Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allebei mijn honden hebben een hele aparte loop als ze aan het volgen zijn: het ziet er een beetje uit als een zwevend drafje. Ze zijn dan ook allebei al vergeleken met dressuurpaardjes.
Voor Ragyo heb ik wel eens gegrapt dat ie in een stal tussen de lipizzaners geboren is, dat het daardoor komt
Het zijn ook allebei ranke hoog op de poten typjes, misschien heeft dat er mee te maken?
Wie heeft er nog meer van die dressuurpaardhondjes?
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Cheeky kan ook zo mooi 'dansen'.
Vooral als er veel sensatie is kan ze met een hoge staart een prima passage laten zien waar Anky en Salinero jaloers op zouden zijn!
JML schreef:Cheeky kan ook zo mooi 'dansen'.
Vooral als er veel sensatie is kan ze met een hoge staart een prima passage laten zien waar Anky en Salinero jaloers op zouden zijn!
ik heb eigenlijk geen idee hoe cheeky eruit ziet, je avatar en onderschrift is alleen maddox, toch? is dat een licht of wat zwaarder typje?
Bij Crufts (via internet ) zag ik bij een van de demo's hoe ze dat aanleerden bij een doggydance-hond. Als je de kop genoeg de lucht in lokt, gaat de hond vanzelf meer verheven lopen... heb het nog niet uitgeprobeerd met Jamey, aangezien ik dan zo moet bukken Maar ze lieten zien met die demo dat het zo werkte, was wel leuk om te zien... Kan me voorstellen dat sommige honden die neiging ook van zichzelf hebben. Maar als je bezig bent met volgwerk, heb je dat idee dus ook wel denk ik...
Ik kwam deze week een RRteefje naast de fiets tegen............ het leek wel of ze de grond niet eens ráákte, ik heb er echt met bewondering naar staan kijken.
Jaaaaa Puch toevallig laatst nog (heel af en toe heeft hij dat loopje).
Hij liep op een pad en links naast hem was heel hoog gras, daarachter gebeurde iets en toen ging hij heel 'hoog' lopen.
Was werkelijk een schitterend gezicht
Ik vergeleek het meteen met een dressuur/show paard, toevallig nu deze topic
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro. schreef:Jaaaaa Puch toevallig laatst nog (heel af en toe heeft hij dat loopje).
Hij liep op een pad en links naast hem was heel hoog gras, daarachter gebeurde iets en toen ging hij heel 'hoog' lopen.
oja dat doet Ragyo dan ook wel eens en die combineert het dan ook wel met een serie idioot uitziende sprongen om maar boven dat gras uit te kunnen kijken! maar zijn hoog gras-drafje ziet er wel net anders uit dan zijn volg-drafje, waar dat verschil in zit zou ik alleen niet zo weten te zeggen.
Caro. schreef:Jaaaaa Puch toevallig laatst nog (heel af en toe heeft hij dat loopje).
oja dat doet Ragyo dan ook wel eens en die combineert het dan ook wel met een serie idioot uitziende sprongen om maar boven dat gras uit te kunnen kijken! maar zijn hoog gras-drafje ziet er wel net anders uit dan zijn volg-drafje, waar dat verschil in zit zou ik alleen niet zo weten te zeggen.
Dat volgen boeit Puch nu weer niet zo, dus dat ziet er bij hem juist weer niet zo prachtig uit
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Dat volgen boeit Puch nu weer niet zo, dus dat ziet er bij hem juist weer niet zo prachtig uit
ah ja Ragyo kan het errug mooi maar dan met name op de hondenschool- daar heeft ie tenminste genoeg publiek
Kiba kan het intussen ook mooi maar die ziet er wat minder elegant uit door die giga lap van een tong die dan scheef uit zijn bek steekt- het is wel een koddig gezicht
Als ze het bij het volgen doen gaan ze eigenlijk inhouden lopen en daardoor hun voorbenen wat hoog opgooien (steppen) Als ze het doen met loslopen of fietsen strekken ze meer en wordt het zweven. Een ander loopje gaat het dan volgens mij over.
Jelka kan ook prachtig lopen. We noemen haar wel eens Salinero als ze zo mooi loopt. Jurek is net een hobbelpaard in vergelijking met haar. Zij heeft D-heupen en hij heef A, dus dat zegt niks.
Ik word regelmatig door vreemden aangesproken dat Boomer niet loopt, maar danst of paradeert Tja, als hij zich op zn gemak voelt, gaat hij erg mooi lopen. Doet hij al vanaf dat ik m heb, vanaf 9 weken dus.
Joris doet dat ook Dan tilt hij bij het volgen z'n voorpootjes hoog op in de lucht ipv ze uit te strekken. Dan krijgt hij zo'n leuk huppeltje erbij en hij is dan ook al vaak vergeleken met een paradepaardje
Ik heb nog ergens een filmpje van hem aan het volgen, maar die is van bovenaf. Even zoeken of je het daarop kan zien.
Yep Spike doet het ook als hij goed volgt met het hoofd omhoog met een beetje tempo; ''passage'' achtige steppende verheven gang met de voorpoten. Achter is het een stuk minder trouwens....... in een paardendressuurproef zou ik zeker een opmerking krijgen dat ie achter niet goed meekomt.
Bij Spike is het ook het 1 of het ander; sloffend in zuivere telgang of het showdrafje
Nu las ik van de week op de site van de RvB dat er een lezing kwam over bewegingen van het paard en die van de hond. Niet voor iedereen toegankelijk overigens hoor.
Maar ik wilde hier die link neerzetten en nu kan ik hem niet terugvinden op de site
Op stage een Labrador Retriever die zo blij is als hij een click krijgt als hij netjes aan de riem meeloopt dat hij spontaan als een dressuurpaard begint te lopen.