Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan fokkers onderander SWH's eigenaren.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Vraagje aan fokkers onderander SWH's eigenaren.

Ongelezen bericht door idorh »

Kan denkelijk ook bij rassen die als ze net geboren zijn plm tussen de 450 en 550 gram wegen, en doorsnee gewicht van de teef zo tussen de 28 en 32 kilo is.

3 jaar geleden vertelde een fokker mij dat je ongeveer kan berekenen hoeveel pups in de moeder zitten dmv de drachtige teef wegen.
Dus als ze rond de 7 kilo is bij gekomen met tussen de 59e en 63e dag dan zou je ongeveer 7 pups hebben.
Hebben jullie die ervaring.

Zijn er ook die 1 x in de week wegen, zo ja! hoeveel zwaarder was ze geworden met de 6e week en 9e week.

Onze Solo was 7 kilo zwaarder 3 jaar geleden met de 9e week (60e dag en pups werden de 63e dag geboren) maar had 5 pups.
Gr Bertus.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Dus als ze rond de 7 kilo is bij gekomen met tussen de 59e en 63e dag dan zou je ongeveer 7 pups hebben.
Dus iedere kilo aan extra gewicht zou 1 pup zijn? Nooit eerder gehoord. Ben wel benieuwd naar de antwoorden van de fokkers hier :wink:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Kan je niet stellen omdat de ene teef meer vruchtwater bij zicht draagt dan de ander. Hier een teefje gehad die dikke 2,5 zwaarder was en had maar 3 puppen van 180 gram stuk. En een teefje die maar 1,5 kilo zwaarder was met 5 puppies rond de 185-210 gram.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Shima schreef:
Dus iedere kilo aan extra gewicht zou 1 pup zijn? Nooit eerder gehoord. Ben wel benieuwd naar de antwoorden van de fokkers hier :wink:
Het gewicht is natuurlijk niet alleen de pup, je hebt de placenta nog.
Gr Bertus.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik weeg mijn teven nooit als ze zwanger zijn :19:
wat ik nog wel weet : solar weegt 23 kilo en had 11 pups van allemaal rond de 500 gram , de meeste er bovenuit.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Dianavdberkt
Zeer actief

Re: Vraagje aan fokkers onderander SWH's eigenaren.

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

idorh schreef:Kan denkelijk ook bij rassen die als ze net geboren zijn plm tussen de 450 en 550 gram wegen, en doorsnee gewicht van de teef zo tussen de 28 en 32 kilo is.

3 jaar geleden vertelde een fokker mij dat je ongeveer kan berekenen hoeveel pups in de moeder zitten dmv de drachtige teef wegen.
Hebben jullie die ervaring.

Zijn er ook die 1 x in de week wegen, zo ja! hoeveel zwaarder was ze geworden met de 6e week en 9e week.

Onze Solo was 7 kilo zwaarder 3 jaar geleden met de 9e week (60e dag en pups werden de 63e dag geboren) maar had 5 pups.
Gr Bertus.
wat dacht je van het feit dat sommige fokkers de moeder honden al vanaf de eerste week gaan bijvoeren. Moet er dus ook bijstaan dat de moeder de eerste 4 weken exact hetzelfde voer heeft gehad met hetzelfde gewicht.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Mickie schreef:Bij een groot nest kan het geboortegewicht per pup flink wat kleiner zijn dan bij een klein nest. Bij de Stabij zijn gewichten van 250 gram tot 450 gram geen uitzondering. De gewichtstoename van een teef is dan absoluut geen graadmeter voor het aantal pups :wink:
helemaal mee eens. geld voor de duitse herder ook en volgens mij voor alle rassen. hoe groter het nest hoe lichter het puppen gewicht.Kan ook niet anders. laatste nest bij mij was 11 stuks groot en de kleinste woog nog geen 250 gram. hoezo ieniemienie. Alle 11 zijn trouwens blijven leven.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”