Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een leuke kruisingen! en wat jammer weer.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

wat een leuke kruisingen! en wat jammer weer.

Ongelezen bericht door Emma »

via een adv. van marktplaats kwam ik op een website van hun.

in de adv. stonden puppy`s van kruisingen van Beagle met cockerspaniel. ik vond ze echt enorm leuk. (nu ben ik dus wel iemand die leuke kruisingen erg leuk vindt).

maar toe kwam ik dus op de website. en wat blijkt: ze hebben allemaal rashondjes van beagle tot cocker tot maltezer tot tibetaanse terrier. 7 rasssen dacht ik. en daar werd dan ook mee gekruist. labrador met chow chow. enz.

jammer, want ik geloof niet dat je zoveel rassen en zoveel kruisingen allemaal goed kunt verzorgen/aandacht geven.

weet niet of ik het mag vermelden, maar de website heet: www.gvangils.nl.
iemand hier van gehoord? puur broodfok? (lijkt mij wel?).
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Je link werkt niet :boos:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

De punt er achter moet weg! :19:
http://www.gvangils.nl/

Ik vind ze ook errug leuk, maar het is en blijft een broodfokker.
Zie die arme bange puppies: :jank:
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Rhiannon schreef:Je link werkt niet :boos:
moet je die bekijken dan, om te weten dat dit broodfok is? :19:
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Iemand die zoveel rassen heeft en daar ook mee fokt en kruist, lijkt me zonder twijfel een broodfokker.

Tegen dat soort mensen zouden ze eens een verdelgingsspray moeten uitvinden.

Groetjes Marianne
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

TvanEmst schreef:De punt er achter moet weg! :19:
http://www.gvangils.nl/

Ik vind ze ook errug leuk, maar het is en blijft een broodfokker.
Zie die arme bange puppies: :jank:
Afbeelding
Tuurlijk is dit broodfok. Snap echt niet dat daar nog mensen intrappen.
Maar of de puppies bang zijn weet ik niet. Misty is een rasechte cocker, maar kan ook zo zielig en bang kijken, maar is dat beslist niet.
Groetjes, Corrie en Misty
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

ja, jammer ik vind de hondjes echt heel leuk, maar omdat dit dus niet zomaar 1 nestje is voor een keertje maar ze hier dus echt met vele rassen en nestjes bezig zijn, hoef ik daar geen pup.
en de foto`s zijn ook iets te leuk,lief schattig en geposeerd. iets te professioneel :roll:
maar het blijft toch wel (vind ik dan) een leuke kruising.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hutsje schreef:
Rhiannon schreef:Je link werkt niet :boos:
moet je die bekijken dan, om te weten dat dit broodfok is? :19:
Nee, dat weet ik al door wat TS post , maar foto,s van pups zijn altijd leuk.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Kende deze advertentie al langer maar nog nooit bekeken. Volgensmij staat die foto er al heel lang op.. :denken:
allysa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door allysa »

he bah, kende deze kennel al via iemand die daar een pup vandaan had.
ze gebruiken nog steeds dezelfde foto's ja.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Van Gils is een vreselijke broodfokker waar helaas nog veel te veel mensen een hondje halen.
Ik ken heel veel "beagles" die daar vandaan komen en je herkent ze altijd meteen qua uiterlijk. De meesten zijn in eerste instantie (begrijpelijk als je de achtergrond weet) echt geen leuke hondjes, maar drogen uiteindelijk met veel werk van de baas nog wel aardig op. Een heleboel blijven echter wel vreselijk felle beagles en dat is nou eigenlijk juist iets wat helemaal niet bij beagles hoort.

Een kennis van mij heeft haar beagle daar vandaan en is eens per ongeluk achter de schermen beland.
Een grote vreselijke bende is het er.
De kruising cockerxbeagle wordt heel veel door hun gefokt en door nog een broodfokker in baarle nassau.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mensen hier in de straat hebben er ook een beagle pup vandaan.
Een piepklein beestje was het als pup, nog kleiner als mijn konijn van dezelfde leeftijd :N:
Ook niet ingeend ofzo.
Nu is hij volwassen en het lijkt niet echt op een beagle, veel te spits snuitje enzo.
Ook is hij overal heel bang voor, arm beest.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Werkelijk beelden van hondjes! Maar iemand die zo grootschalig fokt, dat is een broodfokker. Afgezien dat hij het doet voor het geld, fokt hij veel meer honden dan goed is. Het deugt niet.

Inderdaad jammer van die prachtige mooie lieve hondjes.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

iones schreef:Werkelijk beelden van hondjes! Maar iemand die zo grootschalig fokt, dat is een broodfokker. Afgezien dat hij het doet voor het geld, fokt hij veel meer honden dan goed is. Het deugt niet.

inderdaad heel erg jammer. als je zoveel rassen in huis hebt ga je in de eerste instantie al niet kruisen. Dat doe je alleen als je fokt voor het geld. En dat doet deze "fokker" dus ook. Naam fokker niet waardig eerder oetlul of oetlullin. Grootschalig oke, maar hou ras bij ras.
Emma
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
iones schreef:Werkelijk beelden van hondjes! Maar iemand die zo grootschalig fokt, dat is een broodfokker. Afgezien dat hij het doet voor het geld, fokt hij veel meer honden dan goed is. Het deugt niet.

inderdaad heel erg jammer. als je zoveel rassen in huis hebt ga je in de eerste instantie al niet kruisen. Dat doe je alleen als je fokt voor het geld. En dat doet deze "fokker" dus ook. Naam fokker niet waardig eerder oetlul of oetlullin. Grootschalig oke, maar hou ras bij ras.
ik vind de kruisingen het probleem niet. alhoewel sommige kruisingen zoals groot en klein ras ik wel mijn vraagtekens wat gezondheid bij heb.

ik vind (ben wel in de minderheid waarschijnlijk) kruisingen vaak 1 van de leukere honden.

maar ook bij kruisingen zou ik graag willen dat het kleinschalig is, verantwoord en gezond blijft.
ik denk niet dat fokken, ook van rashonden, verantwoord kan gaan met zoveel honden en nestjes. ik zou een pup ook ergens kopen waar de teef gewoon in huis woont. en dat ze ook 1 nest hebben. niet 6 honden met alle 6 tegelijk een nest. bij wijze van.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Emma schreef:
Dianavdberkt schreef:

ik vind de kruisingen het probleem niet. alhoewel sommige kruisingen zoals groot en klein ras ik wel mijn vraagtekens wat gezondheid bij heb.

ik vind (ben wel in de minderheid waarschijnlijk) kruisingen vaak 1 van de leukere honden.

maar ook bij kruisingen zou ik graag willen dat het kleinschalig is, verantwoord en gezond blijft.
ik denk niet dat fokken, ook van rashonden, verantwoord kan gaan met zoveel honden en nestjes. ik zou een pup ook ergens kopen waar de teef gewoon in huis woont. en dat ze ook 1 nest hebben. niet 6 honden met alle 6 tegelijk een nest. bij wijze van.
je bent niet de enige hoor. Ik vind sommige kruisingen ook ongelooflijk leuk. Er zijn genoeg fokkers die meerdere nesten per jaar hebben liggen en deze ook goed verzorgen en groot brengen. Ikzelf zou er niet aan moeten denken. ook onze puppen groeien lekker in huis op tot ze groot genoeg zijn om overdag naar buiten te kunnen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

:devil:

We zetten er een mooi/gezellig achtergrondje bij en de boel verkoopt zichzelf. :kotz:
Broodfokker 1ste klas!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik weet er alles van deze ''fokker'' zit vlak bij ons in de buurt en in werk ik een pension daar komen echt zo veel hondjes vandaan en hij 'fokt' al heel wat jaren :evil:
Afbeelding
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

wendy71 schreef::devil:

We zetten er een mooi/gezellig achtergrondje bij en de boel verkoopt zichzelf. :kotz:
Broodfokker 1ste klas!
Inderdaad ja ,maar helaas kunnen we er niks aan doen :boos:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

jacquelinejj schreef:

Broodfokker 1ste klas!
Mjah mensen informeren en zorgen dat hij zijn centjes niet meer krijgt. Dat is het enige.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

minhie schreef:
jacquelinejj schreef:

Broodfokker 1ste klas!
Mjah mensen informeren en zorgen dat hij zijn centjes niet meer krijgt. Dat is het enige.
En dan hopen dat mensen het willen horen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

Chione schreef:
minhie schreef:
jacquelinejj schreef:

Broodfokker 1ste klas!
En dan hopen dat mensen het willen horen.
Ik had het graag willen horen voordat we Jessy daar vandaan hadden gehaald :N:
Heel stom, maar wij hebben dus op marktplaats gekeken, daar deze kruising gevonden en die vonden we zo leuk dat we meteen bij haar gingen kijken! (op dat moment stonden er in totaal 'maar' 2 nestjes van haar op MP) Toen wij besloten een hondje te kopen hadden wij nog nooit van het fenomeen broodfokker gehoord...
Daar aangekomen was het wel duidelijk dat het niet helemaal okay was, zoveel puppies in zoveel verschillende soorten. En als we dit niet genoeg keuze vonden, kon ze ook nog wel even kijken wat ze achter had liggen ( :boos: )
Uiteindelijk waren we wel heel snel voor Jessy gevallen en meteen mee genomen. Achteraf hoorden we van andere hondeneigenaren alle negativiteit over van Gils en hoorden we van broodfokkers. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we daar ook nooit een hondje uitgezocht...
nayrazenji
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door nayrazenji »

echt idioot dat deze praktijken nog bestaan!!!

Helaas zullen we er nooit vanaf komen..

Afbeelding
NIEUWE SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
Megumi Nayra Kagetora (15-12-2006)
Zenji Kansei Kagetora (07-05-2008)
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Dagmar schreef: Daar aangekomen was het wel duidelijk dat het niet helemaal okay was, zoveel puppies in zoveel verschillende soorten. En als we dit niet genoeg keuze vonden, kon ze ook nog wel even kijken wat ze achter had liggen ( :boos: )
Dat zegt toch al genoeg, waarom dan toch nog een hond kopen? Zo houdt je dit soort praktijken in stand natuurlijk.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Emma schreef:ja, jammer ik vind de hondjes echt heel leuk, maar omdat dit dus niet zomaar 1 nestje is voor een keertje maar ze hier dus echt met vele rassen en nestjes bezig zijn, hoef ik daar geen pup.
en de foto`s zijn ook iets te leuk,lief schattig en geposeerd. iets te professioneel :roll:
maar het blijft toch wel (vind ik dan) een leuke kruising.
Kruisingen kunnen heel leuk zijn, maar dit zijn kruisingen broodfok x broodfok, met alle (medische) gevolgen vandien. Voor leuke en ook gezonde kruisingen moet je in het asiel zijn bij de wat oudere hondjes, of bij de buitenlandse stichtingen, waar ze soms hele nesten ras x ras van straat plukken met pa en ma erbij. :wink:

Maar dit is dus vieze broodfok, arme hondjes.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sjaak-k schreef:
Dagmar schreef: Daar aangekomen was het wel duidelijk dat het niet helemaal okay was, zoveel puppies in zoveel verschillende soorten. En als we dit niet genoeg keuze vonden, kon ze ook nog wel even kijken wat ze achter had liggen ( :boos: )
Dat zegt toch al genoeg, waarom dan toch nog een hond kopen? Zo houdt je dit soort praktijken in stand natuurlijk.
Als je daar eenmaal staat en je bent acuut verliefd op een hondje, ben je een hele stoere vent als je zonder hondje weg gaat. Ik zou het niet kunnen, ik kwam zo met twee of drie pupsels naar buiten, daarom ga ik ook echt nooit van z'n leven bij een broodfokker of rotte dierenwinkel kijken.

Wees blij dat TS zich helemaal realiseert hoe het zit en dat aan anderen vertelt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sjaak-k
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
sjaak-k schreef:
Als je daar eenmaal staat en je bent acuut verliefd op een hondje, ben je een hele stoere vent als je zonder hondje weg gaat. Ik zou het niet kunnen, ik kwam zo met twee of drie pupsels naar buiten, daarom ga ik ook echt nooit van z'n leven bij een broodfokker of rotte dierenwinkel kijken.

Wees blij dat TS zich helemaal realiseert hoe het zit en dat aan anderen vertelt.
Ja en nee. Tuurlijk is het hartstikke leuk die kleine hondjes, maar je maakt zo'n keuze voor de komende 12 jaar. Dan moet je dat dus wel overwogen doen en dus niet die emotie daarin meenemen. Klinkt misschien wat raar, maar een hond koop je niet omdat hij als pup leuk is. Doe je dat wel, dan moet je achteraf natuurlijk niet zeuren over eventuele "bijwerkingen".

Heb zelf ook een kruising hoor, wellicht komt die ook van een broodfokker (verwacht het eigenlijk niet), maar heb hem als herplaatser gekregen. Een ontzettend lieve hond, maar de eerste dag is hij direct nagekeken door een dierenarts, indien er iets mis mee was ging hij direct terug. Erg jammer, maar in mijn ogen een verstandige keuze. Een hondje kopen is toch een beetje op goed gevoel, een auto koop je ook niet bij een pool (met alle respect) op de hoek van de straat, waarom dan wel een hond, hoe leuk ook, bij een fokker waar je grote twijfels bij hebt?

Het zelfde verhaal met de leishmania (schrijf ik het goed) pup die de familie uitgezocht had, beestje zou gezond zijn, was al besproken/gekocht maar bleek later (na controle van de moeder en pup door een DA, een week voordat hij zou komen) toch ziek. Toen ook gezocht naar iets anders (dat is uiteindelijk ook een herplaatser van 11 maanden geworden).

Inderdaad goed dat de TS het nogmaals post, het kan gewoon niet vaak genoeg gemeld worden (voor vriend google ook handig), ookal zitten hier nagenoeg alleen "kenners" de "niet-kenners" kunnen dit nu ook vinden en lezen, wellicht stopt het dan ooit.

Typefouten voorbehouden, het is al laat :).
sjaak-k
Zeer actief

Ik begrijp je punt overgens wel hoor, ik mag van mezelf de puppy foto's op dit forum ook maar met mate bekijken om mezelf (nog) geen tweede hond aan te "smeren" :pffff:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

sjaak-k schreef: Ja en nee. Tuurlijk is het hartstikke leuk die kleine hondjes, maar je maakt zo'n keuze voor de komende 12 jaar. Dan moet je dat dus wel overwogen doen en dus niet die emotie daarin meenemen. Klinkt misschien wat raar, maar een hond koop je niet omdat hij als pup leuk is. Doe je dat wel, dan moet je achteraf natuurlijk niet zeuren over eventuele "bijwerkingen".
Nou heb ik al heel wat meer honden gehad dan jij maar ik heb werkelijk nog nooit "rationeel" een hond meegenomen.
Wat mij betreft: het klikt en dan gaat ie mee en kijken we waar het schip strand.
Of het klikt niet, en dan hoef ik hem zelfs niet met de mooiste stamboom en alle garanties.
sjaak-k schreef: Heb zelf ook een kruising hoor, wellicht komt die ook van een broodfokker (verwacht het eigenlijk niet), maar heb hem als herplaatser gekregen. Een ontzettend lieve hond, maar de eerste dag is hij direct nagekeken door een dierenarts, indien er iets mis mee was ging hij direct terug. Erg jammer, maar in mijn ogen een verstandige keuze. Een hondje kopen is toch een beetje op goed gevoel, een auto koop je ook niet bij een pool (met alle respect) op de hoek van de straat, waarom dan wel een hond, hoe leuk ook, bij een fokker waar je grote twijfels bij hebt?
Ik heb er heel wat gehad die meteen door konden naar de DA meestal gevolgd door een afspraak voor verdere behandeling.
Maar een hond terug sturen omdat ie niet helemaal gezond is :piew:
sjaak-k schreef: Het zelfde verhaal met de leishmania (schrijf ik het goed) pup die de familie uitgezocht had, beestje zou gezond zijn, was al besproken/gekocht maar bleek later (na controle van de moeder en pup door een DA, een week voordat hij zou komen) toch ziek. Toen ook gezocht naar iets anders (dat is uiteindelijk ook een herplaatser van 11 maanden geworden).
En ik had dus geconcludeerd dat ik dan maar Leishmania expert zou worden.
Tja, je laat een ernstig zieke hond toch niet in een asiel.
Juist zo'n dier heeft extra verzorging en ondersteuning nodig, die moet je dus als eerste adopteren.
En dan wordt hij maar geen 12.
Dan doen we het maar met een fijn leven van 4.
Dagmar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dagmar »

sjaak-k schreef:
Ja dat begrijp ik nu, maar op dat moment was ik niet zo rationeel.
Je ziet een lief schattig en heel klein puppy zitten, bij een mevrouw die er ook nogal 'rare' ideeën op na houdt (de eerste nacht tennisballen tegen de bench aangooien wanneer de pup jankt bijv.) en op dat moment dacht ik 'ja, deze pup ga ik eens even redden!'.
Pas later thuis gingen we nadenken en googlen en kwamen we er achter hoe grootschalig te praktijken van v. Gils eigenlijk zijn.

Ik zou me nu ook zeker beter laten informeren (google etc.) voordat ik ooit een nieuw hondje aan zou schaffen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”