hou het dan wel beperkt en met voldoende begeleiding.

Ik vraag me af hoe het nu precies gegaan is.

2 Mensen stonden te praten en toen was het mis?

Heel sneu voor de betrokkenen, heel zielig ook voor de hond die het niet gered heeft.
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Vreselijk, inderdaad het zal je hond maar zijn :(:

Hier loopt ook een vrouwtje met soms 12 of meer honden. Zelf loopt ze sjekkies in elkaar te draaien of te paffen met haar gezicht naar de grond. De honden, meestal van flink formaat vliegen alle kanten op, springen tegen mensen aan om te kijken of er iets te eten valt.....
Mickey staat dan weer woest om ze heen te springen want tegen het baasje opspringen mag niet van hem :neenee:

Als ik ze op tijd zie lijn ik Mickey aan en ga van het losloopveld af :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat een drama zeg :N: Zal inderdaad jouw hond maar zijn...
Ik kom weinig uitlaatservices tegen, maar degene die ik tegen ben gekomen was ik ook niet wild van. Drie grote honden die tegelijk Saar mochten belagen (Vera was er toen nog niet), en een paar maanden geleden heb ik een deel van de wandeling een Beagle en later een Stabij erbij gehad. Die bleken na een tijdje beiden bij dezelfde uitlaatservice te horen :roll:
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Inge O schreef:bbbrrrr, mijn allergie tov. uitlaatservices borrelt meteen weer op :N: . er zullen er vast goede zijn, maar hoe maak je als baas dat onderscheid?
Zelfs een goede heeft maar twee handen en dat is in mijn ogen 8 te weinig als je met 10 honden op pad bent.
Moos
Zeer actief

Tulp schreef:
Inge O schreef:bbbrrrr, mijn allergie tov. uitlaatservices borrelt meteen weer op :N: . er zullen er vast goede zijn, maar hoe maak je als baas dat onderscheid?
Zelfs een goede heeft maar twee handen en dat is in mijn ogen 8 te weinig als je met 10 honden op pad bent.
Ik zou zelf sowieso al willen dat er twee mensen meelopen als er meer dan 4 honden zijn. Ik vind 1 iemand met meer dan 4 honden (om maar even ergens de grens te trekken) die niet van hem/haarzelf zijn al niks eigenlijk.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het zal je hond maar zijn :N:
Van de week zag ik er weer een met 28 honden waar ze met 2 pers. mee liepen :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
marian* schreef:Het zal je hond maar zijn :N:
Van de week zag ik er weer een met 28 honden waar ze met 2 pers. mee liepen :roll:
ik snap sowieso al niet hoe iemand nu zijn hond kan meegeven met een groep van ACHTENTWINTIG honden :eek: :19: .
Ik gok twee uitlaatservices bij elkaar? Dus beiden rond de 14 honden?
Niet dat ik dan mijn honden wel mee zou geven hoor :roll:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef: ik snap sowieso al niet hoe iemand nu zijn hond kan meegeven met een groep van ACHTENTWINTIG honden :eek: :19: .
Het kan zijn dat dit 2 aparte groepen waren die samen opliepen maar ja,dan vind ik het nog veel te veel.Ik heb het idee dat die eigenaren dat niet te horen krijgen.
Afbeelding
doggy

Ik zou nooit meer dan 2 tot 4 honden op één persoon zetten als ze loslopen.
Bonnie F
Zeer actief

doggy schreef:
Ik vraag me af hoe het nu precies gegaan is.

2 Mensen stonden te praten en toen was het mis?
Wat ik heb gehoord is dat de 2 uitlaatservices op 1 plek (waar het normaal leuk spelen is vw het water en de ruimte) zijn blijven staan. En toen is er een gevecht uitgebroken. Roedelgedrag? Geen idee. Ik weet ook niet of het grote groepen waren. Ik was er (god zij dank) niet bij. Ik denk dat ik wel een traumaatje had opgelopen! :80:

Wat ik wel weet is dat er in dat bos veel uitlaatservices rondlopen. Eigenlijk is het bos daar niet geschikt voor. Te klein en te intensief gebruikt.
Ik mijd het bos dan ook tijdens "uitlaattijden".
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:Ik heb het idee dat die eigenaren dat niet te horen krijgen.
Maar je gaat toch kijken voordat je je hond meegeeft? Ik kom bij de Gravenbol regelmatig een uitlaatservice tegen die ik mensen zou aanraden (Ilse). Ik kom ook wel eens een hele vervelende man tegen die met veel te veel honden loopt. Hij is regelmatig een van de honden kwijt. Gewoon wat rondvragen en een aantal keer gaan lopen waar de uitlaatservices lopen en je weet het zo.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Was het wel een losloop gebied?

Ik voel zo mee met de eigenaren van de hond die het niet gered heeft.
Misschien waren die wel niet eens op de hoogte van hoeveel honden er mee liepen enz.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Maar je gaat toch kijken voordat je je hond meegeeft? Ik kom bij de Gravenbol regelmatig een uitlaatservice tegen die ik mensen zou aanraden (Ilse). Ik kom ook wel eens een hele vervelende man tegen die met veel te veel honden loopt. Hij is regelmatig een van de honden kwijt. Gewoon wat rondvragen en een aantal keer gaan lopen waar de uitlaatservices lopen en je weet het zo.
maar als ze maar af en toe eens samen oplopen kan je dat toch nooit controleren?
Ze lopen pp met 14 honden, dat vind ik te veel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ik heb het idee dat veel mensen ook gewoon bellen zonder eerst te kijken.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: ja, OK, dat op zich is al duidelijk en dat vind ik ook al teveel, maar stel dat ze er met pakweg 8 lopen, maar onderweg sluiten ze regelmatig aan bij eentje van 10 of 15 :denken: ?
Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat iemand die bewust kiest voor een kleinere groep dat niet doet. Anders zouden ze zelf wel meer honden aannemen. En je kunt veel te weten komen door in het gebied te vragen naar de ervaringen met de hondenuitlaatservices. Maar goed, ik durf het niet aan hoor, zelfs bij die ene die me goed lijkt krijg ik er de zenuwen van :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bonnie F
Zeer actief

doggy schreef:Was het wel een losloop gebied?

Ik voel zo mee met de eigenaren van de hond die het niet gered heeft.
Misschien waren die wel niet eens op de hoogte van hoeveel honden er mee liepen enz.
Ja, het is een losloopgebied.

En inderdaad, het zou je hond maar zijn! Het ene moment denk je dat je hond lekker in het bos aan het rennen is, het andere moment krijg je een telefoontje.

Maar zoals ik al schreef: ik weet niet hoe het gegaan is, of er verwijtbare fouten zijn gemaakt.
Het zal je uitlaatservice maar zijn! Je zal daar maar gestaan hebben. Vreselijk!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik zou het toch ook wat eng blijven vinden, goede groep of niet. Met Vera zou ik het wel aandurven als het echt zou moeten om wat voor reden dan ook. Ik zie haar niet gaan struinen ofzo, zeker niet als er wat speelvriendjes bij zijn in de groep, en ze heeft eigenlijk nooit problemen met andere honden, ook niet dat ze haar echt grijpen.
Saar zou ik nooit durven. Te klein, en zowel lichamelijk als geestelijk te kwetsbaar. Het zal je maar gebeuren dat een paar van de grotere honden van de groep samen even met dat kleintje gaan 'spelen' :N:
Dagopvang met de dametjes samen zou wel kunnen. Saar alleen zou ik dagopvang zelfs eng vinden. :N: :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Blijkbaar niet iedereen doet of kan dat doen :wink:
Ik weet wel dat ik weleens een oude dame heb gesproken wiens honden 3 x per week een paar uur in de bus zaten en een half uur of zo op de hei waren :wink:
De mevrouw wist daar niks van.Is wel een jaar of 10 geleden gebeurd trouwens,maar die uitlaatdame zie ik nog regelmatig.
Maar er zijn ook echt goede uitlaatservices hoor.Echt wel.
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Moos schreef:
Dagopvang met de dametjes samen zou wel kunnen. Saar alleen zou ik dagopvang zelfs eng vinden. :N: :wink:
Zap gaat 1 soms 2 dagen naar de dagopvang. (van een pension) Hij vindt het (nu) geweldig. Het is ook goed voor hem geweest. Hij had het niet zo op vreemde honden. Maar hij heeft daar ook geleerd dat de wereld niet vergaat als ik er niet ben..... Ik merk dat ze bij de dagopvang zorgvuldig zijn met welke honden ze bij elkaar stoppen. Ik hoor ze altijd even overleggen. Ook merk ik dat ze de ontwikkeling van je hond in de gaten houden.
Ik vind het ideaal, je hoeft niet te reserveren of een vaste dag af te spreken. Het geeft net wat meer vrijheid.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Bonnie F schreef:
Moos schreef:
Zap gaat 1 soms 2 dagen naar de dagopvang. (van een pension) Hij vindt het (nu) geweldig. Het is ook goed voor hem geweest. Hij had het niet zo op vreemde honden. Maar hij heeft daar ook geleerd dat de wereld niet vergaat als ik er niet ben..... Ik merk dat ze bij de dagopvang zorgvuldig zijn met welke honden ze bij elkaar stoppen. Ik hoor ze altijd even overleggen. Ook merk ik dat ze de ontwikkeling van je hond in de gaten houden.
Ik vind het ideaal, je hoeft niet te reserveren of een vaste dag af te spreken. Het geeft net wat meer vrijheid.
Ik zou ze samen ook zonder twijfel naar een goede dagopvang brengen hoor :wink: Saar is niet alleen heel klein, maar ook snel van de rel, snel onzeker. Zou ze met Vera in een kennel kunnen dan zou ze het wel prima vinden, en ook wel gezellig met wat kleinere hondjes en rustige Retrievers op de speelweide bijvoorbeeld. In haar eentje is het denk ik allemaal teveel.

Fijn ook dat het voor jouw hond zo goed is :ok:
Afbeelding
doggy

Ik ben veels te bang dat er wat zou gebeuren met Beike.
Daarom doe ik zoveel mogelijk alles zelf en probeer ik Beike ook overal mee naar toe te nemen.
Lukt dat niet, dan heb ik een aantal goede en vertrouwde adresjes voor Beike.
Maar dat gebeurd zelden tot nooit.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

In het Panbos loopt een uitlaatservice die een bestelauto vol kleine hondjes heeft (dat zijn er erg veel) die ze over de hele parkeerplaats laat hossen, terwijl ze er geen toezicht op houdt. Heb er wel eens ruzie mee gehad, ze vindt namelijk dat alle andere mensen hun honden bij zich moeten houden.

Laatst begreep ik dat commercieele uitbating van losloopgebieden alleen is toegestaan in overleg met de beheerder. Het helpt dus om als je gegronde klachten hebt de boswachter in te lichten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”