Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat kun je het beste doen...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Te gek voor woorden natuurlijk. Zo'n mevrouw die al niet assertief genoeg is om gelijk de stichting ter verantwoording te roepen toen ze met een reutje van 9 maanden aan kwamen zetten, ook nog eens met een contract om de oren slaan.

Verder is het geen gek idee om eens bij Radar zoiets te melden, misschien kunnen die er eens aandacht aan besteden in een programma. Zou zij nu de enige zijn met slechte ervaringen?

Ze is er wel aan gehecht geraakt, maar het lijkt me geen goede match, het hondje komt tekort en mevrouw is het teveel. Zo'n jonge hond heeft opvoeding en aandacht nodig, veel beweging, liefst een cursus.

Wil ze per se een hondje uit Spanje? Er zitten in het asiel en bij allerlei rasverenigingen (dat zou ik doen want daar weet je meer van de achtergrond)wat oudere hondjes regelmatig in de herplaatsing waarvoor niet een twee drie een huis is vanwege de leeftijd. Ze heeft zo een lieverd die bij haar past in huis als ze wil.

Anne
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

frank1985 schreef:
Rami schreef:Fijn hoor, weer zo'n verhaal over een stichting die enorm slecht bezig is. :roll:
Terwijl er toch aardig wat goede, zorgvuldig werkende, duidelijk informerende stichtingen zijn.
Als iedereen die besluit te kiezen voor een herplaatser uit het buitenland zich nu eens zou verdiepen in de verschillende stichtingen. Als je een rashond uitkiest ga je toch ook niet over één nacht ijs?

Nou ja, arme vrouw, arme hond. :(:
nou ik weet natuurlijk niet of mevr zich niet heeft verdiept maar kom nou, als je zegt graag een oudere hond wilt en een teef en je krijgt een reu van 9 mnd en laat daarna niets meer van je horen........... dan ben je gewoon slecht !
En dat zeg ik dus ook letterlijk: 'een stichting die enorm slecht bezig is'. Dat is notabene mijn eerste zin... :19:
Blijft overeind dat je - als je een hond uit het buitenland wilt adopteren - je moet informeren. Er zijn genoeg malafide stichtingen. Er is bijvoorbeeld ook een forum over buitenlandse honden waar je je licht op kunt steken over de diverse stichtingen. Ik vind (toch) dat mensen zelf die verantwoordelijkheid hebben. En ja, dat geldt ook voor oudere mevrouwen. Hoe sneu het ook is. Voor zowel de vrouw als de hond.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rami schreef:
frank1985 schreef:
Rami schreef:Fijn hoor, weer zo'n verhaal over een stichting die enorm slecht bezig is. :roll:
Terwijl er toch aardig wat goede, zorgvuldig werkende, duidelijk informerende stichtingen zijn.
Als iedereen die besluit te kiezen voor een herplaatser uit het buitenland zich nu eens zou verdiepen in de verschillende stichtingen. Als je een rashond uitkiest ga je toch ook niet over één nacht ijs?

Nou ja, arme vrouw, arme hond. :(:
nou ik weet natuurlijk niet of mevr zich niet heeft verdiept maar kom nou, als je zegt graag een oudere hond wilt en een teef en je krijgt een reu van 9 mnd en laat daarna niets meer van je horen........... dan ben je gewoon slecht !
En dat zeg ik dus ook letterlijk: 'een stichting die enorm slecht bezig is'. Dat is notabene mijn eerste zin... :19:
Blijft overeind dat je - als je een hond uit het buitenland wilt adopteren - je moet informeren. Er zijn genoeg malafide stichtingen. Er is bijvoorbeeld ook een forum over buitenlandse honden waar je je licht op kunt steken over de diverse stichtingen. Ik vind (toch) dat mensen zelf die verantwoordelijkheid hebben. En ja, dat geldt ook voor oudere mevrouwen. Hoe sneu het ook is. Voor zowel de vrouw als de hond.
Ik weet niet hoe oud deze oudere mevrouw is, maar voor mijn gevoel misschien niet eens in het bezit van een computer?
Iets gehoord over zielige honden, gebeld om aan te bieden te helpen en overrompeld door de aflevering van een jonge reu in plaats van een oude teef?

Niet zo snel oordelen. :wink:
Waarschijnlijk gewoon een lief mens dat wil helpen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef: Ik weet niet hoe oud deze oudere mevrouw is, maar voor mijn gevoel misschien niet eens in het bezit van een computer?
Iets gehoord over zielige honden, gebeld om aan te bieden te helpen en overrompeld door de aflevering van een jonge reu in plaats van een oude teef?

Ik bedoel het niet veroordelend of betweterig of wat dan ook. Als dat zo overkomt dan spijt me dat.
Ik vind het - net als iedereen die hier reageert - echt een rotsituatie. Maar ik wil toch gezegd hebben dat het wel mogelijk is om je te informeren. Ook zonder computer. Of laat desnoods je kinderen (kleinkinderen), neefjes, nichtjes, buren informeren als je zelf niet handig bent op internet.
Een 'impulsieve daad' loopt, als het om dieren gaat nog al eens verkeerd af, jammergenoeg.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Mevr is 72 ! behoorlijke leeftijd vind ik ! en het punt waar ik me zo kwaad over maak is dat als de stichting normaal had gehandeld ze mischien iets meer tijd en energie in deze mevr hadden moeten steken omdat het een adnere doelgroep is dan wat jongere mensen die wat meer aan kunnen.

Ik denk dat deze mevr idd wat te goed gelovig is geweest
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

We hebben vermoedelijk net iemand van die stichting geband op het andere forum waar ik op actief ben, o.a. vanwege de werkwijze. Toevallig kent iemand op dit forum deze oude mevrouw ook.

Toch zou ik heel graag achter de naam van de stichting komen gewoon om zeker te weten. Ik zou er toch wel iets van actie op willen nemen.
ranetje
Zeer actief

Rami schreef:
ranetje schreef: Ik weet niet hoe oud deze oudere mevrouw is, maar voor mijn gevoel misschien niet eens in het bezit van een computer?

Ik bedoel het niet veroordelend of betweterig of wat dan ook. Als dat zo overkomt dan spijt me dat.
Ik vind het - net als iedereen die hier reageert - echt een rotsituatie. Maar ik wil toch gezegd hebben dat het wel mogelijk is om je te informeren. Ook zonder computer. Of laat desnoods je kinderen (kleinkinderen), neefjes, nichtjes, buren informeren als je zelf niet handig bent op internet.
Een 'impulsieve daad' loopt, als het om dieren gaat nog al eens verkeerd af, jammergenoeg.
Ja jammer genoeg loopt dat nog al eens verkeerd af. :?
Ik vind het erg sneu.

@Frank als je er in slaagt die mevrouw te helpen helemaal top :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
frank1985
Zeer actief

heb mevrouw net gesproken, kwam naar buiten toen ik met de hond langs liep. Haar nieuwe hond had alweer gebeten. ze heeft de stichting gesproken en de hond word maandag opgehaald. Hij word bij een ander gezin geplaatst.

Ze had het er wel moeilijk mee maar het is het beste zei ze zelf. Ze nam niet alsnog een ander hondje dat vond ze niet eerlijk....

Voor de gene die om de naam van de stichting vroegen:
ze schrijft het voor me op.... ze wist het zo niet meer ze kwam niet verder dan foun houn :wink:

hoop dat de hond een fijn plaatsje krijgt.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Het is te hopen voor hond en gezin dat ze dit keer eerlijk over hem zijn geweest. een bijtende hond kan je ook niet overal zetten tenslotte.
misschien als mevrouw over de kater heen is dat ze alsnog wel een ander hondje wil. is ook zo zonde nu, het had voor mevrouw en een klein ouder hondje heel mooi kunnen zijn!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat ongelooflijk triest voor die mevrouw....
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ragyo schreef:Het is te hopen voor hond en gezin dat ze dit keer eerlijk over hem zijn geweest. een bijtende hond kan je ook niet overal zetten tenslotte.
misschien als mevrouw over de kater heen is dat ze alsnog wel een ander hondje wil. is ook zo zonde nu, het had voor mevrouw en een klein ouder hondje heel mooi kunnen zijn!
heb gezegd tegen haar dat als ze zich nog bedenkd of toch eens wil kijken dat ik wel met haar naar wat asiels wou rijden. maar de komende tijd wou ze niet. ze zei dat ze het niet eerlijk vond tegenover het huidige hondje... dan was het zo van jij er uit en een nieuwe er in....

hoop idd dat hij nu wel goed geplaatst word.

oja wat de stichting ook had gezegd : of ze de hond niet terug wou nar een heropvoeding :19:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

frank1985 schreef:[

oja wat de stichting ook had gezegd : of ze de hond niet terug wou nar een heropvoeding :19:
dat getuigt ook niet van veel inzicht in wat een goede match is. gelukkig dat mevrouw zelf dan zo verstandig is dat ze de hond laat gaan ondanks dat ze aan hem gehecht geraakt was.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
ranetje
Zeer actief

frank1985 schreef:
Ragyo schreef:Het is te hopen voor hond en gezin dat ze dit keer eerlijk over hem zijn geweest. een bijtende hond kan je ook niet overal zetten tenslotte.
heb gezegd tegen haar dat als ze zich nog bedenkd of toch eens wil kijken dat ik wel met haar naar wat asiels wou rijden. maar de komende tijd wou ze niet. ze zei dat ze het niet eerlijk vond tegenover het huidige hondje... dan was het zo van jij er uit en een nieuwe er in....

oja wat de stichting ook had gezegd : of ze de hond niet terug wou na een heropvoeding :19:
De stichting heeft het dus nog steeds niet begrepen. :19:
Krijgt ze haar centjes terug?
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef:
frank1985 schreef:

oja wat de stichting ook had gezegd : of ze de hond niet terug wou na een heropvoeding :19:
De stichting heeft het dus nog steeds niet begrepen. :19:
Krijgt ze haar centjes terug?
nee idd ze snappen er geen snars van..........
nee ze krijgt waarschijnlijk haar geld niet terug !! daar wou ze nog weer achteraan gaan EN terecht !!!!!!
maar dat liep weer via een andere afdeling en die waren er nu niet :N: :evil: tuurlijk !! het is makkelijker om de koningin aan de lijn te krijgen dan deze mensen als ik het zo hoor
wat kost een hondje van zon stichting eigenlijk ? gaat dat om veel geld ?
ranetje
Zeer actief

frank1985 schreef: nee ze krijgt waarschijnlijk haar geld niet terug !! daar wou ze nog weer achteraan gaan EN terecht !!!!!!
maar dat liep weer via een andere afdeling en die waren er nu niet :N: :evil: tuurlijk !! het is makkelijker om de koningin aan de lijn te krijgen dan deze mensen als ik het zo hoor
Je schreef ergens in het begin dat ze had betaald bij aflevering van deze hond.
Ik weet niet hoe veel ze heeft betaald, maar dat geld moeten ze bij zo'n fout gewoon terug betalen (vind ik :wink: ).

Uiteraard loopt geld dat via een andere afdeling. :mrgreen:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef:
frank1985 schreef: nee ze krijgt waarschijnlijk haar geld niet terug !! daar wou ze nog weer achteraan gaan EN terecht !!!!!!
Je schreef ergens in het begin dat ze had betaald bij aflevering van deze hond.
Ik weet niet hoe veel ze heeft betaald, maar dat geld moeten ze bij zo'n fout gewoon terug betalen (vind ik :wink: ).

Uiteraard loopt geld dat via een andere afdeling. :mrgreen:
vind ik ook hoor !! nou ook al loopt het via een andere afdeling maar zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn.....
frank1985
Zeer actief

nou heb mevrouw net ff gesproken en het hondje is opgehaald en ze krijgt haar centjes terug....
heb haar beloofd de asiels hier in de buurt een beetje in de gaten te houden en als er een leuk klein OUD TEEFJE zit laat ik het haar weten.

ben wel echt blij voor haar.....
ranetje
Zeer actief

frank1985 schreef:nou heb mevrouw net ff gesproken en het hondje is opgehaald en ze krijgt haar centjes terug....
heb haar beloofd de asiels hier in de buurt een beetje in de gaten te houden en als er een leuk klein OUD TEEFJE zit laat ik het haar weten.

Het is geloof ik een reutje, maar.......................
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=163337
:idea:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heel sneu voor het arme vrouwtje, fijn dat er actie word genomen. Top! :ok:
Wel beetje rare actie van de stichting, lijkt me dan ook niet dat je het beste met je honden voor hebt. Bedoel, ga even langs bij de mensen enzo. :19:
frank1985
Zeer actief

ranetje schreef:
frank1985 schreef:nou heb mevrouw net ff gesproken en het hondje is opgehaald en ze krijgt haar centjes terug....

Het is geloof ik een reutje, maar.......................
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=163337
:idea:
zoiets zou best leuk voor haar zijn denk ik,..... weet eigenlijk niet waarom ze perse een teefje wil....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”