Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stellen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

stellen

Ongelezen bericht door frank1985 »

waar komt dat woord vandaan ? het is echt een totaal zinloze vraag maar ik zat er de hele avond al aan te denken. en het woord revieren ?

ik heb van Elly hier op het forum een boekje gekregen genaamd: africhting van de hond van C.A. Kruis uit 1971 en daar word het comm pak aan gebruikt...
ook zeggen ze dat je om te corrigeren op afstand een katapult kunt gebruiken :N: de voorloper van de TT dacht ik :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Revier is zeg maar het heen en weer 'lopen' tussen de verstekken.
Wordt geloof ik ook in de jacht gebruikt. Hond moet dan (correct me if i'm wrong) op het veld heen en weer het velf afzoeken.
zo ook met een afr.hond, die moet heen en weer van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld de boef zien te vinden.

Stellen weet ik niet. 'Stel die kerel!'... ja waarom zeg je dat?
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Revieren is het vrij afzoeken van een terrein. Dus je kunt het in de jacht gebruiken of in de africhting, en het kan op allerlei terrein zijn (het veld in de IPO, een pakwerker in een bos, voorwerpen in een bos zoals in de KNPV PH1 of het basiscertificaat Zoekhonden, een slachtoffer in wat voor terrein dan ook, denk aan vlakte revieren, puin zoeken, reddingshondenwerk).

Van stellen weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de betekenis van het woord stellen als in de juiste positie brengen/beperken te maken heeft. Bij de steloefeningen is immers het doel de verdachte tot staan te brengen.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”