Zij heeft een zijtak naast zijn slagader geraakt in zijn oksel en het bloed spoot er letterlijk uit
Blaize ging meteen op zijn rug liggen en gaf zich over,maar die hond greep hem vast en begon aan Blaize te scheuren
De hele brug lag onder plassen bloed, wond dicht gedrukt met zakdoekjes, maar het bloed ging er letterlijk meteen doorheen,Blaize zat onder het bloed en ik zat zelf ook onder het bloed
Gees, me tante heeft snel me neef gebeld dat hij moest komen met een handdoek,zodat de wond beter dicht gedrukt kon worden
Vlak voor me neef er was zakte Blaize door zijn poten
Gees, heeft Chera en Quincy, mijn andere 2 honden mee naar huis genomen en wij Blaize opetild, gewikkeld in de handdoek snel naar de dierenarts gegaan
Wond is verbonden om het bloeden te laten stoppen, Blaize was in shock,heeft pijnstillers, antibiotica gehad
Ik moest goed opletten of zijn poot niet koud blijft aanvoelen, want die was een stuk kouder dan zijn andere poot, in de gaten houden of de wond niet weer gaat bloeden en binnen paar dagen moet hij zijn poot weer gaan belasten
Ook kwam er een hele zwelling in zijn oksel die ws nog erger zal gaan worden
blaize heeft de hele dag verder gelegen en ik moest hem meer voer en veel vocht geven om aan te sterken
gelukkig heeft hij wel goed gegeten en heel goed gedronken, maar dat moest ik wel onder zijn bek houden
dat ik ze voor de nacht uit wilde laten kwam hij met moeite overeind,maar belaste zijn poot wel af en toe
de wond heeft wel wat gebloed, maar niet hevig, want het verband is iets gezakt
de da zei dat er ook wat gebroken kon wezen in zijn poot, want daar gaf hij veel pijn aan ,maar omdat blaize in shock was, wilde hij niet te lang blijven onderzoeken, maar heeft er toch flink de tijd voor genomen en alles ook goed nagekeken of er niet meer gaten waren of spieren gescheurd door het scheuren wat die hond ging doen
reflex in zijn tenen was wel goed, want dan trok hij zijn poot wat terug
toen hij met soort jodium de wond ging spoelen gilde blaize het uit ,die moeder schrok zich rot en de da stopte toen ff tot blaize wat rustiger werd
daarna nog een zalf ingespoten, omdat het gat diep is en vol zit met bacterien door die tand
binnen een paar dagen zou blaize die poot weer wat moeten belasten,maar dat doet hij nu al wat, dus dat is positief

hier kun je verdikking goed zien, er hangt een hele zak

het is aardig dik en behoorlijk gekleurd door de kneuzing
iemand had de politie gebeld, omdat de hele brug vol bloedplassen was
de brug was afgezet door de politie en waren naar sporen aan het zoeken
dachten vast dat er iemand was neer gestoken
een aantal dagen later....
de wond bloed niet meer na, maar is nog wel wat open en verhard eromheen en de elleboog (spieren en pezen)
blaize heeft ook een bloedzak tussen zijn voorpoten op zijn borst, die moet langzaam weer af gaan zakken,zodat het bloed weer zijn lichaam in gaat
verder ziet het nog beurser dan eerst
helaas heeft hij wel meer last van zijn rug (ruggewervel)na de aanval en dit komt door het schudden wat de hond deed tijdens de aanval, ook gaf hij pijn aan zijn rechterpoot aan nu en dat hij toen alleen met zijn rug niet en dat is ws artrose
blaize moest metacam blijven slikken en morfine ernaast voor zijn rug en achterpoot
komende 2 weken nog alleen aan de riem uitlaten, mag ook niet spelen met andere honden
zo zag het er later nu uit

inmiddels zijn we weer een poosje verder en het gaat gelukkig weer de betere kant op
wel heeft hij nog wat last van zijn rug als hij flink gerent heeft, maar dat zal zo blijven helaas