Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Conditie opbouw gaat goed
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Conditie opbouw gaat goed
Omdat Julia toen ze jonger was ontzettend veel last had van de warmte, ben ik ruim voor de zomer begonnen met haar conditie op te gaan bouwen.
Daarnaast kwam dit erg goed uit, en ben ik tegelijk goed bezig om Romeo's heupen soepel te houden met lange wandelingen.
Ik ben dus bezig om steeds wat verder te lopen, en langzaam ook steeds langere stukken met warmer weer.
En het gaat erg goed moet ik zeggen.
Naast de lange wandelingen ben ik gestart met Julia om in de avond haar apart mee naar buiten te nemen om met een touw te spelen.
Ik laat haar ernaar springen, eraan trekken, gooi het weg zodat ze moet rennen, en zwaai het touw heen en weer zodat ze kleine zijwaartse sprongetjes maakt om het touw te volgen.
Ze is daar vrij snel moe van (niet echt moe, maar heeft het warm), dus ik bouw dat heel langzaam op.
Met Romeo ga ik daarna een stuk fietsen en onderweg kom ik langs een plek waar hij lekker in het water kan spelen, daarna fiets ik weer door naar huis.
In totaal ben ik dan ongeveer een half uur tot drie kwartier weg met hem.
Ik merk dat het erg goed gaat met Julia, ze begint ook meer spieropbouw te krijgen.
Zelf zie ik dat niet zo heel erg, maar mensen in de buurt zeggen het tegen me, dus de extra beweging helpt wel.
Aan Romeo merk ik dat zijn heupen lekker soepel blijven.
Als hij nu heeft geslapen en hij staat op is hij niet meer zo stijf, dus ook dat gaat vooruit.
Ik steek momenteel dus ontzettend veel tijd in de honden vanwege hun gezondheid die ik erg belangrijk vind.
En ik wil graag dat ze gelukkig zijn en lekker hun energie kwijt kunnen op hun eigen manier.
Romeo houdt bijvoorbeeld helemaal niet van spelen met een touw, daar vindt hij niets aan.
En met Julia is fietsen niet te doen, ze trekt me echt van de fiets af als ze iets interessants ziet.
Mocht iemand nog goede tips hebben om meer aan hun conditie en spieropbouw te doen op een verantwoorde manier, dan hoor ik dat graag.
Vooral voor Romeo, om zonder zijn heupen te overbelasten toch wat extra spieropbouw voor zijn achterpoten/heupen te ontwikkelen.
Daarnaast kwam dit erg goed uit, en ben ik tegelijk goed bezig om Romeo's heupen soepel te houden met lange wandelingen.
Ik ben dus bezig om steeds wat verder te lopen, en langzaam ook steeds langere stukken met warmer weer.
En het gaat erg goed moet ik zeggen.
Naast de lange wandelingen ben ik gestart met Julia om in de avond haar apart mee naar buiten te nemen om met een touw te spelen.
Ik laat haar ernaar springen, eraan trekken, gooi het weg zodat ze moet rennen, en zwaai het touw heen en weer zodat ze kleine zijwaartse sprongetjes maakt om het touw te volgen.
Ze is daar vrij snel moe van (niet echt moe, maar heeft het warm), dus ik bouw dat heel langzaam op.
Met Romeo ga ik daarna een stuk fietsen en onderweg kom ik langs een plek waar hij lekker in het water kan spelen, daarna fiets ik weer door naar huis.
In totaal ben ik dan ongeveer een half uur tot drie kwartier weg met hem.
Ik merk dat het erg goed gaat met Julia, ze begint ook meer spieropbouw te krijgen.
Zelf zie ik dat niet zo heel erg, maar mensen in de buurt zeggen het tegen me, dus de extra beweging helpt wel.
Aan Romeo merk ik dat zijn heupen lekker soepel blijven.
Als hij nu heeft geslapen en hij staat op is hij niet meer zo stijf, dus ook dat gaat vooruit.
Ik steek momenteel dus ontzettend veel tijd in de honden vanwege hun gezondheid die ik erg belangrijk vind.
En ik wil graag dat ze gelukkig zijn en lekker hun energie kwijt kunnen op hun eigen manier.
Romeo houdt bijvoorbeeld helemaal niet van spelen met een touw, daar vindt hij niets aan.
En met Julia is fietsen niet te doen, ze trekt me echt van de fiets af als ze iets interessants ziet.
Mocht iemand nog goede tips hebben om meer aan hun conditie en spieropbouw te doen op een verantwoorde manier, dan hoor ik dat graag.
Vooral voor Romeo, om zonder zijn heupen te overbelasten toch wat extra spieropbouw voor zijn achterpoten/heupen te ontwikkelen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
Helaas niet.thom schreef:Ik weet niet of je honden van zwemmen houden, maar dat is ook een hele goede manier om aan conditie en spieropbouw te werken...
Julia kan niet zwemmen, zij wil de bodem onder haar voeten voelen, en als ze in dieper water terecht komt dan zinkt ze en verzuipt ze.
En Romeo vindt het vreselijk om dieper in het water te komen dan tot zijn buik, die doe ik er geen plezier mee.
Maar een beetje door ondiep water rennen en doen vinden ze wel leuk.

-
Max2
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bernersennen
Max zwemt nu (of het nou mag of niet elke sloot is onveilig
) ook dagelijks. Hij blijft ook meer aan de kant maar hij kan zijn warmte kwijt, word er ontzettend vrolijk van en het is onwijs goed voor zijn conditie zonder overbelasting. Verder fiets ik ook dagelijks een half uur waarvan een kwartier dat hij los mag lopen. Volgens mij ben je wel goed bezig zo! 
-
Fin
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Het vest dat ik heb was wel een stukje duurder.
Er zit ook een handvat op de rug, en is zeer stevig.
Het sluit met heel breed en dik klitteband, en dat zit echt heel erg vast.
Ik moet er hard aan trekken om het los te krijgen.
Het vest loopt van haar nek tot aan haar staart, dus eigenlijk heel haar lichaam is bedekt.
En nog presteert ze het om kopje/kontje onder te gaan, rare hond.
Het vest loopt van haar nek tot aan haar staart, dus eigenlijk heel haar lichaam is bedekt.

-
Fin
- Zeer actief
En dan zeker ook nog zo'n beteuterd snoetje erbij trekken.Paulala schreef:Het vest dat ik heb was wel een stukje duurder.
-
Mojuan
- Zeer actief